Stránka 1 z 2

Napsal: sob 18.01.2014 11:46
od andree182
Ahoj,

planujem dodatocnu montaz snezneho vaku. Vak som kupil na ebay z e90 (na stitku je 603908 04.09.06; 7163132-03), vsetko naznacuje ze by to malo byt kompatibilne aj s E92 (a X3). Podla obrazkov v katalogoch to tak vypada, ale bez nejakych rozmerov to je asi problem potvrdit:E90 vs. E92.

Keby nahodou niekto mal cas to overit v praxi v Praze (skusit ci sedi moj e90 vak do e92ky), velmi by mi to pomohlo pri vybere vhodneho "ramu" (komponenty 2, 3, 4 z katalogu hore). Ide o to, aby som nekupil ram na e92 a zistim ze to nesedi - alebo na e90 a ten nepojde zasadit do e92 :)

Alebo myslite ze to budu vediet v CarTec/Invelt/Renocar?

Diky!

Napsal: sob 18.01.2014 15:40
od Totic
Zkus to tam kde to máš nejblíž. Předchozí 3er ty skivaky měly stejný tak nevím co by na tom měli měnit. Definitivně porovnáš ETK sedan
vs. coupe.

Napsal: sob 18.01.2014 20:31
od andree182
podla ETK su prave cisla komponentov rozne, ale tak nejak tiez dufam ze snad nevyrabaju pre kazdy karosarsky model o 1/4 cm iny interier :-/

Napsal: čtv 30.01.2014 18:47
od andree182
hlasim kompatibilitu .-) uz to iba zvladnut nainstalovat (ak pritom neznicim auto, dam sem foto :) )...

Napsal: pát 31.01.2014 10:19
od Davyd
Tohle mám za sebou, nefotil jsem (bohužel), ale při řezání otvoru do plechu zadního sedadla jsem si máknul. Výhodou bylo, že jsem měl komplet zadní sedadlo s otvorem a podle toho jsem měřil. Jestli je zadní sedák (opěradlo) z E91 kompatibilní s E92, tak ti můžu ušetřit dost práce - mi je nanic, vymontoval jsem z něj jen vak + rámeček. Je to látka schwartz a já mám v autě antracit, takže mi zůstala a je v perfektním stavu.
Co se týče případného řezání, zkoušel jsem dremmelku s řezným kotoučkem, to je naprd. Nakonec rychlá práce kmitací pilkou.

Napsal: pát 31.01.2014 12:48
od Peaty182
před týdnem jsem vak na lyže zrovna vyndal z e93 :) místo něho půjde subwoofer. A jak tak koukám výroba vaku Česká Republika :)

Napsal: pát 31.01.2014 15:53
od Selix
nj, v kabriu asi subwoofer uzijes vic jak skivak. mas ten skivak na prodej?

jinak s tim delanim diry do operadla mne to nepripadlo tak hrozny. uhlova bruska (nebo flexa ci jak se tomu rika) a ani jsem nic neponicil :)

Napsal: pát 31.01.2014 20:31
od Peaty182
Selix píše:nj, v kabriu asi subwoofer uzijes vic jak skivak. mas ten skivak na prodej?

jinak s tim delanim diry do operadla mne to nepripadlo tak hrozny. uhlova bruska (nebo flexa ci jak se tomu rika) a ani jsem nic neponicil :)
Na prodej zatim asi nebude, radši si ho nechám, kdybych ho tam chtěl někdy dát zpět.

Napsal: pát 31.01.2014 22:12
od andree182
he, a ja uz som mal v plane ze to navrtam vrtackou a pak nejak vystrihnem/dopilnikujem - tak teda skusim radsej flexu alebo tu dremelku, no :)

sedacky mam v nejakej sivej kuzi, takze by som asi latkove stejne nevyuzil, jedine ak z toho nejak vypreparovat kostru? ale zase to by asi nebola taka zabava... :-B

Napsal: ned 09.02.2014 21:29
od andree182
Dokonceno :D

nakoniec nemam ziadne uzitocne foto, ale navod http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=553388 je celkom presny aj pre e92.

