Stránka 1 z 3

Napsal: čtv 13.11.2014 21:25
od SkybyMPower
Zdravím všechny, prosil bych radu, mám BMW 335D a svítí mi DPF, chci ho odstranit, nějaké rady a tipy? Stačí ho vyndat a vybrakovat? Dělal to někdo tady? Díky :)

Napsal: čtv 13.11.2014 21:59
od gsicbr
doma to vykucháš, ale někdo ti musí přehrát software v řídící jednotce, a ne každý to udělá dobře, takže vybírej pečlivě.
Jinak bych ho zkusil vyčistit. Moc nejsem pro odstraňování, je to pak dýmovnice :lol:

Napsal: čtv 13.11.2014 22:17
od SkybyMPower
Takže doporučuješ, vyndat a zkusit nějaký proplach? Když ho odstraním kouří to moc? :) Já jsem byl rozhodnutý spíš ho odstranit úplně.....

Napsal: pát 14.11.2014 00:53
od geforce
úplně ho odstranit bych řešil jako naprosto krajní variantu....pokud není úplně KO jsou už celkem spolehlivý technologie,jak ho vyčistit...odkud jsi?...nejde o to,jestli to bude hulit..nějaká dýmovnice ve stylu koncernových PDček z toho rozhodně nebude,ale případná cesta do zahraničí by se ti mohla šeredně prodražit

Napsal: pát 14.11.2014 09:00
od gsicbr
jak napsal geforce, v zahraničí je to na pořádnou pokutu, a kouřivost při špatně nastaveným softwaru je horší jak u PD. Viděl jsem to na vlastní oči.
Jinak k tomu proplachu, hodně si chválí DPF flushing liquid od firmy PRO-TEC. Máme to tady vyzkoušený v jedný dílně na MB Sprinterech a ještě mi to potvrdil Jarax. Dělá to taky tímhle. Vyndáš, zespoda zacpeš, naleješ do plna, necháš 24h působit s občasným pohnutím, vypustíš, propláchneš horkou vodou a pak vapka dokud jde bordel, namontuješ, uděláš diagnostiku a jezdíš. Zatím samý dobrý výsledky.

Napsal: pát 14.11.2014 16:29
od Selix
- proplachuje se to do "protismeru", nebo je to jedno?
- ta diagnostika na co, nastavi se, ze byl filtr vymeneny?
- ma nekdo zkusenost, jak to dlouho potom vydrzi (nejlepe s bmw)?

diky

Napsal: pát 14.11.2014 17:21
od geforce
vždycky záleží na tom,jak na tom je konkrétní DPF,takže to nelze paušalizovat,záleží kolik gramů sazí ve filtru je a jak moc je zapečenej..diagnostika ti řekne kolik gramů sazí je ve fitru...je na to zařízení s vlastním softem,který opravdu funguje,celej proces trvá cca 20 minut a během celýho procesu soft vyhodnocuje live data a ty tak přesně vidíš,co se během toho odehrává...

Napsal: pát 14.11.2014 17:22
od geforce
zapomněl jsem dodat,že se to dělá bez demontáže DPF...proplachů jsme zkoušeli spoustu,ale účinnost vzhledem k pracnosti procesu byla špatná

Napsal: pát 14.11.2014 17:44
od mates5
Namáte někdo zkušenost s s tzv.SmartClean?Mělo by to být čistění suchou cestou v nějaké peci a následné profukovani stlačenym vzduchem.

Napsal: pát 14.11.2014 17:54
od geforce
Ano,ale nevýhoda tohodle postupu je,že se musí DPF vyndat,rozřezat a vyndat z něj monolit,kterej se pak čistí..pak to všechno vrátit zpátky a zavařit obal...takže to je taková "barbarská" technologie,která nelze opakovat do nekonečna...Je fakt,že takhle mechanicky je to čištění o něco účinější,ale...

Napsal: pát 14.11.2014 22:45
od gsicbr
příští týden to budu čistit, tak pak dám vědět. Zajímalo by mě na kolik vychází čištění tech. SmartClean, protože čištění na to určeným čističem vychází na 2500,- plus nějaká ta voda a čas na montáž a demontáž.

Napsal: ned 16.11.2014 10:11
od SkybyMPower
Já jsem z Uherského Hradiště, tak asi zkusím teda první vyčistit, tím co jste mi doporučili a pak dám vědět. Nebo je tu někdo z okolí UHerského Hradiště a dělal to už? Případně někdo mu to udělal? Díky

Napsal: ned 16.11.2014 13:10
od gsicbr
je tady vlákno i fotkama, kde to jeden klubák čistil Supermafrasolem. Má najeto něco kolem 25tkm a pořád v pohodě. Je to tam pěkně popsaný, takže to dáš sám.

Napsal: ned 16.11.2014 13:30
od matiz
A vis jiste ze ten filltr potrebuje cistit venku? Ze pricina je opravdu filtr a ne neco jineho. Jake jsou hodnoty ?

Napsal: ned 16.11.2014 13:55
od Joj
Nazdarek ja jsem čistil Pdf asi rok zpet doma.nic na tom neni složiteho jen trochu ta demontaž s toho a montaž,žadnou chemii jsem nepoužíl jen silnou vabku a pak na profouknuti Pdf dělo co se používa na pneu TIR.Mam nejeto už na tom 20tisic km a bez prodlemu vše v pohode.nic mě to nestalo jen čas. 8)

Napsal: ned 16.11.2014 17:59
od gsicbr
nechci snižovat účinnost tvého čištění, ale podle mě bez chemie, která rozpustí usazeniny to nemá moc smysl. Ještě k tomu jestli mu svítí kontrolka, tak je to úplně zarvaný. Dobrá připomínka od Matiz, že to může být např. termostatama. Taky se to tady nedávno řešilo na e60 530d, koupil novej a během chvilky znova zarvanej.

Napsal: ned 16.11.2014 21:08
od elCHe
Hoj filtr sem řešil cca před půl rokem ..nechal sem ho odstranit a diagnosticky vypnout je pravda že to sem tam zakouří když tomu trochu šlápnu,ale není to taková ta dýmovnice je to spíš takovej prach a vkaždým případě se motor trochu nadechl přišlo mi jak kdyby tam chybělo tak 20 koní .. :)

Napsal: ned 16.11.2014 23:13
od gsicbr
souhlasím s tím, že pokud je ucpanej, tak je výkon o dost nižší, ale pokud je v pořádku tak je to nepatrný rozdíl. Odstranění je poslední možnost a mě osobně přijde dost krátkozraká. Jak už se tady psalo, v zahraničí s tím můžeš mít velké problémy, a bude doba kdy nepřijedeš na emise a oni napíšou tabulkové údaje, ale opravdu to změří. Co pak?

Napsal: ned 16.11.2014 23:54
od elCHe
slyšel jsem že si to v zahraničí docela hlídají taky sem slyšel že na čištění (popř koupě noveho filtru) se podílí aji stát kterej jim nějakou částku zafinancuje ... :blink: když si řeknu kolikrát za poslední roky sem byl venku svím autem tak ani nevím vždy pracovním a na hory se většinou nechám vézt a co se týče emisí tak z toho strach nemám hodnoty plynů budou stejný max zvíšená kouřivost .. :driver:

Napsal: pon 17.11.2014 00:03
od Vlasta
V Německu neměří u nafťáků ani kouřivost, ani hodnoty plynů, ale vyčítají údaje z řídící jednotky