Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: úte 02.02.2016 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Zdravím klubáci,
jen bych si tu rád potvrdil informaci.
Mám pětku 530d 170kW a v březnu mi odešlo DPF (najeto 230t) ... posléze bylo zjištěno, že na to měl vliv špatně se ohřívajícího auto a žhaviče s jednotkou...DPF se zrepasovalo a pohoda - auto se ohřá
Vše toto se vyměnilo. Termostaty jak na egru tak ten klasický myslím od FEBI, zhaviče NGK a jednotka Beru.
Přes léto to fungovalo cajk, ale teď posledních 7 dní co je chladněji zjištuju, že mi čárky u otáčkoměru neklesnou až dolu a zastaví se u 4 500ot.
Tak jsem nakliklal skryté menu a zjistil, že mi teplota nepřesáhne při normální jíždě 60celsia a když jedu z kopce a pustim plyn tak spadne dokonce i k 50ti... což je problém hlavně na regeneraci dpf..nerad bych zažil onen problém, který mě již pár desítek tisíc stál...
Diagnostika nepíše žádnou související závadu s chlazením apod...
Otázka zní, jestli když vyměním znova hlavní termostat tak problém vyřešim? nebo tam jsou další věci co ovlivňuji teplotu motoru? jako snímač nasávaného vzduchu atp?
PS.: Je mi teda záhadou, že by termostat odešel tak rychle, s tim autem jsem od března neujel víc jak 10 000km, ale je to technika tak možná jo...
jen bych si tu rád potvrdil informaci.
Mám pětku 530d 170kW a v březnu mi odešlo DPF (najeto 230t) ... posléze bylo zjištěno, že na to měl vliv špatně se ohřívajícího auto a žhaviče s jednotkou...DPF se zrepasovalo a pohoda - auto se ohřá
Vše toto se vyměnilo. Termostaty jak na egru tak ten klasický myslím od FEBI, zhaviče NGK a jednotka Beru.
Přes léto to fungovalo cajk, ale teď posledních 7 dní co je chladněji zjištuju, že mi čárky u otáčkoměru neklesnou až dolu a zastaví se u 4 500ot.
Tak jsem nakliklal skryté menu a zjistil, že mi teplota nepřesáhne při normální jíždě 60celsia a když jedu z kopce a pustim plyn tak spadne dokonce i k 50ti... což je problém hlavně na regeneraci dpf..nerad bych zažil onen problém, který mě již pár desítek tisíc stál...
Diagnostika nepíše žádnou související závadu s chlazením apod...
Otázka zní, jestli když vyměním znova hlavní termostat tak problém vyřešim? nebo tam jsou další věci co ovlivňuji teplotu motoru? jako snímač nasávaného vzduchu atp?
PS.: Je mi teda záhadou, že by termostat odešel tak rychle, s tim autem jsem od března neujel víc jak 10 000km, ale je to technika tak možná jo...
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
To by byla velmi krátká životnost termostatu, to máš pravdu. Nicméně na řízení teploty motoru má vliv jenom a pouze právě ten termostat (popřípadě termostaty dva - hlavní + egr), takže tě asni nečeká nic jiného, než ho vytáhnout ven a eventuelně zkusit ho v hrnic s vodu na plotně při jaké teplotě otevírá
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Hlavní termostat a termostat na EGRu už máš vyměněný. A teď - máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!! Potom dále čti tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=50 a v případě automatu pouvažuj o výměně toho termostatu nebo celého výměníku olej - voda pro automat, ten Ti žere teplo z motoru.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: úte 02.02.2016 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Misanek píše:To by byla velmi krátká životnost termostatu, to máš pravdu. Nicméně na řízení teploty motoru má vliv jenom a pouze právě ten termostat (popřípadě termostaty dva - hlavní + egr), takže tě asni nečeká nic jiného, než ho vytáhnout ven a eventuelně zkusit ho v hrnic s vodu na plotně při jaké teplotě otevírá
Přesně to sem si myslel, takže dík za potrvzení.
Zkusim ho v tom hrnci, spíš mě sere to rozebírat. předtim mi to dělal mechanik, ted bych se do toho pustil i sám, protože nemá čas min na měsíc a já potřebuju ted celkem jezdit a nechci ucpat to zatracený DPF, ale když vidim co vše musí ven..
Je na něj záruka 24 měsíců, tak uvažuju jestli to má cenu vůbec na ně zkoušet na záruku kdyby byl fakt KO, což asi bude...
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
No ja jsem na tom uplne stejne. Hlavni termostat neorigo, egr termostat origo. Jsou tam asi dva roky, tj. 50.000km.
Ted resim jestli vymenit hlavni a dat tam origo a pokud by to nepomohlo, tak pak ten vymenik tepla..
starML: muzu pozadat o radu jak bys postupoval?
