Stránka 1 z 4

F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 16:46
od smoler
Zdravím všechny...

jaká bude nejlepší volba z těchto tří motorizací...předem děkuji za zkušenosti, názory či rady...

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 17:26
od sonyk02
535i

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:14
od JaraX
535i s malým nájezdem, Fka končí někde při 200tkm začínají velké závady, proto kupovat málo jeté a pak rychle prodat.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:24
od pavproch
imho jedině atmo (N/A) 530i - tedy aspoň se domnívám že 530i f10/11 = N53B30

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:31
od JaraX
- N53 nemá výkon do F10, musí se zbytečně točit
- navíc nevidím důvod živit užranou nevýkonou atmosféru když můžeš 3,5i žere míň a poruchová je naprosto stejně (N55 je defakto komplet N53 s twinturbem který se nesere) řeší se jen vstřikování, NOx senzory, občas se špony v motoru :D
a vybavená N53 stejně ani nepůjde sehnat.

do F10,F11 určitě plně vybavenej podvozek, tzn adaptive drive s EDC a DD, aktivní řízení, aktivní zadní nápravu, to dělá to Fko alespon trochu použivatelným.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:33
od pavproch
ale má kurwítko (dyž ne techniky, tak charakteru) :P

EDIT: dyž po benzínu chcu výkon, musím ho roztočit.... (nebavíme se o V8 5,7 Hemi apod....)

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:41
od JaraX
a ted otázka na tělo?
jel jsi někdy s nějakou N55?
právě že to turbo tlačí poměrně malej tlak, si všimni že proti N53 to zas tak moooc silný není, ale charakteristika motoru zustala, je krásně točivej. kdyby to neodfukovalo tak nepoznám že to má nějaký turbo.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:43
od pavproch
jel a ne jednou

ale táhne odspoda (skoro jak dýzl), což je imho (s benzínem vyloženě) špatně

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:52
od JaraX
každej silnej motor táhne odspoda, když motor netáhne od spoda tak to znamená že je slabej,

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:54
od pavproch
šak píšu, že se nebavíme o Hemi

R6 3-litr NENÍ v tomto smyslu (dostatečně) silný motor

na vysvětlenou, co jsem myslel:

Obrázek

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:57
od JaraX

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: stř 04.01.2017 21:59
od pavproch
já ale nepsal o V8 45i, ale o (obyčejné) R6 30i (35i) ....

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: čtv 05.01.2017 15:14
od Lucas87
V tuhle chvíli jezdím e61 530iA (N52B30 - 190 Kw) Nepřijde mi, že by auto nemělo výkon.

Předtím jsem jezdil e39 525i manual (M54B25 - 141 kw) a tam se dalo jet za hodně rozumně, ale oproti současný e61 to prostě nejelo.

Další auto asi bude F11 a co tak koukám, tak N53 je téměř nesehnatelný, 535i si říkám, že bude žrát ještě více než moje současné, což bych už popravdě moc nechtěl při mém nájezdu. Takže asi po 10 letech s 6válci je opustím a přemýšlím nad 528i N20B20, ale netuším spolehlivost.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: čtv 05.01.2017 22:45
od Jirke
Mel sem souseda s E60 525ix LCI a pak si koupil F10 535ix.
Vzdy to mel novy, oboje automaty.
Bavil sem se s nim o spotrebe, Fko mu zralo min.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: pát 06.01.2017 06:49
od JaraX
však ty turba žerou mnohem míň.
navíc když už seroucí se Fko, tak rovnou s turbem, to turbo zvyšuje výkon, snižuje spotřebu a zachovává celkem charakteristiku motoru. není to žádnej diesel kterej zabere a umře, ale plynule táhnoucí motor.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: pát 06.01.2017 13:10
od Hoody4
JaraX píše:já žádnej hemi nemám :D
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/745Li_Ja ... ni_vykonu/
Zajímavé, ztráta výkonu po těch letech nějakých 12kW a nárůst krouťáku o 35Nm ? Ale tak u servismana se dá očekávat, že bude mít motor v top stavu :D

Jinak není naopak ztrátový výkon skoro 60kW nějak hodně? doteď sem žil v domění že si automat vezme nějakých 15% ? Kdyžtak mě uveďte do reality, jestli se pletu.

Mimochodem, kde sis to nechával dělat?

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: pát 06.01.2017 13:29
od JaraX
já na motor nechytnul co sedmu mám, vlastně jen měním olej, v motoru se asi nikdy ani nebylo, vše vypadá původní.
ztráta je tam nějaká i kvuli LPG, už nevím který výkon byl na LPG a který na benzín, ale rozdíl byl malý.

je to měřený v HLpropanu v ostravě s kterýma spolupracuju, ladili jsme i nějaká LPG auta na brzdě.

ztráty nejsou jenom na automatu, ale na veškeré rotační hmotě, na kardanu, na diferáku je celkem ztráta atd.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: pát 06.01.2017 14:25
od Hoody4
Budu muset najít někoho v Praze, protože potom co sem viděl tu tvojí křivku by mě celkem zajímalo jak je na tom moje 45i.
Ten min. rozdíl výkonu na LPG je pro mě taky dost zarážející (pozitivně) :idea:

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: pát 06.01.2017 17:04
od JaraX
jak najdu chvilku tak vyhrabu grafy 750i co jsmě měřili.

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...

Napsal: ned 08.01.2017 05:05
od Giovany1971
JaraX píše:však ty turba žerou mnohem míň.
navíc když už seroucí se Fko, tak rovnou s turbem, to turbo zvyšuje výkon, snižuje spotřebu a zachovává celkem charakteristiku motoru. není to žádnej diesel kterej zabere a umře, ale plynule táhnoucí motor.
V žádném případě nemám pocit že by 535d byl motor ..že by zabral a umřel..ty bys to měl někdy projet ;) ..nebo tvůj odpor k dieselům je tak nepřekonatelný...že nejen že ti nesmí na dílnu...ale také do nich ani nesedneš :P ..Jinak 3.5i je super svezení..jezdil jsem v 335i..jede to fámozně..ale já raděj naftu..a návíc když je nafta která neumírá a jezdi mi za 8 ltr tak to je pro mne to nejideálnější spojení...ale nic naplat..jeden má rád holky..druhý vdolky :?