Stránka 1 z 2

530i 545i nebo 530D ?

Napsal: pon 07.05.2018 23:32
od mikee23
Ahoj , vybírám vhodný motor do 5er E61 , kterou budu užívat jak pro sebe , tak pracovně pro přepravu osob po Praze .

Mám zhruba 3 kandidáty : 1/ 530i 190kw - N52B30
2/ 545i 245kw - N62B44
3/ 530D 173kw - M57TU

Najedu denně zhruba 250km pro Praze z čehož je polovina po okruzích a druhá polovina motání se po Starém městě , takže neustálé rozjezdy jedna, dva, tři...
Představa je taková, že auto předělám v případně benzínu na sekvenční LPG a předpokládám při ročním nájezdu 60.000km nižší náklady než u dieselu.

Vím, že 530i N52B30 je patrně nejspolehlivější , takže nejspíš zvolím tento, ale ještě by mně zajímal váš názor na 545i a 530D.. U té V8 se obávám , že by tomu motoru příliš nesvědčil tento druh neustálého roztáčení 1, 2, 3 a hlavně spotřebu v Praze odhaduji tak na 16-20 L/100? U 530D se zase obávám nuestálého řešení vstřiků, turba, čerpadla a kdovíčeho ještě. Navíc finančně nafta bude stejně drahá, jako provoz té V8 na LPG .

1/Mohl by tedy nějaký V8 šťastlivec napsat ,kolik mu to žere po Praze ? A taky co můžu čekat za problémy u V8 při tomto městském režimu? Vím, že trpí na uniky oleje, ale jinak se všude píše o spolehlivosti a poctivém "starém" motoru, stejně jako u 530i N52B30...

Spotřebu odhaduji 545i 17L/100km
530i 12L/100km
530D 9L/100km

2/ Který motor byste vybrali ? Mě zatím vychází nejlépe rozumná volba 530i 190kw N52B30.. takový kompromis a bude to benzín. Ale vydrží to ? Nájezd při koupi bude kolem cca 200.000km a odhaduju, že s tím najedu tak dalších 100.000 km z čehož třetina bude normální provoz po okrskách, cestování..klasika.

Je mi jasný, že nejvíc ušetřím s Koktávkou nebo Fóbií, ale nejde jen o peníze, miluju řídít BMW, takže volba jedině zadokolka, manual, klasika.. :)
Díky moc za vaše rady.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: pon 07.05.2018 23:55
od laik
Odpověděl sis sám
N52 rozumem a N62 srdcem bych to viděl. N62 právě moc roztáčet nebudeš v Praze. Ve městě papne V8 určitě víc jak R6.
Do města bych volil benzín, daleko rychleji se ohřívá na trckačky. DPF vs městský provoz taky nic moc. Proč manuál do města???
Hlavně se svez, co ti bude vyhovovat.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 00:12
od TANN3R
Třílitrová N52 je dobrej motor, ale pětka je prostě těžké auto. Stejnej člověk nebude mít oproti V8 rozdíl 5l za předpokladu, že jede stejným stylem jako s R6.

Manuálu bych se každopádně vyhnul, ale to pochopí každej až u V8.

Nafta s DPF se na tenhle režim nehodí vůbec.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 09:56
od Stepan1
do taxikářský E60 bych nevlezl ani za kokot, protože mám nohy...

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 11:33
od Totic
Hmm ale zato do Vochcávek to by jste se panečku vyváželi..

Úplně souhlas prostě třílitr LPG nejrozumnější a hlavně, po starým městě AUTOMAT, jinak se z toho kvedlání a šlapání člověk co? ...
On je matič lepší na provoz neb má člověk volný ruky nohy věnovat se telefénu, posádce, chodcům i semaforům. Ta spojka setrvák by brzo zakukala.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 14:19
od JaraX
tak tak, manual v takovym autě je blbost. možná na víkendy, ale na denní ježdění po praze, to bude furt dokola dvouhmota a spojka. navíc ty novější manuály maj nesmyslně dlouhý diferaky a většinou si ke koupi musí člověk připočíst ještě výměnu diffu.

