Stránka 1 z 1

Napsal: úte 20.01.2015 11:31
od HUFU
Ahoj, tak jak jsem v jiném tématu chválil, že motor běží jako hodinky, tak jsem to asi zakřikl.

Když je motor ohřátý, stačí i kilometr jízdy, tak běží jak má. Nebo alespoň v rámci možností, zcela sametový chod to není už dlouho. Ale nic, co bych chtěl řešit. Je to přeci jen starý kočár a nechci do toho vrazit 40k.

Ale za studena, hned po startu, se zdá, že vynechává občas nějaký válec a příšerně hulí. Je cítit, jak při jízdě motor s autem cuká a za sebou vidím jen bílou mlhu dlouhou 300 metrů. To zcela jistě není normální.

Poradíte co s tím? Mě napadá vadná svíčka nebo odcházející cívka. Dá se to z takto staré ECU vyčíst?

Napsal: úte 20.01.2015 15:15
od darklord
Ine priznaky ako napr ubudanie vody z chladica alebo oleja sa nekonaju? Na diagnostike na 99% neuvidis nic, maximalne mozno odhali chybu zapalovania. Vymenit sviecky mozes aj preventivne ak nevies ako dlho tam su.

Napsal: stř 21.01.2015 12:42
od HUFU
Žádný velký úbytek vody nepozoruji. Jednou za půl roku vodu dolévám, ale to je tak už od té doby, co auto vlastním. Olej měním jednou za 15000 km a během té doby není potřeba dolévat.

Zaráží mě, že motoru stačí chvilka po startu, aby se začal chovat normálně. Během škrábání skla se motor ustálí a už necuká a drží otáčky jak má.

Po zahřátí má normální výkon a nekouří víc, než bych od 25 let starého motoru čekal.

Svíčky jsem měnil v březnu, ale to samozřejmě neznamená, že nemůžou být KO, nebo že motoru prostě nevoní.

Napsal: stř 21.01.2015 13:01
od Holly
Zkusil bych tu diagnostiku pro začátek. Vyčíst chyby, bude-li jeden válec vykazovat chybu zapalování,vymenil bych cívku a znova zkontroloval, zda se chyba přesune. Tak aspoň vyloučíš cívky. Svíčky jsi dával origo (předepsaný typ a výrobce, nemusí být opatřeny přímo logem BMW)?

Napsal: stř 21.01.2015 15:01
od HUFU
Svíčky jsem dával BRISK Extra DR15LDC, což asi nejsou přímo doporučené výrobcem, ale nemám páru jak moc na tom záleží. Jaké svíčky bys doporučoval?

Díky, zkusím splašit někoho s diagnostikou.

Napsal: stř 21.01.2015 15:46
od Holly
Zrovna s Brisky nemá relativně dost lidí pozitivní zkušenost. Pošli posledních 7 znaků VIN a zjistíme jaké přesně tam pasují. Nebo se koukni klidně i sám
http://www.realoem.com/bmw/select.do zadej si to sám a v oddílu Elektrika motoru si najdeš svíčky a označení výrobce... :wink:

Napsal: pát 23.01.2015 10:53
od HUFU
Díky, mrknu se jakmile budu poblíž techničáku a nebo auta za denního světla.

Napsal: sob 24.01.2015 16:17
od HUFU
Mrknul jsem dnes na VIN a podle RealOEM tam patří svíčky BOSCH F 7 LDCR. Já se v tom moc nevyznám. Kde mohu takové a nebo vhodnou alternativu pořídit?

Při té příležitosti jsem kouknul na náplň v chladiči a na stav oleje. A nic moc. Expanzní nádržka téměř prázdná a hladina oleje na spodní rysce. Což je divné, protože olej jsem měnil asi tak 6000 km zpátky a doléval jsem 6 litrů Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4. Možná je na můj motor v jeho věku už nevhodný?

Když jsem auto kupoval před 80 000 km tak motor nepapal ani kapku oleje a to se tam lila ještě plná syntetika.

Napsal: sob 24.01.2015 17:07
od Holly
Kouknul bych na svíčky, případně pokud znáš někoho s kamerou i do válců (a rovnou změř kompresi). Nic z toho není průkazné, ale pokud bude napříkald jeden válec (svíčka) oproti ostatním čistý, jakoby vymytý, tak bych to tipoval na těsnění pod palicí. Nemrzka vypláchne z motoru všechen bordel a pokud zničehonic začala ubývat...

