Stránka 1 z 2
Napsal: stř 05.08.2015 10:40
od michal236
Zdravím klubáci,
vím, že je to už několikrát řešené téma, ale koupil sem E60 před fl automat (r.v 2006) a při zátahu do kopce mi začnou kolísat otáčky viz.video
Kód: Vybrat vše
https://www.youtube.com/watch?v=nHbOcMTPvSI
Myslel jsem si, že to bude hydroměnič..auto má 220 000km.
Nicméně rozdíl je v tom, že auto při jízdě z kopce na D bez plynu nekolísá, na rovince také ne a za studena mi to taky nepřijde..jen při konstantním zátahu do kopce, klidně na tempomat.
Rozmezí kolísání je totožné jako na videu.
Ze zkušeností z Audi A6 3.0tdi vím, že při 3,4 kvaltu z kopce kolísalo a tím byla závada hydroměniče potvrzena.
Auto jsem dal do servisu, kde jsem nechal udělat kompletně všechny filtry + všech 6 žhavičů (3x KO dle diagnostiky).
Nechal jsem ještě proměřit přes dia tlaky vstřikovačů a váhu a prý OK.
Olej v převodovce měl být měněn dle prodávajícího před 20 000 KM, ale kdo ví...
Nemá někdo podobnou zkušenost? Nerad bych dělal hydroměnič & olej zbytečně. Díky moc

Napsal: stř 05.08.2015 15:15
od TANN3R
Určitě měnič, nic jiného mezi motorem a převodovkou není, co by mohlo prokluzovat..
Napsal: stř 05.08.2015 15:55
od michal236
Já furt mám podezření jestli se to netočí kolem vstřikovačů, mám známýho co má najeto 400t a krom oleje do převodovky nešáhnul.
Je zas fakt, že na volnoběh se otáčkoměr nehne.
Ještě jsem nedodal, že jsem nechal kompletně vyčistit sání včetně klapky sání.
Napsal: stř 05.08.2015 21:57
od TANN3R
Pokud auto jede konstantní rychlostí (jako že na videu ano), je zařazena stále stejná rychlost (můžeš navolit manuálně) a otáčky přesto takto kolísají, je jasné že "něco" prokluzuje - což je v tomto případě měnič. Teoreticky to můžou být i vadné lamely na konkrétní rychlosti - tím pádem by to dělalo třeba jen na 5tku - to můžeš taky lehce vyzkoušet v manuálním režimu - ale z mé zkušenosti klouzající lamely dělají větší bordel - nejdřív klouzne, pak se chytí takže převodovka kopne..
Doporučuji řešit hned. Pokud se měnič udělá včas, je to v podstatě jen repas (dá se kolem 6ti), olej, filtr a práce. Znám ale auto, které s takto načatým měničem jezdilo desítky tis km, ale pak bordel z měniče zničil komplet lamely, ložiska i mechatronik, takže místo opravy za 12tis to bylo za něco přes 50 (jen nový mechatronik stál 22tis)
Napsal: čtv 06.08.2015 09:31
od michal236
Dela to na vsechny rychlosti, obcas se mi zda, ze auto pocukne, ale to muzu mit jen dojem.
Z Kaps mi napsali toto :
U uvedeného typu vozidla bývají velmi často problémy se spojkou přemostění hydrodynamického měniče.
Nejprve je nutné provést vlastní měření a kontrolu spínaní spojky přemostění měniče.
Tento úkon je možný provést diagnosticky, kde bude pravděpodobně stanoveno, zda-li, je spojka funkční.
Nevedel jsem, ze by se to dalo zjistit diagnosticky :-O
Napsal: čtv 06.08.2015 12:03
od Jacob77
dělalo mi to úplně stejně jako tobě... do kopce, v konstantním tahu... akorát mi ty otáčky létaly ještě o víc... byl to hydroměnič..
Napsal: čtv 06.08.2015 12:35
od mi00wa
Určitě to je hydroměnič.
Napsal: čtv 06.08.2015 13:06
od Giovany1971
Určitě Hydroměnič......jen bych už nikdy nedal repas...jedině nový z USA...stojí méně...Z jednoho repasu z Polska vypadly kovové špony ze svařování..Druhý dělán slavnou firmou na moravě..problemy s tlakem oleje .
Napsal: čtv 06.08.2015 15:06
od TANN3R
Giovany1971 píše:...Z jednoho repasu z Polska vypadly kovové špony ze svařování..Druhý dělán slavnou firmou na moravě..problemy s tlakem oleje .
Polsko neřeším, ale můžeš rovnou napsat, že slavná firma z moravy = Kaps.
Jinak já s repasem problém nikdy neměl (asi 4 kusy), cena vždycky kolem těch 6ti. Na kolik vyjde poslat z US? Btw, jde o "firemní" repas, jako když si tady objednáš "nový" měnič od Sachse?
Napsal: čtv 06.08.2015 18:51
od tommy_romeo
Kdyz mi k tomu kolisani i auto citelne cukne a otacky zakolisaji to je take menicem? Plus na dvojku kdyz zrychluji pomalu tak to jakoby prokluzuje do cca 2t otacek. Dik
Napsal: pát 07.08.2015 09:00
od Jacob77
před hydroměničem je ještě nějaký řadič, nebo převaděč ... tak by mohl být špatný ještě ten... občas se to mění právě i s hydroměničem, když už je fakt ko.. a mohly nalítat ty srajdy z něj ven...
Napsal: pát 07.08.2015 09:48
od michal236
Díky za odpovědi.
Kaps mě potěšil hlavně s cenovou nabídkou

