e60 550i 2007 predf (uz ne ?)problemy (sahara, otacky, olej)
Napsal: pon 10.09.2018 11:27
Vsechny nize uvedene problemy se udaly od minule stredy do dneska. Z toho jsem najel cca 100 km mix mesto/dalnice/okresky a auto stalo 2 dny (vikend). Do te bez problemu (auto mam pul roku, najeto 6,5k +-), jen spotrebak (olej, filtry, desticky atd..) A ted k problemum
Minuly tyden mi 2x nesepnul ventilator (sahara) a prehral se mi motor (2x za 2 dny). Poprvy pred barakem, kdyz jsem parkoval, tak zahlasilo oranzove zvysenou teplotu motoru. Do minuty, nez jsem zaparkoval zahlasilo znova cervene -> okamzite jsem vypnul motor.
Druhy den vse v poradku. Ujeto cca 50 km dalnice/okresky a auto zahlasilo nizky stav chladici kapaliny. Po zastaveni se vetrak tocil (motor stale bezel, klimatizace off). Vypnul jsem motor, chvili pockal, otevrel expanzku a ola hladina vody naprosto v poradku. Perko vykukovalo z nadrzky, tak jak ma byt. Nastartuju a vse bez problemu. Ten samy den (po ujetych cca 20 km) jsem stal na miste pred garazi a opet, vetrak se netocil a ani po zanupti klimy se nesepnul - do chvile oranzove zvysena teplota motoru -> vypnul jsem motor.
Druhy den rano jsem prinesl ntb s istou a vse bez problemu. Termostat normalne spina a pousti vodu do chladice (po ohrati na 70 tusim, se zacela zvedat teplota vody v chladici). Ventilator si normalne pres istu sepnu a taky se hlavne sam spusti pri urcite teplote vody v chladici (tusim ze 55-57). Auto pri jizde drzi stalou teplotu kolem 100 (venku 16) v chladici to lita ruzne 50-70 pode jizdy. Najeto 10 km po meste do prace, predtim tak 30 minut volnobehu, kdyz jsem si hral v iste. Vse ostatni v aute plne funkcni a bez problemu (krom praskle zarovky vepredu
).
Chyby v iste jsou (vse ve stejny kilometr, v dobe prvniho prehrati motoru)
- 00F217 (zvysena teplota oleje)
- 002EFE (neseptnuti sahary)
- 00A752 Message error (steering wheel angle, 0x0c4), NVE receiver, SZL / DSC transmitter
- 00A751 Message error (swivel motion blocked), NVE receiver, DSC transmitter
Vecer, cestou z prace (20km mesto) problem s teplotou nebyl. Ale vyskytlo se neco noveho - kolisani otacek kolem 1 tisice. Na miste pri zarazenem P, jsem proslapnul plyn na 3k, otacky normalne padaly a pod hranici 1k (cca 800) vyskocily na 1100-1200 a pak normalne spadly na volnobeh (550-600 ?). Takhle se auto chovalo posledni 3-4 km i pri jizde (kolisani pouze u toho 1k). Jinak normalne hladce radilo, zadne skubani, jinych problemu jsem si nevsimnul.
Dneska (auto cely vikend stalo na miste) jsem se s tim vydal do prace a nenastal ani jeden z vyse zminenych problemu. Teploty v poradku, vetrak se toci a funguje, otacky nekolisaji, radi/podrazuje hladce a plynule, celych 9km po meste vse jak ma byt. ALE, kilometr pred praci se objevil trojuhelknik a nizky stav oleje (po lehce ostrejsim startu z krizovatky rovne , jednicka vytocena na 3 500 - 4 000 RPM max). Autodiag v idrivu psalo at doleju 1 litr. Olej (a filtr smozdrejme) byl menen pred 3000 km, je tam 10w60. Rucni kontrolou (auto stalo hodinu) je tam opravdu malo oleje, zhruba 1-2 mm nad minimalni hranici, autodiag v idrivu hlasi ze hladina je OK. Olej jsem kontroloval cca pred mesicem a byl v poradku, merka na max.
Asi nutno rict, ze auto moc nesetrim, ostre rozjezdy z krizovatek, ostrejsi jizda, vysoke otacky atd. Vsechno samozdrejme az po uplnem zahrati motoru, chovam se k nemu slusne a jak by se melo (aspon doufam teda), mam ho rad
. Ma to nejakou souvislost ? Komplet pretesnit a udelat motor ?
Snazim se kontaktovat Snejka (zatim marne
) a nejak se s nim domluvit, ze bych se stavil (jsem z Plzne, tak je asi nejbliz on). Vim a chapu, ze toho ma hodne, tak se casem snad podari a mezitim nekdo zkusenejsi poradi
Diky ! 

