Stránka 1 z 2

Napsal: pon 07.03.2016 13:57
od xyron
Zdar,

poslední dobou mi vyskakuje žlutej volant na palubce. Děje se v cca 30% případů když jdu do auta a chci startovat, nebo vypinam motor .. objeví se hláška "steering wheel locked", klape v něm pod volantem a nelze nastartovat ..

Pročetl jsem nějaká fora a došel jsem k tomuto:

1) drtivá většina tohoto problému se děje autum před faceliftem E90-93
2) může to být způsobeno nízkým napětím baterky (NENI MUJ PRIPAD)
3) řešilo se to přehráváním softwaru v autě (hlavně USA)
4) řešilo se to výměnou sloupku řízení (který obsahuje zámek volantu)

Volal jsem do BMW a bylo mi řečeno toto (zda li je to tvrzení které má zákazníka donutit vyřešit tento problém výměnou sloupku řízení, tot otázka) :

- zámek řízení je KURVITKO, které má v sobě v elektronice nakodovaný počet odemknutí a zamknutí, přičemž při přiblížení se nebo dosažení tohoto počtu (který ovšem autorizák BMW nezná!!) se začne generovat zmínená chybová hláška, posléze se systém posere uplně (signalizace červený volant) a to je pak konečná... lze vyřešit POUZE výměnou za nový, který má opět v sobě počet budoucích odemčení/zamčení ...

Setkal se s tím už někdo ? Auto má aktuálně skoro 9 let za sebou...

Napsal: pon 07.03.2016 14:35
od xyron
Tak z nezávislého zdroje to mám potvrzené, u E9x to řeší pouze výměna za nové komplet ... u E60 to řešila jen výměna motorku, to jest vyšlo to na 1/3 ceny ... .. ten samý problém má i MINI ..

Ten bazmek pro E9x stojí cca 15000 czk a práce je jak na kostele, musí se rozebrat palubka, kus motorového prostoru kvůli pripojení a odpojení volantové tyče atd...

Zlutý volant je jen odpočítávací sekvence před crashem ... varování od BMW aby se to udělalo .. po čase vyskočí cervenej volant, vše se blokne a už pomůže jen odtahovka a okamžitá výměna nutná

Napsal: pon 07.03.2016 14:52
od lulu991
no zase spiknutie automobilky voci zakaznikom by som teda za tym nevidel (neveris nahodou aj na chemtrails a na to ze za vsetkym je USA? :D ). Neviem kde si to studoval ale myslim ze by si mal narazit hlavne na dve veci, ktore si tu nenapisal.
1. Neparkovat s vytocenymi kolesami, v krajnych polohach sa najtazsie zamok odomyka, preto mechanizmus odchadza. Ak sa zobrazi pri startovani zlty volant, chce ti auto naznacit ze nevladze odomknut volant a mas s nim kusok pohybat do stran.
2. Skuseny koderi ti to vedia odkodovat bez toho aby si musel menit zamok riadenia, zamok sa ti zamykat uz nebude.

P.S. moje auto ma 9 rokov, startuje sa niekolko krat denne (minimalne 5) a ziaden zlty zamok sa mi este nikdy neobjavil (parkujem vzdy s kolesami rovno). Kamarat ma auto 10 rokov a detto.

Napsal: pon 07.03.2016 14:58
od xyron
Neboj, na teorie o spiknuti neverim. Každopádně to co mi řekli přímo v BMW je fakt, ne moje teorie :wink:

1) NIKDY neparkuju s vytocenyma kolama
2) nejedná se o mechanický zámek volantu, který aktivuješ tím že po vyndání klíčku a vypnutí auta trhneš volantem a mechanicky ho zablokuješ, ale o elektrický zámek volantu, který je aktivní i když máš volant nezamknutý mechanicky ...

Napsal: pon 07.03.2016 15:16
od czNEWMANcz
No pokud je to elektronika, to mi neřikej, že to nejde nějak resetnout?
Nebo to bude podobnej bazmek, jako počítadlo zkratů ve FRM, kdy po 50 startech se zkratem se u prních FRM modulů modul zablokuje a musí se vyměnit (tzn. nelze odblokovat) :x Není to osobní zkušenost, vyčteno z fór na netu.

EDIT:
I když jak teď koukám, i ten by nakonec měl jít odkódovat, viz poslední příspěvek http://cartechnology.co.uk/archive/inde ... -9113.html

Takže podle mě, pokud je to elektronika, je určitá šance, že to půjde resetnout přes kódování.

