Stránka 1 z 1

znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: úte 07.03.2017 11:22
od nojze
Pani, zaujima ma vas nazor na znizeny vs seriovy podvozok na M3. A to s ohladom na kvalitu ciest v CR :)

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 08.03.2017 00:29
od MattyX
podvozků je asi tak milion druhů :)
Pokud se tu budeme bavit o JOMu za pár a nebo dvoucestným KW V3 nebo Clubsport, tak jsou to poměrně dost diametrální věci :)
První věc je potřeba si ujasnit co od toho čekáš ... zda jen vzhled nebo chceš někam posouvat jízdní vlastnosti.
Druhá věc je kolik jsi za to ochotný dát a jak moc si chceš připlatit za kvalitu ...

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 08.03.2017 08:09
od Francis
Která M3? Veteránská E30 nebo poslední F80? Nebo něco mezi?
Použití na okreskách nebo na D1?

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 08.03.2017 08:18
od nojze
OK, upresnenie. Mam M3 E46, uz tam mam podvozok TEIN Street damper (cena cca 2 000 Eur). Nie som profik, no co som aj ja zistil, tak jazdne vlastnosti na kvalitnej ceste su TOP, auto sa vobec nenaklana, sedi jak prilepene, riadene je radost. No ked sa prejde na nekvalitnu cestu (ktorych nie je malo..) tak je to cista drozka :)
Preco som zacal tuto diskusiu - zaujima ma, ako to riesia iny, ale su skusenosti s inymi podvozkami, napr KW, seria a pod. A recnicka otazka, aky je pohlad skusenejsich na sportove podvozky, ak nechcem jazdit okruhy. Niekedy ma napadne, ci by nebolo lepsie sa vratit ku klasickemu podvozku, aby si to auto clovek viac uzil.
Bol som v Escape, pytal som sa na podvozky a tam mi popisali TEIN ako "mekky". tak to si neviem predstavit tvrdy, to uz je potom snad zavodny special ktory moze len na sfalt ala okruh BRNO :D

k tym verziam M3. Je E46ka celkovo "tuhsia" nez E92?

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 08.03.2017 09:27
od MattyX
Tein jako takový je dobrá značka, u nás méně častá vzhledem k ceně, která konkuruje evropské špičce. Tlumič je nastavitelný na 16 poloh, na které pozici ten tlumič jezdíš ?
Většinou je problém u těch stavitelných podvozků, že na zatlačení se dají nastavit na tuho, ale pozici na roztažení - rebumb nejsi schopen ovlivnit jeho rychlost a to je většinou ten nekomfort. Potom další extrém jsou expanzkové podvozky, ale to je jiná kapitola...
Pokud u tebe převládá touha po komfortu, kup originální tlumiče + pružiny - vše nové, a bude to fabrika :)

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 08.03.2017 11:26
od nojze
MattyX píše:Tein jako takový je dobrá značka, u nás méně častá vzhledem k ceně, která konkuruje evropské špičce. Tlumič je nastavitelný na 16 poloh, na které pozici ten tlumič jezdíš ?
Většinou je problém u těch stavitelných podvozků, že na zatlačení se dají nastavit na tuho, ale pozici na roztažení - rebumb nejsi schopen ovlivnit jeho rychlost a to je většinou ten nekomfort. Potom další extrém jsou expanzkové podvozky, ale to je jiná kapitola...
Pokud u tebe převládá touha po komfortu, kup originální tlumiče + pružiny - vše nové, a bude to fabrika :)

MattyX - diky moc za odpoved. Mam to nastavene tu najvyssiu poziciu. Asi to dopadne tak, ze kupim original :)

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 08.03.2017 14:57
od MattyX
Pokud jsi na dorazu na 16. kliku, tak si to samozřejmě můžeš změkčit. Hoď to na střední pozici, ta většinou bývá jako výchozí , někdy ta nejměnčí pozice je základ.
Pokud je jezdíš utažené tak samozřejmě to bude tuhé více než dost, na to nejměkčí nastavení by to mělo poměrně komfortní...