a V8 bude spolehlivější, ty N52 jsou dobrý motory, ale nejsou tak bytelný, občas jim odejdou katy, drahá vodní pumpa za cenu 3x pump N62 vyměnených za poloviční dobu.
prostě ta N52 mi přijde taková nachylnější než N62, třeba VVT u N52 nejde přenastavit až se opotřebí, musí se vždy vyměnit.
taky spousta věcí na N52 je servisně dražších, na druhou bude mít asi lepší spotřebu než N62, která zas vyváží servis. každopádně bych volil N62, prostě ten rozdíl mezi těma motorama je propastnej, spotřebovej malej, a N62 půjde najít ve výbavě, najít N52 s dynamic drive, logicem, komfortama dá práci. 530D bych uplně vyškrtl, v tom nevidím žádnej smysl.
problém E60 v LPG je že se tam vejde jen cca 50L nádrž na LPG, proti např E65 kde má člověk 2x takovou nádrž.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 15:02
od Stepan1
Ne, ani do Vochcávky. Superb II+ nebo Eklasse. Pokud na zavolání přijede něco menšího, chci sedět vepředu, jinak může jet zase doprdele. Nejsem magor.

A ty manuály vs. spojky-ale prosimvás. Celá rodina jsme konzervativně manuálová a jedinej, kdo kdy měnil spojku nebo nebo dvouhmotu byla matka, protože s tím jezdila úplně lopaťácky. Ostatním odešly akorát 2x ložiska. A to jsme měly i jednu naftu, 400k+ ;) Ale jasně, pokud člověk po městě potřebuje nonstop telefonovat a dělat za volantem píčoviny, automat je jasná volba.

Ono totiž když člověk řadí tak, jak má, tak spojku vůbec nezatěžuje a nemá ji jak spálit. Maximálně při rozjedu a vzhledem k tomu, že v Praze se dá rozjíždět na pohodu z volnoběhu, odpadá i tenhle faktor.

E60 fakt není "novější manuál". A ta V8, ikdyž v plynu, po Praze bude žrát taky dobře. Aby sis něco vůbe vydělal :D

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 16:50
od Totic
Nejsi magor. Jen možná měříš 2,3m tak je pak všechno malý. Nejlíp S-klada v longu na rozvoz po městě a nedejbože někdy ohnout kolena. ;)

No.. bavíme se tady 250km / denně ! po Praze - 60tis. ročně s často plným autem, po kostkách kopcovatým, historickým centrem. Já jsem taky manualovej, ale kvedlat fofrklackem to bych tady nechtěl. :P

Podvozek - další namáhaná soustava co si vyžádá echt investice. Takže hmotnost a extra výbava V8 na nějaký privat Taxi pro turisty či co bych z toho důvodu vynechal. ;)
Zvol prostě E61 530ia LPG, 50l toroid stačí, pro tyto účely klidně poslouží i ta 170kW verze. Výbava třeba i v látce (anatomy masáže jsou lepší), výhřevy sicen na zimu, odvětraný perforo na léto, komfortní podvozek, elektrický dovírání 5.dveří, panorama na památky, PDC a aktiv steering na parking, eventuelně head up (navigace) by do města měly být tak OK.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 17:06
od TANN3R
Takže si má koupit nejhorší třílitrovou M54, protože je o 30 kilo lehčí, takže bude ramena měnit o tisíc km později? Dobrá rada :D

Podvozek je teda drahej, ale hned v další větě mu doporučíš active steering, kterej vlastně drahej není :D

Pokud už šestiválec, tak N52. Ale radši doporučuju si vyzkoušet i 545i s automatem.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 17:45
od JaraX
já jsem myslel že se v tom chce i svést, né jen vozit lidi.
530i N52 už mi prostě přijde nedostačující, v 3er N52B30 jede ještě slušně, ale v 5er je to spíš na pohodový ježdění, v Xer je to katastrofa. ted jsem zrovna jezdil E83 N52K 200kW a je to prostě lenochod. hlavně u těch šestiválců mi vadí že se musí hodně točit aby to jelo, v 3er mi to moc nevadí, v 5er+ už mi to vadí.
já nevím, ale M54 má mnohem víc problémů N52, furt se něco řeší, hlavy umíraj jak na bežícím pásu, a N52 je mnohem mnohem lepší svezení.
pokud bych chtěl vozit lidi a najel 60k ročně, tak beru jednoznačně E65, prostě je to kilometrožrout a myslím že i zákaznici ochotněji zaplatí za svezení v sedmě v nějaké Individual kuži než když přijede pětka v hadře a budou se tam vzadu lámat, a nechat se vozit 7er tak by se spousta lidí mohlo rádo vracet.
active steering bych do takové auta fakt nechtěl, ještě s R6, to patří do víkendovky s V8.

S kláda v longu je vevnitř strašně malá, to vůbec nechápu jaktože je tam o tolik mín místa než v 7er

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 19:25
od JaraX
když zapomenu že existuje nějaká E65 a srovnám čistě 530i vs 545i

plusy N62
- N62 mají většinou vyšší výbavu než N52,
- N62 jede líp odspoda
- V8 zvuk
- klasická vodní pumpa vs drahá vodní pumpa u N52
- N62 má ještě všude ocelové šroubky, tzn nemusí se měnit šroubky za tisíce jako u N52
- klasický hliníkový blok a hlava, žádné magnesia a podobné nesmysly
- u N62 není třeba opravovat opotřebený VVT, jen se změní zdvih, u N52 se musí vyměnit.
- větší kilometrová výdrž, netrpí tak na vložky válců atd.tak jak už u N52 ve 300k bývaj posmrti, N62 je v nejlepších letech.
- neodchází jim vanos ventily tak jako N52
- méně trpí na karbonování než N52
- lépe snáší LPG
- není třeba řešit DISA klapky tak jako u N52

plusy N52
- o něco menší spotřeba
- R6 zvuk
- většinou lepší ceny aut s N52
- některé servisní ukony jsou levnější, např celé přetěsnění motoru nebo rozvody


já bych si koupil určitě V8, má to prostě koule, ta R6 je taková nudna a v 5er to člověk musí honit jak nadmutou kozu, přijde mi to spíš pro ženskou.
každopádně pokud na V8 netrváš, tak bych si stanovil jako podmínku jen cenu a výbavu, a to jestli to bude 530i nebo 545i bych vybral podle konkrétních kusů, většinou jsou ty E60 hodně zničené od ruzných tuzerů a dalších "když mám na opici tak musím mít i na banány" co by do auta vživotě nedali LPG, ale nepustí do něj korunu, a jezdí s tím max k tescu na sraz.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 21:23
od mikee23
"Stejnej člověk nebude mít oproti V8 rozdíl 5l za předpokladu, že jede stejným stylem jako s R6."

Já to myslel takhle čistě po tom Starým městě. Chápu, že tyhle odhady jsou hodně subjektivní, jakej je provoz, v kolik hodin , jak moc rychle zrychluju, spousta parametrů. Ale stejně , má tady někdo V8, aby řekl kolik mu to žere, když se šourá max 60kou mezi semaforama? Třeba 2.0 Tdi Golf 5 DSG mi tam žral cca 9 , jinak Praha průměr 7. Míval jsem E36 325i a ta by vzala tak 15 :D)) U N52B30 odhaduju 13 , takže ta V8 musí v tom "ultra mezi křižovatkama 1,2,3 " módu brát tak 17? Po obchvatech odhaduju, že V8 bere skoro stejně, tak o 1 - 2 litry víc , než R6 ... Jezdit jen na dálku, tak je V8 jasná volba :)

Ad Manuál vs Automat .. Jsem vyhraněnej kvedlač, ale po jízdě s tim DSG Golfem jsem musel uznat, že je to fakt velká pohoda takový automat. Levá noha a pravá ruka si odpočívá a člověk fakt nic neřeší.. Jízda je krásně plynulá a mnohem víc luxusní. Kdybych nebyl blázen do rychlejší jízdy a občas se neklouzal bokem ( rád to vodím přes spojku a plyn zatáčkama, brzdný drifty, utrhávám to třeba i podřazením ) tak by ten automat byl jasná volba.


