Stránka 1 z 3
Napsal: sob 01.11.2014 16:02
od Bozzek
Už od střední školy mě fascinovaly staré ameriky (camaro,mustang,charger atd.), zvuk nenažraného osmiválce mi přirostl k srdci. Časem, vzhledem ke svým finančním možnostem, jsem musel od amerik ustoupit a podívat se po něčem jiném. První auto e36 316i, motor spíš tak do sekačky nebo feldy. Prostě jsem šáhl dost vedle a brzy ho zas prodal. Mladej, blbej, nenechal jsem si poradit, ale to už je jinej příběh.
Nakonec jsem narazil na V8 530i, stav teda dost nic moc, ale nebál jsem se toho. Tlumiče v háji, prorezlá podlaha, bylo a je na tom dost práce. S tim jsem do toho šel, že si pomalu postavím svůj sen a naučim se něco o autech.
Jenže čim víc se v autě hrabalo, tim víc problémů se odkrylo (asi klasika u veteránů).
Každopádně tu káru miluju a rád bych ji zrenovoval co nejvíc to půjde a peníze dovolí. Garáž bude v brzké době a mám možnost si půjčit i dílnu od mechanika se zvedákem a veškerým nářadím.
Nejdříve poskytnu info o autě a v dalších příspěvcích se rozepíšu s čim potřebuji poradit.
přesný typ : E34 530i V8, sedan, automat
rok výroby: 1993
najeto: cca 260 000 km
koupeno: začátek září 2014
počet majitelů: no druhej ani třetí nejsem
závady při koupi:
hardy spojka KO
zaslepené zámky a nefunkční dálka (s tim byla celkem sranda)
podlaha u řidiče hoodně vyrezlá (jak moc jsem zjistil až později)
přední tlumiče KO
zadní tlumiče s nivo zřejmě taky KO
roletka zadního okna nestahuje dolu, jen v tom cvaká
Tot vše ke stavu na začátku a ted co jsem začal řešit.
Napsal: sob 01.11.2014 16:10
od Bozzek
První opravy po koupi:
1. Vyměněna hardy spojka, ta stará se normálně rozpadla na kusy po vymontování, škoda že nemam fotku, netušim jak jsem s tim vůbec dojel z ČB do Prahy.
2. Do dveří řidiče namontována vložka zámku, jelikož jsem neměl jak zavřít auto, dálka nefungovala (údajně měla fungovat po vyměnění baterie, ale kecy v kleci)
3. Vyměněna stahovačka okna u řidiče, jinak jsem si musel otevírat řidičovy dveře přes spolujezdce, klika stržená a nešla otevřít zevnitř. Dodnes nepořešeno, musim stáhnout okýnko, otevřít si zvenku, zatáhnout okýnko...vypadá to dost komicky
Tohle je jen to nejnutnější, aby se vůbec auto dalo používat. Ted začal pořádnej hardcore - zavařit podlahu. Více v dalším příspěvku, musim se jet podívat na garáž pro mazlíka.
Napsal: sob 01.11.2014 18:00
od Kail
Člověče,fandím ti.Fandím ti aby to vyšlo a zachránil jsi jednu 34ku,aby byla další pěkná.
Ale upřímně,jsem od přírody tak trochu pesimista a bojím se jestli sis nevzal moc velký sousto hned takhle na začátek.
Tak jsem zvědav.

Napsal: ned 02.11.2014 00:53
od Bozzek
Kail píše:Člověče,fandím ti.Fandím ti aby to vyšlo a zachránil jsi jednu 34ku,aby byla další pěkná.
Ale upřímně,jsem od přírody tak trochu pesimista a bojím se jestli sis nevzal moc velký sousto hned takhle na začátek.
Tak jsem zvědav.

Velký sousto to je, ale co už. Nepotřebuju auto na denní ježdění, spíš jen pro zábavu. Nejde jen o to si udělat super bourák, rád taky pochytím praxi mimo svůj obor, do budoucna se to může hodit. Zatim jsem mladej, tak na to mam energie dost.
Chci tímto tématem taky inspirovat ostatní a ukázat, jak se na to jde od začátku a postupně.
Napsal: ned 02.11.2014 01:09
od Bozzek
Při koupi jsem bohužel neměl s sebou mechanika, co by mi poradil, tak jsem spoléhal na vlastní oči. Motor v super stavu, ani kapička oleje na něm, převodovka řadila perfekt, interier zachovalý, výbava funkční, šel jsem prostě do toho. Při prohlídce podvozku jsem ale prostrčil prst skrz podlahu a ucítil molitan pod kobercem. Vypadalo to jako menší dírka....no po odkrytí koberce a vymlácení rzi na mě vybaflo to na obrázku

