Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 26.05.2016 13:27
od Laetry
Zdravím, jsem tu opět s takovým specifickým dotazem. Mám sice bmw 120d (m47 120kw), ale píšu sem, protože tady u "trojek" je to přece jen víc na očích. Abych trochu nastínil situaci... Na autě od koupě proběhla řada oprav: škrtící klapka, žhavící svíčky, odlučovač oleje, výměna dpf + čidla tlaku a auto zatím funguje dobře, ale mám podezření na vadný termostat, případně oba (dnes přes skryté menu zjistím na jisto) a vás, milí odborníci, se ptám, jestli v případě, že bude některý z termostatů špatný, tzn. že se auto nezahřeje na provozní teplotu, budu moct najet ještě cca 2500 km než dojde k výměně. Jde mi o to, že před touto cestou už to určitě nestihnu vyměnit, ale trochu se bojím, aby to neodneslo dpf. 90% nájezdu bude po dálnici. Předem díky za rady.

Napsal: čtv 26.05.2016 15:43
od surfis
Pokud máš nové DPF a termostaty budou opravdu vadné a auto se nezahřeje, tak si koleduješ. DPF se neucpe hned, ale regenerace probíhá cca každých 500km. Takže 5x vynechaná není zrovna málo. Ale co se stane když pojedeš je spíš otázka pro křišťálovou kouli.

Napsal: čtv 26.05.2016 18:48
od Laetry
Díky moc za odpověď a mám další dotaz. Když se auto dostane na teplotu okolo 75 °C, tak se regenace spustí nebo ne? Ví někdo?

Napsal: čtv 26.05.2016 19:02
od FiliposII
Při jízdě po dálnici dochází k "pasivní" regeneraci. Zplodiny jsou dostatečně teplé na to, aby mohla probíhat pasivní regenerace (není řízena RJ motoru, ale jedná se o sekundární jev spalování). Tedy pokud pojedeš po dálnici a nepojedeš nějaké eco-rally tak by se DPF nemuselo nic stát a jako bonus by se mohlo ještě trochu pročistit. Pro násilnou pasivní regeneraci na dálnici je dobré zařadit nižší rychlostní stupeň a pár minut to podržet ve vyšších otáčkách a pokud možno tak v zátěži, tak aby došlo ke zvýšení teploty výfukových zplodin a tím také k vypálení DPF.

Napsal: čtv 26.05.2016 19:07
od Laetry
Děkuji moc za radu, uklidnil jsi mě. Hned po cestě udělám oba termostaty a snad už to bude ok.

Napsal: čtv 26.05.2016 20:27
od mi00wa
ale i tak si hlidej teplotu motora ve skrytém menu

Napsal: čtv 26.05.2016 23:15
od gsicbr
vůbec bych se toho nebál. Ta regenerace po cca 500km je sporná. Je to v závislosti na režimu a délce jízdy. Když jezdím jenom do práce cca 75km a necourám tak klidně jednou za 2000 km. Měl jsem i 3000 km bez regenerace. Takže jestli pojedeš dálkovou tak je to pro DPF ideální pracovní režim a nezacpává se vůbec.

Napsal: pát 27.05.2016 05:15
od kubicek106
gsicbr píše:vůbec bych se toho nebál. Ta regenerace po cca 500km je sporná. Je to v závislosti na režimu a délce jízdy. Když jezdím jenom do práce cca 75km a necourám tak klidně jednou za 2000 km. Měl jsem i 3000 km bez regenerace. Takže jestli pojedeš dálkovou tak je to pro DPF ideální pracovní režim a nezacpává se vůbec.
To že se dělá aktivní regenerace po tolika km máš potvrzene diagnostiku? Systém Ma myslím nastavené, že aktivní se dělá nejdříve po 300km Od poslední úspěšné nebo pak na 1000km kdyby náhodou něco nefungovalo.(300km mám ověřené ale 1000 ne, tak nevím zda to je pravda)