Stránka 1 z 1

Napsal: úte 31.05.2016 08:19
od Darkstar96
Zdarec, mám takovej problém. Před týdnem mi začalo na plaubním počítači občas vyskakovat hláška Transmission Fluid Deteriorated a méně často Transmission Fluid Over Temperature Condition. Mám BMW E39 530dA rv. 2000 142kW. Auto řadilo celou dobu normálně, a i řadí jen občas cukne když chci z kopce brzdit motorem tak si tam dám Mko a dám si tam třeba dvojku aby to pěkně brzdilo, tak to občas kopne, ale jinak na Dčko a Sko řadí krásně plynule a nekope nic. Dále jsem si všiml že když se snažím jezdit úsporně třeba pul hodiny a pak na to šlápnu tak slyším jen motor a nic jiného, ale když jedu trochu víc agresivněji tak po 10 minutach když to ohulím tak neslyším jen motor, ale navíc nějaký hučení, jakoby nějakej ventilátor, má to tak dělat, nebo ne?
Popř. co dělat stím automatem? mám strach ten automat nechat vypláchnout a vyměnit olej, podle toho co jsem četl, tak se může a nemusí pak po 2 měsících ten automat odporoučet, nějaké nápady co dělat?

Napsal: pát 03.06.2016 06:54
od Darkstar96
nikdo? :cry:

Napsal: pát 03.06.2016 10:02
od starML
Darkstar96 píše:....když to ohulím tak neslyším jen motor, ale navíc nějaký hučení, jakoby nějakej ventilátor...
To hučení při větší zátěži je běžící větrák před chladičem, protože sepnula visko-spojka, aby se zvýšilo chlazení. Není tam pouze chladič pro chladící kapalinu motoru, ale i pro motorový olej, nasávaný vzduch tzv. intercooler, pro klima a pro automatickou převodovku. A mezi těmi chladiči se hromadí něčistoty, které brání průchodu vzduchu a tím pádem i chlazení.

- podívej se na množství a vzhled olej v automatu přes kontrolní a nalévací šroub na boku automatu, mělo by ho tak být až po okraj a nesmí být černý jako kafe
- přečti si můj příspěvek z 02-05-2011 na http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=vajgly a vyčisti si ten prostor mezi chladiči

Napsal: pát 03.06.2016 10:20
od Darkstar96
Děkuji, moc mi to pomohlo, zkusím to zkontrolovat a vyčistit :)
A barvu oleje v převodovce radši vyfotím aby jsi mi řekl, jestli to má dobrou barvu nebo ne :)

Napsal: pát 03.06.2016 11:04
od Misanek
starML píše:...Není tam pouze chladič pro chladící kapalinu motoru, ale i pro motorový olej, nasávaný vzduch tzv. intercooler, pro klima a pro automatickou převodovku. A mezi těmi chladiči se hromadí něčistoty, které brání průchodu vzduchu a tím pádem i chlazení.
počkej, m57 v je přece na motorový olej jenom tepelný výměník olej_voda přímo na domečku olejového filtru přece, ne? Jediné chladiče které jsou u e39 jsou chladič servokapaliny (což je v podstatě jenom jedna naohýbaná trubka ne?) pak kondenzátor klimatizace, vodní chladič, pod ním IČ a v případě automatu je tedy vložen mezi kondenzátorem a vodním chladičem (asi tedy v takovémto pořadí, to nevím jistě) ještě chladič oleje převodovky

Napsal: pát 03.06.2016 11:26
od Darkstar96
takže mám tedy sundat celej předek, pročistit prostory mezi větráky / chladiči a ten nalévací šroub u autom. převodovky najdu kde přesně?
Hledal jsem na netu ale jsem z toho akorát blbej :(

Napsal: pát 03.06.2016 12:26
od Misanek
Myslím si, že kvůli tomu čumák rozebírat nemusíš. Budeš muset kvůli lepšímu přístupu jenom vyhodit ven vodníka, což teda bohužel znamená vypustit chladící okruh

Napsal: pát 03.06.2016 12:34
od starML
To Misanek: S tím chladičem nebo výměníkem si 100% jistý nejsem. Respektive na výměník si nepamatuji a jeden z chladičů jsem chápal jako chladič oleje motoru, ale už mi to auto před barákem nestojí. Auto byla verze pro Itálii, možná že tam byl chladič místo výměníku, protože v ETK v následujícím linku je "Olejový filtr s přípojkou olej. chladiče", ale důležité to není http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_2328/

To Darkstar96: Žádný předek sundavat nebo vypouštět nemusíš, stačí povolit asi 2 šrouby M8 nebo M10 nahoře, sundat gumu nahoře a rozevřít ty chladiče směrem k motoru a dostaneš se k těm "pokladům".

