Stránka 1 z 1

Napsal: pon 23.05.2016 22:50
od kubicek106
Pánové, mám problém.
Hodnota rozdílového tlaku na DPFku se mi mění s zavislostí na teplotě motoru. (ne na teplotě výfuku!!)
Problém vypadá takto:
studený motor (ranní start 10 stupnů celý auto) tlak na filtru volnoběh -20až -15mbar
teplý motor (olej 90 stupnů po cca 30 minutách) tlak na filtru volnoběh +10až+15mbar
teplý motor jízda hodinu a více tlak na volnoběh +30až+35 a pak je jedno jak dlouho jedu a stále takto vysoký.

zastavím auto nechám ho do druhého dne a začínám s tlakem na -20mbar

když jedu dlouho tak pak jedu samozřejmě s teplotou výfuku 350-400 aby se pasivně regeneroval a žere naftu místo 6-6,5l /100km (klidná jízda) 7,5-8l /100km (stejný stýl jízdy)

Jakmile dosáhnu 300km od regenerace zpustí se aktivní regenerace na 600 stupnů DPFko a klesají saze z 30g-40g na 5g. dokončím regeneraci a po dalších 300km se opět pokud je to možné zapne aktivní regenerace.

Pokud zahřátý motor na hodinu odstavím tak moc nevychladne, ale čidla na DPFku by se měli dostat na venkovní teplotu? Nebo ne? Protože tlak je zavislý na teplotě celého systému.

Jo a důležitá poznámka, rozsah tlaku roste pořád stejně. Neboli pokud mám nějaký tlak na volnoběh (bud teplý či studený motor), tak pokud zvýším otáčky třeba na 2000ot/min. tak tlak vzroste o stejnou hodnotu. Mění se tedy jakoby offset rozsahu.

MÁ NĚKDO STEJNOU ZKUŠENOST???? Děkuji za rady. K

(čidlo podle osciloskopu mění napětí v zavislosti na tlaku, takže funguje)

Napsal: úte 24.05.2016 18:52
od blatna
Ahoj,
protitlak mám v dpf podobný,regeneruje zhruba podobně.
Auto je čiplé a jezdí pěkně.
Zvedá se ti hladina oleje?
U svého vozu mam podezření na obyčejný olej. Myslím popelnnatý olej.

Napsal: úte 24.05.2016 19:34
od kubicek106
Ahoj, olej mám stále stejný. Na horní rysce od výměny po výměnu.
Vůz jezdí taky pěkně, jen někdy má pokles výkonu na sekundu v nízkých otáčkách (1400-1600) když dávám z jedničky dvojku či trojku. Ale jen když je vůz studený a stane se to tak jednou za měsíc. Chybu v jednotce mám občas plnící tlak (myslím 41AB). Nevím co by měl mít olej společného s diferenčním tlakem? Nebo jak si myslel poslední řádek tvého textu?

Napsal: stř 25.05.2016 10:06
od Miguel
Protože pokud ti přibejvá olej, tak jde do něj nafta a to kuli přicpanýmu DPFku.

Napsal: stř 25.05.2016 11:22
od kubicek106
DPFko bylo čištěno (advanpure technologie - tlakovým vzduchem v protisměru s ultrazvukem) Takže by mělo být čisté. :twisted:

Napsal: stř 01.06.2016 13:54
od kubicek106
Dneska jsem měl odpojené čidlo tlaku na filtru (DPF).
A je závislí na teplotě, neboli studený ukazuje něco a po zahřátí na 50 stupnů, to je uplně normální teplota v tomto prostou. Zvýšeno o cca 30mbar což je pekelný rozdíl.

Zkoušel někdo sledovat jaké jsou hodnoty tlaku při studeném a teplem motoru? zdali se to opravdu mění?

Děkuji všem za info.

Napsal: pon 13.06.2016 08:09
od kubicek106
Kdyby někdo řešil podobný problém, tak nakonec koupeno nové origo čidlo a tlak už není zavislí na teplotě :D systém si po 3 jízdách sám nastavil offset a aktuálně hodnota tlaku vypnutý motor -2 až 1 mbar. Info od bmw, tento senzor rád odchází a dělá pak pěknou neplechu. (když jsem ho rozebral, tak jsem pak pochopil proč, provedení elektroniky není zrovna ukázkové :( ) A taky mi zmizela chyba plnícího tlaku 41AB!

Napsal: pon 13.06.2016 13:49
od stene91
Cau co kdyz Dpf kdyz je spatne kuchnu a offnu bude nejaky problem?

Napsal: pon 13.06.2016 22:03
od Honza325
kuchnu offnu jdu si to hodit 8O :D

Napsal: úte 14.06.2016 07:37
od kubicek106
Jsem taky pobaveným kuchnutim a pak ofnutim :lol:

Napsal: úte 14.06.2016 12:34
od stene91
nerozumim tomu tek se ptam.Kuchnutim bude nejaky problem krome emisema.

Napsal: úte 14.06.2016 19:49
od kubicek106
Pokud se jen udělá průchozí dpf, tak bude jednotka za chvilku zmatená. Dále jak to udělat bez zničení katalizatoru, který je součástí DPF (aspoň já to tak mám u E91LCI 330d). Témat na odstranění dpfka tu je mnoho :twisted:

Napsal: čtv 16.06.2016 21:49
od stene91
co mi teda poradis co mam udelat kdyu mi mechanik udelsl do Dpf dve desitky diry a Dpf uz pul roku neregenovalo coz asi znamena ze je asi ko nee?