Stránka 1 z 2

Napsal: pát 18.12.2015 23:13
od mOira_dva
Zdravím, potřeboval bych info ohledně barevných drátů v e36. Jde mi konkrétně o:

Výhřev sedaček:
- ke každé sedačce 4ks drátů, k řidičovi navíc ještě dva další. 2x hnědý je hádám kostra, bíločervený a bílozelený napájení - který je opěrka a který sedák? A co jsou ty dva navíc k řidičově sedačce?

Dveře (coupe):
- od kliky 2x 2 dráty předpokládám napájení zamykání + kostra a opět kostra + rozsvícení interiéru? A dále další 4 dráty napojené níž jakoby pod zámkem - tam něco bude určitě dojezd oken, 2x tam bude kostra a poslední vůbec netuším.

Tlačítka stahování okna:
- hnědý bych opět typl na kostru a dál je tam černý, černobílý, červenobílý a fialový. Něco bude podsvícení, 2x tam bude napájení (dolů a nahoru), poslední netuším. Může někdo opět přiřadit?

Multifunkce ve volantu:
- červená, bílá, zelená, modrá...tady jsem úplně vedle a netuším, co je podsvícení, co radio, co tempomat...

Najde se tady někdo, kdo se důkladněji hrabal v elektrice e36 a je schopný z hlavy vystřelit odpovědi, případně odkázat na stránku, kde odpověď najdu?

Díky moc všem:)[/b]

Napsal: sob 19.12.2015 10:36
od Foldas

Napsal: sob 19.12.2015 11:13
od honzabiker1
Navod na dodelani vyhrevu sedacek i s barvama a zapojenim kabelu:

http://www.bmwe36blog.com/installing-se ... w-e36.html


mf volant se nikdy do e36 nedaval..

Napsal: sob 19.12.2015 17:09
od Vapinecko
u těch oken- ty tlačítka maj na každou stranu 2 polohy pokud se nepletu. Když ho zmačknes víc, tak cvakneš tu druhou polohu a nemusíš to tlačítko držet aby ti okno sjelo nebo vyjelo. Takže proto bude více drátů.

Napsal: pon 21.12.2015 17:15
od mOira_dva
Stahovačka oken:
To namáčknutí tuším bylo až na poface,já mám ještě předface, ale možná se pletu....Potřeboval bych )plně blbuvzornou informaci typu "červenošedý=okno dolů, černý=12V, fialový=podsvícení, černobílý=okno nahoru, hnědý=kostra" - příklad. Ve schématu jsem to podle barev prostě nenašel, aktuálně bych potřeboval aspoň nouzově vytáhnout okno nahoru a když propojím hnědý s černým, speče to pojistku (dřív jsem ho takhle nouzově s rozbitým tlačítkem nahoru dostal).

Multina se do e36 nedávala, ale měla by jít dodělat - mám "tlusté" tříramínko m3 e36 a na něm multinu z e39. K multině vedou 4 dráty - fialový, bílý, černý a hnědý, opět nevím který je na co.

Napsal: pon 21.12.2015 17:49
od fabledwarrior
U oken ti neřeknu, mám ETM pro novější modely a tam mi nějak neseděj barvy. MF na volantu musí mít více vodičů... od tlačítek máš mít propojovací kablík do kroužku a ztoho by měly vést další konektory na rádio, tempomat a podobně viz:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... unction_2/

Napsal: pon 21.12.2015 20:14
od honzabiker1
mOira_dva píše: Multina se do e36 nedávala, ale měla by jít dodělat - mám "tlusté" tříramínko m3 e36 a na něm multinu z e39. K multině vedou 4 dráty - fialový, bílý, černý a hnědý, opět nevím který je na co.
Teoreticky se da dodelat vsechno, ale prakticky to moc jednoduche nebude, protoze u e39 komunikuji jednotlive moduly vybavy po sbernici.. Proto staci zapojit 3 draty (jeden je klaxon, ten nepocitam) a funguje tempomat, ovladani radia a popr. i dalsi veci, pokud je volant ma.

tady se nekomu podarilo mf volant v e36 rozchodit http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... l-retrofit

Melo by to jit s pouzitim veci z e39 z zacatku vyroby, kde se jeste tempomat musel zapinat zvlast tlacitkem na palubni desce..

Napsal: pon 21.12.2015 20:57
od Foldas
radio použiješ z e38 a tempomat ze starších benzinových e39 nebo e38 motory m52 singlevanos. U toho tlačítka oken při 1 stisku pošleš mínus na fialový drát a při druhém ještě k tomu na černý pro jízdu ona na druhou stranu se mění pořadí drátu to znamená první černý potom fialový opět přivedeš mínus. ty to barvy platí pro starší elktriku s jednotkou na motoru ve dveřích

Napsal: pon 21.12.2015 22:13
od mOira_dva
O tempomat mi až tak nejde (i když bych se mu nebránil :D ), šlo mi vyloženě o ovládání radia na volantu....trošku už jsem to zkoumal i na zahraničních forech a fakt by to měly "zvládat" 4 dráty, který pak vedou skrz kroužek (viz ty 4 od středu doprava) + je navíc mezi oběma stranama multiny jakoby "most" (viz proužkovaný svazek nahoře) . Ty čtyři dráty do kroužku jsou v pořadí fialová-bílá-černá-hnědá.