Kontrolu množství oleje v automatu ukazuje toto video https://www.youtube.com/watch?v=VUgTKWRffKM . Kontrola se dělá při běžícím motoru se zařazeným P, kdy olej by měl téměř z kontrolního otvoru vytékat. Proto doporučuji navštívit BMW ve Štatlu, kde to snadno zvládnou a budou mít k dispozici správný olej na případné doplnění. Celá flaška oleje je dost drahá.

Napsal: pát 03.06.2016 13:50
od Darkstar96
Jo děkuji, olej na doplnění mám. takže to zkusím sám a už se těším co najdu mezi chladiči ^^ :roll:

Napsal: pát 03.06.2016 14:35
od Misanek
Jo, tak chladiče od sebe rozevřít samozřejmě jdou, ale je to taková oprava dost "napůl", poněvadž pokud tam bude bordel, tak je i dost možné, že budou ucpané voštiny, a ty takhle člověk (zejména ve spodní části) nemá šanci vyčistit.

Jinak Milane, na tom nákresu co je ve tvém odkaze je i pod položkou Č.12 ten vyměník. Zároveň vím že co jsem četl dokumentaci k m57, tak se v ní psalo, že k tomuto způsobu chlazení přešli jednak kvůli větší efektivitě chlazení a taky na druhou stranu kvůli rychlejšímu ohřátí studeného oleje na provozní teplotu.

Ale na druhou stranu je pravda ta, že se mě docela překvapilo a zarazilo, že jsem viděl na prodej jako náhradní díl i chladič oleje, a vůbec jsem nevěděl na co, když m57 má právě ten tepelný vyměník.
Takže jsou dvě možnosti - buďto ten chladič byl jako náhradní díl na chlazení oleje převodovky anebo se i montovaná k výměníku ještě přídavné chladiče olej - vzduch do oblastí, u kterých je předpoklad výskytu vyšších teplot.
Já vím, že k aktuálnímu tématu tyhle informace asi moc dalších informací nepřinesou, nicméně samotného by mě jenom zajímalo, v jakých konfiguracích se vlastně e39 dělaly, jelikož asi pořádně nikdo nějak přesně neví, jak to vlastně bylo :D

Napsal: pát 03.06.2016 14:41
od Darkstar96
No to by mne taky zajímalo, protože když dám plnej knedlík a držím to třeba 20sec, tak mi naopak připadne že klimatizace chladí víc, než jak jsi psal, že klima pak chladí míň aby se víc chladil motor, tak tomu vážně nerozumím, mohl by tu prosím někdo popsat jak všechny chladiče fungují a co konkrétně chladí a jak jsou na sebe napojeny?

Napsal: pát 03.06.2016 16:19
od Misanek
No tak jak chladiče fungují a co který chladí je snad jasné i debilovi, ne? :lol: Spíš jde o motormanagment - jakým způsobem a jestli vůbec v závislosti na teplotě chládící kapaliny dokáže dočasně odstavovat systémy s nižší prioritou funkce. Já osobně si myslím, že takovýto algoritmus asi v ecu zahrnut nebude, ale je možné že se mýlím

Napsal: pát 03.06.2016 16:40
od starML
Budeš si muset přečíst vlákna v následujících odkazech a další odkazy v těch odkazech, já to sem nemůžu začátkem každého léta kopírovat.

Zasrané chladiče
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=vajgly
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Obrázek

Napsal: pon 06.06.2016 11:25
od Darkstar96
Moc děkuji pane :)

Napsal: sob 11.06.2016 21:31
od raptor665
Ahoj, nechci Tě strašit, ale aby ti za chvíli neodešel automat. Já jsem měl podobný problém. Řadil mi normálně a z toho to tam šupl úplně na tvrdo a párkrát se nechtěl ani rozjet, i když rychlost byla zařazena. Po čase to spadlo do úplného nouzáku, že to jelo jen na jednu rychlost a musel jsem udělat repas. Po rozdělání se přišlo na to, že tam byla ukroucená hřídel a hydroměnič úplně na kašu...:-(