Stránka 1 z 1

Napsal: úte 28.06.2016 20:57
od Hanys42
Ahoj chlapi.
Chci se zeptat co si myslíte o výměně motoru e60 520i (125kw) 2005 manualní převodovka - za 530i
Jde to vůbec ?

Díky

Napsal: úte 28.06.2016 22:21
od horan
Myslime si, ze je to blbost. Doby vymen motoru ve dvojkovych golfech uz jsou pryc. Nejen, ze je to financni nesmysl, ale uz i problem s legalizaci.
Zrovna dneska jsem delal technickou na srazovym aute (jiny motor, jiny brzdy, jiny kola.......) A nebejt znamyho, tak jsem to mohl vezt na vozejku. A to je starej pekac bez OBD.
Mimochodem pri vymene motoru se nemeni POUZE motor.
Bud si zvykni, nebo to prodej.
Ja si nezvyk a proto ted shanim jinej stroj, jen ten vyber je divnej :roll:

Napsal: stř 29.06.2016 11:03
od honzabiker1
Legalizace neni problem, neni ani draha, ani slozita.

Krome motoru je urcite potreba vymenit prevodovku, kardan, diferencial + mozna dalsi veci (brzdy, atd - staci porovnat podle vinu v realoem).

Napsal: stř 29.06.2016 21:05
od Hanys42
Děkuji za názory
No právě vím že s byrokracií by nebyl problém.
Jen mě právě zajímají technické věci.
Moc prosím o další názory a třeba rady.

Díky :-)

Napsal: pát 08.07.2016 11:05
od madmarty
Hanys42 píše:Děkuji za názory
No právě vím že s byrokracií by nebyl problém.
Jen mě právě zajímají technické věci.
Moc prosím o další názory a třeba rady.

Díky :-)
Probém možná nebude do první nehody kdy si pojišťovna řekne, že nechce platit a začne se zajímat :( V dnešní době bych se do toho nepouštěl. Sice každej má na STK super kámoše a jde všechno, ale když na to přijde tak nejde nic. Stále mi lidi tvrdí jak dokážou zázraky, když tam chci vzít jedno auto, které nemá nic hrozného.... tak najednou známej na STK nemá čas, nebo je tam zrovna jinej kolega atd. Celé o možnostech na STK mi to přijde jako, já vyžral 30 piv, ale můj táta 50 a to jen na začátek, můj táta má větší auto než tvůj táta a za mlada zabíjel bejky pěstí ;-) Nespoléhat na řeči a přijmout fakt, že doba výměn motorů prostě, až na výjimky, skončila.

Napsal: pát 08.07.2016 12:04
od honzabiker1
Vymena motoru jde bez problemu zapsat (u BMW, musi se jednat o motor, ktery se do daneho modelu daval). V tomto pripade (vymena R6 za R6) ani neni nutne nechavat vyrazit novy vin. Cele zapsani (papir od BMW, STK, zapsani do TP) vyjde cca na 5k.

Napsal: pát 08.07.2016 20:55
od ACDC
No, dřív šlo u BMW všechno možné, díky bohu za to. Z šestky pětka...Oproti jiným automobilkám, kde to nejde. Dík panu Stehlíkovi, fandovi bav. Ale dneska, jsi si jistý?

Napsal: pát 08.07.2016 23:14
od madmarty
honzabiker1 píše:Vymena motoru jde bez problemu zapsat (u BMW, musi se jednat o motor, ktery se do daneho modelu daval). V tomto pripade (vymena R6 za R6) ani neni nutne nechavat vyrazit novy vin. Cele zapsani (papir od BMW, STK, zapsani do TP) vyjde cca na 5k.
Tedy není problém do 525D dát motor z 535D ? Rozdíl 100k nikomu nepřijde divný ?

Napsal: sob 09.07.2016 06:31
od honzabiker1
Samozrejme je potreba vymenit i dalsi komponenty, ktere jsou u silnejsi motorizace jine (prevodovka, kardan, diferencial, poloosy, brzdy).

Moznosti legalizace vymeny motoru jsem zjistoval pred nejakou dobou u p. Stehlika - Helpreg. Nakonec jsem misto vymeny motoru koupil cele jine auto. Ale nevim o tom, ze by se neco zmenilo - pokud se jedna o motor, ktery se do daneho modelu daval, nemel by to byt problem.

Napsal: ned 10.07.2016 14:17
od madmarty
honzabiker1 píše:Samozrejme je potreba vymenit i dalsi komponenty, ktere jsou u silnejsi motorizace jine (prevodovka, kardan, diferencial, poloosy, brzdy).

Moznosti legalizace vymeny motoru jsem zjistoval pred nejakou dobou u p. Stehlika - Helpreg. Nakonec jsem misto vymeny motoru koupil cele jine auto. Ale nevim o tom, ze by se neco zmenilo - pokud se jedna o motor, ktery se do daneho modelu daval, nemel by to byt problem.
Takhle to je už lepší :) Ty třeba víš co s výměnou motoru souvisí, ale někdo kdo tady čte to už vědět nemusí. Znám dost lidí co si něco přečetly někde na fóru a hned šli nakupovat, pak si drbaly hlavy s tím že to vlastně není tak jednoduchý.

Podobně jako na offech... někdo napsal, že není problém dát na určité auto pneu rozměrově o 3" větší, tedy o 3 x 2,54cm větší průměr pneu. Koupil si hned gumy :) Ale nevěděl, že musí "nazveda"t podvozek (pružiny, tlumiče, ramena, komplet vše jiné), prodloužit oba kardany. Jelikož se tím zcela rozhodí převody a auto nepojede, bude se značně ničit převodovka a rozvodka, tak se musí vyměnit převody v diferenciálech, ideálně pevnostní poloosy protože na ně budou působit jiné síly. Celkové takhle výměna pneu na daném autě v tu dobu vyšla cca 130tis Kč. Ale to už tam nikdo nepsal :)

Ačkoliv ten postižený jsem nebyl já, tak mi to nějak utkvělo v paměti a snažím se vždy myslet na to, že ne každý mi vidí do hlavy. Pokud tedy něco zkráceně napíšu, tak neví že automaticky k tomu ještě něco patří :)

Zpět k tématu, Alpine atd. Upravují motory, mění brzdy, podvozek atd. Legálně, lze to. Ale stojí to něco. V domácích podmínkách je lepší se na výměny motoru za výkonnější vybodnout a vyměnit auto. Pokud to ovšem není veterán, nebo něco co se nesežene.

Napsal: ned 10.07.2016 15:10
od honzabiker1
Ale to jsem psal jednou uz o nekolik prispevku vyse.. Je jasne, ze kdyz se vymeni motor za jiny s vyssim vykonem, nemuzou zustat veci, ktere jsou dimenzovane na tocivy moment slabsiho motoru (prevodovka, diferencial).

Napsal: ned 10.07.2016 19:34
od Hanys42
Díky chlapi
Věděl jsem že z výměnou motoru budou muset jít i jiné věci.
Ale asi doladím auto co mám ,pak prodám a koupím jiné. :-)

Napsal: ned 10.07.2016 20:59
od Huska
pokud budeš měnit za stejný typ motoru pouze vyšší obsah tak počítej s výměnou - motoru s příslušenstvím (filtrbox apod), brzd, diferáku (převodovky bývají stejné), pravděpodobně výfuk. Dále nějaké kodování aby vše fungovalo = náklady tak vysoké, že levněji vyjde prodej / koupě, ale v rámci legalizace to není až tak složité.
pokud by jsi chtěl měnit z jiný typ (např diesel, V8 apod .. tak je to u novějších aut téměř neřešitelné)