Co se týče těch oken, tak měl bych mít tu starší elektriku. Co jsem dohledal, tak hnědá je kostra, fialová je dolů, černá je nahoru, o tom postupném spínání jsem nic nenašel:) Mám problém nejspíš v tom, že pokud ukostřím hnědý, měl by "zazvonit" nejspíš jen červenobílý - aspoň tak tomu je u ovládání okna spolujezdce, které funguje na 100% vč. dojezdu.
U řidiče ale "zazvoní" (krom červenobílého) i ten černý, aniž by bylo tlačítko zmáčknuté, jenom propojením s hnědým - na tlačítku je vidět, že se právě u černého spálilo. V čem bude problém? Okno nahoru prostě nedostanu :cry:

Napsal: pon 21.12.2015 23:20
od Foldas
je rozdíl i v samotných vypínačích oken z novějšího na starší nejde jedině bys musel přepinovat konektor. Červeno/bílý je +12V osvětlení tlačítka. Odpoj tlačítko a zkus propojit drátkem hnědý a černý(nebo fialový)

Napsal: úte 22.12.2015 07:15
od mOira_dva
Na autě byly ty se zeleným "spodkem", ale těžko soudit, jestli nebyly měněné už dřív, protože ně několika místech jsou na el. patrný domácí opravy....Každopádně na druhé straně zelený spodek funguje bez problémů. Tím překlenováním hnědého a černého jsem okno nouzově vytáhl už jednou, když mi tlačítko vyčudlo přesně tímhle způsobem, pak jsem ho vyměnil, následně mi vyčudlo zase a když jsem teď zkusil to samé, tak mi málem shořel ten osmipin na konci a drát se málem roztavil. Pojistka vyhozená není....
Vrtá mi hlavou, že na jedné straně je ten černý pod napětím (u nefunkčního) a na druhé ne, bude to s tím souviset.

Napsal: úte 22.12.2015 23:06
od mOira_dva
Tak jsem chtěl mrknout i do dveří, jestli ten černý drát někde není obnažený a nebrnká o jiný nebo o dveře a dost se můj dotaz posune, zděsil jsem se....Při pohledu na fotky je celkem jasný, že je malý zázrak, že mi fungovalo vůbec něco a auto nevyhořelo.

Čili - sehnat "jen" nový komplet elektrický svazek nebo vyjde finančně stejně sehnat z bouračky komplet dveře vč. elektriky? Potřebuju nutně el. svazek z předfaceliftu nebo je to jedno? Tuším, že tam jinak fungují dojezdy oken a dost možná budou i jinak barevně dráty....
A ještě jeden dotaz: Kde se ten svazek rozpojuje? Mezi dveřmi a karoserií je konektor nebo je nutné jednotlivě dráty na novém svazku přepájet?

Ten pohled pod tapec byl teda vánoční překvapení jak má být....nechápu, že fungoval centrál atd.

Napsal: úte 22.12.2015 23:09
od mOira_dva
Ještě jedna pro ilustraci....Kdyby někdo věděl o bouračce coupe předfacelift, mám zájem o el.svazek, klidně vč. dveří (bez zrcátka, zámků, kříže...)

Napsal: stř 23.12.2015 05:51
od Foldas
konektor je na a-sloupku vyšroubuješ 2 šroubky na 7- klíč vytáhneš ven a pomocí šroubováku rozpojíš ( opatrně ať si nepolámeš zámek konektoru).

Napsal: sob 26.12.2015 15:30
od mOira_dva
Perfektní, díky, v to jsem doufal, elektrika je venku:)
Prosímtě, ještě jeden dotaz - pofacelift má jinak udělanou stahovačku, je to problém, když vyměním komplet dveře (včetně elektriky) a celý dveře dám na předfacelift? A další věc - jak je to se senzorem dojezdu oken? Tuším že pofacelift ho má udělaný taky jinak, bude fungovat při výměně dveří?
Případně pokud by to nešlo vyměnit komplet, je použitelný kabelový svazek ze dveří z pofaceliftu na předfacelift?
Díky

Napsal: pon 28.12.2015 09:35
od Foldas
poface už má jiný motor okna a jednotku zke která ovládá okna a centrál. Předface má každý motor svou jednotku na sobě takže elektrika dveří je jiná. A poface má ještě spínač otevřených dveří na b-sloupku, předface v zámku ve dveřích. Starou elktriku ze dveří si oprav a dej zpátky

Napsal: pon 28.12.2015 10:09
od Hanz
spíš bych se zajímal, proč se ta izolace takto spálila, aby ti to neudělalo vzápětí znova...

Napsal: úte 29.12.2015 19:24
od DED23
Sory za zneužití tohoto téma, ale když už tu je podobné, ať nedělám nové.
Kde najdu u E36 spínač kontrolky ruční brzdy? Při rozebírání tunelu jsem na něj nenarazil - je někde v kole, nebo kde? Díky

Napsal: úte 29.12.2015 21:32
od Foldas
je přímo na ruční brzdě vzadu u pantu je tam pouze drátek chycený takovým plíškem

Napsal: pát 01.01.2016 21:51
od icecold
včera jsem mfl zapojoval do své e36, vede ti tam 5 drátů, 2 hnědé po krajích je kostra (propojuje klakson) fialový kabel je podsvícení čudlů, ale nepřipojuje se na podsvícená palubky (červenošedý drát) ale na drat, který je pod napětím při klíči v první poloze (fialový nebo fialovobílý drát) bílý kabel vede k radiu (myslím pin číslo 4, - ten jsem zatím nedodělával, jelikož ještě nemám rádio s ibus), černý drat je pro tempomat.