Stránka 1 z 2

Napsal: úte 01.12.2015 23:10
od cypressjoe
Zdravím všechny, mám dotaz. V E60 2005 530d se stává, že dochází k vybití baterie po cca 2 dnech. Baterie je nová 100Ah cca 6 měsíců. Nabíjecí proud z alternátoru jde 14.6V konstantně. Pro jistotu jsem vypojil IBS z negativu to aby mi náhodou nerozhodl nenabíjet baterku. Po cca 1 dnů stání nepoznám rozdíl - natočí okamžitě. Po 2 dnech je totál líná a je to 50 na 50 jestli nastartuju.
Co tu čtu tak se pracuje vylučovací metodou vypojování pojistek po cca 20minutách jelikož něco v autě neusne. Jelikož jsem amatér a ani nevim jak to změřit, když otevřu třeba klíčkem kufr - opět se probudí?! Usne to taky pokud svítí to světlo v kufru? Tak chci měřit napětí baterie např večer - hodnota 12,4V - odpojim určité pojistiky - ráno po cca 10hod zapojim a změřím. 12,3V - OK. Nebo bude výsledek např. 10,5V a bude jasné, že to co jsem odpojil je v pohodě a chyba je jinde. Jdu na to správně nebo doporučíte jiný postup? Díky za rady.

Napsal: úte 01.12.2015 23:59
od raintran
Odběr nejsou ve voltech ale v ampérech :-D Jestli máš multimetr, tak je potřeba přečist návod k použití. Když tak tady máš návod jak to změřit :-D

http://www.mjauto.cz/html/vybijeni.html

Napsal: stř 02.12.2015 00:28
od sonyk02
Pokud nevíš jak ten odběr měřit, tak se do toho ani nepoustej a svěř to někomu kdo ví jak na to. Prvně bych ještě začal pořádnou bmw diagnostikou, ta třeba něco ukáže.

Napsal: stř 02.12.2015 00:32
od cypressjoe
raintran píše:Odběr nejsou ve voltech ale v ampérech :-D Jestli máš multimetr, tak je potřeba přečist návod k použití. Když tak tady máš návod jak to změřit :-D

http://www.mjauto.cz/html/vybijeni.html
No výborný článek.Ano jsem vlastníkem multimetru FK8250 jakožto správný vlastník E60ky :) ovšem měření odběru bude nový level, hlavně když nevím jestli při otevřeným kufru budou jednotky atp. usínat. Rsp. když vypojím pojistku toho světla v kufru tak po cca 15minutách chci předpokládat, že to bude spát jako kdyby byl kufr zavřený.

Napsal: stř 02.12.2015 00:53
od cypressjoe
sonyk02 píše:Pokud nevíš jak ten odběr měřit, tak se do toho ani nepoustej a svěř to někomu kdo ví jak na to. Prvně bych ještě začal pořádnou bmw diagnostikou, ta třeba něco ukáže.
Teoreticky jsem teď něco nastudoval a mám tedy teoretickou představu jak to proměřim. Jen nevim jestli to usne i když bude otevřený ten kufr a bude se to chovat jak když je normálně zamčené. Pokud to nedám, zkusim Matize v Opavě jakožto odborníka, určitě s tím bude mít zkušenosti. Nechci zkončit jako podobné případy s relátkem odpojujícím převodovku na dálkové ovládání, odpojování baterie při stání delším jak 10hodin nebo například neustále na udržovačce. Budu radši když to odhalím a ještě líp sám.

Napsal: stř 02.12.2015 11:43
od raintran
Pokud ti světla budou svítit tak auto neusne, jestli máš klapěcí zadní sedačky tak vlez do auta, zamkni se.Odpoj zaporny pol baterie, prepni multimetr na mereni 10A, cerveny kabel multimetru zapoj do cerny kabel autobaterie a cerny kabel multimetra zapoj na zaporny pol autobaterie. Pak cekej zhruba max 15min nez ti auto uplne usne,pak by ti mel ukazat klidovy odber.pokud odber neklasne,zacni vypojovat pojistky postupne a sledovat.Doufam ze ti tohle staci :-))takhle jsem to dělal já.

Napsal: stř 02.12.2015 15:55
od horan
A neni jednodussi pouze zacvaknout zamek, aby si auto myslelo, ze je zavreny a usetrit si ty joga cviky?
Hlavne az budes pak na padla zavirat kufr ,tak si ho zase vycvakni. :lol:
Dale ty pojistky, co vytahnes uz zpet nedavej, jinak si auto probudis. Takze si vyfot pozice, nebo si to napis.
Ale narovinu ti doporucuji to nekam odvezt, kdyz potrebujes navod na pouziti multimetru. :wink:

Napsal: stř 02.12.2015 16:31
od mi00wa
taky si myslím, že stači zacvaknout zámek a auto si bude myslet že je zavřené ( když zhasne osvětlení kufru)
Jinak nemáš v autě nějakej neoriginální bastl? (handsfree, zesilovač subwoofer, DVB-T čina, či jiné kraviny)

Napsal: čtv 03.12.2015 00:31
od cypressjoe
Tak dneska jsem se k tomu bohužel nedostal. Zkusim podle raintrana no ale s tim zacvaknutim kufru.

horan: díky za tipy a rady, beru to jako koníček - v nejhorším to odvezu, ale věřím, až si to ošaham a pokud se povede proměřim a ty příčinu odhalim, zas bude o odborníka víc a tom to je

mi00wa: já ti pak hodim sz jak to podle tech rad promerim, neorigo bastl ne, měnila se v dubnu jenom ccc jednotka za novou v cartecu - stopro mi nenakodovali spravně radio, protože to hraje o poznani hure nez predtim i kdyz porad dobre. Jinak myslim, ze to bude nějaka mrcha co neusne. V dubnu se nabila baterie a zdechla po 2 dnech neježdění, koupila se nová a od té doby klid na půl roku a začalo trochu vnku chladnout a šup už v tom lítám. IBSko mam odpojeny at ji altik dotlouka naplno porad pri najezdu 80denne celkem to neni zadna tragedie. Na vikend to promerim, pripadne odpojim kabl od baterky pro jistotu at to nahodim v pondeli.

Napsal: ned 06.12.2015 21:04
od cypressjoe
Přes víkend jsem měřil baterii. Po zapojení multimetru na záporný pol baterie a nastavení 10A na multimetru, jsem zacvakl tedy kufr a dalkou zavřel auto. První 2 minuty spotřeba šla od 6 do 0,22 po asi 5ti minutách to spadlo na 0,01. Počkal jsem asi půl hoďky a pořád 0,01. Takže v pořádku.

[/img]https://imageshack.com/i/pa4o4iypj[img]

Tim se nepotvrdilo, že něco v autě neusne a vyžere baterku. Máte někdo zkušenosti, že by se mohlo stát, že například po několika hodinách se nějaký spotřebič sám zapne? Nicméně baterie po cca 2dnech opět nenatočila auto a měla 9.9V. Jelikož je stará půl roku zkusim ji reklamovat, i když se mi to nezdá špatnou baterkou.

IBS mám pořád vyplé, a při zapnutém motoru baterie dostává z altíku 14,7V. [/img]

Napsal: ned 06.12.2015 21:39
od horan
Co si koupil za baterku? Nam se v praci osvedcily exide. Za posledni tri roky co je davame se vratila jedna po asi 3 mesicich. Byla to ta nejnizsi rada.
Naopak bannerky dost bida a vratilo se jich nekolik. Behem prvniho roku. Ja za sebe mam bosch a je neskutecny jak drzi. Tolikrat byla vybita do nuly a porad drzi uz moooc let. Ale jak jsou na tom dneska nevim.

Napsal: pon 07.12.2015 08:34
od cypressjoe
Baterka Fiamm 100Ah. Uvidím, ale kvuli tomu tam byla v dubnu kupovana.

Napsal: pon 07.12.2015 11:43
od matiz
cypressjoe hele, v baterce to nejspis nebude, problém bude v tom, ze ti to funguje vetsinou a nefunguje jen občas, coz je nejhorsi co muze byt. Ale i toto jde zmerit. Podle mne se vlivem nejakych vnějších podnetu bude probouzet. To staci aby za dva dny byla baterka prazdna. I když bych ti pral ten vadny clanek v baterce - nejjednoduchsi na opravu...

Napsal: úte 08.12.2015 08:33
od cypressjoe
Matiz, mam presne tu samou obavu. Ted od nedele stojim v garazi s otevrenou haupnou. Byl jsem to zmerit a porad 12,6V. Zvazuju uz pomalu rezignaci a nejake to relatko nebo cokoli na odpojeni baterie.

Napsal: úte 08.12.2015 11:17
od matiz
To bych nedelal. Nejdrive bych zjistil jestli tomu tak je, ja bych se snazil sehnat datalogger a nechal to tyden co se bude dit. Bude to merit a zaznamenávat. Klidne staci každých 5 minut at to není graf dlouhy dva kilometry. Chtel jsem si to kdysi koupit, nevrati se mi to a tak z toho samo ze seslo. Ale je to pekna hracka vhodna k reseni "zasranych" občasných potizi. Ale spis si myslim ze to něco budi.

Baterku bych si nekde na par dni pujcil, radsi na tyden, dva...

Napsal: úte 08.12.2015 11:18
od matiz
A rozhodne ne napeti, to je k nicemu ale proud...

Napsal: stř 09.12.2015 16:43
od Sonny
Mas komfortni pristup? Me vybijela baterku ridicova klika. Tak mas aspon inspiraci.. 8)

Napsal: čtv 10.12.2015 00:55
od cypressjoe
Komfortni otvirani nemam. Zkousel jsem hledat ten datalogger a zatim jsem si objednal udzovacku a zkusim naformatovat baterku. Urcite se tam neco musi cas od casu neco vzbudit. Cetl jsem diskuze, ze u touru byly problemy s kabel. svazky ale ne u sedanu. By ke zajimalo jestli maj v Carteku nejaky postup, slysel jsem ze to napoji a dokazi pres net diagnostikovat primo z nemecka.

Napsal: čtv 10.12.2015 01:58
od matiz
Udrzovacka je taky reseni, bude to takova mala i5 -))

Napsal: čtv 10.12.2015 08:55
od Teddy
Tušim, že Jarax tu říkal, že kabely zlobí i u sedanu.... Nevim, jestli tomu věřit. Pětky nesnáší tolik, že si občas i vymejšlí. :D

K věci.... Jestli neseženeš ten datalogger, tak bych to zkusil po staru.
Vyndej pojistky několika vybraných systémů a chvilku jezdi bez nich. Jestli se závada bude opakovat, tak zkus skupinu dalších systémů. Jestli se nebude opakovat, tak z té skupiny něco zapoj. A tak dokola.
Je to zdlouhavý a nepohodlný, ale zase lepší, než čas od času přijít k autu a nenastartovat.