Ad V8 vs R6 ...
Mno, jako rád bych ten osmihrnek, to je srdcovka.. v tej 530i jsem jel, dal jsem tomu napít a jako opravdu celkem slušný zklamání.. Pokud to člověk netočil nad 5.000 RPM, tak to fakt nejelo a nejspíš ani pak. Sice mezi 330i a 530i je rozdíl pouze 80-100kg, takže by to nemělo bejt tak propastný, ale prostě nevim jestli je se mnou něco špatně, ale čekal jsem prostě od N52B30, legendy , trochu víc. V plánu jsem měl stejně kratší DIFF, nemusim mít převodovku do 304 kmh na šestku a snad by to trochu pak i jelo. Kdežto V8 už jako fakt celkem jede, řekl bych naprosto dostačujícně na mé schopnosti. :)

Ale OPRAVDU se obávám, že když se na V8 něco potentuje, tak že to budou rakety. Hledal jsem na fóru, ale nic moc jsem nevyčetl. Oba prý spolehlivé, ale u V8 problémy stojí víc peněz, takže záleží na tom, co odejde.

JaraX to hezky sepsal, o něco více jsem nalomen pro Motor se Srdcem :), obavy však stále přetrvávají :)

Můžeš cca například odhadnout, co vyjde takové přetěsnění V8 a R6? Kolik může vyjít jiný N62B44 motor? 50-70 tisíc? Přehodit cca 15? Díky

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 21:37
od TANN3R
S tou spotřebou jsem to myslel tak, že prostě stejnej člověk má za stejných podmínek spotřebu kombinovanou s R6 třeba 9 a s V8 10,5. Jenže většina lidí s V8 zrychlí, i když ti to tak nepřijde.

Co sem naposledy vyjezdil nádrž jen poskakováním po městě, tak mě to u 645ky vyšlo cca 16l. Ale není město jako město..

Takhle blbnout s pětkou je stejně nereálny. To auto na to nemá převody, samosvor..

Nevím, co podle tebe stojí na V8 víc peněz, ale podle mě je to nastejno. Na N62 budeš dělat gufera na ventilech (u toho motor ven nemusí) nebo uděláš celej motor naráz za dejme tomu max 50k.. Na N52 tě bude jen vodní pumpa stát 10k, možná budeš řešit uložení vačky, nebo samotnej valvetronik atd. Vychází to naprosto stejně.

Hlavně je pak každej nasranej, když se to sejde a měl by dát 50k+ do 530i, protože ho to auto nebaví. To si pak řekneš, jestli není lepší jezdit za stejno s V8 a připlatit si dva litry LPG na sto.

Každopádně jak psal Jarax, u pětky je problém s nádrží na plyn, že tam vejde hrozně malá. To pak budeš tankovat každej den..

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 21:48
od JaraX
- no a spousta lidí na N52 řešila katy, ty jsou tam taky častý. a na gufera N52 trpí taky, takže prostě ono to máš tak nějak na stejnou, na N62 v super stavu nechytneš, N52 tě sežere a zase naopak N62 v horším stavu vs N52 v top bude ta stejná písnička.
já tady nevidím prostě nějakej rozdíl a ty 2 cívky a 2 svíčky už se v tom ztratí. ten výkon navíc, hlavně ten krouták, zvuk, atd, ten by mi vše vyvážil.
- moje 645i mě od září stála cca 180 tisíc( do motoru menší část), ale prostě to auto umí nabídnout takové sportovní svezení že to za to asi stojí, sedačky to má hrozné, logic v tom moc nehraje, nic to neumí,ale prostě ta kombinace V8, DD, AS je prostě pecka. ještě že sedma nechce peníze, 2 taková auta bych neuživil.
- ty jsi asi z E60 moc nenajel že? vždyt je to neobratný těžký auto, to není žádná E36, a pokud nemá dynamic drive, tak s tím těžko půjde dělat co jsi psal, todle už prostě není tebou vzpomínána E36, vždyť už E46 nabrala, E90 je ještě těžší a E60 ještě těžší, není to žádné sportovní auto, a prostě dynamic drive je nutnost na sportovní svezení a na nějaké házení do driftu to furt nebude.
a přesně jak psal tanner, V8 tě bude stopro víc bavit jak R6 a když to bude chtít peníze, tak ti to tak nebude líto. a nějaký 0,2kč km v palivu u takovyho auta už prostě moc nemůžeš řešit. to by sis rovnou mohl říct že když budeš mít jedničkovou ovci v TDI tak to bude ještě levnější. kdo se bojí nesmí do lesa, já nevidím důvod se bát BMW, bát se 7er, bát se V8 a V12, bát se LPG atd, jen to chce si o tom něco zjistit, zkusit to.