3000 za to že se podívaj a řeknou čim si myslej, že to asi bude
Cena za zjištění závady a diagnostiku činí 3000Kč bez DPH. Přesné zjištění stavu spojky je však možné 100% potvrdit vizuelní kontolou, kdy je nutné převodovku demontovat a provést samotnou revizi měniče.
Cena revizi měniče se pohybuje v řádech od 5500Kč - 7800Kč bez DPH,
Pokud přistavíte celé vozidlo je nutné připočíst demontáž převodovky 3850Kč a zpětnou montáž převodovky 4620Kč bez DPH.
Mluvil jsem se svým dvorním mechanikem a repas mi celkem rozmlouval právě kvůli tomu, že s tím jsou prý často problémy a pak se musí opakovat celá výměna znova.
A to že mi dá firma na repas záruku je prý úplně k ničemu pokud neudělají výměnu s olejem celou sami, protože při potížích nastane klasická věta s tím, že to podělal určitě mechanik co to montoval, protože pak předejdeme zbytečným dohadům.
v ZP automatic Brno mi řekli, že na převodovku 6HP26 repas neprovádějí což je zajímavé.
Kód: Vybrat vše
http://www.autosluzbycr.cz/produkty.php
Tak jsem volal sem a prý 5 800,- za repas včetně "záruky" 24 měsíců.
Tak neviim

Napsal: pát 07.08.2015 16:46
od TANN3R
michal236 píše:... 3850Kč a zpětnou montáž převodovky 4620Kč bez DPH...
Tohle mě rozesmálo, ani nevím proč

. Každopádně už jsem tu někde psal, že Kaps je zřejmě nejdražší firma opravující automaty v Evropě - i po přepočtu na eura a srovnání s cenama v D. Kdyby alespoň jejich výsledky tomu odpovídaly... Btw. s daní je to 10k jen za sundáni a nasazení převodovky, zrovna na tomhle autě jsou to tak 4 až 5 hodin práce.
Napsal: sob 08.08.2015 17:45
od michal236
TANN3R píše:michal236 píše:... 3850Kč a zpětnou montáž převodovky 4620Kč bez DPH...
Tohle mě rozesmálo, ani nevím proč

. Každopádně už jsem tu někde psal, že Kaps je zřejmě nejdražší firma opravující automaty v Evropě - i po přepočtu na eura a srovnání s cenama v D. Kdyby alespoň jejich výsledky tomu odpovídaly... Btw. s daní je to 10k jen za sundáni a nasazení převodovky, zrovna na tomhle autě jsou to tak 4 až 5 hodin práce.
Mohl bych poprosit o kontakt kdo ti repas prováděl? Asi se přikloním k repasu.
Napsal: pon 10.08.2015 17:06
od michal236
Resp.. má někdo osobní zkušenost?
Kód: Vybrat vše
http://sluzby.bazos.cz/inzerat/49810459/Hydromenice-repase-se-zarukou-24-mesicu.php
Napsal: pon 10.08.2015 17:24
od tommy_romeo
V Ostrava mi byl doporucen p. Pecha sidlici v Hrabuvce. Ale ten mi rekl ze kdyz uz se dela zasah do automatu a meni hydromenic tak ze to chce samozrejme i olej + filtr a castecny repas ( cenove 30-35 ze si mam pripravit)

Napsal: pon 12.10.2015 20:45
od michal236
Tak hydroměnič repasován. Výměněn olej s filtrem a otáčky furt kolísají!

Nějaké nápady?
Diagnostika bez závad. Všechny filtry včetně palivového + žhaviče nové. Škrtící klapka vyčištěná, funkční.
Pozn. : Dělá to nejvíc v otáčkách v rozmezí 1 500 - 2 000.
Už asi jen vstřikovače?
ale ... spotřeba normální, kolem 7,5l. Na volnoběh nekolísá-možná malinko ze začátku za studena teď v chladném počasí a jede parádně..
Napsal: úte 13.10.2015 10:08
od jtk545
Ahoj, zkus se ještě podívat do skrytého menu, jestli ti nekolísá napětí - mě něco podobného dělal regulátor napětí na alternátoru. Dělalo to hlavně, když se ochladilo a za studeného motoru.
Napsal: úte 20.10.2015 12:54
od michal236
Napětí je v normě, že?
Divné opravdu je, že když jedu dálnici a mám nad 2 000 ot tak to přestane dělat úplně.
Je i fakt, že při výměně oleje se nenašel vůbec žádný bordel v oleji..něco jako štěpinky z měniče atd...
I panu Horákovi z TH motors se to nezdálo jako měnič, prý má zkušenosti jiné a to v celém spektru otáček a to s tim autem ujel kolem sta kilometrů.

Napsal: úte 20.10.2015 13:50
od mr_nitroz
Adaptace prevodovky byla smazana? Olej origo ZF? Jake mnozstvi oleje se tam dalo? Melo by to byt okolo 9ti litru. Zkus odpojit vahu vzduchu a vyzkousej jestli to dela bez ni.