e39 540iA problem s otáčkama - chcípa - PLZEN
Napsal: pon 24.10.2016 20:15
AHOJ všetkým
BMW E39 540i - M62B44TU, 10.1998, 388123KM.
Po naštartovaní ked ide sitič cca 800rpm včetko super - nasledne klasika krásnych 400rpm
Rozbieham sa všetko uplne super.
Problem nastava iba ked brzdím pohotovo alebo točím volantom bez plynu.
Napr: idem si krasne v obci 50km a rýchlo brzdím potom kolíšu otáčky neskutočne UP 1000 DOWN až nula a chcípne - nie ale vždy niekedy zakolisaju takto 3x, nikdy nie viac! Budto zakolíšu takto 3X alebo chcípne.
Napr: parkujem, točím volantom a chcipne hned - nie ale vždy!
Ked brzdím plynulo jemne tak pohode nic nekoliše.
Ked chcípne, znovu štartujem a nie vždy to iste takto kolišu a stalo sa mi že hned chcípne aj po novom naštartovaní.
Sviečky su nove - mením pravidelne každých 30.000km - NGK, olej 5w40 mením každých 10.000km, palivovy filter ma cca 3dni - mením vždy pred zimou, vzduchový filter je KW a je nový, katalizátory su original a su v poriadku, na výfuku neni ani jedna dierka, nikde neteče žiadna napln.
Diagnostika BEZ vad.
Diagnostikoval som sám - bez zavad, Diagnostikovali aj v H+M Plzen - bez zavad, dokonca som bol v Plzni u šikovneho diagnostikmana a nič - bez zavad.
Motor ma krásny tichý chod skoro neni počut na N, pod plynom V8 nadhera brutal, balada počúvat, prevodovka radí super.
Poradí mi niekto? Poprípade poznáte niekto nejakého mechanika šikovného z Plzne - som ochotný príst aj do Prahy pokial bude mechanik fakt borec.
DAKUJEM
Na nemeckom fore som sa dočítal:
- Je možné že može byt zlé čerpadlo?
- može to sposobovat podtlak?
Ešte raz dakujem za rady.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Takže problém vyriešeny - pomohol mi Meda - týmto mu aj dakujem.
Pri teste sania vzduchu - naštartovany motor, demontovany air box, som rukou zavrel nasavanie vzduchu a motor bežal dalej sice jak škodovka ale bežal dalej - takže niekde prisával vzduch.
Po konzultácia s Medom som chcel vymenit tesnenie pod sánim pritom som natrafil na dost hnusne poškodenu hadicu podtlaku a bolo to tým samozrejme, to tesnenie som vymenil a hned som pomenil aj tesnenia ventilových vík a tie sviečky som dal Bosch.
Vymenil som úplne všetky hadice podtlaku - poviem vám robota totalne nahovno, strávil som utoho tri dni. Samozrejme že som všetko robil na 100% preto mi to tak dlho trvalo ale som spokojny.
Dalšia vec: po 18rokoch som bol prvý kdo otvoril čerpadlo v nádrži - totalne rozpadnute gumičky čo držia čerpadlo, ležalo v nádrži nakrivo, hned som ho vymenil.
Holly: ABS čidla mám všetky nove, menene asi tak rok dozadu a su original kupovane v BMW, menil som všetky ja sám osobne takže týmto by to určite nebolo - toto je len postreh, rada keby má niekto podobny problem.
BMW E39 540i - M62B44TU, 10.1998, 388123KM.
Po naštartovaní ked ide sitič cca 800rpm včetko super - nasledne klasika krásnych 400rpm
Rozbieham sa všetko uplne super.
Problem nastava iba ked brzdím pohotovo alebo točím volantom bez plynu.
Napr: idem si krasne v obci 50km a rýchlo brzdím potom kolíšu otáčky neskutočne UP 1000 DOWN až nula a chcípne - nie ale vždy niekedy zakolisaju takto 3x, nikdy nie viac! Budto zakolíšu takto 3X alebo chcípne.
Napr: parkujem, točím volantom a chcipne hned - nie ale vždy!
Ked brzdím plynulo jemne tak pohode nic nekoliše.
Ked chcípne, znovu štartujem a nie vždy to iste takto kolišu a stalo sa mi že hned chcípne aj po novom naštartovaní.
Sviečky su nove - mením pravidelne každých 30.000km - NGK, olej 5w40 mením každých 10.000km, palivovy filter ma cca 3dni - mením vždy pred zimou, vzduchový filter je KW a je nový, katalizátory su original a su v poriadku, na výfuku neni ani jedna dierka, nikde neteče žiadna napln.
Diagnostika BEZ vad.
Diagnostikoval som sám - bez zavad, Diagnostikovali aj v H+M Plzen - bez zavad, dokonca som bol v Plzni u šikovneho diagnostikmana a nič - bez zavad.
Motor ma krásny tichý chod skoro neni počut na N, pod plynom V8 nadhera brutal, balada počúvat, prevodovka radí super.
Poradí mi niekto? Poprípade poznáte niekto nejakého mechanika šikovného z Plzne - som ochotný príst aj do Prahy pokial bude mechanik fakt borec.
DAKUJEM
Na nemeckom fore som sa dočítal:
- Je možné že može byt zlé čerpadlo?
- može to sposobovat podtlak?
Ešte raz dakujem za rady.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Takže problém vyriešeny - pomohol mi Meda - týmto mu aj dakujem.
Pri teste sania vzduchu - naštartovany motor, demontovany air box, som rukou zavrel nasavanie vzduchu a motor bežal dalej sice jak škodovka ale bežal dalej - takže niekde prisával vzduch.
Po konzultácia s Medom som chcel vymenit tesnenie pod sánim pritom som natrafil na dost hnusne poškodenu hadicu podtlaku a bolo to tým samozrejme, to tesnenie som vymenil a hned som pomenil aj tesnenia ventilových vík a tie sviečky som dal Bosch.
Vymenil som úplne všetky hadice podtlaku - poviem vám robota totalne nahovno, strávil som utoho tri dni. Samozrejme že som všetko robil na 100% preto mi to tak dlho trvalo ale som spokojny.
Dalšia vec: po 18rokoch som bol prvý kdo otvoril čerpadlo v nádrži - totalne rozpadnute gumičky čo držia čerpadlo, ležalo v nádrži nakrivo, hned som ho vymenil.
Holly: ABS čidla mám všetky nove, menene asi tak rok dozadu a su original kupovane v BMW, menil som všetky ja sám osobne takže týmto by to určite nebolo - toto je len postreh, rada keby má niekto podobny problem.