Stránka 1 z 5
Napsal: ned 23.11.2014 12:12
od DoctorX
Zdravím všechny, dlouho jsem tu mezi Vámi nebyl. Je to už 5 let co jsem prodal poslední E34. Trápil jsem se pak v Českých poloautech, no děs. Mnohé se obrátilo v lepší a dnes se rozhoduji opět pro nákup pětky. Hooooodně jsem z toho vypadl, ale srdce stále bije pro BMW.
Vím jak hodně se BMW povedla E39, ale podle inzerátů si myslím, že bych finančně snad zvládl i E60. Uvažuji nad 530d
Jenže modely se liší, matou mně ročníkové facelifty.
Než půjdu do sekce
Nákup vozu ,chtěl bych získat větší přehled.
Ptám se tedy na hlavní rozdíly E39 a E60, jak reálné je sehnat vůz v tomto výběru do 200tis. Zda zvolit dovoz Německo, kde to dostává zřejmě lékaře, nabo nákup vozu v ČR s dohledem veterinářů.
Jak hodně si lišila výbava, interiér, facelifty. Mám pocit, že jsem viděl i E39 s interiérem E60. Od kdy, nebo nač se mám ptát, chci li E60 se startem na tlačítko START/STOP, co jsou to modely F10, F11. Vyráběli se, či dá se sehnat vůz z M-Packetem. Jak hodně se lišili vyráběným rokem Kw motoru. Vím mnoho otázek, opravdu se stále ještě rozhoduji.
Stejně tak už dopředu, jsou nějaké kontakty na ověřené dovozce z Německa?
Všem, co budou ochotni osvětlit mi nové pětky, poradí, či pomohou, předem moc děkuji.

Napsal: ned 23.11.2014 13:46
od coud
Ahoj, ja toto řešil nedávno dost podobně. Po vyzkoušení cca 10ti kusu e60/61 s různými naftaky jsem skončil u varianty sedan a buď 525d nebo 535d které se mi řídily nejlépe. Připadá mi ze kombi e61 je o dost méně agilní a agregáty 530d byli vždy v horším stavu než 525 nebo 535d. Všechny 530d mely KO podvozek a myslím si stočené kilometry. Pak jsem se zaměřil na variantu 525/535 a od soukromého inzerenta. Ty 535 bývají lip vybaveny, ale je jich málo. Jinak (doufám ze majitele 530d neurazim) mi připadalo ze 525d jede stejně jako 530d, kdežto 535d uz jede radikálně jinak. Výhoda 525 je podle ke i v tom, ze se dá sehnat za rozumné peníze v dobrém stavu.
Napsal: ned 23.11.2014 16:42
od DoctorX
Tak je pravdou, že po Touringu zrovna nepokukuju a Limusine, tedy Sedan bude jasnou volbou. 525i jsem měl E34, tam zřejmě benzín dělal své v Dieselu netuším. Nemá 535d trochu průvan v nádrži?
Zatím Je vybráno takto:
Sedan
Manuální převodovka
Podvozek standard + systém DynamicDrive
Vznětový motror 525, 530 ,535?
Jenže 525d má jak 130, tak 145Kw, zase rokem a 145Kw co se vyrábí od 2007 zřejmě zvedne cenu vozu
530d zase 160 - 173Kw mám pocit celkem 3 verze
535d zase 2 verze 200 a 210Kw, tohle bude oříšek
Jak je to u E60 s M-Packetem - prodával se už přímo, nebo se vše dodělávalo?
Proč 530d trošku trpěla, nebo má mouchy?
Napsal: ned 23.11.2014 17:35
od sonyk02
U 535D se rovnou rozluč s manuálem, tenhle motor se dělal jen s automatem!
Za 200k určitě solidní facelift model nekoupíš..
M-Packet se dal koupit už rovnou s novým autem, ale není ani problém ho dodělat. Podvozek DynamicDrive je fajn, ale moc aut ho nemá, tím se ti hned zužuje výběr.
Ty silnější verze motoru jsou vždy po faceliftu 525D 145kW, 530D 173kW, 535D 210kW.
Jinak 530D je dobrej motor, má sice nějaký mouchy, ale nic drastickýho. Každej motor má nějaký svý problémy.
Když už tak aspon auto od roku výroby 2005, lépe 2006 už je dost věcí vychytanejch.
Určitě doporučuju začít číst tady na foru příspvěky a hned budeš moudřejší, je tady toho fakt o všem spoustu!!!
Napsal: pon 24.11.2014 12:42
od Totic
DoctorX píše:Zatím Je vybráno takto:
Sedan
Manuální převodovka
Podvozek standard + systém DynamicDrive
Vznětový motror 525, 530 ,535?
Jak je to u E60 s M-Packetem - prodával se už přímo, nebo se vše dodělávalo?
Jak to myslíš jestli se vše dodělávalo?? Samo, že byly i komplet z výroby a řekl bych, že exterier M-paket je u E60 úplně nejpovedenější. Je to pak krásný auto. System výbavy je stejnej jak u E39.
Jinak známej má 530D s dynamicem a zatáčí to hbytě jak pecka. U nás je řekl bych těchle motorizací nejvíc, takže je z čeho vybírat..
Napsal: pon 24.11.2014 16:40
od M4we
Myslím, že rozhodovat se mezi 525d a 535d je jako rozhodovat se jestli chci octavii nebo octavii rs. Oboje slušné auta, na venek hodně podobné, ale jinak jsou diametrálně jiný. A co se týká nákladů tak si myslím (i když 535 nemám) že náklady do 535 jsou daný mnohem výš než do 525/530d.
Jinak pofl model do 200k podle mě není možný sehnat
Tuším, že předfl model je 2.5l a pofl model od 2007 je už 3.0l.
Jinak, jak už tu padlo s vybavenou 525d se nahledáš

