Stránka 1 z 1
IBS, alternator? N62 545i
Napsal: ned 15.10.2017 20:05
od Lukajx
Ahoj všem, díky za rady. BMW E60 545i N62 9/2003
Pozná někdo z chyb(INPA+ Insta-D)zda je vadne IBS či alternator nebo se zaměřit na něco jiného?
inpa_
http://kolukasko.rajce.idnes.cz/IBS/
ista_
http://kolukasko.rajce.idnes.cz/IBS_Insta-D/
Minulý rok jsem menil baterku(Exide EK950) dala se nova nakodovala a do ted jsem jezdil bez problemu. Nevim zda to ma spojitost ale cca pred 2 mesici na semaforech pri prepnuti z LPG na benzin mi zhasl z niceho motor a po nastartovani se rozla hlaska Increased battery discharge while stationary. Ted kazdy den kdyz prijdu rano k autu a nastartuji(bez problemu) ale rozne se tato hlaska. Mozna na to ma vliv, ze se ochladilo. Cca po 35km z idrivu zmizi, vetsinou. Auto jezdi bez problemu nic nepozoruji. Co sleduji za jizdy dobijeni tak je 13,85V az 14,6 Mam podezreni na IBS.
Jezdim ted 8 mesicu kazdy den do prace cca 11km a jednou za tyden v kuse 300km domu a zpet.
díky
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: ned 15.10.2017 21:51
od inspi1981
Máš tam chybu klidového proudu, takže ti to něco žere
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 16.10.2017 08:08
od RomanM3
inspi, dá se nějak přes diag zjistit co to žere?
tuším jsem to kdysi viděl někde v inpě, něco jako historii uspávání auta, přičemž byl výpis za x posledních uspání auta zda IBS nemusel něco na tvrdo ustřihnout protože se neuspalo.
nebo si to pletu a nic takové není? ista kdyžtak taky něco takového umí?
díky
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 16.10.2017 18:29
od inspi1981
ISTA vetsinou ukaze jen co auto probouzi. klidovy proud se musi zkontrolovat, diag ukaze jen kdy se stalo
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 16.10.2017 20:29
od RomanM3
Takže postup je jaký?
Ampermetr na baterku zacvaknout zamky kufru a dveří spolujezdce (plus všeho ostatního co je připadně potřeba) aby si auto myslelo že je zavřené i když není, zamknout, počkat hodinu a čtvrt až se vše sto pro uspí. Pak zkontrolovat odběr na ampérmetru zda je víc než těch 80mA. Pokud ne tak je to ibs. Pokud je vyšší odběr tak začít tahat ven pojistky v kufru i v kasliku spolujezdce dokud odběr nepadne na nulu? A tím určit který okruh to bere? Ale některé okruhy asi budou brát a bude to ok ale některý bude prostě navíc ne?
Je to pro mě teorie. Nikdy jsem neměl potřebu to dělat. Možná jsem uplně mimo.
Diky
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 16.10.2017 22:24
od starML
To RomanM3:
Postup je správně, vytahovat pojistky, ale už je tam nevracet, aby se auto neprobudilo. A nemusíš čekat těch 80 minut. Stačí, když auto usne => tj. když zhasne LEDka u šaltpáky a podsvícení tlačítka START. Pouze IBS to monitoruje ještě asi 80 minut, potom usne taky.
To Lukajx:
Vidím tam "Heating washer-nozzle",
=> dolej nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů, aby Ti to "náhodou nezamrzlo",
=> odpoj výhřev trysek ostřikovačů,
=> po několika dnech udělej znova tu Energy diagnosis a potom pátrej, co ovládá ten výhřev, schéma je v ISTA.
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: úte 17.10.2017 08:59
od Lukajx
starML píše:To RomanM3:
Postup je správně, vytahovat pojistky, ale už je tam nevracet, aby se auto neprobudilo. A nemusíš čekat těch 80 minut. Stačí, když auto usne => tj. když zhasne LEDka u šaltpáky a podsvícení tlačítka START. Pouze IBS to monitoruje ještě asi 80 minut, potom usne taky.
To Lukajx:
Vidím tam "Heating washer-nozzle",
=> dolej nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů, aby Ti to "náhodou nezamrzlo",
=> odpoj výhřev trysek ostřikovačů,
=> po několika dnech udělej znova tu Energy diagnosis a potom pátrej, co ovládá ten výhřev, schéma je v ISTA.
Takze myslis, ze to vybiji vyhrev trysek?
