Stránka 1 z 1

N43 105 kW teplota motoru

Napsal: stř 18.01.2017 09:29
od milo
Mám nově E91 touring s N43 105 kW. Auto se chová naprosto normálně, jede, topí, vodu to nikam netlačí, nezavzdušňuje se atd. Absence orientačního teploměru na palubce mě namotivovala přes servisní menu zkontrolovat teplotu motoru. Dohledal jsem, že N43 má tak, jak většina benzínů od BMW přetlakový systém chlazení a termostat v případě tohoto motoru na 102 stupních. Při běžné jízdě, i ve městě, teplota kolem té stovky osciluje. Každopádně na dálnici se drží na 107-108 stupních, což se mi zdá hodně. I když v zahraničních diskuzích jsem se dočetl, že díky emisím a spotřebě je běžná provozní teplota tohoto motoru i 120 stupňů (resp bentleys manual uvadi, ze tato teplota je v provoznim stavu ok).

Nerad bych něco zanedbal předtím, než se oteplí, na druhé straně nechci hledat problém tam, kde možná není :-)

Jak jste na tom s teplotou N43 vy?

Re: N43 105 kW teplota motoru

Napsal: stř 18.01.2017 11:34
od milo
drobny update - ta teplota 107-108 na dalnici byla pri sviznejisi jizde

dnes rano jsem v mrazu testoval, zda funguje elektricka vodni pumpa. cirkuluje a najednou dalnicni teplota i v rezimu "kotel" klesla na 105. vecer to poradne odvzdusnim a nekde vyhrabu sadu na detekci spalin v chladici soustave.

Re: N43 105 kW teplota motoru

Napsal: ned 05.02.2017 01:36
od milo
s odstupem casu jsem zjistil, ze pravdepodobne hledam problem tam, kde neni. elektronika reguluje vykon vodniho cerpadla a tlaci to celkove na co nejvetsi vyuzivani ECO rezimu s vyssi provozni teplotou motoru...

Re: N43 105 kW teplota motoru

Napsal: úte 07.02.2017 22:27
od kompre
je to v pohode moja n53 sa chova presne tak isto a vlastne po samostudiu si si na vsetko odpovedal :) tiez sa mi to zdalo po sledovani teploty v skrytom menu zo zaciatku divne, ale nic divne v tom neni je to bezna pracovna teplota motora, viac ako 110 som tam ale nevidel, v takom rezime som nejazdil (plny kotol) a v lete ked prekrocim v kolonach 110 zopne ventilator

Re: N43 105 kW teplota motoru

Napsal: čtv 09.02.2017 09:43
od Hanz
Jak rychle se ti ohřeje N53 provozní teplotu a za jak dlouho ti topí? Možná také řeším problém kde není.

Re: N43 105 kW teplota motoru

Napsal: čtv 09.02.2017 14:44
od kompre
relativne rychlo (neviem to jednoducho zovseobecnit ze kolko minut, alebo km, kedze to zalezi od vonkajsej teploty), ale ak napriklad poviem ze po 5-7 km sa voda dostane v skrytom menu niekde k 90 a viac stupnom pri teplote von +-0 stupnov, tak nebudem daleko od pravdy.

pripadne ked zacnem skrabat auto a necham fukanie na predne okno kym oskrabem otatne a prejdem na predne tak uz zacinam pomalicky citit ze okno pusta na spodu pri vyduchoch (a to mozu byt 2 3 minuty?), opat pri teplote jemne pod nulou nie pri minus 15, tam si musim pockat aj ja :). kazdopadne rychlejsie ako na hociktorom diesly na ktorom jazdim (bez nejakeho pridavneho el. kurenia a podobne)

este doplnim spravanie sa teploty po zohriati (dajme tomu pri letnych teplotach +- 25)
bezne jazda v meste bez nejakej prudkej akceleracie 96-102 stupnov
bezna jazda dialnica 130km/h teplota okolo 101-104
pri solidnej akceleracii a vytoceni teplota pada aj pod 90, potom postupne stupa naspat k 96-100 a takto dokolecka
ventilator mi zopina pri cca 110tich ale to sa stalo vynimocne, ked je nad 30stupnov a auto sa plazi niekolko minut alebo desiatok minut v kolone

Re: N43 105 kW teplota motoru

Napsal: čtv 09.02.2017 23:41
od mykovec
Pridam zkusenosti s teplotou s moji N53, sice R6, ale take s HPI, stejnym kompresnim pomeremale a ten teplotni mngt. sedi na stupen tak, jak popisuje kompre: bezna jizda lehce pod 100, dalnice lehce nad 100 a pila tak 88-92. Vetrak spina presne pri 110 a vejs to nikdy nevyleze, spina ale v podstate jen pri stani na volnobeh. Dlouho jsem se po tom patral, ale je to takto vsechno v norme.