Napsal: pon 07.03.2016 15:23
od marab87
cau,moje zkusenosti e92 rv.06 - asi 3x se zobrazil zluty symbol, pote asi 2x cerveny, pote uz jsem nenastartoval. Chci vyvratit to, ze na cerveny vzdy nenastartujes a ze tim je konec, to neni pravda, ale chce to jiz urgentne resit. S kurvitkem souhlas, to neni nic jineho. Melo by tomu pomoci upgrade software, ja ale nejnovejsi mel. Zajed za snejkem, me to fixnul, co ale presne udelal nevim. Muj predpoklad je, ze resetoval pocet cyklu - delal to v lete, od te doby klid. Posledni varianta je cely sloupek rizeni (az 15 tis.)

Napsal: pon 07.03.2016 15:23
od xyron
Newman: Jo, přesně tento princip cca...

Proto se ptám zde, zda s tím má někdo zkušenosti.. ty auta jsem na to plus mínus zralý...

Napsal: pon 07.03.2016 15:25
od xyron
marab87 : díky za tip 8) .. to by odpovídalo... dík za upřesnění červeného shitu..
Posílám ti SZ

Napsal: pon 07.03.2016 15:29
od czNEWMANcz

Napsal: pon 07.03.2016 15:34
od JayFader
xyron: co to je za peklo? Toto se týká kterých řad, ročníků? Já mám na 135i keyless, zamykání volantu mechanicky neřeším. Jen je slyšet, když nastoupím, že pod volantem něco cvakne. Asi zámek volantu?

Napsal: pon 07.03.2016 15:41
od xyron
JayFader.. to je přesně ta sračka.... mám keyless, rv 2007 ... Hans Greg ve skupine 335i .. pak tam postnu aktual info

Napsal: pon 07.03.2016 20:14
od de-nitro
nakou eletriku z e90 zamku volantu mam doma myslim,a palubka ven nemusi,jenom plasty pod volantem.

Napsal: pon 07.03.2016 22:28
od xhans
stejnej problém je i u e87, žlutej volant se zámkem se mi párkrát zobrazil už při 30tisicích, stačilo zakmitat volantem. Nyní 115tis a už se mi rok nezobrazilo nic, autu je 10let, občas smažu chybovej kod v diagnostice. Parkuju kola rovně a baterku mám origo 2006. Takže to asi jen počtem cyklů nebude...

Napsal: úte 08.03.2016 00:03
od andree182
este je varianta kupit ELV emulator... viac sa to riesilo i na e90post...

inak som tiez uz parkrat oranzovy volant videl, ale od posledneho razu cca. 1/2 uz je ticho...tak dufam ze ma to raz niekde na D1 necha :-/

Napsal: úte 08.03.2016 00:56
od inspi1981
Ofiko postup je:
zkusit naprogramovat, když nepomůže tak výměna řízení

Napsal: úte 08.03.2016 01:05
od matiz
Nebo neofiko sehnat malo jety elv a zprehazet...

Ja mam pres dve kilecka, spis kratke trasy, hoooodne krat jenom strceny klic a pusteni muziky a elv naprosto bez problemu, za celych 70k co jsem s nim nahrkal o nem vubec nevim. Ale chovam se k nemu hezky a ma samozrejme aktualni soft.

Napsal: úte 08.03.2016 10:37
od xyron
Super chlapci, diky za tipy ... budu primárně řešit cestou nejmenšího odporu, vyměna je až jako poslední možnosti... uvidíme...

Napsal: úte 08.03.2016 14:18
od matiz
Tos mel resit uz davno a je dost mozne ze by doslo k velmi podstatnemu prodlouzeni zivotnosti... Bohuzel je to tak, nekdy uz to sw update nezachrani, je zamek je u konce zivotnosti. Jde to na nem videt kdyz se rozebere jak tezce otevira...

Napsal: úte 08.03.2016 14:24
od xyron
Dávno ne... začal jsem to řešit když se mi to začalo objevovat.. to jest cca před půl rokem, během kterého jsem najel cca 200 km ... takže je to vlastně problém starý od "včera" :wink:

Napsal: pát 20.05.2016 13:39
od xyron
Tak problém vyřešen. Bylo to opravdu celé způsobené starou KO baterkou, instalací nové na zimní spánek... jak jsem baterku pořádně dobil, problém navždy zmizel... 8)