Stránka 1 z 1

Napsal: pát 01.07.2016 19:13
od LukyMaster
Zdravim , 528i v LPG(po revizi)..... včera sem stal před barákem 10min auto nastartovaný kvůli klimě , vyjedu a po několika metrech koukam ,že mam zasebou stopu a za chvili teplota nahoře , zastavim a podemnou obrovská louže, auto mam 6let nikdy zadnej problem s teplotou, dnes mi řekli že to vyteklo prasklym chladičem,dali novej chladič ,ale že je tam asi další problém protože jim to nejde ovzdušnit.. jaký na to máte názor ? najeto 255tkm poctivých ..

Napsal: pát 01.07.2016 20:08
od mika_hakkinen
Ahoj,
pokud se to nedari ovzdusnit, tak to vypada na problem. Vsechno k tomu nahrava ze to prilis tlakuje do vody. :)
Neobjevuje se ti voda v oleji? Muze byt spatne tesneni pod hlavou. Nebo bych hledal zavadu na zplynovaci. Parkrat se tu na foru toto resilo, nesmrdi ti plyn, kdyz otevres nadobku na vodu?

Napsal: pát 01.07.2016 20:35
od Francis
M52 je třeba odvzdušňovat za studena.

Napsal: sob 02.07.2016 00:33
od Michal-E39
Mě chladič prasknul, protože mi zarostlo víčko expanzky a neupustilo tlak. Chladič i víčko bylo podle datumovky v plastovém odlitku origo 14 let staré.

Udělal jsem si přípravek z plastové odpadové trubky a ventilku, jednou ročně to víčko zkusím nafouknout, při jakém tlaku odfoukne. Nechci znova měnit díly za tisíce kvůli víčku za 2 kila.

Odvzdušňuje se to trochu nešikovně, chladící okruh E39 je naprosto nelogický i bez LPG - expanzka je v okruhu topení, systém má 3 nejnižší body, které potřeba vypouštět zvlášť a 4 nejvyšší body.
Nejlépe s nakloněným autem do kopce nafukovat expanzku a zaroveň upouštět odvzdušňovacím ventilkem na hadici a následně u expanzky. - tedy u M54, nevím zda se M52TU nějak liší, nebo jak to komplikuje napojení vyhřívání LPG.

Napsal: sob 02.07.2016 14:28
od Filozof
vodní pumpa je ok ? dost často má omleté plastové lopatky a je nejlepší ji vyměnit pak se zvyšuje tlak v soustavě a tlakuje ...případně prasklá hlava nebo tesnění....to bys viděl olej ve vodě nebo vodu v oleji ?

no asi bych zkontroloval termostat pak vodní pumpu pak motor zda netlakuje a taky pomocnou pumpu viz odkaz co ti pošlu. Dá se opravit doma i před barákem někdy stačí poklepat.

Budu řešit podobnej problém na M52B28 728i akorát mě to víčko pustí a voda letí ven. a hadice jsou taky natlakované.

tady druhá pomocná pumpa .nevím zda to stím souvisí ale taky je to dost častej problém u našich aut.

http://www.meeknet.co.uk/E31/AuxPump/E3 ... epairs.htm

tady se popisují časté problémy chladícího systému M52 apod R6.
https://www.youtube.com/watch?v=Mco77TK94GU

https://www.youtube.com/watch?v=7WsBma6NLYM

Napsal: sob 02.07.2016 15:10
od LukyMaster
a) tak ten chladič prej prasknul protože byl schnilej , kamoš mi řikal jesli už nebyl nějakej problem předtim ale předtim vše ok
b) mohl sem to nějak uvařit když prasknul ten chladič ? chvíli to bylo v červenym
c) otázka zda to opravdu neumí pořadne ovzdušnit nebo je tam opravdu další problem
d) pokud funguje funkce REST znamena to ,že pomocná pumpa funguje ?

Napsal: sob 02.07.2016 16:00
od Francis
Odvzdušnění ověříš lehce ručně, postavíš se k otevřené kapotě a levou rukou zmačkneš odvodní hadici vedoucí ze spodku chladiče do motoru. Nesmí být slyšet šplouchání kapaliny, jen šumění toku bez bublin.
Dokončit odvzdušnění lze též ručně. Otevřeš zátku expanzky, zmačkneš levou rukou spodní hadici a držíš zmačknutou, ucpeš prstem pravé ruky malou dírku v boku hrdla expanzky, pustíš levou rukou hadici, odkryješ pravou rukou dírku, zmačkneš levou rukou hadici a držíš, ucpeš pravou rukou dírku, pustíš hadici, odkryješ dírku, ... a tak dokola, dokud to bublá. Případně doplníš expanzku další kapalinou.
Je dobré mít u toho zapnutý klíček a topení naplno, aby byly otevřené ventily topení, což v tomto počasí nemusí pomoct.

Napsal: sob 02.07.2016 16:30
od Filozof
https://www.youtube.com/watch?v=qRYL52c ... 293.296779

tady je přibližný postup.....snad tam má vše.... jak se zbavit vzduchu....

Napsal: pon 04.07.2016 10:28
od LukyMaster
Takže díky za rady podařilo se to ovzdušnit.... Ovšem po 15km auto začalo vařit a fridex zhnědnul tak je to asi jasný :roll: ,ale vubec nechápu proč.

Napsal: pon 04.07.2016 19:23
od ACDC
Významně se podílí prasárna bmw (donuceni hovadama z eu) a to provozní teplota nad 110stC. Potom je tlak už vyšší a praská všechno možné. Pro desetinu či kolik na 100km.

Napsal: pon 04.07.2016 21:51
od Filozof
hele hnědý fridex muže bejt protože hadice byli špinavé od toho starého co tam byl....správně se mají dělat 3 proplachy chladící soustavy ikdyž to nikdo nedělá ...většina vymění co je třeba a další roky jezdí.

Pokud máš olej v kapalině tak bych měl strach ...případně vodu v motoru.

Termostat je na kolik ? 92C nebo 97C či jinou hodnotu ?

u M52 se prodává 92C a 97C co jsem se díval. Jak je to u jiných motorizací netuším.

Cokdyž má špatnej termostat a defakto stále malej okruh a tím se tlakuje protože má ještě navíc špatnou pumpu ? to by taky mohlo bejt co myslíte
Jen tak přemýšlím co jiného než hlava nebo těsnění by mohlo být při tlakování hadic....

Zkus si skryté menu a najít teplotu kolik má .
M52 nemá rozhodně 110C má maximálně 105C když je v největším zápřahu jinak kolem 95-100C co jsem koukal na teplotu při jízdě.

Neplést si to s V8 kde je opravdu teplota 105 - 113C. Tam je to prasárna a dostává to velkej záhul.

Napsal: úte 05.07.2016 20:31
od ACDC
Jo, sorry 52 to nemá.