Stránka 1 z 1
Napsal: pon 25.08.2014 19:23
od tdskrocan
Zdravím klubáci,
zítra si mám jet pro 330d e 46 mpacket, neFL.
není to moje první BMW, ani 6ti vál a technickej antitalent taky nejsem. Ale rád bych se vás zeptal na co si dát pozor abych si na tom nenabil hubu.
Podle majitele jedinej nedostatek je že svítí abs kvůli čidlu.
Každá rada a připomínka vítána a děkuju
Napsal: úte 26.08.2014 09:07
od gsicbr
asi nejmíň poruchový auto co jsem měl. Hlavně ne v automatu. Kámoš ho má a už řešil 2x měnič. Jinak mě občas svítilo olejový čidlo a u manuálů zůstává za studena vyset 5. Na nic dalšího si nevzpomínám. Prodal jsem ho kámošovi ve 230tkm a on má skoro 300tkm a pořád v klidu. Jen musím podotknout, že ty km byly poctivý a ne jak ty dovezený stočeniny v ČR.
Napsal: úte 26.08.2014 09:58
od Velvetek
Automatem ho nestraš, je to jako se vším - záleží na zacházení. Na druhou stranu, když vidíš, jak někteří "závodníci" jezdí s 330d s manuálem, tak to taky nemusí být vždy výhra. Tak si to tady prohledej přes "HLEDAT" a témat, na co si dát pozor najdeš až až...
Napsal: úte 26.08.2014 11:36
od gsicbr
jj to máš pravdu na zacházení hodně záleží, ale manuál je opravdu předimenzovaný jak dvouhmota, tak lamela a vydrží fakt hodně km(myslím tím poctivý km. Tuším, že tyhle 5q byly GM a ty moc povedený nebyly. Já měl v 545i 6q ZF a fakt super. Za mě ve 46 rozhodně manuál.
Napsal: úte 26.08.2014 12:17
od tupaccz
Automatu se neboj je to v pohodě. Vydrží 300 000 i více KM záleží na chování
předešlého majitele(přežije dvě spojky a jeden setrvačník:-) ). Navíc máš 90% procentní jistotu že motor v automatu bude v lepším stavu než jeho brácha v manuálu.
Autu nevadí vytáčení ale spíše podtáčení.

Automat vše udržuje v potřebných mezích.
Rozhodně si projeď auto přes Cebii těch 500 Kč za to stojí.
Jinak si dej pozor na přední nápravu (nesmí nic bouchat)
,podívej se do hadice od tuba jestli tam není tuna oleje.
No a klasika jestli hodně neklepe a po nastartování nechej bězet 5 minut a pak pořádně přidej plyn na neutrál, kouř nesmí být do modra.
Auto ti musí chytnu na drc(dávej i u toho pozor Vysokotlaké čerpadlo není zrovna levná záležitost)
No hlavně ať je vše na svém místě a podívej se i jestli není emulze pod víčkem a zkontroluj si Saharu od klimatizace.
Je toho hodně co je třeba kontrolovat toto jsou takové základní věci:-)
Napsal: úte 26.08.2014 19:52
od Messhidan
Jsem sice lama, máme první auto, ale doporučil bych s majitelem sjet na kontrolu kde si něco zaplatíš a oni to celý zchecknou. u pupíků to dělaj za 1500 s tím, že vše projedou.
Jestli nemá majitel co tajit tak by pro něj neměl být problém to nechat. prozkoumat
Napsal: úte 26.08.2014 22:53
od gsicbr
Automatu se boj! Jak kdyby napříč všemi fóry toho bylo málo.
"pomoc problém s automatem"
"automat neřadí - pomoc"
"nezná někdo v okolí prahy opravnu automatů"
"odborníci na automaty sem!"
"cukání automatu pomoc!"
atd. atd.
Neber to tak, že jsem odpůrce automatů, to v žádném případě. Měl jsem ho v 545i (ZF) a max. spokojenost, ale i na prodej e46 je lepší manuál a ty to prodávat určitě jednou budeš, a pořád radši udělám komplet spojku se setrvákem po slevách za 20 než repas automatu bůh ví za kolik.
Napsal: stř 27.08.2014 09:21
od tupaccz
gsicbr píše:Automatu se boj! Jak kdyby napříč všemi fóry toho bylo málo.
"pomoc problém s automatem"
"automat neřadí - pomoc"
"nezná někdo v okolí prahy opravnu automatů"
"odborníci na automaty sem!"
"cukání automatu pomoc!"
atd. atd.
Neber to tak, že jsem odpůrce automatů, to v žádném případě. Měl jsem ho v 545i (ZF) a max. spokojenost, ale i na prodej e46 je lepší manuál a ty to prodávat určitě jednou budeš, a pořád radši udělám komplet spojku se setrvákem po slevách za 20 než repas automatu bůh ví za kolik.
Zapoměl jsi vzít v úvahu že za životnost automatu uděláš minimálně dvě spojky plus jeden setrvačník, a může se ti rosypat i skříň od manuálu.
To nevýjde zrovna levněji než automat, výjde to skoro na stejnou.
Jinak ty problémy uživatelů jsou kvůli tomu že spousta lidí kupuje auto které má automat na konci životnosti.
Napsal: stř 27.08.2014 10:19
od Velvetek
Podobné konverzace/dohady tu již byly. Asi se nepředpokládá, že bude mít auto tak dlouho, aby dělal dvakrát spojku (pokud to nemá vyloženě nějaké h**ado

