Stránka 1 z 2
Napsal: ned 18.01.2015 19:42
od airbone
Zdravim,
chystam sa na vymenu gufier ventilov na motore N62 kvoli zvysenej spotrebe oleja a dymeniu. Chcem sa opytat, ked to niekto uz (urcite) robil, je lepsie to robit metodou bez sundavania hlav alebo lepsie motor vybrat a hlavy dole?
Ked ma niekto skusenosti, prosim o info, ci uz to robil prvym alebo druhym sposobom.
S touto vecou uzko suvisi aj dalsi problem a to upchatie portov pre vstrekovanie sekundarneho vzduchu. Po case motor vypisuje chyby tohto systemu na oboch stranach. ( P0491 + P0492 ) Americania predavaju cistiacu sadu s ktorou sa to da vycistit priamo s motorom v aute:
https://www.agacoolantpipe.com/product/ ... ir-cleaner
Nahodou to niekto neobjednaval z USA? Ak ano a pouzil to, rad by som tu sadu odkupil, resp. pozicial za financnu odmenu.
Vyrobit si kefku s pruznym nahonom by nebol problem, ale tu trubku pre pristup sa mi naozaj vyrabat nechce.
Budem rad za kazdu informaciu ohladne tychto dvoch zalezitosti.
P.S. motor ma najazd 215tis km.
Napsal: ned 18.01.2015 20:05
od Brátn
zvažujeme koupi sady na výměnu bez sundání hlav, už na tom spolupracujeme s jedním servisem, jelikož na jedno auto je to docela ranec, takže otázkou je, jak moc na to spěcháš
Napsal: ned 18.01.2015 21:05
od Francis
Běžná metoda výměny gufer dříků ventilů - nastavit píst ve válci do horní úvrati a ventil pak nemůže spadnout do válce - nefunguje?
Napsal: ned 18.01.2015 21:33
od airbone
Francis píše:Běžná metoda výměny gufer dříků ventilů - nastavit píst ve válci do horní úvrati a ventil pak nemůže spadnout do válce - nefunguje?
myslim ze nie, pretoze na ten motor sa musi vzdy natlakovat valec aby ventil nevypadol. Je nato taka nasadka co sa dava namiesto sviecky a cez nu sa potom natlakuje valec na ktorom robis....
Napsal: ned 18.01.2015 21:35
od airbone
Bratn píše:zvažujeme koupi sady na výměnu bez sundání hlav, už na tom spolupracujeme s jedním servisem, jelikož na jedno auto je to docela ranec, takže otázkou je, jak moc na to spěcháš
jasne, kvoli jednemu motoru sa to neoplati. Kamos to spravi aj bez tej sady na motore, je treba vsak dat dolu vacky, ale nato kupil nejaky pripravok na zaistenie. Takze o tu sadu mi nejako neide, skor o ten kit na cistenie secondary air system.....
Tym kitom poriesis len to, ze nemusis sundavat vacky..... Ale ta ptakovina na zaistenie stoji 200eur, takze aj tak neviem ci sa ten kit oplati

Napsal: ned 18.01.2015 21:51
od Francis
Opravdu je nutno foukat? U M52 to jde bez foukání, jen je třeba natočit píst do horní úvrati, a pootáčet klikovkou při přechodu prací na další dvojici válců. Stačí nebýt americký mechanik a u práce přemýšlet
Dal jsem si práci, google mi našel fotky pístů i hlavy N62 a nezdá se to jiné než u starších motorů. Jasně, ventil se mírně propadne do válce a opře o píst, ale pružinu stlačuješ asi jako ji stlačí vačka při plném otevření ventilu.
Napsal: ned 18.01.2015 22:01
od JaraX
a není lepší to udělat pořádně, vyhodit motor ven a udělat i trubku, těsnění pod altíkem, ventildekle apod, než se v tom furt vrtat?
Napsal: pon 19.01.2015 01:54
od airbone
JaraX píše:a není lepší to udělat pořádně, vyhodit motor ven a udělat i trubku, těsnění pod altíkem, ventildekle apod, než se v tom furt vrtat?
trubka sa uz robila pri asi 150tkm a nejake veci sa vtedy menili, takze neni to nutnost.
Napsal: úte 20.01.2015 00:33
od airbone
tak kamos co mi to ma robit sa rozhodol, ze motor pojde vonku
bude sa to robit cca o tyzden, tak potom nieco nafotim

