Stránka 1 z 1

Napsal: ned 31.01.2016 18:15
od raptor665
Znamená to, že se mám smířit s tím, že mi odešla převodovka a začít shánět jinou??? Je to BMW 530DA E39.
Spadlo to do této hlášky a převodovka zařadí pouze jednu rychlost a jinak neřadí. Nikde nic nemlátí nebouchá. Jde vyřadit do neutrálu, R, P ale rychlost je tam pouze jedna. :( :( :( :( :(

Napsal: ned 31.01.2016 19:55
od ACDC
Jo. Ale záleží co odešlo a zda to jde opravit za rozumné náklady.

Napsal: ned 31.01.2016 20:48
od Jirke
Treba se po diagnostice a smazani chyby prevodovka uklidni... Mame doma jeste renaulta v automatu a ten taky hodil chybu a auto jelo v nouzaku.. pak diagnostika a uz pres mesic vse OK. Ale samozrejme neco tu chybu zpusobilo...tak se to casem bude muset resit.

Napsal: ned 31.01.2016 21:10
od raptor665
Stalo se mi to při jízdě pod plynem do dlouhého táhlého kopce. Převodovka zařadila dosti ztvrda a od pak se rozsvítila i ta hláška.Do té doby s automatem nebyl problém, řadil plynule a bez škubání.Olej i filtr byl nedávno vyměněný.

Napsal: ned 31.01.2016 21:22
od starML
Kolikrát se Ti to stalo, že automat spadnul do nouzáku + to oranžové ozubené kolečko na displeji? Jednou, nebo i po více startech vždy a opakovaně? Jak starou máš baterku, kolik najezdíš denně atp? Zkus odpovědět na tyto otázky, já Ti níže píšu proč.

U stejného auta provozovaného systémem z garáže před barák - s manželkou do práce - já do práce - pro manželku do práce - do Kauflandu - domů - do garáže jsem při 7 startech ujel 7-11km/denně s cca 6 let starou baterkou, kterou jsem občas dobil. Po jednom startu se mi také jedenkrát rozvítilo ozubené kolečko v hláškou, ale auto jelo, jak píšeš. Po napíchnutí na diagnostiku byla nalezena chyba v komunikaci na sběrnici, pravděpodobně z důvodu nízkého palubního napětí. Takže automatická převodovka nebyla schopna vyhodnotit, co má zařazeno nebo co se po ní chce a spadla do nouzáku. Po smazání chyby a dobití baterky asi půl roku OK, potom auto dostalo novou baterku. :D

Napsal: ned 31.01.2016 22:07
od raptor665
Já mám baterku novou kupoval jsem ji před pár měsíci. Ozubené kolečko mi nesvítí mám facelift a píše mi to jenom na palubním počítači tu hlášku.Já jezdím po prvním nastartování dlouhé trasy, žádné poskakování okolo komínu. Udělalo to pouze jednou a od té doby to visí v nouzovém režimu. po ujetí asi dvacet km jsem zastavil asi na půl hodiny a pak jsem pokračoval dál a chvíli byl slyšet i nějaký zvuk od převodovky, ale pak to zase stichlo a dojel jsem na nouzák až dom.

Napsal: ned 31.01.2016 22:15
od starML
Objasnil jsi to dobře, domů se s tím dostat musíš. Ale dokud nebudeš vědět, co s tím je, tak bych s tím nejezdil. Teď to chce:
- vyčíst chyby diagnostikou
- zjistit množství oleje v automatu, musí být nalito až k okraji kontrolního šroubu
- změřit palubní napětí
:D

Napsal: ned 31.01.2016 22:28
od raptor665
zítra mám domluvenou diagnostiku, tak uvidíme co to ukáže, dál budu postupovat podle toho co si říkal. Ještě mi taky někdo doporučil sundat vanu na převodovce a když tam budou špony, tak je to prý amen...

Napsal: pon 01.02.2016 08:01
od Jirke
Dej vedet, renaulta jsem prechvalil, dnes se po mesici a pul chyba opet ukazala...

Napsal: úte 02.02.2016 00:12
od raptor665
Dnes jsem byl na diagnostice a zjistili jsme, že se to stalo při řazení z trojky na čtverku. Smazali jsme to a po ujetí cca 200m to hodilo zase zpět. Kde na převodovce najdu ten kontrolní šroub hladiny oleje..?? Díky a palubní napětí mám změřit jako kolik to ukazuje při nastartovanem motoru, po připojení měřáku na baterii?

Napsal: úte 02.02.2016 20:09
od Jirke
Tim palubnim napetim jak poopisoval starML to u tebe nebude...

Napsal: pát 05.02.2016 23:48
od raptor665
Tak jsem zjistil jen to že převodovka se odebrala k věčnému odpočinku a v neděli to vezu do Brna na repas za 35000Kč. :-( :-( jen doufám, že po repasi to najede aspoň sto tisíc km bez problémů a nebude se na ni muset ani sáhnout kromě výměny oleje a filtru.

Napsal: sob 06.02.2016 09:24
od matrose
všechno se muze polámat znovu,Gm uměla umřít i po 50 tis km,me vzdrzela kupodivu 340tis km a to jsem nikdy nedelal olej. Ted je zrepasovana a jezdí dál. Hlavně udelej komplet repas at máš klid.

Napsal: sob 06.02.2016 09:43
od JaraX
jak jsem říkal, GM převodovka + nafta je smrtelná kombinace, to pak jde jak na běžícím pásu,
co se tam stalo?

Napsal: sob 06.02.2016 19:20
od raptor665
Dneska jsem z toho vypustil olej a je plný jemných špónek. Dál jsem se do toho nepouštěl. Zítra to vezu p. Lunáčkovi do Brna. U něj se to bude dávat dohromady, a říkal že oprava by měla být kompletní. Pak dám vědět co se tam rozsypalo... :-(

Napsal: ned 17.04.2016 10:00
od raptor665
Převodovku, mám zrepasovanou. Byla v ní ukroucena hřídel a hydromenič na kasu. Auto bylo nacipovano a po repasu jsem to nechal dát do původního stavu. Už mám odjeto pár set km a vše funguje jak má.

Napsal: ned 17.04.2016 10:33
od rhinos
a pro zajimavost na kolik vysel ten repas?
me uz taky jeden znamy s 535 tahal do chipu a muj nazor je ze to nechci.
clovek nikdy nema jistotu jestli to nekdo nezprasi a co se pak vysype driv nez v normalnim stavu