S investicí do zavaření jsem počítal, ale tohle mě trochu překvapilo

Napsal: ned 02.11.2014 01:41
od Bozzek
Nevím jak ted popsat co nejstručněji, jak jsem se nakonec dobojoval k hotové podlaze. Pokusím se napsat do bodů jak jsem postupoval.
1. Auto odvezeno ke známému kamaráda, kterému dělal přestavbu na manuál u e36. Asi hustej týpek řekl jsem si.
2. Týpek rozebral půlku interieru, aby vyndal koberec, vybouchal tu rez (viz díra v předchozím příspěvku) a řekl, že to dělat nebude (prej moc hardcore).
3. Auto jsem vyzvedl, interier složený stylem "aby se s tim dalo odjet". Jel jsem ke známému mechanikovi, který byl ochotný se s tim poprat. Cestou už mi bylo divný, že se to hrozně líně rozjíždí. Pak jsem si všiml, že mi pod budíkama neukazuje zařazenou rychlost a na displeji mi svítí nějaký "getriebešajze". Dal jsem si 1 a 1 dohromady a docvaklo mi, že jede převodovka v nějakym nouzovym režimu (automat jsem nikdy předtím neřídil).
4. Odvezeno k druhému mechanikovi na zavaření. Domluvili jsme čas, cenu, materiál a už se na tom makalo. Mezitím jsem volal tomu prvnímu, co mi provedl s převodovkou, prý nic, všechno zapojeno zpátky, tak jak to má být. No hádejte se s nim.
5. Po měsíci podlaha hotová i s nástřikem podvozku. Později se to ještě přetřelo gumoasfaltem i zevnitř, bude vidět na novějších fotkách.
6. Zapojila se baterka, natočil se motor a hle, převodovka najednou jela normálně. Testovací jízda na sebe nenechala dlouho čekat, musel jsem dobít baterku. Vyjel jsem někam do polí, projel sportovní režim, normal režim, zas to řadilo uplně v pohodě.
Návrat do servisu- poslední kontrola- dojedu domů- později chci jet na nákup a po natočení zas "getriebešajze"
7. Sice jsem byl rád za podlahu, ale z tý převodovky mi začal pomalu běhat mráz po zádech. O tom ještě bude řeč později. Stejně jako o příčině tý zrezlý podlahy (to jsem zjistil až nedávno a fakt mě skoro položilo, že si toho předchozí majitelé nevšimli.
Ted konečně ukázka hotový podlahy po předání auta.
Napsal: ned 02.11.2014 02:08
od Bozzek
Jen chci dodat, že zatím jsem na autě nic sám nedělal. Začnu až bude garáž, snad zítra.
Pokračování příběhu vé osmičky:
-nový olej, těsnění a filtr v převodovce
-nový olej a filtr v motoru (10w40 mogul)
-nový klínový řemen a řemen klimakompresoru
-nová viskospojka a vrtule chlazení (byla dost vychýlená, prý velice nebezpečné pro chladič, kdyby se rozlámala při provozu)
-nová chladící kapalina (příprava na zimu)
Poté jsem už sám složil interiér alespon tak, aby se v tom dalo normálně pohodlně jezdit. Namontoval jsem airbag, opravil špatně usazený volant, zapojil rádio a snažil se udělat v autě pořádek, připravit ho na další dobrodružství

Napsal: ned 02.11.2014 09:47
od Giovany1971
Tenhle ten serial bude mít spoustu dílů..pokud se autor nezblázní i přes svuj mladý věk,,celkem te fakt obdivuji,, já jsem něco podobného prodělal asi před 20 lety s E21 323i tak si to celkem dovedu představit