Napsal: úte 20.01.2015 07:54
od JaraX
tak hlavně nezapomente udělat tesnění oleje pod altíkem když bude venku
Napsal: úte 20.01.2015 13:23
od Bembik
Osobně jsme vycpali válec horolezeckým lanem a bylo hotovo. Ventil neměl kam spadnout a když už nějak zapadl, tak jsme ho jednoduše vytáhli.
Nedělal bych z toho vědu a pokud se jedná pouze o gufera na ventilech, tak bych motor ven netahal. Každopádně pokud na to rozpočet máte, tak určitě doporučuji.
Já dělal gufera před 50tis km a od té doby pokoj, maximálně mi diag píše Secondary Air system ale to netuším čím by mohlo být, protože "kompresor" jede..[/i]
Napsal: stř 21.01.2015 19:41
od mobilman
Zdravím: také mi to sem tam čoudilo na volný chod a vypadalo to na těsnění kolem ventilů, ale přešel jsem z původního oleje 5W30 co tam byl na 5W40 a zatím vůbec olej nedolévám a také to už téměř nekouří - takže zatím spokojenost a nájezd asi něco přes 200K. Ale trubka se už projevuje - 8V slabost. Přeji úspěšnou opravu a napiš podrobnosti - ať víme co nás čeká.
Napsal: stř 21.01.2015 23:14
od Bembik
5W40 je pro ten motor ideál...měnit co 12tis a pohoda

Napsal: čtv 22.01.2015 17:29
od airbone
Bembik píše:Osobně jsme vycpali válec horolezeckým lanem a bylo hotovo. Ventil neměl kam spadnout a když už nějak zapadl, tak jsme ho jednoduše vytáhli.
Nedělal bych z toho vědu a pokud se jedná pouze o gufera na ventilech, tak bych motor ven netahal. Každopádně pokud na to rozpočet máte, tak určitě doporučuji.
Já dělal gufera před 50tis km a od té doby pokoj, maximálně mi diag píše Secondary Air system ale to netuším čím by mohlo být, protože "kompresor" jede..[/i]
Ten secondary air system je prave to naco sluzi ta cistiaca sada ktoru som zhanal v zaciatocnom prispevku.
"Kompresor" sice bezi, ale mas upchate porty pre privod vzduchu a tym padom lambda sonda to rozozna a vyhadzuje tuto chybu.
Jednoducho to treba vycistit, pozri si o co sa jedna:
https://www.youtube.com/watch?v=CMOjFAKUt30
Prave to potrebujem spravit popri vymene gufier, ale kedze motor pojde von, tak nebude to problem vycistit bez toho idiotskeho natrubku co je v tom videu a tu kefku s pruznym nahonom kupim v zeleziarstve....
Napsal: stř 04.02.2015 22:58
od airbone
tak "moturek" je vonku

Napsal: čtv 05.02.2015 12:19
od airbone
JaraX píše:a není lepší to udělat pořádně, vyhodit motor ven a udělat i trubku, těsnění pod altíkem, ventildekle apod, než se v tom furt vrtat?
Jake tesneni pod alternatorem??? Ziadne tam neni. Nepomylil si si to s altikom co je vodou chladeny? Lebo ja mam klasiku. Z
Napsal: čtv 05.02.2015 13:04
od JaraX
pod altíkem je těsnění oleje které pak teče, je jedno jakej máš altík
Napsal: čtv 05.02.2015 18:02
od airbone
JaraX píše:pod altíkem je těsnění oleje které pak teče, je jedno jakej máš altík
mozes mi ten diel ukazat v etk? posuniem to mechanikovi nech to objedna
Napsal: čtv 05.02.2015 18:07
od airbone
pani, este narychlo otazka - ak by mal niekto taky motor na rozpredaj alebo nefunkcny - potreboval by som vymenit eccentric shaft sensor
11 37 7 527 017
Ten moj sice funguje, ale je vraj nejaky zdeformovany a ma odtrhnute usko. Tak by som ho rad vymenil kedze je motor vonku a inac sa to ani neda.
Neponukne niekto?
na linku pozicia 10
http://bmwteilekatalog.info/BMW/P/E68/L ... 11/11_3393
Napsal: čtv 05.02.2015 18:54
od mobilman
airbone to je krása V8 motor vidět ven z auta začínám o tom přemýšlet. Jak je to náročné dostat ho ven a orientačně cena? Přeji rychlou a kvalitní opravu V8.