Stránka 1 z 1

e60 550i 2007 predf (uz ne ?)problemy (sahara, otacky, olej)

Napsal: pon 10.09.2018 11:27
od Corleon
Vsechny nize uvedene problemy se udaly od minule stredy do dneska. Z toho jsem najel cca 100 km mix mesto/dalnice/okresky a auto stalo 2 dny (vikend). Do te bez problemu (auto mam pul roku, najeto 6,5k +-), jen spotrebak (olej, filtry, desticky atd..) A ted k problemum :D

Minuly tyden mi 2x nesepnul ventilator (sahara) a prehral se mi motor (2x za 2 dny). Poprvy pred barakem, kdyz jsem parkoval, tak zahlasilo oranzove zvysenou teplotu motoru. Do minuty, nez jsem zaparkoval zahlasilo znova cervene -> okamzite jsem vypnul motor.

Druhy den vse v poradku. Ujeto cca 50 km dalnice/okresky a auto zahlasilo nizky stav chladici kapaliny. Po zastaveni se vetrak tocil (motor stale bezel, klimatizace off). Vypnul jsem motor, chvili pockal, otevrel expanzku a ola hladina vody naprosto v poradku. Perko vykukovalo z nadrzky, tak jak ma byt. Nastartuju a vse bez problemu. Ten samy den (po ujetych cca 20 km) jsem stal na miste pred garazi a opet, vetrak se netocil a ani po zanupti klimy se nesepnul - do chvile oranzove zvysena teplota motoru -> vypnul jsem motor.

Druhy den rano jsem prinesl ntb s istou a vse bez problemu. Termostat normalne spina a pousti vodu do chladice (po ohrati na 70 tusim, se zacela zvedat teplota vody v chladici). Ventilator si normalne pres istu sepnu a taky se hlavne sam spusti pri urcite teplote vody v chladici (tusim ze 55-57). Auto pri jizde drzi stalou teplotu kolem 100 (venku 16) v chladici to lita ruzne 50-70 pode jizdy. Najeto 10 km po meste do prace, predtim tak 30 minut volnobehu, kdyz jsem si hral v iste. Vse ostatni v aute plne funkcni a bez problemu (krom praskle zarovky vepredu :D).

Chyby v iste jsou (vse ve stejny kilometr, v dobe prvniho prehrati motoru)
- 00F217 (zvysena teplota oleje)
- 002EFE (neseptnuti sahary)
- 00A752 Message error (steering wheel angle, 0x0c4), NVE receiver, SZL / DSC transmitter
- 00A751 Message error (swivel motion blocked), NVE receiver, DSC transmitter


Vecer, cestou z prace (20km mesto) problem s teplotou nebyl. Ale vyskytlo se neco noveho - kolisani otacek kolem 1 tisice. Na miste pri zarazenem P, jsem proslapnul plyn na 3k, otacky normalne padaly a pod hranici 1k (cca 800) vyskocily na 1100-1200 a pak normalne spadly na volnobeh (550-600 ?). Takhle se auto chovalo posledni 3-4 km i pri jizde (kolisani pouze u toho 1k). Jinak normalne hladce radilo, zadne skubani, jinych problemu jsem si nevsimnul.

Dneska (auto cely vikend stalo na miste) jsem se s tim vydal do prace a nenastal ani jeden z vyse zminenych problemu. Teploty v poradku, vetrak se toci a funguje, otacky nekolisaji, radi/podrazuje hladce a plynule, celych 9km po meste vse jak ma byt. ALE, kilometr pred praci se objevil trojuhelknik a nizky stav oleje (po lehce ostrejsim startu z krizovatky rovne , jednicka vytocena na 3 500 - 4 000 RPM max). Autodiag v idrivu psalo at doleju 1 litr. Olej (a filtr smozdrejme) byl menen pred 3000 km, je tam 10w60. Rucni kontrolou (auto stalo hodinu) je tam opravdu malo oleje, zhruba 1-2 mm nad minimalni hranici, autodiag v idrivu hlasi ze hladina je OK. Olej jsem kontroloval cca pred mesicem a byl v poradku, merka na max.

Asi nutno rict, ze auto moc nesetrim, ostre rozjezdy z krizovatek, ostrejsi jizda, vysoke otacky atd. Vsechno samozdrejme az po uplnem zahrati motoru, chovam se k nemu slusne a jak by se melo (aspon doufam teda), mam ho rad :lol: . Ma to nejakou souvislost ? Komplet pretesnit a udelat motor ?

Snazim se kontaktovat Snejka (zatim marne :D ) a nejak se s nim domluvit, ze bych se stavil (jsem z Plzne, tak je asi nejbliz on). Vim a chapu, ze toho ma hodne, tak se casem snad podari a mezitim nekdo zkusenejsi poradi :D Diky ! :)

Re: e60 550i 2007 predf (uz ne ?)problemy (sahara, otacky, o

Napsal: úte 11.09.2018 09:06
od Filozof
Nech si udělat kompletní diagnostiku auta a kontrolu před zimou. Protože chlazení to je základ. Tyto motory mají při klidné jízdě teplotu kolem 110C pokud by nejela sahara hrozí riziko přehřátí motoru a následnému poškození... to už by byla drahá sranda.
Teplota se snižuje při vyšších otáčkách a agresivnější jízdě. Bohužel vše nad 100-105C degraduje díly v motoru i olej daleko rychleji ztrácí účinnost.

Navíc existuje termostat který se doporučuje vyměnit at drží teplotu do 95C ideální nějakej 88C termostat aby nepustil více jak 95C.

Jinak vše co píšeš si nech proklepnout třeba u snejka na dílně. At máš jistotu a vyměnit co je třeba. Chladící okruh je velice duležitej udržovat v perfektním stavu a sahara také.

Kolik má auto reálně najeto ? 200-300 ? nebo víc ?

Re: e60 550i 2007 predf (uz ne ?)problemy (sahara, otacky, o

Napsal: úte 11.09.2018 13:55
od Corleon
Jo o snizenejch termostatech uz jsem se tu docetl. Samozdrejme, ze to chci vsechno nechat zkontrolovat a opravit co je potreba, na aute nesetrim. Ma realnejch 214k, olej v prevodovce menenej pred 45k, takze na ten se taky chystam.

Re: e60 550i 2007 predf (uz ne ?)problemy (sahara, otacky, o

Napsal: pát 14.09.2018 10:55
od 100RM
S tou saharou mi to zacalo uplne rovnako. V priebehu nasledujucich 2 mesiacov sa to zhorsovalo. Vymenili sme vsetko mozne, nakoniec pomohla az vymena sahary a odvtedy ziadny problem.

Re: e60 550i 2007 predf (uz ne ?)problemy (sahara, otacky, o

Napsal: pát 21.09.2018 00:14
od toy machine
Taky jsem musel měnit saharu. Jednou šla pak zase ne (to mi kvůli tomu praskla expanzka) Když už to vypadalo, že je vše ok, tak se zase začal přehřívat motor a sahara už nešla vůbec..