Stránka 1 z 2
Napsal: úte 08.12.2015 09:20
od hermus
Zdravim mám pár dotazů, rozhoduji se mezi těmito dvěma : e91 2005-2006 320d nebo 330d (moje první bmw)
auto chci používat výhradně na delší cesty, většinou po dálnici
pro tento rok jsem se rozhodl, protože jsem se dočetl, že tam není takový problém s rozvody, musí se měnit ? (Motory s označením M....)
Také mě zajímá navigace, jak moc je zastaralá, jak je na tom ve srovnání s obyčejným ,,tomtomem,, za 3k
hlavně mě zajímá spolehlivost vozidla jestli v nich není zásadní rozdíl, kterého jsem se nedočetl
auto bych nejraději koupil z Německa kvůli reálně najetým km, myslím, že u nás je to většinou stočený... vyplatí se platit za převoz ?
Naposled, ideální velikost kol..
Dík moc : ) budu rád za každou odpověď
Napsal: úte 08.12.2015 23:35
od gsicbr
tvoje rozhodování je hlavně o ceně. Za 3l dáš řádově o 50tkč navíc. Pročti pořádně všechny fóra a najdeš odpovědi na všechno. Jen musíš počítat co člověk to názor.
Jinak ač motory jsou si označením podobné tak jsou hodně odlišné.
2l klasický litinový blok oproti hliníkovému v 3l.
2l solenoidový vstřikovače oproti piezočlánku u 3l
2l turba od Mitsubishi(nejslabší článek 2l) oproti Garett v 3l
2l některé bez DPF a škrtící klapky v 3l vždy s DPF
2l je hltač km za pár kaček oproti úžasné kultivovanosti a dravosti 3l za pár korun navíc
Od navigace business moc nečekej. Profesional je trochu lepši, ale některé ulice a čísla popisné, které najdeš např. v Garminu tady prostě nejsou.
Klidně se na koupi podívej i tady na klubáckých stránkách. Ne vždy je auto z Německa výhra, a zjistit reálné km je čím dál jednodušší.
Jak jsem psal pořádně to tady pročti a najdeš problémy jaké nás na těchto autech trápí a čeho se máš vyvarovat.
Napsal: stř 09.12.2015 10:48
od hermus
THX, mega dík za ty rozdíly až teď to vidím pohromadě : )
Napsal: stř 09.12.2015 22:12
od JaraX
gsicbr to nenapsal moc přesně
- obě mužou byt litinové bez pieza a DPF
konkrétně
330d 160kW je ok, kultivovanost 6V je jinde proti třepotáku 4V, spotřeba v automatu skoro stejná, s manualem je na tom 320d o dost líp, ale už nemá moc sílu tahat automat a s automatem kraluje 330D
nekupuju 130kW, to je poruchový motor stejně jako 170kW a 173kW sou poruchové, rozvody, piezo vstřiky atd atd.
pokud už chceš naftosmradláka, tak si kup 330D 160kW, to je nejlepší volba, koupil bych s DPF.
Napsal: čtv 10.12.2015 14:32
od Lachtis
Když zvažuješ ropáka, tak bych vzal jednoznačně 6V, jede celkem dobře a zase tolik to nežere. Mám e92 330xd, 170 kW, 2007 v automatu. A ten automat se k tomu motoru opravdu hodí, funguje skvěle a nemohu si jej v kombinaci s tímto motorem vynachválit...
Co se týče poruchovosti, co psal JaraX, nemohu sloužit. Vozidlo mám od července a má najeto poctivých 120 tis. km, takže do 200tis., kdy většina píše, že nastávají problémy mám daleko...
Ale sehnat takové auto je skoro nereálné - já to měl přes kamaráda z BMW a byl to náhodný kup, chtěl jsem 330i 200kw

.
A pokud Tě zajímá spotřeba, tak já mám průměr 8,3 a na spotřebu nejezdím... Ovšem cca 1litr si vezme 4kola, takže bez X, je reálné kolem 7 litrů na sto.
Napsal: pát 11.12.2015 14:18
od hermus
diky : ) akorat 330d ve 160kw jsem nenasel, akorát benzin 2.5i
Napsal: pát 11.12.2015 17:04
od Lachtis
JJ, to se přiznám, že ani nevím o 3.0 6v v dieselu u e9X s označením 330, že by se dělalo se 160 kW.... Měl jsem za to, že první bylo 170 kW od roku 2005-2007, což mám třeba já, a pak 180kW...
Ale o dehty jsem se nikdy nezajímal, takže to možné je, ale taky jsem žádný kus nenašel... Řekl bych, že se JaraX spetl a chtěl napsat 170kW motor...
Napsal: pát 11.12.2015 21:57
od JaraX
spíš jsem si neuvědomil že to není E60 ale E90 tam se už nedával poctivej M57 ale pouze M57N2 (170kW, 173kW) kterej má problémy s rozvodovama,
Napsal: pát 11.12.2015 22:06
od MHS
JaraX píše:spíš jsem si neuvědomil že to není E60 ale E90 tam se už nedával poctivej M57 ale pouze M57N2 (170kW, 173kW) kterej má problémy s rozvodovama,
M57N2 145kw v tom bude spadat taky že ?
Napsal: sob 12.12.2015 00:06
od TANN3R
Taky.. Poslední "klasická" M57 byla v E46 150kw, což je stejný motor jako 160kw v E60.
Napsal: sob 12.12.2015 00:24
od gsicbr
jestli chceš ještě klasiku v e90 tak je to fakt jenom 2l 120kw, až na to turbo celkem spolehlivý.
A jak se tady píše, že se 3l sype až ve 200tkm, tak je to nesmysl. Je to dost individuální.
Napsal: sob 12.12.2015 03:15
od MHS
gsicbr píše:jestli chceš ještě klasiku v e90 tak je to fakt jenom 2l 120kw, až na to turbo celkem spolehlivý.
A jak se tady píše, že se 3l sype až ve 200tkm, tak je to nesmysl. Je to dost individuální.
Mam 325 d 145kw 220tkm zatim klid ale o rozvod mam strach takze nejspíš výměna
Napsal: sob 12.12.2015 12:04
od _milan_

