Stránka 1 z 11

Napsal: úte 09.06.2015 12:26
od Alex89
Ahoj klubáci,

říkal jsem si, že když budu stavět E36 328i pro zábavu, podělím se s vámi o své zkušenosti a strasti, které mě v průběhu potkají. Rád se podělím i o know-how, protože to je obvykle to nejdražší :D.

Takže o co jde, stará dobrá E36 - 328i (vím není to úplně ideální motor). Sehnal jsem ji nakonec v Německu za slušné peníze.

Je orezlá na kapotě a víku kufru. Někdo už opravoval zadní lemy blatníků, nutno říct, že docela dobře. Podvozkově ok.

Dlouho jsem přemýšlel, na co všechno ho budu používat a rozhodl jsem se postavit univerzál. Když budu mít náladu na driftování, tak aby driftovalo a když na čistou stopu, tak aby zatáčelo :D.

Co jsem objednal:
- podvozek Bilstein B16
- M3 řízení
- výztuha podvozku z kabria
- M3 gumičky do podvozku
- Sparco volant
- 4 boďáky
- sedačka Recaro SPG XL
- nové přední ložiska vč. nábojů
- nové boční lišty
- 16w60 olej
- repasní sada k převodovce

Co je v jednání:
- brzdy Movit (předek i zadek)
- samosvor - (pravděpodobně ho pošlu do Drexleru, udělají i 3.4 stálý převod)

Co je už hotové:
- zatím nic moc, zadek vykuchanej :D

Napsal: úte 09.06.2015 13:29
od MattyX
Pár poznámek ode mě :)


Co jsem objednal:
- podvozek Bilstein B16 - možná jsi měl skočit i do tuhostní varianty, B16 dobrý, ale doladění dle libosti se občas hodí :) Jezdím po silnici tak to nechám kmitat na soft, jedu na okruh, tak to dost přitvrdím a řízení je pak pecka :)
- M3 řízení - jedině z 3,0 M3 - z 3,2 je už stejné jako v každé e36 po roce 96+
- výztuha podvozku z kabria
- M3 gumičky do podvozku - tady jdi do powerflexu/strongflexu, jízdní vlastnosti jsou pak zase o kus jinde, pryž je na tohle nevhodná.
- Sparco volant
- 4 boďáky - kup si 3" ušetříš za 2" , které zjistíš, že jsou úzké :)
- sedačka Recaro SPG XL - sedačka dle velikosti každého soudruha :)
- nové přední ložiska vč. nábojů
- nové boční lišty
- 16w60 olej - asi 10w60 ? :D
- repasní sada k převodovce

Co je v jednání:
- brzdy Movit (předek i zadek) - to bude stát dost velkej pytel peněz, pokud myslíš vícepístkové sady? :) postačí i M3 E36/46 , plovoucí s kvalitníma deskama
- samosvor - (pravděpodobně ho pošlu do Drexleru, udělají i 3.4 stálý převod) - 3,5:1 stálej převod na 5q není špatnej, nebo za ušetřený brzdy kup 6q a k tomu si nechej poskládat 4,1:1 a bude to mazec :)

Pokud nechceš jebat do motoru zatím, tak tam dej max jednohmotu s HDS obložením, případně M3 svody se zbytkem M3 výfuku třeba od AMA nebo SS :)

Napsal: úte 09.06.2015 17:36
od Alex89
Díky za poznámky.

Fakt je to řízení stejné s M3 3.2? Má to snad 4 otáčky do dorazu, nechce se mi věřit, že by to M3 měla stejné :-)

U B16 se tuším dají nastavovat tuhosti ne?

6Q převodovka se bohužel hodně špatně shání a novou se mi kupovat úplně nechce :(

Napsal: úte 09.06.2015 21:06
od MattyX
Máš pravdu - B16 je i na tuhost :)

e36 m3 3,0 má 3ot
e36 do 96 má 3,5ot
e36 96+ má 3,25ot
e36 3,2 má 3,25ot
z3 obyč má 2,7ot ale má dorazy v hřebenu
e30 má skoro 4ot
e30 neservo má víc jak 4ot

:) 6q + lamela je tak 15-20 + difec tě vyjde na stejno...

Napsal: stř 10.06.2015 17:10
od Alex89
MattyX píše:Máš pravdu - B16 je i na tuhost :)

e36 m3 3,0 má 3ot
e36 do 96 má 3,5ot
e36 96+ má 3,25ot
e36 3,2 má 3,25ot
z3 obyč má 2,7ot ale má dorazy v hřebenu
e30 má skoro 4ot
e30 neservo má víc jak 4ot

:) 6q + lamela je tak 15-20 + difec tě vyjde na stejno...
Kde se dá sehnat převodovka a diff za takové peníze? To mě zajímá :-)

Napsal: stř 10.06.2015 18:00
od Francis
Není to jako lego, ale použitelná je i převodovka G6S 37BZ ze 130i/330i atp. Koupil jsem ji na allegro.pl za 999 zlotých ve skvělém stavu s najetými 120k km.

