Stránka 1 z 1
Napsal: pát 07.03.2014 13:22
od odapoz
zdravim, jak docílit toho aby ruční brzda zablokovala kola za jízdy? vim že se to tu už řešilo mnohokrát, ale odpovědi byly vždycky typu, že to je normální, že to u e36 nebrzí, že to vyřeší jedině hydraulická ručka, když tu někdo napsal, že mu funguje, tak mu bylo řečeno aby to radši nedělal nebo se mu to rozbije:D
v
radách pro kupující však stojí:
vzadu stačí nechat obložit pakny ruční brzdy cca 15mm silným obložením a vyrovnat plechový štít kotouče
tak se ptám jestli s tím má někdo zkušenost nebo aspon ví k čemu to je dobrý, případně jinou radu na upgrade obyčejný ruční brzdy? díky
Napsal: pát 07.03.2014 13:45
od Foldas
hydraulika je nejučinnější á nejjednoduší řešení
Napsal: pát 07.03.2014 14:21
od odapoz
Toho jsem si vědom, mel jsem v planu ji tam puvodne dat, jde o rok 92 takze k zadním brzdám veda jedna trubka a pak je tam T rozdeleni, takze montáž v pohode. Upgrade stávající řeším spíš z duvodu aby to v interiéru nebilo do oci. Taky mě zajímá ta rada s 15mm obložením. Nejakej typ na hydraulickou ručku? Koukal jsem na speedpro a maj tam dobry ceny, otázka jaka to je kvalita, nebo radši vyrobit ze spojkovyho válečku?
Napsal: sob 08.03.2014 00:59
od Ondra23
Ta citace co tu máš je tušim vytržená z návodu jak dát M3 brzdy na nápravu která neni M3 je to trochu bastl. Jinak u e36 jsou pakny ručky chycený jenom na dvou takových kolíčkách ve štítu brzdy takže nic co by extra drželo a vydrželo nějaký velký namáhání. Párkrát se za to trhne většinou tomu pomuže i koroze toho plechu. Kolíčky se z plechu vytrhnou a je po ručce řešení jsou nový plechy a ani ty nejsou nesmrtelný. Proto je řešením pouze hydraulika ty malý pakny to neubrzděj a ani se neudržej moc dlouho.
Napsal: sob 08.03.2014 02:10
od Johnys
Taky jsem na to cucel, kdyz jsem delal zadni brzdy novy, jak je mozny, ze to vubec brzdi

Rucni brzda u E36 je dost nestastne vyresena

Napsal: sob 08.03.2014 10:53
od TeggyM3
až to jedou budeš mít rozebrané tak pochopíš kde je slabina, a proč ti to každý rozmlouvá, je to přesně o tom že to drží jen na těch třech kolících ve štítu, podle mě by bylo (když už se chceš vyhnout hydraulice) nejlepší v prvé řadě vymyslet něco jiného pro uchycení paken než do štítu, prostě ho nahradit něčím silnějším než plechem a to je otázka potom jestli nemáš lepší fakt jít do hydra

Napsal: sob 08.03.2014 12:22
od FiliposII
Nevím, zda dobře chápu Vaši diskuzi, ale to si opravdu myslíte, že na E36 drží pakny při brždění ty dva aretační kolíčky, které drží jen vertikální polohu paken a navíc jsou ještě do určité míry volné, aby pakny mohli chodit v předem stanoveném rozsahu? Ty pakny se opírají o ten výčlenek z ramena a když se dobře seřídí a pakny dosedají celou svou plochou na kotouč, tak není problém přes ruční brzdu i na E36 zablokovat kola. Samozřejmě ve 100km/hod to asi nepůjde (ono pak ty rotační energie a celková energie jsou celkem velké na tak malou plochu a hlavně tak malý tlak který se vyvine jenom z obyčejné páky -- ale současně neříkám, že to není možné), ale zablokovat třeba v 40km/hod to pak není žádný problém.
Většinou je problém buď v zedraných paknách a nebo sjetých kotoučích a z toho plynoucí efektivní velikosti třecí plochy mezi paknou a bubnem (kotoučem). Stačí si vzpomenout na učivo základní školy o třecí síle a ploše a tlaku ....
Napsal: sob 08.03.2014 12:44
od Ondra23
Je jasný že se pakny opíraj o ten doraz co je součástí ramena jinak by ty pakny utrhla i samotná váha auta třeba při parkování v kopci. Ale při horšim zacházení s ručkou u e36 se ty kolíčky prostě vytrhnou. Viděl sem to už na několika e36 a buďto schnil ten krycí plech a vypadlo to a nebo se to vytrhlo hrubym používánim. Samozřejmě že dobře seštelovaná ručka taky přidá hodně na brzdný síle. Co sem byl hodně překvapenej byla změna k lepšímu při výměně lanovodů.
Napsal: sob 08.03.2014 13:53
od FiliposII
Ono u 20 let starého auta uhnije kde co. Ale pokud je krycí plech zdravý tak se to vyrve jen v případě, že je ruční brzda natolik rozštelovaná, že tam vzniká příliš velká vůle a celé pakny se pootáčejí vpřed a vzad (jednou stojí auto do kopce podruhé z kopce a pod.) a pak pokud dojde jelký ráz tak se to vyrve, ale opět je to jen následek rozhozené ruční brzdy. Pokud je vše v pořádku, tak se ty kolíčky nevytrhnou (nají proč, když se na ně nepřenáší žádný ráz, ale to je jen v případě, že je vše bez vůlí).
Ale ono hodně E36 má vůli u ruční brzdy klidně i 0.5cm a pak se diví, že se jim to vyrvává a že to nebrzdí.
Ještě by mě zajímalo, kolik lidí dělá to, že jednou za čas za jízdy mírně přitáhne ruční brzdu aby očistily bubny od rzi, která tam časem vzniká. Jen během parkování se buben neočistí. Ono totiž rezavé brzdy také brzdí úplně jinak.