Napsal: stř 22.10.2014 21:57
Ahoj,
zde je vysledek prace vymeny IHKR -> IHKA na e39 530d touring 2002.
Stejne jsou to provadel na e38. Sporakove ovladani je proste na nic. Moc dobre regulace tepla nefunguje. Mel jsem zatim smulu, ze jsem koupil auto s dobrou vybavou za dobre penize v dobrem stavu, ale pouze se sporakovym ovladanim
pokusim se sepsat navod, pro ty, kteri by se do toho chteli pustit. Je to pouze o tom mit trpelivost a trochu znalosti v elektrice vozu. Ja vychazel pouze z WDS dostupnych schemat. Nyni jsem to jiz delal po treti je to to prace na 2 cele dny.
Soupis potrebneho elektro materialu:
1. vodice ja pouzil o 0,5mm, minimalne 4 ruzne barvy, ale da se i jedna, je to pouze o orientaci. Da se pouzit vodice o 0,25mm. Celkem jsem potreboval asi 20metru. 3x vodice od vodnich ventilu s cerpadlem. 4x vodice od cidla smradu na sahare
2. nejaky husi krk na tyto vodice. Staci 3metry
3. nejaka smrstovaci buzirka asi 1m. Na tyto kabely
4. nejaka izolacni paska
5. cin + kalafuna
Soupis potrebnych veci pro IHKA jednotku.
1. samotna IHKA jednotka
2. ovladaci klima panel
3. cidlo smradu AUC
4. vodni ventili + vodni cerpadlo.
5. hadice na vodu.
6. Solarni sensor, pokud je. Ale je zde potreba udelat pro nej diru do palubky
Video na youtube, ze ktereho jsem vychazel: https://www.youtube.com/watch?v=Nnw3H8wX_Jk
Ted demontaz IHKR modulu
1. zacneme tunelem mezi prednima sedackama.
a) Vyloupneme zadni vydech ventilace. Povolime sroubky a maticky, ktere drzi schranku.
b) Sundame tapec kolem radici paky a rucni brzdy. Nyni se objevi dalsi sroubky, ktere povolime
c) Vyloupneme vypinace, zamek + varovne svetla. Tam se ukaze dalsi sroubek. Pak povolime sroubky kolem rucni brzdy.
d) Pro zapalovac je konektor, ktery vypojime + popelnik.
e) Sundame bocni tapeci kolem prednich sedacek. Pak jsou z kazde strany dva sroubky. Aby se ke sroubkum dalo dostat, je potreba sedacky nejdrive jednu a pak druhou krajni polohu
f) Nyni by mel byt stredovy tunel uvolneny
g) Odpojime stary IHKR klimapanel, odpojime bovdeny
h) Odpojime panel s tlacitky
Pokud jsme na nic nezapomeli, mel by jit stredovy tunel ven. Trochu bude potreba zapasit s radici pakou a rucni brzdou.
Narocnost teto casti je asi 1hod
2. Demontaz navigace
a) sundame okrasne listy kolem cele palubky. Ja jsem tu vyloupl spachtli, pod listama jsou sroubky
b) Sroubovakem sundame ramecek kolem displaye
c) Je tam celkem 5 malych sroubku, ktere drzi dispay
d) Odpojime konektory a display ven
Asi na 30min
3. Demontaz plastu kolem ridice + kolem volantu
4. Demontaz kastliku pred spolujezdcem - je to pekny oser nejnarocnejsi na cele operaci, chce to nervy, protoze je tam pojistkova schranka. Trik, cele pojistkove pouzdro drzi v kolejnici, lze to vyklesnout
5. Nyni sundame horni dil palubky
a) Povolim sroubky, ktere jsou pod listamy.
b) Z boku pod cernou mini kritkou jsou sroubky, ktere drzi casti pod kteryma jsou 10 srouby co drzi horni palubku.
c) Vyloupneme kryt predniho airbagu
d) Sundame kryty bocnich aurbagu. Pod krytkou s napisem Airbag jsou srouby, ktere to drzi. Tady opatrne, pouzit spachtli, at neulomime packu
e) Pouzijeme torx 10 k sundani ramecku kolem budiku. Zde si doporucuji vyfotit, jak tam vede kabelaz.
f) Zde jiz bude potreba odpojit baterii, totiz po odpojeni vypinace svetel se svetla rozsvitila
g) Odpojime vypinace + potenciometry naklonu a intenzity osvetleni a vymontujeme palubku.
h) Nyni by palubka mela byt uvolnena
ch) Odpojime bovden k topeni
i) Odpojime gps antenu. Konektro je pouze vytahovaci, neni potreba tocit
j) Odpojime airbag a vymontujeme ho.
k) Palubka je venku
Snad jsem na nic nezapomel
Asi casove nejvice narocne 3 az 4hodiny
6. Sundani ocelove trubky
a) Vyfotime, at vime kudy jde kabelaz
b) Povolime 10mm srouby kolem volantu
c) Povolime vsechny 10mm srouby co vidim
d) Na trubce jsou pridelane nejake relatka a jednotky, odpojime pouze konektory, neni potreba je sundavat.
e) Kastlik spolujezdce je pouze kabel ke svetlu + kabel k rucni svitici baterce a vypinace otevrenenho kastliku
f) Jinak tam zadny oser nebyl a trubka by mela jit ven
Asi na 1hod
7. Nyni se presuneme do motoroveho prostoru
a) odpustime trochu fridexu, asi 2l
b) Vyhodime privod cerstveho vzduchu do teponi, vyhodime pilove filtry
c) Odpojime vodovodni hadice
d) Odpojime klimatizaci. Ja jsem si nechal odsat napln, ale zustalo tam jeste neco
e) Vyhodime ven vodovodni elektroventil.
f) Jsou tam tri 6mm sroubky, ktere drzi celej IHKR modul. Ten prostredni je zdradnej, je to pouze krytka!!!
Asi na 30minut
8. Nyni jiz IHKR modul pujde ven. Prvni cast cele prace je hotova. 8hodin prace
Reverznim postupem budeme to co jsme vymontovali vracet zpet.
9. Pripravime si jiz IHKA modul topeni. Vlozime do vozu. Tady je lepsi, kdyz budute mit nekoho k ruce. Velka tezka jednotka.
10. V motorovem prostoru dame nove ventili topeni, nyni jiz dualni pro ridice a spolujezdce.
a) Zapojime hadice.
b) Natahneme fungl novou kabelaz k modulu topeni. 2 vodice ovladani ventilu a 1 vodic k cerpadlu. Ukostrime na prvni nejblizsim kostricim miste
. Zde je potreba si overit, zda cerpadlo tlaci vodu spravnym smerem.
c) Natahneme kabelaz pro AUC cidlo smradu. Zde potrebujeme 4 vodice, ktere natahneme k modulu topeni.
Zde jsem resil kudy protahnu vodice do kabiny. Na strane ridice, kde jsou ventili jsem si udela dirku kolem bovdenu otevirani predni kapoty. Na strane druhe pro AUC cidlo, jsem natahl kabelaz pres box, kde jsou jednotky a vetraci otvorem k modulu topeni.
d) Podle schemata zapojim nove vodice do konektoru.
e) Provizorne zapojim palubovku a zapojim zpet baterku po zapnuti klicku, by se topeni melo rozjet !!!!!!
f) Zahrejeme motor a overime regulaci topeni a pripadnou netestnost hadic
S navodem budu pokracovat zitra. Pro jistotu si to ulozim. Prilozim i foto dokumentaci a schemata.
Pokud by se nekdo do toho chtel pustit, poradim. Parkrat se to tu jiz resilo.
H.
zde je vysledek prace vymeny IHKR -> IHKA na e39 530d touring 2002.
Stejne jsou to provadel na e38. Sporakove ovladani je proste na nic. Moc dobre regulace tepla nefunguje. Mel jsem zatim smulu, ze jsem koupil auto s dobrou vybavou za dobre penize v dobrem stavu, ale pouze se sporakovym ovladanim

