Stránka 1 z 1

E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: čtv 08.02.2018 18:54
od HonzaF127
Ahoj všem, měl bych na Vás pár dotazů ohledně naftový E46...hlavně jakou motorizaci, na co dát pozor a tak. Autům se sice věnuju celkem intenzivně, hlavně veteránům, ale jako zarytej italofil vím o BMW úplný kulový..jenom to že se mi vlastně docela líbí a chci tomu dát šanci, i když je to německý :-)

Prostě potřebuju něco pro přítelkyni, který za chvíli přestane stačit její AR 147 a bude potřebovat něco, kam se vejde kočárek. Představa je ne moc velkej kombík, vzhledem k nájezdu nafta, něco co umí i trochu zatáčet, nepotkám to na každým rohu a neusnu za volantem. No a taky, vzhledem k probíhající rekonstrukci baráku, cena do 100 000,-. Takže zatím asi nejreálnější alternativou k AR 156 SW je právě E46 320 nebo 330D. Jde mi o to, jestli je vůbec reálný koupit slušnou v týhle cenový relaci (v inzerci jich pár je, ale...) a čemu se třeba vyhnout, jestli tam nebyly nějaký vyloženě průserový motory atd.

Díky za rady, Honza

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: pát 09.02.2018 08:54
od Redspone
I know what you guys think and tell others is very helpful.

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: pát 09.02.2018 09:32
od drifterCZ
Ahoj,
nenapadá mě žádné vyloženě slabé místo, snad kromě automatické převodovky, té bych se raději vyhnul, protože nevíš kdy doslouží. Ale zase svezení je s ní hezké a spojka a dvouhmota u manuálu taky není věčná.
320d pojede cca za 5L/100km při normální jízdě kdy 330d pojede za 7L. Ale za mě určitě 3.0d. Spolehlivostí je to asi nastejno. Ale zvuk čtyřválce mi trhá uši :D
Poslechni aby nemlátil motor. Pokud se bude ozývat takové drnčení zepředu dole, je to hlavní řemenice, to je řešitelné za pár tisíc. Ale jinak musí běžet sametově. Žádné nepravidelné cvakání, ťukání, chrastění.
Nejvíc bych se věnoval korozi, podívej se na auto důkladně i ze spodu.
Vše co se na těhdle autech kazí je víceméně spotřební - Občas ramena, ložiska kol, a podobné blbiny, vše za pár korun.
Pohlídej si aby při otočení klíčkem problikly všechny kontrolky - aby třeba nebylo rozbité ABS a přelepená kontrolka, nebo airbagy.

Po koupi doporučuji udělat ihned všechny oleje (motor, převodovka, dif, servo, filtry a olejový separátor

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: pát 09.02.2018 18:45
od hansm5
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=1155
jinak za mne taky 330d-mam ji a jsem spokojenej max. ;)

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: sob 10.02.2018 01:08
od TANN3R
Průměrně je rozdíl ve spotřebě max litr, dva určitě ne, takže za mě určitě 30d. Ať už 135Kw tak i 150Kw verze jsou z dnešního pohledu držáky. Ale pokud máš rozpočet na hraně kvůli baráku, nevím jestli je to nejlepší volba. Furt je to 15 let starej CR systém, co tě klidně naráz o 50k stáhne.

Jak už tu padlo, u E46 vybírat podle koroze. A než hlídat kontrolky, je určitě jistější diagnostika na místě.

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: sob 10.02.2018 09:33
od drifterCZ
tak diagnostika je samozřejmě ideál, ale vycházím z toho, že ji nemá.
S tím servisem je to otázka. Je astronomický rozdíl servisovat si to sám a nebo to řešit přes servis. Pokud servisuješ sám, tak nevím co by se tam muselo podělat, aby to stálo 50k. To by musel odejít celý motor a zároveň automat, obě nápravy, všechny ložiska, servo, a pořád to 50k nebude.
A pokud si to sám neservisuje, a jezdil by třeba octávkou, tak myslím, že ho ten servis vyjde na úplně stejný peníze.

Co je základ u dieselu aby vydržel: Jednak měnit olej po 10 max 15 tisících a za druhé dokud je motor studený tak jezdit s velmi lehkou nohou. Jinak dáváš záhul turbu, vstřikům a vůbec celýmu motoru

Spotřeba: 110kw nemám, ale mám dvoulitr 100kw v e39 (oproti e46 mnohem těžší a oproti 110kw žíznivější) a dálky jezdím za 5,7 reálných. Oproti tomu s 3.0d je běžné minimum cca 7l. Ale čím víc tomu šlapeš, tím víc se rozdíly stírají.

Co se týče 150kw vs 135kw tak dle mého 135kw verze je o něco spolehlivější. Jednodušší turbo, žádné vířivé klapky, žádný egr cooler. Ale v porovnání s tím, co vyrábí BMW dneska, jsou oba motory v podstatě nesmrtelné...