Držím palce :palec:
Napsal: ned 02.11.2014 10:18
od Bozzek
Stručně v bodech příběh převodovky:
1. auto vezu po koupi domů, řadí OK
2. cesta k prvnímu kutilovi na zavaření, řadí OK
3. cesta od prvního (co to zavařit nechtěl) k druhému, neřadí - KO
4. měsíc stojí v dílně a pak se nastartuje ( přes kabely ) - řadí OK
5. dvakrát znova nastartuji a potřetí zas neřadí - KO
6. pak jsem jel na diagnostiku
Diagnostika zjistila:
Nevyskočili jim žádné chyby z motoru, ani převodovky samotné, ta je v pořádku. Problém je prý v kabeláži nebo v nějakym snímači zařazené rychlosti u řadící páky. Vzhledem k bordelu v kabelech, jelikož předchozí majitel tam instaloval všelijaký bezpečnostní udělátka, se nepokročilo dál, prý až si dám tu kabeláž dopořádku.
7. odjel jsem ze servisu , neřadí - KO
8. po cca 4 dnech jedu přezout pneu, neřadí - KO
9. zaparkoval jsem doma a cca po půlhodině se jedu podívat na garáž, nastartuju a řadí OK
10. dojel jsem ke garáži, zaparkoval a po opětovném nastartování zas neřadí KO
Tak jsem z toho jelen, mam podezření na alternátor. Nechal jsem ho změřit a prý nedobíjí tak jak by měl, sice to není tak hrozný, ale vliv by to mnohlo mít.
Napsal: ned 02.11.2014 11:28
od Teddy
Jestli to nebude kombinace kutilství předchozího majitele a práce člověka co ti to pak nechtěl zavařit. Mimochodem asi bych ho nakopal do prd.... Buď je to naprostej amatér, kterej to nikdy nedělal (protože u starých aut je jasný, že výsledná díra je minimálně 3 - 5x větší, než se zdá), nebo ti tam něco posral a chtěl to mít rychle pryč z dílny.
Tak jako tak bych to viděl na problém v kabeláži. Měl jsem to podobně na jednom autě. Musel jsem to celý projít a našel jsem spoustu studených a jinak zprasených spojů. Tehdy jsem pak objevil několik dalších prvků výbavy, který po opravě obživly.

Byla tam dobastlená hromada kravin.
Napsal: ned 02.11.2014 13:35
od Bozzek
Teddy píše:Jestli to nebude kombinace kutilství předchozího majitele a práce člověka co ti to pak nechtěl zavařit. Mimochodem asi bych ho nakopal do prd.... Buď je to naprostej amatér, kterej to nikdy nedělal (protože u starých aut je jasný, že výsledná díra je minimálně 3 - 5x větší, než se zdá), nebo ti tam něco posral a chtěl to mít rychle pryč z dílny.
Tak jako tak bych to viděl na problém v kabeláži. Měl jsem to podobně na jednom autě. Musel jsem to celý projít a našel jsem spoustu studených a jinak zprasených spojů. Tehdy jsem pak objevil několik dalších prvků výbavy, který po opravě obživly.

Byla tam dobastlená hromada kravin.
Vystihl jsi to uplně přesně. Asi před týdnem mi došla trpělivost, po přehrabování a kontrole kabelů. Prostě jsem se opravdu nasral a začal rozmotávat a rozmotávat (obrovský klubko drátů u podivné černé skřínky viz.foto). Trochu mě zarazilo, že některý dráty mi prostě zůstali v ruce nebo nikam nevedly.
Dodělávek bylo fakt hodně, další tři krabičky pod zadníma sedačkama u modulů, nějaká nezávislá baterka napájející krabičku s telefonní zástrčkou....netušim, asi lokátor při odcizení.
Všechny vyndané krabičky a kabely jsem naházel do tašky a že toho byl balík teda

viz.foto
Kupodivu jsem pak normálně nastartoval a všechno funguje,svítí. Jak mi ta převodovka včera ještě naskočila do normálního režimu na jednu jízdu, tak už byly tyhle kabely pryč, takže jsem to nepodělal ještě víc, než to bylo.
TECHNICKÝ DOTAZ
v pojistkové skříni před předním sklem u řidiče je strčenej ohnutej drát do zástrčky na nějaký relé, neví někdo proč to tam je a co to má dělat? viz.foto
Napsal: ned 02.11.2014 14:13
od Teddy
Asi to relé, co tam původně bylo, odešlo do věčných lovišť a tohle byla nejlevnější oprava.
Jsem zvědavej, jestli někdo bude vědět co to relé ovládalo.
Napsal: ned 02.11.2014 14:49
od Bozzek
Teddy píše:Asi to relé, co tam původně bylo, odešlo do věčných lovišť a tohle byla nejlevnější oprava.
Jsem zvědavej, jestli někdo bude vědět co to relé ovládalo.
Podle manuálu to je relé startéru. Zatim to startuje bez problémů, tak asi pohoda

Každopádně to relé si radši seženu.
Co se týče kabeláže, bojim se, že budu muset sehnat nový svazky (z vrakáče ovšem), jelikož to je bastlený na hoodně místech. Sice jsem to všechno zaizoloval, ale pak bude nemožný najít, kde je v tom problém.
Práce pro autoelektrikáře, na tohle bych si sám netroufl asi. Kabely co maj na obou stranách zástrčku si zapojim sám, ale některý vedou přímo do těch skříněk a to už je na mě moc.
Napsal: úte 04.11.2014 19:41
od Bozzek
Zatím pokračuji v základní údržbě, na opravy karoserie a podobně se dostanu později.
Dnes výměna svíček. Vše jsem zvládl sám cca za hodku a půl.
Původní svíčky jak z traktoru