ke mě jednou přijel pán s 320D E91 130kW, no a jelikož ho čekali rozvody a turbo, tak to radši prodal. ptal se co má koupit jeslti trojku v benzínu. já mu říkal že sedma má víc muziky za víc peněz, on se jen smál, že to je obrovský neobratný auto, pak jsem ho vezl někam na vlak asi 10km, on mi druhej den volá kdy pojedem pro to auto, tak jsem mu říkal že na ty trojky mrknem a on na mě "no já chcu tu sedmu" ale dyt jste říkal že to je velký, těžký neobratný. no jo, ale než jsem s tím jel. tak se dovezla sedma, ale za malej rozpočet, do 200k, už měla 300k na hrbu, udělali se ventilvíka, LPG, nějaká hardyna,atd,no a pán si postěžoval že do toho spadlo za dva roky kilo jak nic, tak jsem mu říkal že mě to mrzí, že to tak někdy je, ale že samozřejmě to může kdykoliv prodat a ještě navíc skoro bez prodělku. no a on mí říká "no to v žádným připadě, ja tu sedmu neprodám, to je nejlepší auto jaký jsem kdy měl, jen jsem si tak postěžoval, já to rád zaplatím"

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 22:26
od zddan01
spotřeba ve městě - mám E64 645Ci a je to těch 16 - 17 l, naše město je sice malý, ale furt ucpaný, samý křižovatky atd. 7 je ještě těžší, tak trochu víc, v LPG tak 20 kg, co JaraXi?

V8 - když ho chceš, tak je to jasný :) Zvuk, projev motoru, prostě super... Nevím proč všichni melou o atmosférické R6 jako synonymu pro BMW, mám ji, starou M52, jako jo, v lehkým autě krásně jede, ale ten zvuk tomu chybí :) :driver:

v jízdním režimu, kterej popisuješ a v kterým najedeš, kolik, 50 - 70 tis. ročně? je automat nutností, proč se o to ochuzovat a komplikovat si život a unavovat se řazením? o modelu už je taky koukám rozhodnuto - E66 :) E60 s N62 je málo a jsou zbytečně drahý, vybereš nějakou užitkovou E66 s "povinnou" výbavou (chápu, že je to pracovní auto, prostě bude sloužit, takže by nějaká újma neměla mrzet...) a máš vyřešeno :D

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 22:32
od JaraX
jakých 20kg?
myslíš 20l LPG? já se sedmou moc ve městě nejezdím, ale za 20 mi jezdí město 760ky, 745ka tolik plynu nevezme, vidím to tak 17 ale to nejde hodnotit, není město jako město.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 22:34
od JaraX
a nebo prostě nějakou 330i, 335i a pořádnej sportovní podvozek, zkrátit diff, + špéra at se v tom dá svíst.
6ka by taky byla řešení na svezení, ale ta nikoho neuveze.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 22:43
od zddan01
jo, 20 litrů... v kg je to půlka

on ale Mikee23 potřebuje vozit lidi, v tý 3 nevim... možná japonce

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: úte 08.05.2018 23:03
od TANN3R
Hlavně psal, že chce e61, takže počítám ví proč, tj. e65/66 asi neklapne.

Re: 530i 545i nebo 530D ?

Napsal: stř 09.05.2018 05:58
od JaraX
no on mi původně volal že chce 3er, ale pak ji zavrhl skrz složitost montáže LPG.