pokusim se sepsat navod, pro ty, kteri by se do toho chteli pustit. Je to pouze o tom mit trpelivost a trochu znalosti v elektrice vozu. Ja vychazel pouze z WDS dostupnych schemat. Nyni jsem to jiz delal po treti je to to prace na 2 cele dny.
Soupis potrebneho elektro materialu:
1. vodice ja pouzil o 0,5mm, minimalne 4 ruzne barvy, ale da se i jedna, je to pouze o orientaci. Da se pouzit vodice o 0,25mm. Celkem jsem potreboval asi 20metru. 3x vodice od vodnich ventilu s cerpadlem. 4x vodice od cidla smradu na sahare
2. nejaky husi krk na tyto vodice. Staci 3metry
3. nejaka smrstovaci buzirka asi 1m. Na tyto kabely
4. nejaka izolacni paska
5. cin + kalafuna
Soupis potrebnych veci pro IHKA jednotku.
1. samotna IHKA jednotka
2. ovladaci klima panel
3. cidlo smradu AUC
4. vodni ventili + vodni cerpadlo.
5. hadice na vodu.
6. Solarni sensor, pokud je. Ale je zde potreba udelat pro nej diru do palubky
Video na youtube, ze ktereho jsem vychazel: https://www.youtube.com/watch?v=Nnw3H8wX_Jk
Ted demontaz IHKR modulu
1. zacneme tunelem mezi prednima sedackama.
a) Vyloupneme zadni vydech ventilace. Povolime sroubky a maticky, ktere drzi schranku.
b) Sundame tapec kolem radici paky a rucni brzdy. Nyni se objevi dalsi sroubky, ktere povolime
c) Vyloupneme vypinace, zamek + varovne svetla. Tam se ukaze dalsi sroubek. Pak povolime sroubky kolem rucni brzdy.
d) Pro zapalovac je konektor, ktery vypojime + popelnik.
e) Sundame bocni tapeci kolem prednich sedacek. Pak jsou z kazde strany dva sroubky. Aby se ke sroubkum dalo dostat, je potreba sedacky nejdrive jednu a pak druhou krajni polohu
f) Nyni by mel byt stredovy tunel uvolneny
g) Odpojime stary IHKR klimapanel, odpojime bovdeny
h) Odpojime panel s tlacitky
Pokud jsme na nic nezapomeli, mel by jit stredovy tunel ven. Trochu bude potreba zapasit s radici pakou a rucni brzdou.
Narocnost teto casti je asi 1hod
2. Demontaz navigace
a) sundame okrasne listy kolem cele palubky. Ja jsem tu vyloupl spachtli, pod listama jsou sroubky
b) Sroubovakem sundame ramecek kolem displaye
c) Je tam celkem 5 malych sroubku, ktere drzi dispay
d) Odpojime konektory a display ven
Asi na 30min
3. Demontaz plastu kolem ridice + kolem volantu
4. Demontaz kastliku pred spolujezdcem - je to pekny oser nejnarocnejsi na cele operaci, chce to nervy, protoze je tam pojistkova schranka. Trik, cele pojistkove pouzdro drzi v kolejnici, lze to vyklesnout
5. Nyni sundame horni dil palubky
a) Povolim sroubky, ktere jsou pod listamy.
b) Z boku pod cernou mini kritkou jsou sroubky, ktere drzi casti pod kteryma jsou 10 srouby co drzi horni palubku.
c) Vyloupneme kryt predniho airbagu
d) Sundame kryty bocnich aurbagu. Pod krytkou s napisem Airbag jsou srouby, ktere to drzi. Tady opatrne, pouzit spachtli, at neulomime packu
e) Pouzijeme torx 10 k sundani ramecku kolem budiku. Zde si doporucuji vyfotit, jak tam vede kabelaz.
f) Zde jiz bude potreba odpojit baterii, totiz po odpojeni vypinace svetel se svetla rozsvitila
g) Odpojime vypinace + potenciometry naklonu a intenzity osvetleni a vymontujeme palubku.
h) Nyni by palubka mela byt uvolnena
ch) Odpojime bovden k topeni
i) Odpojime gps antenu. Konektro je pouze vytahovaci, neni potreba tocit
j) Odpojime airbag a vymontujeme ho.
k) Palubka je venku

