Stránka 1 z 1

Napsal: pon 17.03.2014 19:37
od urbiz
potřebuju poradit ohledně zvednutí zadku na BMW E36 sedan

- potřebuju zvednout zadek o 5 cm vejš, mám tam origo klasický pružiny od MONROE, 25 cm dlouhý.

Mockrát díky :)

Napsal: pon 17.03.2014 20:49
od odapoz
jestli ti to pomuže tak ti můžu prodat stavitelny podložky nad pružinu, průměr je 60mm

Obrázek

Napsal: pon 17.03.2014 20:56
od urbiz
ty mi nabízel už kamarád taky....byly by fajn,ale já mám průměr 40mm :/

Napsal: pon 17.03.2014 21:14
od odapoz
no tak si to nech od někoho vysoustružit, jen nevim proč to chceš o 5cm zvedat? to ti to připadá v sérii nízko?

Napsal: pon 17.03.2014 23:01
od urbiz
chci to zvednout protoze mi kola dřou o spodky zadních lemů....

viz foto: http://urbiztomm.rajce.idnes.cz/nastenka#aaa.jpg

Napsal: pon 17.03.2014 23:41
od MattyX
tak kup jiná kola, která tam mají být se správným rozměrem gum ;)

Napsal: pon 17.03.2014 23:44
od Totic
Copak je to za balony na těch 16" nebo se mi to zdá? Inu.. možností je víc:

- buď to vypodložit či dát vyšší pružiny ... vypadá to blbě
- nebo změnit pneu s nižším profilem či šířkou ... mělo by odpovídat TP
- vyšší ET alu kol ... mělo by odpovídat TP / nejčastější příčina
- zaválcovat lemy ... úplná degradace techn. stavu / nedoporučuju
- a nebo máš unavený měkký tlumiče ... není přímá příčina, jako spíš výše zmíněné

To mluvím z vlastní zkušenosti, taky mi lemy škrtly semtam po nazutí letních širších pneu. Nový B6 sport tlumiče už zadek jentak dolů nepustily. ;)
Edit: pneu jsou rozměrově správně 225/45, ale mám 17" ET34

Napsal: úte 18.03.2014 02:40
od odapoz
ted je jasny ze chyba neni na pruzine ale v tom jaky tam máš kola, kdybys to zvedl o 5 cm tak by to zaprvý vypadalo jako offroad a zadruhý bys stejně škrtal při extrémním propružení, jestli chceš jezdit na jiných kolech než máš v TP tak se musíš podívat co tam pasuje bez uprav a pak to porovnat třeba v takovýhle kalkulačce http://www.willtheyfit.com/

za sebe můžu říct že pneu 225/45 17" na disku 17x8J et35 je na všech kolech ok

stav tlumičů nemá na škrtání vliv, to nesmí škrtat ani kdyby tam žádný tlumiče nebyly

jestli nechceš měnit kola tak si nech od někoho na soustruhu vyrobit podložky nebo zaválcovat lemy

jen tak pro zajímavost, jaký tam máš kola?

Napsal: úte 18.03.2014 07:29
od urbiz
mám tam 215/55/r16 ...a počítám s tím že příští rok tam půjdou nižší....ale i když tam budou jiný kola tak ten zadek furt bude o pet cm nižší....

- potřebuju poradit jaky tam dat pružiny aby to bylo podobně nastejno s předkem

- a nebo ty podložky tam fouknout vypadá jako levné řešení........

- má někdo zkušenosti s výrobou podložek?...nějaký rozměry?
abych znova nemusel sundavat pružiny a měřit to?...díky

Napsal: úte 18.03.2014 10:21
od twigac
Mám vzadu ET 15 a také škrtám proto to asi taky budu resit podlozkama

Napsal: úte 18.03.2014 10:40
od Totic
No a ty ráfky jsou z 5er, že? Resp. záleží na ET.
Naopak vzadu to vypadá pěkně, snižil bych ještě předek. Ale základ jsou správný kola/pneu. Zvýšit ještě zadek tak to bude směšný auto.

Napsal: úte 18.03.2014 10:42
od twigac
Pravě ze ano proto to musim vzadu zvednout abych neskrtal..mam tak JOM podvozek a seriovy nechci pac je to pak moc mekky

Napsal: úte 18.03.2014 11:15
od urbiz
potřebuju to zvednout prostě

a má někdo zkušenosti s výrobou podložek?...nějaký rozměry?
abych znova nemusel sundavat pružiny a měřit to?...díky

Napsal: úte 18.03.2014 11:22
od blackjack
Já to řešil origo podložkama nad pružiny. Je to originál paket pro horší cesty... 2cm nahoru... Jinak to auto fakt vypadá jak motorový člun...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=45

díl číslo 16...

Sám je mám na autě...

Obrázek

Znát to je... Mám kola z E34.. ET20, 7J na pneu 205/60/15 a pohoda

K "dokonalosti" to chce jen dopředu mtech pružiny... jsou o necelý cm nižší, tak by se ten náklon doladil. Pořád je nad předním kolem trochu větší mezera...

Napsal: úte 18.03.2014 13:19
od urbiz
takhle ti to zvedly 2 cm podložky?....to ti zvedly tak o 5 cm vid?...nebo o kolik?

Napsal: úte 18.03.2014 13:28
od blackjack
podložky mají 21,5mm... seriové mají 5mm... Takže zadek se teoreticky zvedl o 16,5mm :) změřeno to nemam, ale rozdíl je patrný a mohl by ti podle mě stačit...

Napsal: úte 18.03.2014 19:45
od FiliposII
Pokud pružiny podložíš o např 1cm, tak výsledný efekt mezi pneu a lemem bude větší než 1 cm. Je to dáno tím, že pružina je cca v 1/3-1/2 ramene. Když podkládáš jednoramennou páku uprostřed, tak na konci máš vždy větší vzdálenost od ramena páky než uprostřed. Dle délky se dá spočítat jakou podložku potřebuješ aby jsi to zdvihl o 5 cm na konci páky (mezera lem-guma). Ale je třeba brát v potaz i to, že pružina také ovlivní výsledek (ale měla by jen minimálně - podkládá-li se jen jedna náprava, tak se mírně změní i tlak na pružinu).