Na pravé straně u spolujezdce tam kdysi dávno asi zatekla voda, zbyl jen rezavý prach kolem svíčky. Trochu mě zarazilo uspořádání cívek, některé jsou přimontované jinak, než by měli. Někdo tam dodělával ještě plíšky na uchycení.
Napsal: úte 04.11.2014 19:45
od Bozzek
Rovnou jsem po startu i zkontroloval napětí baterie, vylezlo z toho 14V, takže problémy s malým napětím tu převodovku nevyhazujou.
Každopádně pozoruji zvláštní věci s elektronikou.
Centrál se sepne až na druhé otočení klíčku při zamykání.
Pod budíkama se mi na displeji po nastartování někdy zobrazují chybová hlášení, jindy zas ne, podle nálady.
Potřeboval bych to prohlédnout od nějakého autoelektrikáře znalého v E34.
Alespon aby mi řekl, jestlí si mam shánět novou kabeláž.
Víte o někom z Prahy ?
Napsal: úte 04.11.2014 20:46
od Blackie
To tady potají sleduju a docela tě obdivuju nebo spíš předochozí majitele co to takhle dojebali...

Ta díra v podlaze je dobrá,nemáš tam ucpanej odtokáč,zjistil si jestli tam ještě teče?
Svíčky taky vypadají hezky a je vidět,že to auto vlastnil nějaký kutil,to je pak radost si to auto koupit
Jo a když to hodí chybu automatu,tak to normálně jede nebo je to v nouzáku? Svítí ti na budíkách co máš zařazený a jízdní režim nebo to taky zmizí?
Napsal: úte 04.11.2014 21:25
od rawen
Respekt!!! Případně jsem autoelektrikář znalý e34 a mám diagnostiku. Takže mne klidně kontaktuj na 731 465 853.
Napsal: úte 04.11.2014 23:37
od paveld
Pěkná práce, sám bych se do toho určitě pouštět nechtěl, ale držim palce ať se podaří.
Ty náhodně vyskakující chyby můžou být jen stářím špatný tištěný spoje v jednotce check computeru (teď doufám, že to píšu správně). Pokud je to ono, tak by mělo stačit je znovu propájet.
Napsal: stř 05.11.2014 10:43
od Bozzek
Blackie píše:To tady potají sleduju a docela tě obdivuju nebo spíš předochozí majitele co to takhle dojebali...

Ta díra v podlaze je dobrá,nemáš tam ucpanej odtokáč,zjistil si jestli tam ještě teče?
Svíčky taky vypadají hezky a je vidět,že to auto vlastnil nějaký kutil,to je pak radost si to auto koupit
Jo a když to hodí chybu automatu,tak to normálně jede nebo je to v nouzáku? Svítí ti na budíkách co máš zařazený a jízdní režim nebo to taky zmizí?
Nakonec jsem zjistil, že tam zatékalo z odtoku z čelního skla. Na levý straně u řidiče, za skřínkou s pojistkama, prostě to chčije přímo za blatník. Ještě jsem neměl čas ho sundat a podívat se, tak snad nebude pršet

Zjistil jsem to nedávno.
Co se týče automatu, řadí mi to jen parking,zpátečku,neutrál a trojku, takže rozjezdy jsou hrůza

při zapnutí kontrolek mi svítí jízdní režim i rychlost, ale po nastartování zhasne a vyhodí to getriebeprogram na displej.
Je mi divný, že občas ta převodovka na jednu jízdu zapla normálně, řadila perfekt a další jízdu to zas hodilo nouzák.
Předchozí kutil mi sice připravil pár nepěkných překvapení, ale zatim to neni nic, co by jiná šikovná ruka nespravila

Napsal: sob 08.11.2014 00:32
od Bozzek
Dneska jsem se dost nudil a nedalo mi to, musel jsem něco pro starýho bramboráka udělat. Alespon jsem vyčistil a naolejoval těsnění kufru a kapoty. Špíny z toho teklo hafec, naolejováno silikonem, skoro jak nový
Zítra jdu kouknout na další garáž, snad už to bude to pravý ořechový.
Nejradši bych našel nějakou velkou dílnu, kde bych to auto mohl pořádně rozebrat, ale to je asi scifi
