Stránka 1 z 1
Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: pát 14.10.2016 11:28
od lukas535d
Ahoj, potřeboval bych prosím poradit jestli někdo ze zkušenosti neví, jedná se o 535D 200kW:
Začalo to,že mi za jízdy zahlásilo málo chladící kapaliny.... na pumpě jsem zastavil dolil do plna cca půl litru, dál jsem tomu nevěnoval pozornost...
Auto dva dny stálo a potom jsem ujel trasu cca 150km,(zhruba v polovině cesty jsem zastavil a slyšel z výfuku divný zvuk,který jsem ještě před tím nikdy neslyšel, byl takový jako když brble voda) Druhý den ráno jsem přišel k autu, nastartoval a vyskočilo na mě opět,že je málo chladící kapaliny.... poodjel jsem s autem a na zemi byla veliká kaluž chladící kapaliny a samozřejmě, že kapalina chyběla v nádržce, takže jsem něco dolil a zajel ke známému, ten se zrcátkem díval a viděl orosenou hadici ze spodu s kapkami,jinak nic (čekaly jsme, že to bude třeba pumpa) a dekl pod motorem byl mokrý jinak žádný velký únik, v té době byl motor ještě studený, takže jsme si řekly asi špatné těsnění v tom spoji,kde to bylo mokré a že ho druhý den vyměníme...
Po tomto jsem nějakou chvíly jezdil po městě, takže se motor zahřál ale moc KM jsem nenajezdil a už brzy jsem si všímal nadměrného bílého kouře z výfuku s divným zápachem, navíc koncovky vyfuku byly divně orosený... auto jsem odstavil....
Další den ráno byla pod autem malinká kaluž (takže čím víc je motor zahřátý a čím víc najedu, tím větší kaluž vody vyteče) Zajel jsem tedy rovnou zase za známím a tam jsme se na to znovu dívaly, ta mokrá hadice je od Intercooleru a hadice z chladiče nad ní jsou úplně suché bez úniku, když jsme hadici od Intercooleru odpojily, nic z ni nevyteklo (asi ta voda vytekla přes noc) Takže potom jsme doplnily do plna chladící kapalinu, zahřály motor ( jen tedy na volnoběh) a z hadice teď také nic neteče a z výfuku tentokrát žádný bílý kouř...
V oleji voda není a nikde jinde se neztrácí, jen jak je vidět v tom spoji z Intercooleru a bílím kouřem z výfuku..
Nejde nám do hlavy proč to šlo zároveň i z výfuku i z hadice Intercooleru a proč teď najednou nic..... Má někdo prosím nějakou zkušenost co stím a čím by to mohlo být??? Moc děkuji...
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: pát 14.10.2016 17:53
od starML
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: pát 14.10.2016 18:21
od lukas535d
Děkuji za reakci...
Ten chladič jsme z venku také kontrolovaly a z venku ok, pravda uvnitř jsme ho nekontorlovaly.
Zvláštní je, že dnes jsem s tím zkoušel jezdit x desítek km aby se to projevilo znovu a z vyfuku, ani z hadice vubec nic, ani voda z nádoby neubyla.
Je možné, že by chladič EGR tekl uvnitř jak do motoru tak do výfuku???
Ale vůbec mi nejde do hlavy, že dva dny s tím byl problém a dnes vůbec nic :-/
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: pát 14.10.2016 18:32
od mi00wa
tyhle chladiče rádo praská a motor to saje i vodu, proto ten bíly kouř z výfuku.
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: pát 14.10.2016 18:36
od lukas535d
mi00wa píše:tyhle chladiče rádo praská a motor to saje i vodu, proto ten bíly kouř z výfuku.
No jo,ale že zároveň s kouřem kapala voda ze spoje mezi hadici a Intercoolerem??? A dnes vůbec nic... ani jedno :-/
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: sob 15.10.2016 14:16
od Joshuax
A co ma spolu spolecneho chladic egr a intercooler ? Ze chladic egr praska je jedna vec, ale kudy se do intercooleru dostane voda ? Pokud je v intercooleru voda, pak tam asi nekudy tece ? Dira v intercooleru ? Ted bylo par dni hnusne, takze se tam dostat mohla, ale ze by tolik ? Zaroven by motor musel zacit delat nejaky bordel, protoze to je az za vahou vzduchu ne (tzn dira navic = falesny vzduch) ?
Takze bych to prosel asi celkove. Ted v zime jde bily kour z vyfuku po startu docela dlouho a je to uplne normalni, voda se muze ztracet jinudy... Ja mel treba prasklinu v tom propojovacim plastovem potrubi mezi hadicemi (takovy parozi to je), ale to je na 530d, netusim, jestli 535d nema ten rozvod trochu jinak. Ale z chladice egru je tam ventil, cele je to do kopce, neni duvod, proc by voda tekla dokoprce, pokud ji to nenasaje. To se deje, az kdyz je motor ohraty, studeny motor egr ventil neotvira... Do intercooleru (chladic vzduchu za turbem) se voda nema kudy dostat. Od turba max olej, z odvetrani kliky by se tam rozhodne nemelo dostat tolik vody, aby to bylo na nejaky zasadni kour, takze opet max nejaky kondenzat z oleje (zkontroloval bych vicko, jestli je ciste). Nikde jinde neni zadny kontakt v vodnim potrubim, jestli se nepletu... Tak jako tak, shodit hadice intercooleru a proste tam sahnout na dno (na te nizsi to bude snazsi), asi nebude takovy problem. pokud je na dne NECO (voda ci olej), melo by to byt znatelne.
A pak teda zkontrolovat prisavani falesneho vzduchu, pokud by to bralo vzduch nekudy, muze to imho v hnusnym pocasi nasat i vodu.
Odlucovac oleje je jak stary ?
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: ned 16.10.2016 11:36
od Dark3
Zdravím všechny,máš určitě prasklý EGR chladič ve vnitř.Měl jsem to samé a pozor,když s tím buseš jezdit dál tak při nastartovaní můžeš ohnout ventily a budeš to mít ještě dražší.
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: stř 19.10.2016 15:18
od RomanM3
můžeš pls vysvětlit jak souvisí prasklý egr chladič s ohnutím ventilů? já ten motor moc neznám, nebo spíš vůbec, ale toto mě tedy zaujalo.
díky
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: stř 19.10.2016 22:03
od Misanek
Asi to myslel tak, že by mohla do válců nachcat skrze egr chladič chladící kapalina, která je při kompresi docela blbě stlačitelná (ostatně jako kterákoliv jiná kapalina