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 08.03.2017 16:19
od nojze
MattyX píše:Pokud jsi na dorazu na 16. kliku, tak si to samozřejmě můžeš změkčit. Hoď to na střední pozici, ta většinou bývá jako výchozí , někdy ta nejměnčí pozice je základ.
Pokud je jezdíš utažené tak samozřejmě to bude tuhé více než dost, na to nejměkčí nastavení by to mělo poměrně komfortní...
skusim, dam vedet :) idealne by bolo, ak by boli vsade v okoli lepsie cesty :D

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: sob 18.03.2017 22:03
od ice.blade
ak by si zistil info o nejakom fajn podvozku na "horsie" cesty nez na okruh daj vediet do temy :) tiez nieco podobne zhanam a stale mi vychadza najlepsie XYZ tarmac rally s 200mm strunami... alebo fakt dam origo 226 sport paket

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: pát 14.04.2017 00:25
od gigo
Otázku podvozku na M3 E36 jsem řešil celou zimu... Rozhodl jsem se, že do auta dám to nejlepší co mě můj rozpočet dovolí... Jako hranici jsem si dal 70 tis. Zkrátím to...

Do finále se dostaly dva. KW Clubsport a Protlum. Vzhledem k povaze využití auta se na konec KW Clubsport jevil jako hloupost vzhledem ke svému předurčení jízdě na okruhu. Vyhrál protlum - dodavatel obrovskému počtu závodních speciálů všech možných kategorií a reference byly jen a jen pozitivní. Přesně jsme si při objednávce specifikovali co od podvozku očekávám, jaké jsou provedené na autě úpravy typu silentbloky, stabilizátory, brzdy, kola... Příští týden mi po cca 3 týdnech od objednání dorazí. Dám reference... Zvolil jsem větší kompromis než čistě okruhové nastavení... spíše vrchařské/Nurburgring.

Zároveň si ale myslím, že ten Tein musí jít nastavit aby slušně fungoval i na našich "krásných" cestách... Pak teda i jako velmi dobrý kompromis může být Bilstein v ne úplně závodní řadě..

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: pát 14.04.2017 20:00
od MattyX
Clubsport jako takový není primárně určený pro okruh - to je až řada competition ;) Clubsport je ve zkratce tužší V3, kde už má člověk nějaké ambice i na trati :)
Výhoda protlumu je, že za stejné peníze jsi dostal 3way podvozek. Nevím, zda máš už namontováno, ale doufám, že jsi si určil sériovou výšku vozu, protože standardně kopcová verze je tak krátká, že i při nastavení na nejvyšší výšku to opravdu hodně leží :)
Další nevýhodu vidím v tom, že neumí na zadní nápravu pružinu mimo tlumič - což u E36 znamená dodatečné výztuhy do kufru, jinak ti praskne kastle (u E46 už je to zesílení lepší), což je pro někoho kdo lpí na origo stavu problém.
Další nevýhodu vidím u zadní nápravy, kdy baňka na spodku tlumiče je zhruba 2cm od výfuku (séeriově vedené potrubí) - olej se bude zahřívat.
U přední nápravy díky masivnímu tělu tlumiče používá pružiny o velkém průměru - nemožnost širokých ráfků s rozumným ET do seriových lemů při normálním odklonu.
S tím je spojená i váha tlumičů... tak obrovsky těžkej podvozek jsem ještě v ruce nedržel, odhadem tak o 30% těžší než tlumiče renomovaných výrobců.
V podstatě jsem byl už taky rozhodnutý objednat protlum a te´d když vidím jaké s tím má kamarád peripetie tak si objednám asi KW, jelikož výše zmíněné + dodací lhůty vidím jako tragické, kdy z měsíce se staly tři, pak teda dodaly něco co vůbec nesedělo, vrátilo se to na předělání a nyní už zase dva měsíce pryč a komunikace nějak začala pokulhávat :)
Doufám, že budeš spokojený, jako kamoš dal jen rychlou testovačku na 7,5 diskách který se tam vlezly, aby se kola vůbec točily, a z funkce jako takové byl zatím celkem nadšený, ale zatím se opraveného podvozku ještě nedočkal :D