ted použiju jen ctrl-c + ctrl-v ze skoro sousedního vlákna

.... měl jsem dvě auta s 3,0d 170kw a klasika skurvil jsem u obou spojku páč jsem to měl nachipovaný obojí , u jednoho hl.řemenice a jinak turba i vstřiky ok , auta jezdí u jiných majitelů do dnes.. jedno byla e91 330d firemní stříbrná jebka z I ( kupováno od jednoho zdejšího člena Smile ) v roce 2009 měla poslední záznam v bmw 393000km , já ji kupoval v 2012 se 180000km Wink ale nic jí není jezdí do ted a druhý kousek e61 m paket 2006 ( od dalšího místního dovozce ) původ belgie kupoval jsem ji když měla 325000km na tachu a pak jsme zjistili že už byla stahovaná... asi bych se toho uplně nebál , je pravda že poslední dobou se všem trhají řetězy.. to jsem naštěstí nezažil a dost se tomu po mých kladných zkušenostech divím... teda abych přirovnal k 320d e90 120kw kterou jsem také měl , jezdila s tím moja ale i já někdy.. proti oktávce luxus ale za mě jedniě 3,0d.. zase 2,0d jezdila nám za +/- 5,5L/100km víc neřeknu je to utřepanej čtyřválec naftovej , byl koupenej v cz origo 280000km a už měl druhý turbo a po tom co jsem to prodal nový majitel určitě už dělal spojku , setrvák byl na hraně...
Napsal: sob 12.12.2015 12:21
od klouczek
Nevim co je na tom pravdy, ale ve speciálu Sveta motoru, tak prý problémy s rozvody meli jen motory n47 r.v.2007 - 2011. O 330D tam nic neni.
Napsal: sob 12.12.2015 12:26
od _milan_
n47 byl totiž průser už od začátku , někomu se vysypal v 70tkm někomu vydržel 200tkm... 3,0d na to byly lépe.. ale dneska už také létají řetězy.. údajně od nějakého měsíce roku 2006 změnili výrobce řetězu , ten měl byt na chlup stejný ale nedrží tak jak starší... takže moje ex auta 12/2005 mohli najet milion ale 2006 se stejným motorem už ne...
Napsal: sob 12.12.2015 12:35
od klouczek
Tak ze rada zni. Koupit a udelat rozvody a musi byt po problému?
Napsal: sob 12.12.2015 12:39
od _milan_
je to varianta , prostě nechat vyměnit řetěz dokud to nic nedělá a bude klid...to bude investice nula nula nic..
Napsal: sob 12.12.2015 12:52
od JaraX
tím sice odstraníš problém s rětězem a je to nejrozumnější řešení, ale pořád počítej s tím že ti může odejít vstřik,budeš čistit DPF, dost pravděpodobně ti odejde řemenice na klice, uděláš termostaty a u nafty je taky cca poloviční životnost dvouhmoty nebo automatu, pokud máš přistup k naftě a hodně najezdíš tak ok, ale spočítal bych si to. u benzína tyto věci vůbec nejsou, tzn se nemůžou pokazit.
pokud ale chceš naftu, kup fakt 3.0D, idealně 3,5d.
Napsal: sob 12.12.2015 12:52
od klouczek
Tak ze staci po koupi vymenit rozvody a auto uz by nemělo mit v cajku ne?
Napsal: sob 12.12.2015 12:54
od _milan_
jarax..jasný ale to je tvůj subjektivní názor.. a ano je tam větší pravděpodobnost oprav / výměn turbíny ,vstřiků ,řemenice.. ale pořád je pravda to že to taky řešit nemusí..

jinak ano , po výměně řetězu máš klid od řetězu , samozřejmě se může a nemusí vymrdat něco jinýho .. ale to i na benzinu.. to bys ale pak nesměl koupit vůbec nic..