), což je ale dle mého už docela přehnané, poněvadž si nedovedu představit, jaké množství by muselo zaplavit sání, aby si toho tolik vzaly i válce...
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: čtv 20.10.2016 13:38
od TANN3R
Není to přehnané, stává se to častěji, než bys věřil. Ten chladič umí dlouho pouštět jen trochu vody do sání, takže je třeba občas dolít a pak najednou praskne úplně.
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: čtv 20.10.2016 14:33
od Misanek
Aha. Tak to bych neřekl že dokáže řachnou úplně. Myslel jsem, že vždycky jenom de facto prolíná a ne že dokáže zaplavit celé sání...
Tvl, pěkná 3,14čovina to je

Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: čtv 20.10.2016 18:25
od Giovany1971
Misanek píše:Aha. Tak to bych neřekl že dokáže řachnou úplně. Myslel jsem, že vždycky jenom de facto prolíná a ne že dokáže zaplavit celé sání...
Tvl, pěkná 3,14čovina to je

Máš v hajzlu na sto pro..chladic egr.. mě za tři dni nateklo do motoru skoro litr vody.. rano jsem chtěl nastartovat..a zmačknu knoflik..a motorem to vůbec neotocilo..měl jsem štestí.. vody tam bylo tolik že se to hned opřelo..musel jsem vyšroubovat hzaviče a výstříkat to ven... dokonce mi to teklo i kolem klapky u velkého turba...Už je vše v hajzlu.. jezdí to i bez chladice
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: čtv 20.10.2016 20:46
od JaraX
no jo, nafta to je radost

Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: čtv 20.10.2016 21:12
od Misanek
No ony ty benzíny taky nejsou zrovna dvakrát svaté a tak úžasně bezporuchové
Giovany1971 píše:Misanek píše:Aha. Tak to bych neřekl že dokáže řachnou úplně. Myslel jsem, že vždycky jenom de facto prolíná a ne že dokáže zaplavit celé sání...
Tvl, pěkná 3,14čovina to je

Máš v hajzlu na sto pro..chladic egr.. mě za tři dni nateklo do motoru skoro litr vody.. rano jsem chtěl nastartovat..a zmačknu knoflik..a motorem to vůbec neotocilo..měl jsem štestí.. vody tam bylo tolik že se to hned opřelo..musel jsem vyšroubovat hzaviče a výstříkat to ven... dokonce mi to teklo i kolem klapky u velkého turba...Už je vše v hajzlu.. jezdí to i bez chladice
No ty vole

To bych ho po takové zkušenosti vyškubnul ven taky hned...
Re: Ztráta vody od IC a bílý kouř z výfuku 535D
Napsal: pát 21.10.2016 05:10
od Giovany1971
Tady se jasně potvrzuje staré diesely byt by třeba jen s oxidačním katem....byly úžasně spolehlivé..jejich používání bylo radostí,jak z hlediska spotřeby tak z hlediska spolehlivosti.
S nástupem pojebaných DPF a všech sraček okolo je diesel peklo.Motor tím neskutečně trpí...a jeho životnost jde do hajzlu....pokud tedy díky filtru rovnou neshoří..
https://auto.bazos.cz/inzerat/65890899/ ... ozarem.php
Seriozně mohu říct že co je ná mém autě vše off...tedy katalyzátor tam zůstal.. tak jsem neměl absolutně žádný problém..nevím co je to svítící kontrolka motoru..nebo nějaký nouzový režim..od té doby co jej mám tj..asi tři roky..to najelo přes sto tisíc..km a jezdí to za 7,6ltr..
Bohužel vše off..neni vv dnešní době řešení z jasných důvodů..Z toho vyplývá že do budoucna vlastnit diesel at s eu 5 či 6.. bude peklo ....tady ty staré eu 4 se daly ještě ochcat...takže až tohle dojezdím vytáhnu z depozitu 120 a budu jezdit s ní...no co věk už nato budu mít
