Stránka 1 z 1

Použití vzduchového podvozku

Napsal: pon 01.05.2017 12:44
od Radek 46
Dobrý den, ahoj.

Mám dotaz ohledně vzduchového podvozku na E46 328i
Když jej namntuji dosáhnu i vyšší světlé výšky?

Případně jaký podvozek doporučujete.

Předem dík.
Radek.

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: úte 04.07.2017 10:26
od Rouballik
Velkou neznámou je to co myslíš vzduchový podvozek.

Pokud myslíš NIVO tzn sériový vzducháč tak to je řekněme jiný způsob pružení. Tlumič je obdobný, ale místo pružiny je měch. Takový systém obecně nesnižuje, ale upravuje způsob pružení. Otázkou je jestli má smysl něco takového vymýšlet a přestavovat. Musíš totiž udělat tlumiče i eletroniku.

Druhou variantou je sportovní podvozek na vzduchových měchách určený právě k tomu, aby šel stavit. To je například toto: http://tatechnix.cz/45523-sada-vzduchov ... 72060.html Takový podvozky jdou přifukovat a odfukovat čímž upravuješ výšku.
To vypadá v realitě takhle:


K tomu se dá koupit sada komponent a nebo to lidí staví ze stavíků. Nakoupí stavík a nechají si udělat měchy. Pak to napojí na elektroniku a vzduch.

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: stř 12.07.2017 10:02
od Radek 46
Díky moc za info.

Druhá varianta je ta pravá - sportovní podvozek - video pomohlo. Volal jsem i prodejcům a nedokázal mi ani jeden říct jestli to jde i směrem na horu.

Potřebuji sem tam překonat v rychlosti kroku polňačku :? a na druhou stranu chci na asfaltu poslat zadek vpřed :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: čtv 13.07.2017 21:00
od JaraX
a víš o tom že to nestojí 10 tisíc?

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: pon 24.07.2017 20:19
od Radek 46
Vím.. min. 60 tis, kára 80tis.. ano nejsem normální.. tvořím si univerzální zábavnou káru kterou budu řídit já a né elektronika.. :twisted:

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: stř 26.07.2017 08:24
od JaraX
a proto tam té elektroniky přidáš jo? :)

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: stř 26.07.2017 09:08
od Kani
Tvrdit o autu s ABS, ASC/DSC, ze bude bez elektroniky a rizeno pouze ridicem je rouhani :twisted:

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: pon 04.09.2017 18:45
od Radek 46
:P

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: úte 05.09.2017 21:29
od Woyta
Znamej ma do garaze schod kterej musi prelezt. Na aute ma vyskove stavitelnej pevnej podvozek. Ale pod dosedy pruzin si udelal pisty aby si mohl auto prizvednout v pripade potreby.

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: sob 09.09.2017 22:44
od DWXak
Mám na svojí E36 vzduchovej podvozek, co tě konkrétně zajímá?

Variant je hrozně moc, od různých typů měchů, systémů až po kompletní sady od různejch výrobců, záleží jen kolik na to máš peněz a kolik hodláš investovat :)

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: ned 10.09.2017 17:15
od Totic
No mě by zajímalo jak je to na E36 pohodlný při větším snížení a jak se náklání do zatáčky a vůbec chová při "rasantní" jízdě, tj.kudla?

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: stř 13.09.2017 21:22
od DWXak
To je tezky rict. Pohodlny mi to prijde hodne, ale jelikoz jsem zvyklej na static 2cm od zeme na dorazech, tak to ja nemuzu posoudit, ale urcite ten vzduch lip filtruje nase silnice, auto tolik neslace, netluce.

Kdyz je nastavenej mensi tlak v mechu / auto je niz, tak je to celkem hezkej tichej povoz. Kdyz je vetsi tlak v mechu / auto je vejs, tak to dost celkove ztvrdne a da se s tim i v ramci moznosti jet klasicka kudla, to ale zalezi na jakym podvozku je to postaveny a jaky ma kdo kola/pneu. Ja s tim osobne jednou jel trasu kde se jezdi vrchy a prijemne me to prekvapilo, limitoval me jen muj strach ze zuju ty svoje nastreleny gumy :D

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: pon 20.08.2018 18:55
od Radek 46
DWXak píše:Mám na svojí E36 vzduchovej podvozek, co tě konkrétně zajímá?

Variant je hrozně moc, od různých typů měchů, systémů až po kompletní sady od různejch výrobců, záleží jen kolik na to máš peněz a kolik hodláš investovat :)
Ahoj,

zajímá mě co máš ty a na kolik tě to přišlo.

Případně jestli víš, že je lepší si připlatit..

Já budu podvozek týrat sem tam na polňačce, což znamená, že se potřebuji dostat co nejvýš, ale taky proběhne nějaký ten DRIFTÍK, takže prozměnu směrem dolů a nejlepe aby byl ve spodní poloze tvrdej.

Dík R.

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: úte 09.10.2018 06:06
od Hanz
Z fyzikálních důvodů to bude fungovat přesně naopak, dole měkké (nízký tlak), nahoře tvrdé (napumpované).
Celkem zajímavá věc je Nivomat od Sachsu, ale to je spíš na udržování stálé světlé výšky (hlavní výhodou je, že je vše v tom tlumiči, poměrně malého průměru).
Tyhle jsou teď na eBay nové za 125€/kus (SUPER TOURING NIVOMAT Teilenummer: 444005, původně z Golfa Variant).

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: úte 09.10.2018 16:44
od Woyta
Řekl bych že rozdíl nebude tak výrazný. Přeci jen zdvyhame stále stejnou hmotnost. Tedy bych řekl, že tlak se moc lišit nebude. Rozdíl bude množství vzduchu v mechu.


Ted jsem narazil na řešení co používají off roadaci. Do středu pružiny dávají vzduchový mech sedacky z náklaďáku a v případě potřeby mechy prifouknou a zvednou auto.
Řešení asi za 1500kc pro zadni napravu.

Předek je na řešení horsi. Ale to jsem zmiňoval jak to udelal známý.
Na tlumič asi zadnej mech nenasadime.

Re: Použití vzduchového podvozku

Napsal: stř 31.10.2018 12:19
od Rouballik
Totic píše:No mě by zajímalo jak je to na E36 pohodlný při větším snížení a jak se naklání do zatáčky a vůbec chová při "rasantní" jízdě, tj.kudla?
To záleží jak to moc zbastlíš a nebo to uděláš pořádně.


Pokud to napojíš přes antiwank kit, tak máš vyřešenou onu situaci, kdy v zatáčce odstředivá síla stláčí měchy na jedné straně a posílá tlak na druhou stranu, kde se to zvyšuje. To byl typický neduh vzduchů. Řešením je uzavírka antiwank kitem: https://tatechnix.cz/74171-antiwank-kit ... 18847.html

To zamkne průchod vzduchu na straně a nedovolí přechod na druhou stranu..