Vcera jsem se stavil za Snejkem- ochotny pohodar a super pokec. Podle nej je IBS ok a je problem v tom, ze pred rokem mi Prnka- Olomouc "registroval" baterii EXIDE EK950 ale udelal to špatně a nezaregistorval ji. Auto tedy baterii za ten rok oddelalo a ted už nabijetelnost baterie kleslo na hranici kdy to auto dobije ale ne uz dost a proto ta hlaska. Poznal to tak, ze na obrazku z INSTY-D kde je videt registrace baterie je vsude 0. Takze jeste nikdo neregistroval baterii.
Podle nej reseni---nova baterie + zaregistrovat. Mam ale ještě vyzkoušet baterii vytahnout z auta dobit ji na max, dat do auta a zaregistrovat, mozna jeste bude ok.
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: úte 17.10.2017 22:58
od JakoobCZ
Není to dlouho, co jsem kupoval Exide u nějakého velkého dodavatele a nabízeli mi, že tu starou zkusí oživit u sebe. Nerozumím nabíjení do detailu, ale možná bych to zkusil nechat nabít na něčem profi.
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: stř 18.10.2017 20:25
od RomanM3
Snejk je borec. Tohodle jsem si vubec nevšiml

Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: úte 07.11.2017 11:25
od Lukajx
starML píše:To RomanM3:
Postup je správně, vytahovat pojistky, ale už je tam nevracet, aby se auto neprobudilo. A nemusíš čekat těch 80 minut. Stačí, když auto usne => tj. když zhasne LEDka u šaltpáky a podsvícení tlačítka START. Pouze IBS to monitoruje ještě asi 80 minut, potom usne taky.
To Lukajx:
Vidím tam "Heating washer-nozzle",
=> dolej nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů, aby Ti to "náhodou nezamrzlo",
=> odpoj výhřev trysek ostřikovačů,
=> po několika dnech udělej znova tu Energy diagnosis a potom pátrej, co ovládá ten výhřev, schéma je v ISTA.
__vyhrev odpojen a jezdeno jeste dva tydny a zadna změna po ranu to stale píše
Ahoj, tak vysledek měření je následovný:
Auto uzamčeno, měřák ukazal 20A a rychle to klesalo cca po 5 min to kleslo na 300mA po dalsich par minut kleslo na 200mA.
Po dalsich par min se zvedl odber asi na 8A(tak na 4min pak to spadlo zase na 200mA)- myslim, že auto si zavíralo v kabině klapky od klimatizace. Parkrat jsem v aute cekal a zamkl ho a vim, že po nějaké době byl v kabině slyšet zvuk zavírání něčeho- nejspis ta klimatizace.
Celkove od uzamčení auta uběhlo zrhuba 30min a auto uslo- zhalsa ledka u radicky a odběr spadl okamzite na 20mA. Čekal jsem 8min nic se nezměnilo stale 20mA tak už jsem přestal měřit.
Díky
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: úte 07.11.2017 16:02
od RomanM3
1) měřil bych mnohem déle než 8min od uspání. Co když pak něčemu hrkne v kouli a kdo vi proč se probudí
2) nechal bych si zkontrolovat altík jestli je ok. Psal jsi že napětí kolíše až na 14,6V. Při jakých otáčkách motoru tam je 14,6? Při 2tis nebo při 5tis? Pak je taky otázkou jestli není regulator altiku chycenej a nedavá ti jen co druhou pulvlnu třeba = dioda ko
3) pokud by obojí výše bylo ok, tak bych dal novou baterku a nakodoval jak ti už radil snejk. Ta baterka může být po roce provozu bez nakodovani/registrace klidně po smrti
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: stř 08.11.2017 14:56
od Lukajx
RomanM3 píše:1) měřil bych mnohem déle než 8min od uspání. Co když pak něčemu hrkne v kouli a kdo vi proč se probudí
2) nechal bych si zkontrolovat altík jestli je ok. Psal jsi že napětí kolíše až na 14,6V. Při jakých otáčkách motoru tam je 14,6? Při 2tis nebo při 5tis? Pak je taky otázkou jestli není regulator altiku chycenej a nedavá ti jen co druhou pulvlnu třeba = dioda ko
3) pokud by obojí výše bylo ok, tak bych dal novou baterku a nakodoval jak ti už radil snejk. Ta baterka může být po roce provozu bez nakodovani/registrace klidně po smrti
Baterii mam u vyrobce na testu zatim vypada uplne v poradku. Narazil jsem na youtube na video-
https://www.youtube.com/watch?v=ta0anFAeU2Q kde tento problem po ranu s hlaskou vysokeho odberu resi spousta lidi. Vsichni se tam shodli na tom, ze to bylo vadne IBS, ktere jen odpoji a nekteri tam pisi, ze takto jezdi uz 3 roky a o hlasce uz neslyseli a vse v poradku. Ja mam v aute jeste to stare IBS co se kazi, kdyz se podivas na vypis IBS z ISTY-D tak je vypis podivny. Pise No statement possible a status dobijeni v hodinach mi to neukazuje vubec. Zkousel jsem si takto IBS uz vypisovat mockrat a nekdy se k IBS nejde ani prihlasit a musim na vickrat- mozna ne dobry diag kabel ale nezda se mi to.
