Stránka 1 z 1

Napsal: pát 09.05.2014 18:39
od saleen46
Zdravím chci se zeptat asi se to tu už řešilo ale zatím jsem nic nenašel. Jak moc je náročné namontovat na E36 klimatizaci? Moje jí nemá a mám teď možnost si jí celou vymontovat z druhé 36. Má někdo s tím nějakou zkušenost? Dík za rady

Napsal: pát 09.05.2014 19:10
od vsemick
Neblázni.. probráno mnohokrát. Přidělání obnáší mírně řečeno překonání stovky drobných problémů. Možná že ten kdo se tím živí to zvládne v rozumném čase který si ale nechá zaplatit tak, že by se vyplatilo vyměnit auto za jiné s klimou. Když to budeš dělat sám a nic o tom nevíš tak se to sice může podařit když budeš mít štěstí a obě auta vedle sebe takže nebude nic chybět a budeš se mít podle čeho orientovat. Ale mluvíme o dvacetiletém autě... i s pozlacenýma rukama se bude všechno trhal lámat praskat netěsnit kabeláž nebude sedět a když nevíš jak a kde zabrat při rozborce (velké části interiéru a podle potřeby i mot. prostoru) tak skončíš s nesedícím vrzajícím interiérem. Výměna motoru, převodovky nebo zadní nápravy je proti tomu legrace. Nedělej to zapomeň na to.

Napsal: pát 09.05.2014 21:05
od johnyfly1
nic zlozite len si nastuduj poriadne ETK :) vymene to mas za den :)
ja som dorabal do compacta a nelutujem :D

Napsal: pát 09.05.2014 21:30
od saleen46
Mluvil jsem o tom s klukem co má vrakoviště a ten mi řekl že by to dělal max na M3 ale mám jí zadarmo auto hodlám stejně celé odstrojit kvůli stříkání. Jako počítám že to nebude hned hotoví a že to nebude žádná hračka ale jdu do toho :lol:

Napsal: sob 10.05.2014 22:44
od Lucifer
Jedinej a ten největší problém je to dobře utěsnit. "Nikdy" se ti to nepovede utěsnit na 100% na poprvé bude tam hodně úniků.

Jestli budeš auto kuchat na kastli a budeš mít rozebráno tak bych do toho klidně šel, ale určitě bych s rozebraným interiérem a nasazenou kompletní klimou zajel na klima servis nechal naplnit a hledat uniky, nechat to i týden stát a pak jít zase hledat úniky a ty případně přetěsnit. :wink:

Ale problém to rozhodně nebude je to o pár drátech mezi klimou a zbytkem auta, dvoucestný vodní ventily s vodníma hadicema a trubky z klimatizace, kompresor, sušička, klimachladič případně el. vrtule na čumák pokud ji nemáš.

Napsal: sob 10.05.2014 23:10
od saleen46
Když by šel odpojit celý svazek elektriky tak je to docela pohoda. Jen se bojím toho jak to pak bude těsnit. Jak oni zkoušejí jestli těsní nebo ne? Jestli by jí šlo natlakovat vzduchem třeba na 2 bary a pak to nějak změřit jestli tlak drží?

Napsal: ned 11.05.2014 07:23
od Francis
Ideální je mít obě auta vedle sebe a z dárcovského do cílového postupně stěhovat vše potřebné.
Měnit celý hlavní el. svazek je zdlouhavé. Pokud dárcovské auto jde do šrotu, dá se z jeho hlavního svazku vypárat potřebné vodiče a v cílovém z nich umotat svazek přídavný.
V každém případě nakup nové všechny O-kroužky a dryer, případně i expansní ventil. Je dobré nenechávat okruh rozpojený, vše na vzduchu velmi rychle koroduje. Je dobré naplánovat práce tak, aby hlavní díly okruhu - topení, trubky, hadice, kompresor a chladič - jsi rozpojil, přestěhoval a opět zapojil v jednom dni.

Napsal: ned 11.05.2014 14:36
od johnyfly1
ja som mal klimu rozobratu mimo auta par mesiacov, trubky som mal upchate handrou a pohoda...mal som jednu netesnost ale nove tesnenie to vyriesilo...len je nevyhoda lebo v ETK ma bmw zaznacene zle tesnenia, dve co som nasiel tak maju byt uplne ide :roll:

Napsal: ned 11.05.2014 15:17
od lukepostulka
Nevíte jestli jsou tam ještě nějaké kroužky další mimo tyhle

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60

a jestli je lepší koupit origo BMW nebo stačí druhovýroba?

Napsal: ned 11.05.2014 17:56
od johnyfly1
vsetky su ok okrem cisla 9 a 10 tie su ine, mali by byt hrubsie ale v bmw mi dali nejake divne tenke...

nejake tesnenia mas este tu:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15

Napsal: pon 12.05.2014 15:55
od saleen46
Jen jsem zapomněl já mám 2,5 tds ale dárce orgánu klimatizace je 2,0 benzín. Jako co jsem koukal tak je všechno stejné jen klima kompresor je jiný.

Napsal: pon 12.05.2014 22:36
od Foldas
a jiný bude i držák kompresoru

Napsal: pon 12.05.2014 22:54
od Ondra23
A mam za to že tam jsou i jinak tvarované hadice takže ani ty nebudou pasovat.

Napsal: pon 12.05.2014 23:50
od Foldas
na těch trubkách jde něco ohnutím dohnat spíše záleží na přírubach ke kompresoru