Minuly tyden mi 2x nesepnul ventilator (sahara) a prehral se mi motor (2x za 2 dny). Poprvy pred barakem, kdyz jsem parkoval, tak zahlasilo oranzove zvysenou teplotu motoru. Do minuty, nez jsem zaparkoval zahlasilo znova cervene -> okamzite jsem vypnul motor.
Druhy den vse v poradku. Ujeto cca 50 km dalnice/okresky a auto zahlasilo nizky stav chladici kapaliny. Po zastaveni se vetrak tocil (motor stale bezel, klimatizace off). Vypnul jsem motor, chvili pockal, otevrel expanzku a ola hladina vody naprosto v poradku. Perko vykukovalo z nadrzky, tak jak ma byt. Nastartuju a vse bez problemu. Ten samy den (po ujetych cca 20 km) jsem stal na miste pred garazi a opet, vetrak se netocil a ani po zanupti klimy se nesepnul - do chvile oranzove zvysena teplota motoru -> vypnul jsem motor.
Druhy den rano jsem prinesl ntb s istou a vse bez problemu. Termostat normalne spina a pousti vodu do chladice (po ohrati na 70 tusim, se zacela zvedat teplota vody v chladici). Ventilator si normalne pres istu sepnu a taky se hlavne sam spusti pri urcite teplote vody v chladici (tusim ze 55-57). Auto pri jizde drzi stalou teplotu kolem 100 (venku 16) v chladici to lita ruzne 50-70 pode jizdy. Najeto 10 km po meste do prace, predtim tak 30 minut volnobehu, kdyz jsem si hral v iste. Vse ostatni v aute plne funkcni a bez problemu (krom praskle zarovky vepredu

Chyby v iste jsou (vse ve stejny kilometr, v dobe prvniho prehrati motoru)
- 00F217 (zvysena teplota oleje)
- 002EFE (neseptnuti sahary)
- 00A752 Message error (steering wheel angle, 0x0c4), NVE receiver, SZL / DSC transmitter
- 00A751 Message error (swivel motion blocked), NVE receiver, DSC transmitter
Vecer, cestou z prace (20km mesto) problem s teplotou nebyl. Ale vyskytlo se neco noveho - kolisani otacek kolem 1 tisice. Na miste pri zarazenem P, jsem proslapnul plyn na 3k, otacky normalne padaly a pod hranici 1k (cca 800) vyskocily na 1100-1200 a pak normalne spadly na volnobeh (550-600 ?). Takhle se auto chovalo posledni 3-4 km i pri jizde (kolisani pouze u toho 1k). Jinak normalne hladce radilo, zadne skubani, jinych problemu jsem si nevsimnul.
Dneska (auto cely vikend stalo na miste) jsem se s tim vydal do prace a nenastal ani jeden z vyse zminenych problemu. Teploty v poradku, vetrak se toci a funguje, otacky nekolisaji, radi/podrazuje hladce a plynule, celych 9km po meste vse jak ma byt. ALE, kilometr pred praci se objevil trojuhelknik a nizky stav oleje (po lehce ostrejsim startu z krizovatky rovne , jednicka vytocena na 3 500 - 4 000 RPM max). Autodiag v idrivu psalo at doleju 1 litr. Olej (a filtr smozdrejme) byl menen pred 3000 km, je tam 10w60. Rucni kontrolou (auto stalo hodinu) je tam opravdu malo oleje, zhruba 1-2 mm nad minimalni hranici, autodiag v idrivu hlasi ze hladina je OK. Olej jsem kontroloval cca pred mesicem a byl v poradku, merka na max.
Asi nutno rict, ze auto moc nesetrim, ostre rozjezdy z krizovatek, ostrejsi jizda, vysoke otacky atd. Vsechno samozdrejme az po uplnem zahrati motoru, chovam se k nemu slusne a jak by se melo (aspon doufam teda), mam ho rad

Snazim se kontaktovat Snejka (zatim marne