osobně pokud uvažuješ mezi E39 a E60, tak bych šel do E60 525d, nebo spíš možná 525i. 535d apod bych asi vůbec neřešil, protože je to penězma uplně někde jinde.
Manual se mi k autu vůbec nehodí, v 535d vůbec není.
Tuším že většina 535d má m paket. Osobně bych mpaket nechtěl, maximálně optipaket, ale ne podvozek. Osobně mám E60 s dynamic drive a bohatě mi to stačí, tvrdé mi to přijde dostatečně na naše silnice. Přece jenom E60 není žádný racecar

Napsal: pon 24.11.2014 17:07
od WITT
Já jsem přesně před rokem řešil to samé, jen jsem do výběru ještě navíc zahrnul E65. Taky jsem měl limit 200 tis.
Za 200 tis seženes jak E60, tak E65, ale co jsem viděl, tak většinou nevybavené shity.
Řekl jsem si, že na jedno, nebo druhé auto je prostě potřeba 250 tis, aby tam člověk měl nějakou výbavu a ve slušném stavu.
No a nakonec jsem koupil za 155 tis E39, protože jsem prostě víc jak 200 neměl, a tak mi ještě zbylo.
Samozřejmě že mě pořád láká E60 v Mpaketu, je to darda, mnohem líbivější a nadčasovější jak E65, ale prostě já bych jí ani v tuhle chvíli za 200 nekoupil, je to málo .. možná tak na 520i..
Napsal: pon 24.11.2014 22:27
od Jirke
Jeste driv, nez jsem poridil E61 LCI (facelift), jsem hodne pokukoval po E39 530d Mpaket - to auto se mi libi v sedanu snad vic nez Bangleho E60.
Jenze bohuzel pro me minus, ze se nedelaly E39 4x4.
Kazdej chce za svy penize dostat co nejvic... nemam primy srovnani E39 a E60, ale prvnim rocnikum E60 bych se vyhnul obloukem, pokud teda nahodou nenatrefis na nejaky zachovaly model nejlepe po prvnim majiteli !
Jo a co se tyka stavu tachometru, neboj se servisovanyho auta, co ma na tachaku klidne pres 300.000km (vlastni zkusenost). Urcite bude v lepsim stavu nez stejny auto bez servisky s obligatnimi 180.000km !
Napsal: úte 25.11.2014 22:59
od DoctorX
Ježíš děkuji za všechny Tipy, rozhodně se jimy budu řídit, už ta výhoda, že nespěchám a pokud to půjde, bude se moci vybírat k 250.000,-
Tak nějak, radší lepší ,vybavenější kus o trošku déle, než litovat.
Sakra, ale že Těch informací je.

Napsal: stř 26.11.2014 19:58
od Asfix
M4we: Prosim te jaky je dynamic drive? Jak rozdilne vlastnosti jsou od auta bez a stoji za to treba vybirat i dle tohoto kriteria? Jestli je opravdu o tolik znatelny rozdil s a bez..diky

Napsal: čtv 27.11.2014 00:05
od jtk545
To Asfix - ahoj, měl jsem 545i s DD (teď slouží m4we - doufám, ze dobře) a měl jsem možnost souběžně projet i 530i bez DD od kamaráda a musím říct, ze to je pěkný rozdíl, hlavně v zatáčkách kdy se auto s DD skoro vůbec nenaklani, je to proste parádní pocit jak to auto s DD tu zatáčku projede. Ale zase najít e60 s DD za slušnou cenu je docela problém, moc jich není.
Napsal: čtv 27.11.2014 05:42
od Asfix
Ja mam bez DD tak me prave zajimalo zda je to takovy rozdil..diky za osvetleni

Napsal: čtv 27.11.2014 07:55
od coud
M4we píše:Myslím, že rozhodovat se mezi 525d a 535d je jako rozhodovat se jestli chci octavii nebo octavii rs. Oboje slušné auta, na venek hodně podobné, ale jinak jsou diametrálně jiný. A co se týká nákladů tak si myslím (i když 535 nemám) že náklady do 535 jsou daný mnohem výš než do 525/530d.
Jinak pofl model do 200k podle mě není možný sehnat
Tuším, že předfl model je 2.5l a pofl model od 2007 je už 3.0l.
Jinak, jak už tu padlo s vybavenou 525d se nahledáš

osobně pokud uvažuješ mezi E39 a E60, tak bych šel do E60 525d, nebo spíš možná 525i. 535d apod bych asi vůbec neřešil, protože je to penězma uplně někde jinde.
Manual se mi k autu vůbec nehodí, v 535d vůbec není.
Tuším že většina 535d má m paket. Osobně bych mpaket nechtěl, maximálně optipaket, ale ne podvozek. Osobně mám E60 s dynamic drive a bohatě mi to stačí, tvrdé mi to přijde dostatečně na naše silnice. Přece jenom E60 není žádný racecar

Včera jsem si auto vyzvedaval v servisu po výměně cepu a hadicek a servisaci říkali prave opak, ze 535d je na servis nejlepsi motorizace pro e60 před FL. Po FL prý 525d (tam uz je 3.0 litr motor). Důvodem prý je, ze se kazi nejmenší počet dílu a je k nim nejlepsi servisní přístup.
Napsal: čtv 27.11.2014 12:14
od Teddy
servisákům nevěř.

Většina z nich neví co je to statistika. Bohužel ani hromada statistiků neudélá relevantní tabulky spolehlivosti.
Servisák jen vidí který motorizace mu do dílny jezdí nejčastějš. Většinou už mu ale nedojde, že musí taky brát ohled na to kolik se který motorizace vyrobilo a prodalo. Jinými slovy když jezdí x krát tolik 530 co 535, tak by se dalo očekávat, že jich bude x krát tolik jezdit do servisu a i přitom můžou bejt spolehlivější.
Podle mých zkušeností se v těch autech se.re všechno možný kromě samotnýho holýho motoru. Svý neduhy má předface i poface. Takže o motorizaci to fakt neni. Já říkám, že výkonu neni nikdy dost. Hlavně v tak těžkym autě, jako je E60/61, takže bych preferoval 535, nebo benzín v plynu.
Napsal: čtv 27.11.2014 12:25
od Vlasta
535d vs. 530d Napíšu jen dva argumenty litinový vs. plechový svody, non VTG vs. VTG. Samozřejmě i dnes cena minimálně o kilo u 535d vyšší
Napsal: čtv 27.11.2014 22:29
od coud
Já se rozhodoval hlavně podle toho, jak se mi s konkrétním autem jelo, a tam jasně vítězilo 525d a hlavně 535d díky síle motoru. Je prostě fajn, že na normální rozjezd vám stačí 1500ot. a rozjíždíte se dost rychle
Jinak já mám 535d 6/2006 v plný výbavě, kromě head-up mám vše, plný m-paket vč.černého stropu, podvozek taky M, prostě M5ka v naftě a stálo mě 300tis. Najeto při koupi 237tis km (ověřeno) ...
Napsal: čtv 27.11.2014 22:38
od Jirke
tady mi nekdo mluvi z duse - vykonu neni nikdy dost, no to muzu potvrdit v plnym rozsahu.
jezdim denne, nepravidelny trasy, vetsinou po okreskach, sem tam dalnice... takze predjizdeni do kopce atd...mam E61 525xdA LCI 145 kW, nalozeny jak svina, akorat nechapu jak nekdo jako prvni majitel si takhle vybavi auto, ale uz nezainvestuje do poradnyho motoru... stacil by poctivej 3.0d 173kW.
Samozrejme si reknete ze sem si to nemel kupovat...no bylo to za super prachy.
Otazka - ma smysl chipovat tento motor, kdyz ma najeto 340.000km, pravdepodobne stale s prvnim turbem ?
Napsal: pát 28.11.2014 11:35
od kurevtor
DoctorX: podle mě se vykašli na E39

s tvým rozpočtem už bys podle mě E60 pořídit mohl. Sháněl jsem E60 velmi dlouho (než jsem se na to vybodnul a koupil E65) takže mám jistý zkušenosti

zaprvé, E60 530d jsou strašně stočený

nečekaně
Co se týče tvého nákupu, E60 začínají na nějakých 170 tis. Kč.
Rozluč se s 535d, tam bys musel hodně přitlačit a rozluč se s dynamic drive - na ten jsem narazil u E60 v podstatě jen v 545i. Od 535d mě všichni zrazovali - že to sice je střela jak blázen, ale že prostě to bi-turbo není dobrej nápad u takhle starýho a levnýho auta (to samé 740d).
Dále, za 200 seženeš fajn E60, ale nemáš šanci na super kompletní výbavu, určitě bude něco chybět, podle mě bys neměl slevit z:
- Komfortní sedačky a alespoň výhřev
- Logic7
- Velká Navi
- Elektricky sklopná zrcátka (to asi mají všechny?)
Pamatuj na to, že čím delší dobu vybíráš (kvůli výbavě) tím kratší dobu auto pak prodáváš
PS: Teddy má pravdu! Servisákům nevěřit!!

Napsal: pát 28.11.2014 11:40
od matess
Takže čtu toto vlákno a musím reagovat.... nedávno jsem prodal e39 530d facelift full M-packet manuál, upřímně mohu říci že jsem zatím neměl lepší auto !! před tím jsem měl e60 530d Manuál a e61 530d automat... e39 i po chipu na 167kw/510nm, spotřeba 7 litrů a to já jezdím stylem, že když to je ohřáté , tak jedu... spolehlivost maximální, jízdní vlastnosti bez chyby ! tomu autu nemám co vytknout... nyní jsem pořídil e60 530d 3/2005 full Mpacket (podvozek,židle,strop,volant,oplatování) je to auto orig z fabriky, bez jaké koli úpravy ... 1.majitel, serviska, najeto 370tis.. auto lítalo dálky, německo belgie atd atd.. auto v krásném stavu, odservisuju prá věcí a spokojenost, ovšem v porovnání s e39 o litr a půl větší spotřeba a náklady na servis přeci jen vyšší, jízdní vlastnosti stejná úroveň... ale co jsem opravdu šťastný a dlouho jsem sháněl tuto konfiguraci : manuál, full M-packet, nemá navi,nemá aktivní řízení, nemá měchy - což asi sedany nemívají běžně, nemá head up a podobný "luxusní věci" a proč jsem rád?? protože se bez toho hravě obejdu a krásně se vyhnu drahýmu servisu !! v e61 jsem měl vše , tu na foru jsem četl krásné přirovnání cituji "to auto má snad vše... i odvětrání prdu ze sedačky" a to bylo to moje auto...ovšem podělalo se na něm úplně vše co mohlo, opravil jsem jedno a doešlo další... jediné co bych ale podotknul, že auto jsem kupoval za pár peněz a po xxx mladších majitelích a podle toho vypadalo

dal jsem ho do kupy a prodal... co se týče automatu, tak u e60 6hp je spolehlivější než 5hp u e39, ale e39 prostě lépe řadí a klidně mě ukamenujte

v e60 mě ty převodovky nenadchly... ale oproti DSG je to stejně luxus

závěrem?? za 200se dá koupit auto, ale je to hraniční limit, 250 je reálnějších ! a motor?? jednoznačně 530d, co se týče agility a nákladů na držbu ( oproti 535d, ko malý turbo, ko automat,ko měnič a další a další) tak člověk pošetří kapsu... pokud narazíte na top 535d a nevadí vám jezdit za 10-11 nafty, tak máte slušný monstrum se supr výbavou

benzín a rvát ho do plynu je krvina... ten hliníkovej motor, sám o sobě jednou chcípne a plyn mu akorád pomůže... není to z mé hlavy jen... a sám mám plynová auta rád a měl jsem jich mraky... ale litinové bloky... to je ale zas jiná debata

Napsal: pát 28.11.2014 11:48
od matess
a ještě jedna poznámka, nej oprovdu nej spotřebu má e60 manuál 2003rok euro 3, tzn výfuky ohlé dolů. dlouhodobou za 10tis km jsem měl 6,7, kombinačka město atd... mimo město styl jízdy - jedeeem... přítulkyně stím jezdila 6-6,2/100