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: sob 10.02.2018 15:30
od JaraX
50k do takového auta zahučí jak nic, jen udělat podvozek je tak 50k (komplet myslím, ne vyměnit 4 ramena), když uděláš vstřiky, turbo, čerpadlo, žhaviče, termostaty, tak to máš taky hned 50k.
když si dovezeš průměrnou E46 a chceš z ní udělat TOP A1 vonavku tak není problém do toho dát 200k a velice rychle.
co se motoru týče, taky je otázka zda automat nebo manual, třeba v manualu je mnohem větší rozdíl ve spotřebě než u automatu, kde 2.0D žere skoro to samy co 3.0d, protože ten 4hrnek nemá silů tahat automat.
Pokud nejsi vůbec náročněj (což nejsi když chceš naftu), tak si kup klidně 4hrnek, většina lidí co si to koupí tak akceptuje to že se to třepe jak šilený. pokud náročnej jsi, tak si kup benzín s LPG a nebo 3.0d, tam je komfort mnohem vyšší,ale furt špatný :)

ten 6 válec bude brát o něco víc, bude víc stát na udržbu, teda to je vlastně relativní, protože třeba řemenice na klice vydrží u 6v tak 3x tolik a turbo podle mě taky a možna i vstřiky. ta zátěž je víc rozložená, ale zase když to bude něco stát, bude to o to víc. je to dle náročnosti. stejně si myslím že je vlastně jedno jeslti to bude 3.0d nebo 2.0D, jestli se to bude srát nikdo předem neřekne, jednomu to jezdí bez investic, pak to koupí druhej a spadne toho hned 100k do powertrainu,a sou prostě auta který maji korekce vstřiků ok, ale stejně jim to kape a propálí píst, nebo naopak jsou auta kde jim turbo piští jako sanitka a statisíce km funguje a pak jiný co jim pustí turbo olej do IC a pak do sání, a prostě to shoří.
https://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rSV4s
https://www.youtube.com/watch?v=1f9i76aIzZ0

nafta je prostě loterie a nikdo ti neřekne jeslti to bude nebo nebude fungovat. můžeš to riziko omezit prohlídkou a vhodným servisem, ale furt bude vysoký.

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: sob 10.02.2018 20:41
od TANN3R
drifterCZ: Když to servisujes sám, tak snad používáš jen lepící pásku? 50k budou stát jen vstřiky s čerpadlem, bez práce. Výměna vstřiku za starý, použitý není oprava. Jasně, někde uděláš repas vstřiků za míň, a neuděláš ani čerpadlo, takže to bude "jen" 30k, ale to není oprava, ale ojeb, co se ti jednou vrátí.

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: sob 10.02.2018 22:18
od drifterCZ
Jasný no tak 50 000 není problém do auta nasypat, pokud jsi puntičkář, nebo máš velikou smůlu. Sám jsem nedávno dělal přední ramena komplet na své e46 330xd + poloosy a jen origo díly vyšly na 30k. Ale vím, že teď to minimálně 100 000km vydrží (snad), takže když to rozpočítám na ty kilometry, není to tak zlý.

Ale pokud nekoupí nějakou opravdu velkou past, tak by byla velká smůla, kdyby to bylo hned za 50.
20tisíc to určitě spolkne hned po koupi i pokud to auto bude v dobrém stavu. To nepočítám do těch 50k, to je prostě nevyhnutelnej výdaj. A mít bokem dalších minimálně 30 na problémy v budoucnu by měla být samozřejmost

Tak vstříky jsem zatím naštěstí neřešil (najeto cca celkem 250tisíc na několika 3.0d) Je pravda že vstřiky + čerpadlo bude asi nejdražší věc, spolu s automatem, která se může podělat

Re: E46 320D/330D rady před koupí

Napsal: úte 13.02.2018 08:13
od icecold
v prvé řadě bych se vyhnul 320d 100kw předfl, je to ještě stará rotačka s ne moc spolehlivým čerpadlem (je to prostě šmejd)

zůstává nam na výběr 320d 110kw, 330d 135kw a 330d 150kw, automat by byl asi lepší volba pro přítelkyní, ale dost bych se obával jeho stavu (je to holt staré auto a dost už v ních jezdí šetřílkové a prasata). Manual by byla jistější volba, 6q asi nejlepší

do 100k bych nejspíš slušnou 330d 150kw nevybereš, tu bych zavrhnul, ten motor je i lehce o něco složitější než jeho bratr 135kw.

330d 135kw se dělaly do počátku roku 2003, takže to bude spíše starší kus, nicméně na pohled dnešní doby je to relativně spolehlivá nafta. Ovšem tento motor se nedělal se 6q.
320d 110kw se dělala od faceliftu (9/2001 až do konce výroby), od roku 2003 už měly 2 termostaty, 6q manuál a většinou už plnily euro 4

Co se tyče výběru naftového auta, položil bych si vůbec otázku, jestli najedete toho až tolik, ve velkých vzdálenostech, že nutně potřebujete tu naftu.
ty motory žerou + - stejně, ale 4 válec bude levnější na údržbu (méně oleje, méně žhavičů, méně vstřiků apod). Ale i tak to není žádný med, když se začne sypat; vstřiky 6tis/ks, podvozek 25tis jen to lískne, dvouhmota 20k, atd, takže při špatném výběru auta není problém tohle vše absolvovat naraz.

doporučil bych ti se svézt v 330d a 320d, aby ses sám rozhodnul co je pro tebe milejší :D. Nakonec bych se zaměřil hlavně na celkový stav, výbavu, korozi! a další nutné investice. Určitě vem někoho, kdo těm autům rozumí a má diagnostiku. Po potom nejspíš počítej s klasickým servisem (oleje + filtry) a k tomu termostat/y a separátor (ještě jsem moc nezažil aby je lidí měnili, takže jsou tvrdý jak kámen, auto za jizdy blbne a na diag vyskakuje občas váha vzduchu), no a pak s časem ať chceš nebo nechceš tak nějaký ten silentbloček nebo ramínko :D je to holt staré auto. Takže určitě nevěřit kecům prodejců, že auto je bez investic :D