), takže ho spíše může čekat jednou spojka nebo jednou automat, pokud chytí nějaký špatný kus. Repas se dá počítat cca od 30 výš?
Prostě si vyber, co je Ti milejší a pohodlnější a na jaký kus narazíš. Pokud budeš hledat jenom podle převodovky, můžeš narazit na manuál, kde si budeš libovat, že nemusíš dělat repas převodovky a přitom budeš muset vyměnit půlku věcí na motoru. Si nevybereš... proto je potřeba důkladná prohlídka, ať se jedná o ten nebo ten kus.
Napsal: čtv 28.08.2014 07:50
od gsicbr
Chtěl bych vidět automat od GM, který vydrží 2x tolik co manuál. Na mojí 46 je teď najeto něco kolem 300tkm a kámoš měl 360tkm s první spojkou a setrvákem, takže bez investic. Naproti dalšímu kámošovi, který má na autě 330tkm a za posledních 150tkm dělal 2x měnič, ale to už jsem psal. Tak tady nějak nevidím tu dvojnásobnou životnost.
Je to taky dost o tim, že ty auta nemají najeto co se uvádí a jak píšeš, automat je na pokraji životnosti.
Napsal: čtv 28.08.2014 08:38
od Velvetek
Já znal dvě 30dA, jedna měla 460tis, druhá něco přes 400, obě původní automat od GM a v obou fungoval... I takové jsou

Vem si, kolik těch automatů jezdí, kolik z nich je stočených (takže majitelé ani neznají pravý počet km) a kolik jich ten automat dělalo. Snad ne každý? Ano, repasovalo se jich dost, ale určitě ne všechny
Ale vzhledem k tomu, že tdskrocan to psal 25.8. a psal, že jede druhý den na auto kouknout, tak snad už má jasno?
Napsal: čtv 28.08.2014 09:13
od tommee
Je to zábavný, jakmile se někde rozhoří debata jestli manuál, nebo automat. Já osobně už bych ve svým autě na denní ježdění manuál nechtěl, moje poslední 3 auta byly s automatem (e39, e46, e90) a problém nikdy nebyl. Stejně tak znám lidi, co automat repasovali a stejně tak lidi co cpali prachy do motoru, dvouhmoty, diferáku, čehokoli. Prostě to je vždy na osobní preferenci a záleží zejména na celkovým stavu auta.
Napsal: čtv 28.08.2014 10:05
od Velvetek
tommee píše:...Prostě to je vždy na osobní preferenci a záleží zejména na celkovým stavu auta.
Přesně, je to jako z ženskejma - taky se tady nikdo neptá, jestli si má vybrat brunetu či blond... prostě vem, co se Ti líbí a vyhovuje více. Ve finále Tě bude obojí něco stát

Napsal: čtv 28.08.2014 11:25
od filovo
Velvetek píše:tommee píše:...Prostě to je vždy na osobní preferenci a záleží zejména na celkovým stavu auta.
Přesně, je to jako z ženskejma - taky se tady nikdo neptá, jestli si má vybrat brunetu či blond... prostě vem, co se Ti líbí a vyhovuje více. Ve finále Tě bude obojí něco stát

jo tohle je konecne finalni nazor

Napsal: pát 29.08.2014 08:05
od gsicbr
jak psal Velvetek. Stejně už je nejspíš jasno, ale za mě ve 3er manuál, 5er a 7er automat

Napsal: pát 29.08.2014 10:16
od KEAN
tdskrocan píše:Zdravím klubáci,
zítra si mám jet pro 330d e 46 mpacket, neFL.
tak jak dopadla koupě?? dej sem své poznatky...
za mě, kupoval jsem dva roky zpět 330d rv2003 135kw manuál z německa najeto 215tis nebo tak.
teď mám najeto 245tis a žádný problém - nikde nic, dělal jsem jen zadní siláče předních ramen
ze zkušenosti známých je nutné vždy co nejlépe poznat historii auta a zvlášť u automatu jestli byl dodržován interval výměny oleje...
Re: rady a zkušenosti - e46 330d
Napsal: pon 19.09.2016 16:09
od tdskrocan
poněkud jsem na to téma zapoměl

sorry - a mimochodem jsem o automatu nic neříkal, ale rozvášnili jste se pěkně
Jak to dopadlo? z fotek a povídání majitele to vypadalo na celkem slušný auto ale na místě to bylo za trest. Opravené po ráně na zadek (pod deklama v kufru byl ještě bordel ze svařování a lakování), spousta polámaných plastů kolem celého auta, neoriginální kola protože ty původní nejspíš uhynuli při nehodě a hlavně to jelo v nouzáku

a majiteli to nebylo divný protože I presto podle něj auto nejelo špatně... výlet k ničemu ale to je tak, najít hezkou 330d už není jednoduché.
Každopádně vám všem díky za tipy