Napsal: pon 23.05.2016 22:50
Pánové, mám problém.
Hodnota rozdílového tlaku na DPFku se mi mění s zavislostí na teplotě motoru. (ne na teplotě výfuku!!)
Problém vypadá takto:
studený motor (ranní start 10 stupnů celý auto) tlak na filtru volnoběh -20až -15mbar
teplý motor (olej 90 stupnů po cca 30 minutách) tlak na filtru volnoběh +10až+15mbar
teplý motor jízda hodinu a více tlak na volnoběh +30až+35 a pak je jedno jak dlouho jedu a stále takto vysoký.
zastavím auto nechám ho do druhého dne a začínám s tlakem na -20mbar
když jedu dlouho tak pak jedu samozřejmě s teplotou výfuku 350-400 aby se pasivně regeneroval a žere naftu místo 6-6,5l /100km (klidná jízda) 7,5-8l /100km (stejný stýl jízdy)
Jakmile dosáhnu 300km od regenerace zpustí se aktivní regenerace na 600 stupnů DPFko a klesají saze z 30g-40g na 5g. dokončím regeneraci a po dalších 300km se opět pokud je to možné zapne aktivní regenerace.
Pokud zahřátý motor na hodinu odstavím tak moc nevychladne, ale čidla na DPFku by se měli dostat na venkovní teplotu? Nebo ne? Protože tlak je zavislý na teplotě celého systému.
Jo a důležitá poznámka, rozsah tlaku roste pořád stejně. Neboli pokud mám nějaký tlak na volnoběh (bud teplý či studený motor), tak pokud zvýším otáčky třeba na 2000ot/min. tak tlak vzroste o stejnou hodnotu. Mění se tedy jakoby offset rozsahu.
MÁ NĚKDO STEJNOU ZKUŠENOST???? Děkuji za rady. K
(čidlo podle osciloskopu mění napětí v zavislosti na tlaku, takže funguje)
Hodnota rozdílového tlaku na DPFku se mi mění s zavislostí na teplotě motoru. (ne na teplotě výfuku!!)
Problém vypadá takto:
studený motor (ranní start 10 stupnů celý auto) tlak na filtru volnoběh -20až -15mbar
teplý motor (olej 90 stupnů po cca 30 minutách) tlak na filtru volnoběh +10až+15mbar
teplý motor jízda hodinu a více tlak na volnoběh +30až+35 a pak je jedno jak dlouho jedu a stále takto vysoký.
zastavím auto nechám ho do druhého dne a začínám s tlakem na -20mbar
když jedu dlouho tak pak jedu samozřejmě s teplotou výfuku 350-400 aby se pasivně regeneroval a žere naftu místo 6-6,5l /100km (klidná jízda) 7,5-8l /100km (stejný stýl jízdy)
Jakmile dosáhnu 300km od regenerace zpustí se aktivní regenerace na 600 stupnů DPFko a klesají saze z 30g-40g na 5g. dokončím regeneraci a po dalších 300km se opět pokud je to možné zapne aktivní regenerace.
Pokud zahřátý motor na hodinu odstavím tak moc nevychladne, ale čidla na DPFku by se měli dostat na venkovní teplotu? Nebo ne? Protože tlak je zavislý na teplotě celého systému.
Jo a důležitá poznámka, rozsah tlaku roste pořád stejně. Neboli pokud mám nějaký tlak na volnoběh (bud teplý či studený motor), tak pokud zvýším otáčky třeba na 2000ot/min. tak tlak vzroste o stejnou hodnotu. Mění se tedy jakoby offset rozsahu.
MÁ NĚKDO STEJNOU ZKUŠENOST???? Děkuji za rady. K
(čidlo podle osciloskopu mění napětí v zavislosti na tlaku, takže funguje)