Jeste info - mam podezreni, ze nekdo v minulosti lehce zpruchodnoval DPF a mozna je oblblej SW. Vim, ze to letos na jare tady jedennkolega resil, ze se munauto ohrivalo malo po vymene uplne vseho co se tyka vody, nicmene spoustely se mu casto sahary a auto bylo podchlazeny. To mne se nedeje.
Ted resim jestli vymenit hlavni a dat tam origo a pokud by to nepomohlo, tak pak ten vymenik tepla..
starML: muzu pozadat o radu jak bys postupoval?
Jeste info - mam podezreni, ze nekdo v minulosti lehce zpruchodnoval DPF a mozna je oblblej SW. Vim, ze to letos na jare tady jedennkolega resil, ze se munauto ohrivalo malo po vymene uplne vseho co se tyka vody, nicmene spoustely se mu casto sahary a auto bylo podchlazeny. To mne se nedeje.
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Řešil sem ted to samý, auto nejde nad 65°C, v březnu sem měnil hlavní termostat a ted po půl roce je taky v háji(EGR term. se vyměnil a nepomohlo to), dával se nějaky noname, ted tam pude orig BEHR, starej půjde na reklamaci. 30D 170kW
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: úte 02.02.2016 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Nejhorší na tom u BMW je to, že pokud člověk není přímo technický znalej a nebude kontrolovat čárky na otáčkoměru a skryté menu, tak bude jezdit jezdit a najednou iDrive nahlásí, že dpf je ucpaný a má vyděláno... přesně jako já
Já mám snad záruku na termostat i práci, takže zítra zavolám svému dvornímu mechanikovi, že to musí vyřešit.


Já mám snad záruku na termostat i práci, takže zítra zavolám svému dvornímu mechanikovi, že to musí vyřešit.
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
mixsny píše:Nejhorší na tom u BMW je to, že pokud člověk není přímo technický znalej a nebude kontrolovat čárky na otáčkoměru a skryté menu, tak bude jezdit jezdit a najednou iDrive nahlásí, že dpf je ucpaný a má vyděláno... přesně jako já![]()
![]()
Já mám snad záruku na termostat i práci, takže zítra zavolám svému dvornímu mechanikovi, že to musí vyřešit.
Přesně to sem říkal taky, že pokud se o to člověk aktivně nezajímá sám, tak to ani nezjistí! a nějaká ženská s tím může jezdit klidně roky se studeným motorem...
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Nemůže, dpf ji zastaví 

Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Nevím, jestli jsi nepřehlédl to důležité, co ti tu psal StarML... Máš auto v automatu nebo v manuálu? Pokud v automatu, skoro bych se vsadil, že hlavní termostat i EGR termostat (nedávno vyměněné) ti normálně fungují a problém máš v termostatu u automatické převodovky.mixsny píše:Já mám snad záruku na termostat i práci, takže zítra zavolám svému dvornímu mechanikovi, že to musí vyřešit.
StarML má pravdu a potvrzuje to i moje zkušenost. Já mám manuál, kamarád automat. Kdysi jsme zjistili, že nám to oběma jezdí celkem studený. Oba jsme vyměnili termostaty (hlavní i EGR) ve stejnou dobu. Po čase jsme zase zkontrolovali skryté menu - start studených motorů ve stejné chvíli, jízda za sebou, porovnání teplot. Zatímco já jsem měl u manuálu po zahřátí 88 - 92° C, on u automatu okolo 70° C. Takže pak vyměnil ještě termostat u automatu (nebo celý výměník, už přesně nevím) a od té doby má konečně správnou teplotu.
Samozřejmě nejde na 100% vyloučit, že jsi při nedávné koupi nových termostatů měl smůlu na zmetek, ale ta pravděpodobnost je relativně malá.
Re: E60 530D (170kW) zahřívání motoru, termostat?
Má zkušenost s řešením teploty motoru. Jak tu píšou kluci, ještě je termostat ve výměníku olej/voda pro automatickou převodovku. Já řešil stejný problém jako ty, následovala výměna hlavního termostatu, egr termostatu a i po té teplota špatná. Vyměnil jsem výměník (typ dohromady s termostatem) automatické převodovky za nový díl a stále nic. Všiml jsem si ale úplnou náhodou že se mě chvíli po nastartování rozjede ventilátor a jede s chvilkovýma přestávkama pořád. Následovala výměna ventilátoru, a stále beze změn. Nakonec závada zjištěna ve špatném SW po upravě DPF. Následovalo nahrání nového SW v jedné spec. firmě, kterým se vše vyřešilo. Toť moje zkušenost, vyškolilo mě to pěkně. Pokud by si měl zájem, výměník na automatickou převodovku, který jsem vyměnil za nový, stále mám, k prodeji. Použitý, funkční, leží ladem. Kdyby si měl zájem napiš.. Leon.1@seznam.cz 
