Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bez vodního termostatu.

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Bez vodního termostatu.

#1 Příspěvek od Spejbl »

Zdravím..
Vedeme spor s kolegou, asi si za chvilku dáme do držky :D že závodní motory jedoucí furt pod zátěží, tak nemaj vodní termostat.
Já argumentuju tím, že termostat je dvoučinný, tedy otevře velký okruh a zároveň zavře spodním talířkem obtok. Nestane-li se tak, tak přeci systém nemůže správně fungovat....... nebo se mýlím?
Navíc, bez termostatu i kdyby to fungovalo, tak voda projde chladičem příliš rychle a tolik se také neochladí.
Zkrátka si myslím, že systém s obtokovým termostatem po jeho demontáži nemůže z principu správně fungovat.
Rád bych někoho se zkušeností poprosil jak to je. Děkuji
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bez vodního termostatu.

#2 Příspěvek od JaraX »

todle ti řekne spíš asi mattyx, každopádně pokud jedu kudlu se 750i, tak teplotu v chladiči dostanu a držím kolem teploty otvírání termostatu i víc.
ted jsem tu měl jednu 750i kde do vodního okruhu někdo nalil sračku a tak jsem to čistili ruznyma prostředkama a aby nás neomezoval termostat tak jsem pár dní jezdil jen s prázdnou přírubou, auto se dlouho ohřívalo slušnou jízdou, ale pak jsem mu začal dávat, a krásně jsem ho držel furt přes 80°C, ale stejně když se ti ochladí voda, ochladí se i olej a prostě než by na tom závodě někdo vyrazil ze startu tak by to měl poměrně studeny, takže ja bych i zavod jel s nějakym racing termostatem.
kamarád pár let servisoval auta v africe a říkal že tam termostaty vubec nemaj.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bez vodního termostatu.

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Termostat je používán vždycky, jen se prodávají termostaty s bodem otevření dříve - u novějších motorů jako e46 a novější, kde se termostat otevírá elektricky případně, tak si s tím můžeš pohrát jen v jednotce.
Pokud to chceš řešit na pankáče, tak se do termostatu udělá dírka, dvě tři, podle potřeby a doladíš si to tak, aby jsi prostě chladil optimálně a ne jak ty emisní cypoviny co drží vodu na 105"C jen aby bylo vyšší EGT :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět