Stránka 1 z 1

Napsal: pon 12.01.2015 19:34
od bmw750
Zdravím.Dnes jsem byl na diagnostice a vyplivlo mi to 3 chyby.Nevíte někdo,co ty chyby znamenají a co mám vyměnit?Auto se chová tak,že pokud je venku více jak -7 ,tak nastartuju a jak spadne sytič,tak nedrží volnoběh a musím auto držet pod plynem a třepe se to.Když se teplota dostane alespoň za modrou,tak je vše vpořádku a auto se chová tak,jak má.Dělá to tak každou zimu.Nezávisle na to jsem už měnil váhu vzduchu,těsnící "brýle" pod sáním-a tu membránu za sáním.
Porádí někdo?

Napsal: pon 12.01.2015 21:28
od Fx
Chyba 140 = termostat (nefunguje v něm vyhřívací tělísko)
Chyba 5 = celkem výmluvné, asi bych prvně zkontroloval vedení
Chyba 85 = ventil pumpy sekundárního vzduchu. Pumpa je před kolem v PP podběhu, od ní vede hadice k ventilu a ten je napojen k hlavě motoru. První odchází ten ventil a pak to bere s sebou pumpu.

Napsal: úte 13.01.2015 07:49
od bmw750
Moc díky za odpověď.Popsal jsi mi to dost podrobně,za co Ti moc děkuji.Zkontroluji nejprve ty hadice a pak uvidím.Termostat s čerpadlem mám měněný vloni,tak doufám,že tam problém nebude.

Napsal: úte 13.01.2015 08:35
od Fx
Není nic jednoduššího než chybu smazat a podívat se, jestli se objeví znova ;) Termostat jsi dával originál?

Napsal: úte 13.01.2015 08:45
od bmw750
Termostat jsem dával BEHR THERMOT-TRONIK a k tomu hned vodní pumpu Meyle.Ten problém mám už snad druhou zimu a diagnostiku jsem dělal až teď.Moc toho přes zimu nenajezdím,takže nevím,jak dlouho tam ty chyby můžu mít.Ale jak jsem říkal-to čerpadlo s termostatem jsem měnil v létě loňského roku.Zkusím smazat,ale nechce se mi věřit,že by se mi tím vyřešil problém s těma otáčkama :-( .

Napsal: úte 13.01.2015 08:47
od Fx
Zajímavé, že se ti tam objevují jenom tyhle chyby. Svíčky a cívky jsi kontroloval? U tohoto motoru je časté špatné těsnění pod víky ventilů (často kvůli separátoru oleje), pak se svíčky a fajfky cívek koupou v oleji.

Membránu jsi měnil jak? Dával jsi nové těsnění pod ten dekl? A co přední dekl s klapkou, přetěsňoval jsi?

Napsal: úte 13.01.2015 08:58
od bmw750
Svíčky s cívkama jsem nekontroloval-to mě samého nenapadlo a ani mi to nikdo zatím nedoporučil :-( .Těsnění jsem měnil jenom ty "brýle" 4x těsnění, koleno sacího potrubí Victor Reinz.Jinak jsem měnil
http://www.profesionalni-autodily.cz/ve ... 66766.html
s hrozně špatným přístupem :-)

Napsal: úte 13.01.2015 09:00
od Fx
Když jsi měnil ty "brýle", dával jsi nové o-kroužky na vstřiky?

Jinak je otázka, když to má takovou souvislost s teplotou, jestli na live datech nevysledovat pohyb teploty na obou čidlech na chladícím okruhu.

Napsal: úte 13.01.2015 09:10
od bmw750
Tak to jsem nedával.Měnil jsem to jenom z důvodu,že jsem tam měl někde falešný vzduch.Zkusil bych se zeptat při té diagnostice na ty live data-nevím přesně,o co jde :-( .Jinak jedno čidlo teploty vody jsem taky měnil,ale beze změny.

Napsal: úte 13.01.2015 09:11
od bmw750
Taky mi připadalo,že po nastartování v mrazech mi sytič spadl celkem dost rychle a tak proto jsem měl pocit,že bude v háji to čidlo teploty.

Napsal: úte 13.01.2015 09:15
od bmw750

Napsal: úte 13.01.2015 10:56
od Quido
Taky se připojím k tématu.. Taky mám M62TU (shodou okolností 3.5 jako BMW750 - dotaz na něj: Odkud jsi?)

Naprosto stejné symptomy jsem měl i já (a možná ještě mám, protože od posledního zásahu do motoru bylo dnes pro studený start poprvé pod nulou -1,5 a zatím zlepšení).

Souviset to může se spoustou věcí. Samozřejmě membrána a netěsnosti v sání jsou na prvním místě. Jediné, co mně ještě v tomto chybí jsou právě ty brýle, tedy 4 x dvoutěsnění.

Pak to taky může být ta "supervychytávka" pumpa vzduchu, která se aktivuje právě za studených teplot a fučí vzduch do výfuku. S tím počítá i lambda. Podle tvých chyb tam asi nějakej problém je. Může to být podtlakově ovládaný ventil, pumpa samotná nebo hadice. K tomuto mám dotaz na místní guru: Kdyby se ta cesta kudy teče vzduch do výfuku zaslepila a pumpa odstavila, dala by se řídící jednotka nastavit tak, aby s touto funkcí nepočítala? Tzn. nečekela by víc kyslíku na lambdě, když má fučet pumpa? Chyba v rejstříku by mě až tak nevadila. Katy tam stejně nemám a podle mně je to celé myšleno tak, aby se kat rychleji dostal do provozního stavu.

K těsnění pod sáním (brýle):
Kdybych je chtěl vyměnit, stačilo by odpojit benzínovou lištu a kabely k cívkám a celé to zvednout? Jak jsou potom uchycené vstříky? Jen nasunuté s tím okroužkem?

Co správné smazání adaptačních hodnot? Asi by se ta jednotka měla postupně donastavit, ale v případě odstranění nějaké netěsnosti to podle mě význam má..

Napsal: úte 13.01.2015 17:31
od bmw750
Ahoj.Jsem z Ostravy.ty "brýle" jsem myslím měnil zbytečně-ikdyž nic není zbytečně,ale byl to před lety první typ,co mám udělat.Ikdyž jsem to prostříkával tím start sprayem a nijak to na otáčkách nebylo znát.Podle těch názorů to opravdu vidím na tu pumpu-ikdyž mi to napsalo "aktivace" ventilu sekundárního vzduchu,tak nejprve zkusím prohlédnout ty hadice v podběhu,jak mi poradil Fx.

Napsal: úte 13.01.2015 18:02
od bmw750
Fx píše:Chyba 140 = termostat (nefunguje v něm vyhřívací tělísko)
Chyba 5 = celkem výmluvné, asi bych prvně zkontroloval vedení
Chyba 85 = ventil pumpy sekundárního vzduchu. Pumpa je před kolem v PP podběhu, od ní vede hadice k ventilu a ten je napojen k hlavě motoru. První odchází ten ventil a pak to bere s sebou pumpu.
Mohl bych Tě poprosit o poslání originálních čísel toho ventilu a té pumpy (popřípadě i těch hadic)? Hledám to na RealOEM a nemůžu to najít.
Jestli by jsi měl takovou možnost a chuť,tak můj vin je WBADN 21090 GR71595

Napsal: úte 13.01.2015 19:00
od Quido

Napsal: úte 13.01.2015 20:35
od bmw750
Moc díky.