Stránka 1 z 3

Napsal: úte 30.12.2014 13:01
od Kubasek
Ahoj,
na jaře plánuju si dovézt auto z Německa a chtěl bych pár rad, na co si dát pozor,.. budu se ptát průběžně co mě tak napadne spíš na technické věci ostatní už mám tak nějak načtené.

Abych to nějak zhrnul tak bych chtěl 320i E90 rok 2005/06. Cena cca 200 000,-
najeto do 180tkm.

Ohledně motoru co jsem četl tak rok 05/06 má motor M47, co jsem četl o N47 se trhal rozvodovej řetěž.(2007+<) Je teda na M47 taky nějakej problém nebo by se dalo říct "bezproblémovej" motor?

Chtěl bych hlavně osobní zkušenosti, co prohlédnout na podvozku, co odchází jako první, tlumiče, ramena,.. ?

Vin najdu pod oknem, ale kde třeba je vyražený číslo na motoru?

Zatím díky :wink:

Napsal: úte 30.12.2014 13:33
od nafta
Tam máš chybu to není 320i ,ale 320D. M47 a N 47 je jen diesel.

Napsal: úte 30.12.2014 13:42
od rostak
Počkej nějak mi to nesedí. V nadpisu píšeš o e90 320i ale motory N47 a M47 jsou nafty. viz http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90) Benzínové 2litry z let kdy se chystáš auto pořídit mají označení N46B20... Jinak ke spolehlivosti benzinového dvoulitru vyjádřit moc nemůžu. Ale co jsem tady četl, tak se vyplatí podívat se po větším objemu (323 -325), protože žerou tak nějak stejně... Jinak náchylnější na opotřebení jsou ramena, která trpí na českých tankodromech. Pak si poslechnout jestli nerachtá setrvák a nevibruje spojkový pedál, taky od setrváku a rozhodně to napíchnout na diagnostiku.

Napsal: úte 30.12.2014 13:58
od Kubasek
Aha tak to jsem nevěděl, díky za opravu. Chci rozhodně benzín. Po větších objemech jsem se taky díval, ale ty ceny jsou úplně někde jinde. Myslím, že dvoulitr mi bude stačit. Jel jsem v tom v Brně raketa to není, ale dobrý.

Právě proto to chci z Německa kde doufám, možná naivně, že to opotřebení bude menší.

Napsal: úte 30.12.2014 14:05
od rostak
To sice menší bude, ale neboj to rychle na českých silnicích doženeš... :lol:

Napsal: úte 30.12.2014 14:46
od matiz
Neboj, e9x vydrzi podvozkem hodne velkou porci km, pokud jej teda neznicis vlastní vinou jako ja třeba tlumic. Jeden prejezd nizko nad zemi a tlumic ve 190 vychcal. Daly se vsecky nove, se vsim co k tomu patri a radoval jsem se ze by se něco mohlo pocitove zlepsit. Ani omylem, nezpozoroval jsem zadnou zmenu k lepšímu, cili vydrzely by asi ještě nejaky ten patek... No, stalo se...

Jinak je to taky o stesti, ale znam dva benzinove ctyrvalce které zakukaly na motor tak, ze vymena nutna, oprave silne nerentabilni... Je to podobne jako ze se místo hodne zdravi preje hodne stesti, protože na titaniku taky byli všichni zdravi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Napsal: úte 30.12.2014 14:54
od paca
taky bych se vyhnul čtyřválci :wink:

Napsal: úte 30.12.2014 15:00
od matiz
Vyhnul, nevyhnul - ono je to tezke, třeba to je jen na priskoky po meste, pro slecnu, pani, milenku, tchyni -)))) Uplne hned bych neodsuzoval -))

Napsal: úte 30.12.2014 17:22
od Kubasek
Matiz:diky za reakci na podvozek

Ani pro milenku ani pro tchyni :D Budu ho používat denně, spíš na kratší cesty sem tam do zahranici. Jestli jde pouze o výkon tak bych radši volil přeci jen ten dvoulitr, ale uvidíme do března ceny ještě třeba trochu padnou,..

