Stránka 1 z 1

Napsal: pát 25.04.2014 11:45
od Koldus
Zdravim. Mam dotaz jak jsou na tom vacky u vsech motoru r6 jsou stejne? Daji se prohazovat nebo je nejaka ostrejsi?

Viděl jsem na netu že se prodavají, ale je to za raketu.

Jedná se o motor s Vanosem.

Budu rad za vsechny rady. Nebo kde to najdu.
Díky

Napsal: pát 25.04.2014 15:45
od FiliposII
Vačky jsou samozřejmě rozdílné.

např.
M50 - bezVANOS má, pokud si dobře pamatuji, ostřejší vačku než M50 VANOS.

Napsal: pát 25.04.2014 18:47
od Francis
Sací vačka z bezVANOS motoru na VANOS nepoužitelná je, pokud VANOS zachovat chceš.

Napsal: sob 26.04.2014 00:35
od MattyX
Ostřejší sací vačku má myslím M54B30, která by se použít dala.
Ale v konečným výsledku, je ten rozdíl tak minimální, že se moc nezmění ani reakce na plyn natož nějaký výkon atd. ;)

Napsal: sob 26.04.2014 11:03
od Francis
Dobrý tip.
Netuším, zda je mechanicky zaměnitelná sací vačka z M54.

Sací ventil je déle otevřený, 240° (M52 a M50TU jen 228°) a má větší zdvih 9,7 mm (M52 a M50TU pouze 9,0 mm).

Napsal: sob 26.04.2014 12:29
od onlybimmers
..

Napsal: sob 26.04.2014 12:38
od MattyX
Celkově, pokud chceš, aby jsi vačkama něco získal, je potřeba to trochu doladit ;) Já mám vačku která funguje až od 5500ot :D Tak jen to nepřehnat :D

Napsal: sob 26.04.2014 14:59
od Francis
Je i výfuková z M54 (doubleVANOS) použitelná na M52 singleVANOS? Půjde na ni našroubovat řetězové kolo z M52 a nebo bude třeba něco bastlit?
Podle obrázků v ETK je výfuková vačka M54 se třemi šrouby na řetězové kolo, kdežto M52 singleVANOS má šrouby čtyři.

Napsal: sob 26.04.2014 18:26
od Koldus
Vanos chci zachovat.

Napsal: sob 26.04.2014 19:59
od Dabler
m50b25tu atmo 400ps... a ted tu o cervene karkulce

Napsal: sob 26.04.2014 22:24
od Koldus
ale už podle chování motoru to má jiný vačky.. Ale žadný turbo nic. A když se nezdá toto.

Taky to neni na každý den motor. Pro představu podivej se na japonce... držej. jsou na každej den a na 2,0 motoru neni problém mít 250 koníku... a je to atmo.

Napsal: sob 26.04.2014 22:39
od MattyX
Hele sorry, ale to trošku velký krmení nemyslíš? ukaž nám nějakej odkaz, kde to někdo odbrzdil nebo jak to jede :)

To by ta m50 pak měla 140koní z litru ... když postavíš S50B32 a máš na ni zhruba milion, tak se dostáváš někde okolo 420ps MAX! což je 131koní z litru atmosferou :)

250ps z 2.0 není až tak nereálný, u S14B20 je to celkem častej parametr, ale 350-400ps u m50b25 fakt ne !! :D

Napsal: ned 27.04.2014 23:05
od Maysner
saci vacka na M52B28 je jina jak vacky na ostatnich M50/M52 motorech. Asi je o neco ostrejsi. A podle vsecho byla pouzita i v nekterych M52B25 v E36 compact v poslednich letech vyroby

Napsal: ned 27.04.2014 23:51
od Francis
Všechny M50TU a M52 mají sací vačku 228°, pouze M52B28 ji má o 2,5° (na klikovce o 5°, vačka má poloviční otáčky) natočenou proti směru, tzn. otvírá později a dochází k menšímu překryvu sacích a výfukových ventilů. To má za následek lepší průběh kroutícího momentu ale daň za to je nižší maximum výkonu.
Toto lze provést v každé M50B25TU/M52B25, stačí při nastavování rozvodů před utažením řetězového kola sací vačky tuto o 2,5° pootočit proti směru točení.
A nebo naopak, pokud chci u M52B28 oželet pružnost "dole" a přidat PS "nahoře", stačí vačku natočit po směru točení.

Toto vlastně dělá VANOS. V nízkých otáčkách jsou ventily takřka bez překryvu, výfukový se víceméně stihne zavřít dříve, než se sací otevře. Ve vyšších otáčkách VANOS natočí sací vačku po směru, tedy sací ventil se otevře dříve než se výfukový plně uzavře. Tlakovými rázovými vlnami dochází lepšímu plnění motoru.

Obrázek

Napsal: pon 28.04.2014 05:20
od Koldus
Zajimavé. Se určitě hodí. Díky

Napsal: sob 03.05.2014 09:39
od _stalker_
Dají se také použít nějaké ostřejší vačky na motor M50B25i bez vanos například z toho M54B30 ?

Napsal: sob 03.05.2014 10:37
od Francis
Nedají. VANOS a bezVANOS vačky nejsou jednoduše záměnné.