Snad jsem na nic nezapomel

Asi casove nejvice narocne 3 az 4hodiny
6. Sundani ocelove trubky
a) Vyfotime, at vime kudy jde kabelaz
b) Povolime 10mm srouby kolem volantu
c) Povolime vsechny 10mm srouby co vidim
d) Na trubce jsou pridelane nejake relatka a jednotky, odpojime pouze konektory, neni potreba je sundavat.
e) Kastlik spolujezdce je pouze kabel ke svetlu + kabel k rucni svitici baterce a vypinace otevrenenho kastliku
f) Jinak tam zadny oser nebyl a trubka by mela jit ven
Asi na 1hod
7. Nyni se presuneme do motoroveho prostoru
a) odpustime trochu fridexu, asi 2l
b) Vyhodime privod cerstveho vzduchu do teponi, vyhodime pilove filtry
c) Odpojime vodovodni hadice
d) Odpojime klimatizaci. Ja jsem si nechal odsat napln, ale zustalo tam jeste neco
e) Vyhodime ven vodovodni elektroventil.
f) Jsou tam tri 6mm sroubky, ktere drzi celej IHKR modul. Ten prostredni je zdradnej, je to pouze krytka!!!
Asi na 30minut
8. Nyni jiz IHKR modul pujde ven. Prvni cast cele prace je hotova. 8hodin prace
Reverznim postupem budeme to co jsme vymontovali vracet zpet.
9. Pripravime si jiz IHKA modul topeni. Vlozime do vozu. Tady je lepsi, kdyz budute mit nekoho k ruce. Velka tezka jednotka.
10. V motorovem prostoru dame nove ventili topeni, nyni jiz dualni pro ridice a spolujezdce.
a) Zapojime hadice.
b) Natahneme fungl novou kabelaz k modulu topeni. 2 vodice ovladani ventilu a 1 vodic k cerpadlu. Ukostrime na prvni nejblizsim kostricim miste

c) Natahneme kabelaz pro AUC cidlo smradu. Zde potrebujeme 4 vodice, ktere natahneme k modulu topeni.
Zde jsem resil kudy protahnu vodice do kabiny. Na strane ridice, kde jsou ventili jsem si udela dirku kolem bovdenu otevirani predni kapoty. Na strane druhe pro AUC cidlo, jsem natahl kabelaz pres box, kde jsou jednotky a vetraci otvorem k modulu topeni.
d) Podle schemata zapojim nove vodice do konektoru.
e) Provizorne zapojim palubovku a zapojim zpet baterku po zapnuti klicku, by se topeni melo rozjet !!!!!!


f) Zahrejeme motor a overime regulaci topeni a pripadnou netestnost hadic
S navodem budu pokracovat zitra. Pro jistotu si to ulozim. Prilozim i foto dokumentaci a schemata.
Pokud by se nekdo do toho chtel pustit, poradim. Parkrat se to tu jiz resilo.
H.