Ted mi jde hlavně o to kde je vyražený číslo na motoru?

Napsal: úte 30.12.2014 17:26
od vita11
to už se do techničáků stejně nepíše, a v německých to snad ani nikdy nebylo

Napsal: úte 30.12.2014 18:56
od paca
jj, hlavní je VIN, na STK už se ani na čísla motorů nedívají :wink:

Napsal: úte 30.12.2014 20:26
od Fx
Typ se hlídá, ale spíš na to prděj. Vždycky záleží jen na tom, jestli je v nějakým období nezbuzerujou shora, aby hlídali víc. Viz šílenosti ohledně hmotností na štítku versus v techničáku, následované frontami u importérů a na úřadech. Prachy v prdeli za nic, resp. za předchozí pochybení úředníků, stejně jako u ekodaní. Pak to zas chtít přestali.

Napsal: úte 30.12.2014 21:21
od Soptiiik
Pokud někdo hledá vůz na denní běžné použití a chce co nejnižší náklady na provoz tak nevím ale ta 320i je optimál ale nějak tomu něco chybí :? že by ty 2válce? Když s tím člověk najezdí cca 15000km ročně při spotřebě 8L tak je to oproti 9l které žere 325i (? nevím kolik realně 325i žere ale předpokládám že okolo tě 9 by jezdit mohla) rozdíl nějakých cca 6000kč? stojí to za ten pocit že to auto není plnohodnotné? nevím no taky plánuju E91 sice až asi za rok ale začínám se v tom trošku vrtat a je to docela dilema :)

Napsal: úte 30.12.2014 21:30
od JaraX
320i určitě nebrat, se všema čtyřválcema sou problémy, ve vysledku tě servis 325i vyjde mnohem levněji než servis 320i, ja bych určitě bral 325i, ale ne 330i, tam už je to zase horší, 320i bych si vzal jen při nájezdu par tisic km ročně a to bych si zase nekoupil auto za 2kila.
na E90 moc podvozek nevydrží, tlumiče max 200tkm, vzadu trpí na silentbloky ramena, jinak je to ok,
samozřejmě koupí auta s dobrým podvozkem si ušetříš spoustu penez.
Určitě si vem sebou mechanika co BMW servisuje, ušetří ti spoustu penez i v Německu je plno vraků.

takže asi tak.

Napsal: úte 30.12.2014 21:58
od pavproch
@jarax: máš pravdu, stačí ovšem jedno písmenko navíc a je (pro fajnšmekry petrolheady) všechno jinak

320si

:idea:

Napsal: úte 30.12.2014 23:06
od JaraX
320si jako víkendova proč ne, na druhou stranu za ty prachy koupím už lepší auta, i 330i apod a proč vzít radši 320si a ne 330i? a nebo M3 E46?

Napsal: úte 30.12.2014 23:10
od matiz
Obdivuju Vas smysl pro humor -))

Napsal: stř 31.12.2014 10:39
od pavproch
mno, jako ryzí víkendovku bych asi upřednostnil 320si před 330i, kor pokud bych semtam zavítal někam na okruh..... ///M3 je jiná liga, to bych mezi ně nemíchal...

Napsal: stř 31.12.2014 11:08
od xyron
Zbytečně tu plácáte nesmysly o víkendovce... jasně napsal na denní ježdění... souhlasím s Jaraxem a tou 325i ... a spotřebou se klidně dostane i na těch 8l ... o litr víc než 320i co nepojede a bude muset neustále stát na podlaze to určitě žrát nebude...

Napsal: stř 31.12.2014 11:45
od Soptiiik
Pročetl jsem si v noci snad milion témat a 325i je asi opravdu optimální. Jen by mě zajímaly zkušenosti s motory n52 konkrétně problém s hlavami motorů. Jedna se opravdu o problém nebo je to zase nafouknutá bublina? Má tady někdo N52 s vyšším nájezdem km?