10W40 je ok a úbytek cca litr (od rysky po rysku) za 6000km je v normě a může být tím řidším olejem, musíš holt občas kontrolovat a dolívat. Jak budeš dolívat nemrzku, změř kolik jsi musel celkově dolít.

Napsal: pon 16.02.2015 13:45
od HUFU
Tak jsem se k tomu konečně dostal. Dolil jsem půl litru nemrznoucí směsi, litr oleje a vyměnil všechny svíčky. První start po ránu vypadal nadějně, motor se netřásl, všechny válce běžely a bíla mlha ta mnou taky nebyla. Tak snad to vydrží.

Jedna svíčka byla ve strašném stavu, zadělaná od oleje i nad závitem, přičemž těsnění pod víkem ventilů je úplně nové a šachta je čistá. Takže možná byla svíčka špatně dotažená nebo tam byla nějaká nečistota a pořádně to netěsnilo. Dám sem obrázek. Ostatní svíčky mi připadají v normálním stavu po pár tisících kilometrech.

Bohužel se mi nepodařilo uhnat nikoho s tlakoměrem ani se sondou. Tak budu pozorovat úbytek kapalin a uvidím.

Napsal: pon 16.02.2015 17:07
od Foldas
Jak dlouho si tam ty svíčky měl?

Napsal: pon 16.02.2015 18:17
od HUFU
Odhadem asi tak 8000-10000 km. Menil jsem je minuly cerven.

Napsal: pon 23.02.2015 14:13
od zazana
....pánové vy mne trochu děsíte... :cry: pozoruji u své 525 tds větší úbytek chladící kapaliny.....mám tedy počítat s výměnou těsnění pod hlavou?? dělala jsem tuhle výměnu cca 5 let zpátky a řekla bych, že se k autíčku chovám šetrně (pravda už není nejmladší)
Dík za odpověď

Napsal: pon 23.02.2015 15:50
od HUFU
No já bych řekl, ale to je jen můj laický názor, tak ať mě prosím případně někdo fundovaný opraví, že mizení kapaliny je jen jeden příznak. Pokud auto nehulí, nepřibývá olej, neobjevuje se podivná emulze pod víkem olejového hrdla a celkově auto jede normálně, může se jednat o únik jinudy. Jak moc ta kapalina mizí?

Třeba v mém případě se auto chová teď zcela normálně, akorát ta kapalina prostě trošku mizí. Posledních 6 let cca 0.5 litru za 15000 km. Ale svádím to na nějakou drobnou netěsnost někde v potrubí. Před 5 lety jsem například musel měnit těleso topení, které bylo prorezlé a kapalo.

Další věc je, pokud se auto chová podivně, tak nemusí být chyba jen v těsnění, ale mohla se objevit nějaká mikrotrhlina v hlavě vlivem únavy materiálu.

Napsal: pon 23.02.2015 20:32
od zazana
všechny ostatní příznaky nemám :wink:

v listopadu jsem připravila autí na zimní provoz, takže byla kapalina full, teď jsem udělala namátkovou kontrolu a s hrůzou zjistila, že není potopený ani to žebrování (nebo jak to mám nazvat). Nikdy předtím to neudělal.

ještě se zeptám- má tu někdo zkušenost s karosářskou metodou PDR, nějaká dobrá duše se mi prošla po autě- tady na malém městě je to taková tradice, když si někdo koupí něco nového :evil:

Napsal: úte 24.02.2015 18:20
od Ji-rka
Umřela mi u TDS pumpa,unik kapaliny kolem hřídele.Pumpa značková a ještě v záruce.Na dálnici jsem to popravil.Auto jinak celou dobu jezdilo cajk,žádný přehřátí nebo tvrdé hadice.
Taky je možný,že ti to těsnění(hlava) prasklo pokud motor jezdí jen krátký trasy.Co se týče prdlé hlavy,tak já s ní jezdil dva roky.Nic netlakovalo,nehřálo se až jednoho to jednoho dne ztratilo tlaky :-)

Napsal: stř 25.02.2015 19:14
od bmwe36fans
Pokud mizí chladící kapalina auto nehulí jede dobře není děravej chladič a auto blbě topí tak se připravte že co nevidět těsnění pod hlavou foukne nebo už fouklo u mě to taky začínalo takhle a dneska těsnění pod hlavou k.o hlava ok,voda v oleji emulze hadice tlakují,jeto jen otazka času co vas to čeká ale mam 528i