Napsal: stř 10.06.2015 22:14
od Alex89
Převodovku budu muset také řešit. Ta aktuální už není co se synchronů týče úplně zdravá.

Dříve nebo později odejdou.

Uvidím, jak mě bude auto bavit, pokud ano, dám pak asi rovnou bezsynchronní.

Napsal: stř 10.06.2015 23:11
od MattyX
Jako pokud jsi fajnšmekr co má tiskárnu na peníze a koupíš si hewlanda, nebo minimálně si necháš poskládat přímozub od Bartáska, tak to smekám klobouk ...
:Poklona: :respect:

Napsal: čtv 11.06.2015 11:53
od Alex89
Tiskárnu na peníze bohužel nemám :(

Nicméně jak říkám, pokud to bude fungovat a bude mě bavit, rád do toho (samozřemě postupně) investuju nějaké peníze.

Nechám si ho pak stát v garáži pro další generace :D

Napsal: čtv 11.06.2015 12:09
od Alex89
Dneska konečně dorazil podvozek :D

Jsem zvědavej, jak bude fungovat.

Napsal: pát 12.06.2015 11:35
od BudVlad
Já doporučuji CAE Ultra Shifter. Řazení je krátké a přesné.
http://www.shop.cae-racing.de/index.php?k=2&mf1=3

Obrázek

Napsal: pát 12.06.2015 12:30
od MattyX
CAE je bomba, taky jsem na to koukal, ale ta cena je docela brutus...

Samsonas dělá něco podobného a stojí to polovinu :)

já si udělal lowcost řešení, koupil jsem levnej shorshift, ten jsem si nadstavil, dráhy jsou akorát. přesnost doladíš na táhlech - když dáš všude nové silony (které se v origo repair sadě nedají koupit), tak je to de facto to stejné :)

Napsal: pát 12.06.2015 21:23
od Alex89
Hodně zajímavé typy, děkuju pánové :-)

To CAE si objednával přímo z tohohle obchodu, dodali to v pohodě?

Napsal: pát 12.06.2015 21:55
od BudVlad
Shifter jsem kupoval přímo od CAE a dodali to asi za týden. Jsem s tím moc spokojen, funguje to jako když máš šablonovou kulisu, protože se štelují dorazy. Kupoval jsem auto nové, takže jsem řazení vyběhané neměl. Na normální ježdění OK, ale při rychlém řazení jsem kolikrát hledal rychlost. Kdysi jsem si na závodních autech vyráběl řadicí šablonu ve stylu Ferrari sám a tohle funguje podobně.
Mám také Bilstein B16, nelíbí se mi na nich že přední tlumiče se štelují ze spoda pod autem a kvůli štelování zadních jsem musel vyříznout v kufru otvory. (mám E92 M3 podvozek).

Napsal: úte 16.06.2015 20:20
od Alex89
Mám teď trochu obavy, že B16 je napočítaná na sériovou hmotnost auta, ale já už mám tak o 150 kg méně.

Uvidím, co to bude dělat, ale podle mě to nebude absolutně fungovat...

Napsal: úte 16.06.2015 23:20
od MattyX
Bude to asi o něco tužší, ale taková tragédie to nebude, pořád si ten útlum můžeš doladit :) ideální je ladit i odskok, ale to už stojí jiné penízky :D

Napsal: stř 17.06.2015 13:31
od Alex89
Uvidíme, snad příští týden to vyjedu zkusit.

Sháním teď motor. Dáme buď V8 nebo se ještě rýsuje z M3 E46.

Ladit tu 2.8 mi přijde dost bez budoucnosti.

Napsal: stř 17.06.2015 16:47
od koki
volil bych cestu odlehčení vozu a zvyšování výkonu kompresorem od Active Autowerke (bohužel každá sranda něco stojí):
level1
http://store.activeautowerke.com/collec ... evel-1-e36

nebo
level2
http://store.activeautowerke.com/collec ... mplete-e36

https://www.youtube.com/watch?v=jUFRHTIDud0

Napsal: stř 17.06.2015 17:34
od Alex89
U toho přeplňování si nejsem jistý, jestli to vydrží motor. Jak bude vypadat motormanagement - lagy atp...

Aby se nemusel vyskládat minimálně kovaný. Když dáme V8, tak to je v podstatě nesmrtelný motor.

Uvidím ještě nasadím 3.64 diff, ale odlehčené to z 80 % mám. Ještě budeme pokračovat. A i tak to prostě nejede :(

Napsal: stř 17.06.2015 18:51
od koki
taky záleží jak a kdo se v motoru už vrtal, mě M52 328i nejela jak měla, někdo špatně nastavil rozvody. Diagnostika nic nezobrazovala, za další, byly v háji čidlo kliky a vačky (po těch letech se izolace v kabelu čidla úplně rozpadla, takže doporučuji vyměnit), po výměně čidel a správně nastavení rozvodu, motor jede skvěle, tlaky ok, zkontrolovat hadice od separátoru, plastovou, měl jsem ji pomalu rozpadlou, dělal jsem i čidlo klepání a rozdíl taky.
s výkonem za mě super, s kompresorem to musí pak letět.