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: čtv 27.04.2017 07:50
od nojze
Pani, tak som Tein upravil a predosle problemy su prec. Auto ma stale skvelu tuhost, dokonca zvladam klasicke horsie cesty bez straty komfortu
Dakujem za rady. Za mna Tein doporucujem!:)

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: čtv 27.04.2017 21:27
od MattyX
No vida, stačilo pootočit kolečkem :)
Dobré zprávy :)

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: pát 28.04.2017 06:53
od Hanz
Ja byl hodne spokojenej na e36 M3 (odlehčená) s Eibach pruzinama a Koni Sport, bylo to komfortnější jak série (typicky D1 u Jihlavy), lepe se to chovalo v zatáčkách a při utažení předních tlumičů to sedelo luxusně, přitom se stále dalo mluvit o komfortu.
E39 s Eibach a Bilstein B8 byl cistej oser na horší silnici, nic to nefiltrovalo a porad trepalo autem :-/

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: pát 28.04.2017 07:10
od Francis
Hanz: podobný pocit mám s Compactem na originálních M-Tech pružinách s KoniSport pro Z3M. Prvních 50k km OK, na 70k km přední tlumiče již nestíhají.

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: pát 28.04.2017 11:58
od Hanz
Ty B8 "stíhaly", tam byl problém s tím reboundem, kdy každé propružení vlastně zkrátilo zdvih (nahoře měkká progresivně vinutá pružina nestihla vrátit auto do původní výšky, si myslím), protože na lineárních tvrdých H&R se to chová jen "tuze" a né "utřepaně".

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: úte 02.05.2017 21:19
od ice.blade
chlopi, mam BC racing kde mam 62.160.008 (tuhost v kg/m), rad by som k nim na test (respektive zlepsenie komfortu) dokupil 62.40.00x (alebo ako sa oznacuju tie male) maksie struny na sposob ako ma napr KW, nema niekto info akej tuhosti by som mal zvolit? respektive nevie niekto o simulatore kde by sa to dalo naklikat a otestovat?

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: úte 02.05.2017 23:12
od MattyX
Ta měkčí pružina tam funguje pouze jako tzv. helper spring, kdy ji využiješ maximálně maximálním vyvěšení a pokud máš podvozek nastaven na vyvěšení 5-6cm tak ji ani nepotřebuješ.
U KW je to potřeba, protože tam je vyvěšení dáno výškou (zvoleným snížením) a v zadu pokud je pružina seriově seprátně a je tam zvolena tužší varianta, tak aby při heverování nevypadla.
V podstatě se dá říci, že to nepotřebuješ na typ podvozku jako je BC ;)

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: úte 02.05.2017 23:40
od ice.blade
diky to som si aj myslel ale dufal som ze by som si takto predlzil tlmiacu drahu na ukor pevneho nastavitelneho zvysenia (ktore mam skoro na max koli svetlej vyske auta) aby mi tlmilo male nerovnosti lepsie nez teraz co citim vsetko v chrbtici :) mam doma este 62.180.007 struny tak ich dam na predok o kolko sa zlepsi komfort a ked tak dokupim este maksie...

Re: znizeny vs seriovy podvozok na M3

Napsal: stř 03.05.2017 13:42
od MattyX
No pružina ti pomůže trochu zlepšit komfort, ale hlavně by jsi potřeboval rychlejší reboumb tlumiče, což u tohoto podvozku je závyslé i na útlumu - tim, že je stavitelný pouze v jedné cestě :)
Nekonečný příběh kompromisu :)