Ahoj,
vyměnil jsem v aute jednotku včetně ews a chipu v kličku (všechny kody shodující se) a auto ani netočí. Pokud dám novou jednotku a staré ews tak auto aspon točí.
Staré EWS je HW03SW02 a nové H03S03. Může být tohle problém?
Po připojení ještě motorová jednotka ukazovala chybu 217 Timeout CAN-message of EGS
Myslel jsem, že je to výměna kus za kus pokud mám všechno z jednoho auta :-/
kdyz je z automatu a ty mas nejspis manual, to se te zpravy od toho automatu nedockala a tocit nebude protoze nevi co ma zarazeno. Spis napis odkud jsi a ono se ti nejspis nekdo ozve. Sam to asi nedas...
Obě jednotky jsou stejný typ ews?
Do E36 se dávali typy 1-3. Typ 3 měl ještě u řidiče nějakou krabičku. Typ1 jde obejít prostým propojením dvou drátu u ews krabičky.
2 a 3 už komunikuji s řidiči jednotkou a podle ní generují kódy.
Takze tipuju že máš rozdílne verze ews asi 2 a 3. Já bych asi zkusil přečíst aktuální obsah staré ews jednotky a vygenerovat nové čipy.
Nebo koupil ews bypas a upravit řidiči jednotku.
Me bastleni baví a tak jsem si u Číňanů koupil ews programátor a udělal si nové čipy.
Zdravím, měl bych dotaz. Nevím jestli to správně chápu, ale žiji v tom, že v použité řj. motoru (E36,34) kód ISN přepisovat nejde, že má řj. motoru jako jeden život v podobě toho unikátního ISN? Děkuji za případnou vzdělávácí informaci
ISN jde prepsat vcelku snadno v EWS, pokud jde o EWS2. Coz v pripade M52 jednovanos je vzdycky (RJ MS41), a to i kdyz krabicka je EWS3 (tj. E38 a E39 M52 jednovanos - od 3/1997 do 8/1998 a 525tds, 725tds do konce výroby). Do E36 se EWS3 nikdy nedavalo kvuli absenci k-busu, a EWS3D, ktere umi plovouci ISN a zaroven ma diagnostickou k-linku, se zas nedavalo v kombinaci s touto motorovou jednotkou.
Kazdopadne vyse uvedeny problem je na 99 procent v kodovani (byla-li vzata funkcni kombinace DME, EWS a cipu z jednoho auta a rozdil je automat-mqnual) a na dojezd na prekodovani to jde velmi snadno oblafnout propojenim pinu 1 a 3 na jednotce EWS s tim, ze jednotka musi byt pripojena. Dlouhodobe nedoporucuju to takto provozovat z duvodu mozneho diagnostikovani potizi s imobilizerem. Osobne bych ale radeji zachoval puvodni EWS kvuli zachovani moznosti objednani novych klicu z BMW. Sparovat to je u me otazka minut.
Fx píše:...... Osobne bych ale radeji zachoval puvodni EWS kvuli zachovani moznosti objednani novych klicu z BMW. Sparovat to je u me otazka minut.
Takze ty bys dokazal prekodovat stary ews na novou jednotku? respetive novou jednotku na stary ews na novou jednotku? pokud ano.. za kolik, kdy, kde...
Pokud jsou me informace spravne, tak stara EWS jednotka si z ridici jednotky nacte kod a vygeneruje 10 klicu. Ty je pak treba z EWS vycist a nahrat do novych cipu klicu.
Když už je tohle téma otevřené tak se vetřu s dotazem. Taky si pro svou potřebu dělám čipy (žiju s E36/39 přez dvacet let a je lepší být soběstačný než někam posílat jednotky "a prostě to nemít pod kontrolou" - dělám to ale jen pro sebe protože své znalosti nepovažuji za tak fundované abych se jimi oháněl nebo někomu cizímu něco nedej bože podělal).
Jen ze zvědavosti bych měl jeden dotaz. Jak to funguje, když si někdo za ty nekřesťanské peníze objedná v origo servisu klíč jen podle WIN kódu? Jak to, že k tomu nepotřebují dostat do ruky samotné auto (nebo aspoň jednotku EWS)? Sám musím nejdřív vytáhnout data z jednotky, podle nich udělat nový čip, ty existující co nemám zakázat a data vrátit do jednotky. V Renocaru ale auto ani nemusí vidět. To má ten jejich klíč nějaký extra kód co se do jednotky "sám zapíše", nebo za ty peníze nadrzo udělají klíč s duplikátem čipu č.1-4 u kterých předpokládají že jsou povoleny?
Dovolím si na tento dotaz odpovědět trochu šířeji, aby to bylo naprosto jasné a aby bylo z odpovědi zřetelné i to, proč jsem zastáncem zachování původního EWS a spárování s novou motorovou jednotkou (i když to není úplně ideální, stále je to nejlepší možná varianta).
Systém se skládá ze tří částí:
- jednotka motoru, která pokud se objedná úplně nová, je v tzv. virgin stavu a neobsahuje žádné údaje týkající se auta či EWS. Po instalaci do auta se programuje a páruje s EWS. Jakmile dojde k tomuto spárování, je z hlediska BMW a originálních BMW nástrojů spárovaná navždy a přes to nejede vlak
- jednotka EWS, která z výroby obsahuje údaje o všech klíčích vyjma blokací. V stavu nové neobsahuje plovoucí kódy klíčů, ale jen pevné části kódů, čísla klíčů, VIN a heslo pro přístup do shadow paměti čipů. Neobsahuje kódování k autu a centrální kódovací klíč, protože BMW neeviduje dodatečné montáže a přestavby.
- klíče 1-10, které se v BMW objednávají podle VIN a pasují pouze do původních zámků, které jsou v autě od výroby, a čipy fungují pouze s původním EWS, které podle VIN náleží k autu. Toto je důvod, proč nejsem zastáncem měnění zámků a případně sad jednotek v případě poruchy. Většinou je problém řešitelný lépe.
A z toho vyplývá následující, což je odpověď na tvůj dotaz. BMW to auto vyrobilo, a tak má databázi obsahující jak údaje o čipech, zámcích a klíčích podle VIN. Objednáš-li nový klíč, sáhnou do databáze, zjistí, který byl poslední vydaný klíč, a podle dat v databázi na CNC vyříznou klíč na typ polotovaru odpovídající objednanému číslu dílu (CNC máme taky, proto dokážeme klíče řezat do stavu nových i podle značně opotřebených) a načipují jako další v řadě po posledním vydaném. Předpokládá se, že nikdo neblokoval klíče, které ještě nebyly vydány. Toto způsobuje docela velké problémy u novějších CASů, kde i autorizované servisy jsou schopné blokovat i klíče, které ještě nebyly vydány. Bez funkčního neblokovaného klíče nejde čip normální cestou zas odblokovat.