Pre buduce generacie, len sem zaznamenam najdolezie poznatky (vznikle zrejme z vacsej casti mojou blbostou :) ):

0) "Ski bag cover" [2] v mojom pripade rovno obsahoval aj 2x"Cover" [3]. V BMW to nejak nevedeli povedat dopredu... "Torx bolt" [4] stali cca. 100Kc jedna, bolo ich treba 4 - celkom maso teda...

1) Na rozobratie sedacky treba bity T50 (drzi operadla pripevnene ku karoserii) a T40 (drzi z boku opierku na ruky). Po odsrobovani 2xT50 staci len kyvat velkym operadlom, a zaroven tlacit male dolava a velke doprava (=od seba).

2) Po odsrobovani T40 sa da opierka na ruky vybrat najlepsie tak, ze sa zlozi do horizontalnej polohy a lava strana (pri pohlade z predu) sa vyosi dospodu.

3) Povodny plastovy kryt ide dat dole dobre pomocou plastovych pacidiel, dokonca aj bez poskodenia (ale ten kryt je aj tak asi nepredajny, takze to je jedno :) ).

4) Hruby otvor sme vyrezali uhlovou bruskou, ale to bol teda dost mazec na moj vkus. Na dokoncenie detailov a zatupenie hran som teda radsej pouzil dremelku - slo to s nou uplne v pohode. Myslim ze o nic pomalsie ako bruskou (je to cca 2mm plech), ale hlavne bez strachu o nadmerne poskodenie.

5) Pozor na okraj otvoru vpravo - je tam uchytenie calunenia, tak je dobre si ho neodrezat :)

6) Najvacsi problem bol asi s fitovanim spodnej hrany (nechcel som toho odrezat zbytocne vela, aby to nezacalo v otvore "plavat" :)). Ale tak to vyzera ze staci nechat tak 3-4 mm nad otvorom na sroby... Druhy problem bol okraj zadneho kusu. Z vnutornej strany je tam tusim 5 "pacek", na ktore som dodatocne vyrezal do plechu mensie drazky - aby to spolu do seba zapadlo.

Celkovo by to v garazi mohlo trvat tak do 2-3 hodin cistej prace (lame ako ja v byte 4-5 :))...

Napsal: ned 31.05.2015 18:56
od skovri
Peaty182 píše:před týdnem jsem vak na lyže zrovna vyndal z e93 :) místo něho půjde subwoofer. A jak tak koukám výroba vaku Česká Republika :)
Cauko, aj som ti pisal SZ. Mas este ten vak na lyze? Nechces ho predat?

Napsal: ned 31.05.2015 19:45
od pavproch
Chlopi, mně to nedá.... vy ten skivak (myslím jako ten pitel, ne ďouru v sedadlech) opravdu používáte?

Ačkoli sem zimní potvor (pokud nemám v zimě aspoň 50-60 dní na lyžích, tak to byla špatná zima), tak skivak prostě ne, imho jeho používání nepřidává žádnou přidanou hodnotu.... naopak bych řekl že přidává akoráth práci navíc (sušení po použití atd...) .

Prostě z lyží setřepu sních a nacpu je (patkou napřed) do díry... a dyž z nich něco opadá/okape, šak je to jen voda, tak to zase uschne, no ni?

Lyžáky nebo správně zasněžený/namrzlý bágl v kufru nadělá větší loužičky než lyže.... a z lyžáků je kolikrát i bahno a i jenej bordel, tak proč bych řešil ár kapek vody z lyží, že...

Napsal: ned 31.05.2015 19:48
od pavproch
Kura, sem se úplně zasnil.... tie oblúčiki.... je to tři týdny, co sem prkna pověsil na hřebík a už zase mám co? ABSŤÁK jaxfiń...

Myslím že asi zase brzo vyrazim aspoń na den-dva na Tux.... :skiing smiley in plural:

Napsal: ned 31.05.2015 21:29
od skovri
lenze ja nemam ani dieru, takze tie lyze nemam kam narvat )))))))

Napsal: ned 31.05.2015 21:58
od vita11
pavproch píše:Prostě z lyží setřepu sních a nacpu je (patkou napřed)
to neděláš dobře Jaromíre ... špičkou napřed to bude lepší

Napsal: stř 30.12.2015 20:18
od andree182
pavproch píše:Chlopi, mně to nedá.... vy ten skivak (myslím jako ten pitel, ne ďouru v sedadlech) opravdu používáte?

Ačkoli sem zimní potvor (pokud nemám v zimě aspoň 50-60 dní na lyžích, tak to byla špatná zima), tak skivak prostě ne, imho jeho používání nepřidává žádnou přidanou hodnotu.... naopak bych řekl že přidává akoráth práci navíc (sušení po použití atd...) .

Prostě z lyží setřepu sních a nacpu je (patkou napřed) do díry... a dyž z nich něco opadá/okape, šak je to jen voda, tak to zase uschne, no ni?

Lyžáky nebo správně zasněžený/namrzlý bágl v kufru nadělá větší loužičky než lyže.... a z lyžáků je kolikrát i bahno a i jenej bordel, tak proč bych řešil ár kapek vody z lyží, že...
Ja som zatial louzicky nemal teda, naopak to funguje vyborne - nemusim riesit ci nedorezem lyzami interier... Pred vlozenim akurat lyze narychlo ocistim od najvacsieho bordelu smetakom. Oproti zahradke na streche je to vyrazne pohodlnejsie, a na noc to mozem nechat v aute (zvlast ak mrzne) - zbytocne to dlhoprstych neprovokuje. :-) Dalsi bonus je ze oproti zahradke to nepiska cestou po dialnici, skoda len ze to nepojme snowboard...

Napsal: čtv 31.12.2015 00:58
od skovri
Mne sa podaril ten skibag zohnat za 60€ co je cca daco cez 1600 CZK. Mam E93, tak by som tam tie lyze proste inak nrdal. Montaz mi trvala tri hodiny a to len preto, lebo jeden diel som nezohnal, tak som musel rezat otvor. Ale bolo to tam predkreslene, isiel som iba po ciarach. Neviem ako u vas v CZ, ale na SK uz nesmieme volne nosit lyze v kufri. Mam sice pevnu strechu na mojom kabriolete, ale naco sa budem trapit s nejakym nosicom, ked toto je sucast auta. A odvezieme sa styria, ci s lizami, alebo bez nich. Je to super vec.

Napsal: pát 01.01.2016 11:45
od xyron
Na E93 zádný nosic na střechu neexistuje a ani tam nic kvůli zátěži jít nesmí

Napsal: sob 02.01.2016 15:34
od skovri
Nemozem uplne suhlasit, pretoze som pisal do BMW a ponukli mi magneticky nosic. Bol rovnaky ako na E92. Pytal som sa na zataz, a bolo mi povedane, ze ked je strecha zatvorena, ma taku istu funkciu, ako na E92. Je to vtedy nosna cast auta, alebo bezpecnostny prvok v pripade havarie. Zadne vystrelovacie vystuhy za zadnymi opierkami su deaktivovane. Podotykam, ja mam pevnu strechu, nie platenu. Povedali mi, ze povolena zataz je do 80kg a podarilo sa mi to najst aj v manuali od auta. Len tolko som chcel.
Ale pravda je ta, ze by som to uz z principu nechcel, kedze auto ma skibag, alebo sa da domontovat. Kazdopadne ma to vyslo o par stoviek eur lacnejsie, lebo za ten nosic pytali nechutne peniaze.

Dakujem

Napsal: pon 04.01.2016 10:19
od xyron
E93 se s plátěnou nikdy nedělala.

Jestli ti v BMW tvrdili něco jiného, je to zajímavá informace a pokusím se to zjistit, protože by se mi to možná taky hodilo... ale nerad bych aby se mi kvůli tomu posrala střecha, protože to by byla oprava za HOODNE moc...

Každopádně tvrdit že střecha na kabriu je stejně nosná jako na kupe je kravina už z logiky věci... podívej se na jakých HAHA trubičkách ta střecha drží když ji stahuješ... celý mechanismus je vidět...