___Vyjadření vyrobce po testu k me baterii:
Dobry den, baterii jsem dotestoval, zítra si ji budete moct vyzvednout.
Byla pouze lehce zasulfatovaná, po oživení drží v zátěži tak jak by měla, zbytková kapacita 107 procent.
Závěr reklamace Vám zašlu zítra, v něm budou uvedeny všechny naměřené hodnoty.
Napada me tedy, ze jen IBS je zmatene a s poklesem teploty mi ted 2 mesice hlasi vysoky odber prez noc pritom zadny dober nebyl a auto jezdi stale v poradku jen s hlaskou.
Az budu mit baterii tak si jeste otevru BC menu a uvidim za jizdy dobijeni a tim zkontroluji jeste altik.
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: čtv 22.03.2018 19:32
od mi00wa
Zdravím, oživím téma.
Pomalu se chystám vyměnit altík na své 535d PreLCI, bohužel už přebíjí 15.1V max.
Uvítal bych celý altík nový či zrepasovaný a nebudou sním problémy, máte nějakou zkušenost ?
Nechce se mi kupovat jenom regulátor od BMW a pouze vyměnit na svém jetém altíku.
Díky moc
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: ned 25.03.2018 21:42
od koki
mi00wa píše:Zdravím, oživím téma.
Pomalu se chystám vyměnit altík na své 535d PreLCI, bohužel už přebíjí 15.1V max.
Uvítal bych celý altík nový či zrepasovaný a nebudou sním problémy, máte nějakou zkušenost ?
Nechce se mi kupovat jenom regulátor od BMW a pouze vyměnit na svém jetém altíku.
Díky moc
Nebudou, nechej zrepasovat altík + výměna nový originál regulátor a bude to ok. Mám to také tak a vše bezproblémů.
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: ned 25.03.2018 22:44
od bmw_nuru
mi00wa píše:Zdravím, oživím téma.
Pomalu se chystám vyměnit altík na své 535d PreLCI, bohužel už přebíjí 15.1V max.
Uvítal bych celý altík nový či zrepasovaný a nebudou sním problémy, máte nějakou zkušenost ?
Nechce se mi kupovat jenom regulátor od BMW a pouze vyměnit na svém jetém altíku.
Díky moc
maš tam AGM baterii, IBS kabel řídí dobíjení, záleží na okolní teplotě.
puste si ve skrytém menu na devídce dobíjení , za jízdy, jak kdy, to dává do baterie i 11,9V a při brždění 14,8V, prostě rekuperace
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 26.03.2018 10:03
od mi00wa
Mám tam bohužel olověnk BOSCH S5 110ah vč. nakodovaní B110.
Takže přebíjí mí altík, stejně už ma najeto tachometrově 240tis. Takže neváhám a vyměňují.
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 21.01.2019 11:19
od DaweTDS
Já mám zase obrácený problém...Na E60 530d 160kw nastartuju a lítá mi napětí na alternátoru od 14,3 po 15,3 a jakmile jedu a šlápnu na brzdu, tak spadne na 13,6.
Zkoušel jsem odpojit IBS a to potom dobíjelo jen 13,6-14V Na diagnostice se objevila chyba IBS. Zapojil jsem ho zpátky a chybu smazal (už se neobjevila), takže IBS bude asi OK, jen mě zaráží, že se při brzdě napětí nezvýší,ale sníží a při jízdě dobíjení tolik lítá.
Auto má 286000km a původní altík, takže asi regulátor?
Baterka je na zátěžáku OK a diagnostický přístroj na měření baterie ukázal: Dobíjení dobré, zvlnění dobré.
Nějaký nápad?
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 21.01.2019 13:20
od Totic
15,3V z altíku to je nějak moc ne?
Re: IBS, alternator? N62 545i
Napsal: pon 21.01.2019 14:04
od DaweTDS
15,3V je špička... ale lítá to..