Legy píše:Zdravím, byl jsem už rozhodnutý kupovat 325i, ale klesání cen dieselů (hlavně v zahraničí), mě udělalo opět nerozhodným, jestli vzít benzín nebo diesel. Ročně by jsem na dieselu ušetřil tak 10 000,- za palivo...na druhou stranu se bojím abych hned nenechal v servisu několik tisíc za turbo nebo vstřiky. Takže vás žádám o radu nebo zkušenosti. Přesněji se tedy jedná o BMW e46 325i (M54B25) 141kw vs. 330d (M57D30) 135kw obojí manuál (u dieselu v manuálu není totiž potencionální hrozba výřivých klapek v sání)

Víš co, ono je to u takhle starých aut jedno.

Teoreticky můžeš dělat rozpočty jaký chceš, tady by mně palivo stálo 10,000 tady by mohlo odejít tohle támhle tohle jenže tohle všechno bude fungovat jenom s novým autem který budeš mít 5 let. Když si koupíš 20 let starý e46 tak ti může kdykoliv odejít cokoliv, možná ti na dieselu odejde turbo, možná se ti na benzínu začne loupat lak, možná ti odejde řídící jednotka nebo ABS a možná nic.
Tak a nebo tak nejspíš stejně hned bude potřebovat vložit nějaký peníze na obnovu brzdovýho systému, pravděpodobně nějakých součástek podvozku atd... protože auto kde je tohle všechno obnovený ti nikdo neprodá.
Já mám 320d už 4 rok, zatím mám původní turbo, vstřiky, pumpu atd... Abych všechno po koupi dal do pořádku jsem utratil 35,000 (dělal jsem si skoro všechno sám jinak by mně to stálo blíž k 100,000

), od tý doby jezdím celkem bez velkých problému, akorát opravuju maličkosti ale to neznamená že mi zítra třeba neodejde pumpa.
Shrnul bych to tak, kup si co se ti líbí, na co máš peníze a co je v lepším stavu. Obě auta jsou dobrý. Náhradní díly nejsou levný a nejsou všude jako na starý Škodovky tak že počítej s tím že si budeš muset dovolit sem tam nečekaně utratit třeba pár tisíc na opravu. Když si neumíš nic opravit sám, počítáš každou korunu a máš v bance za 5 let šetření 100,000 a kupuješ e46 za 80,000 tak to není pro tebe.
EDIT: Jo a vířivý klapky v sání jsou jak v manuálu tak v automatu od roku 2002 nebo 2003, každopádně to není problém je vyndat, a i kdyby ti prodejce říkal že jsou vyndaný, tak bych to sání stejně sundal a přesvědčil se.
A co se týče klesání cen dieslů v zahraničí, což znamená v Německu

na to bych si dal bacha, zákaz dieslů se tam týká jenom středů velkých měst, v Evropě je kromě Německa pořád 26 zemí a 361 milionů lidí kterých se žádný omezení dieslů v dohledný budoucnosti netýká a který pěknej diesel sklofnou raz, dva. Jen aby ti neprodali nějakej šmejd a ty jsi si nemyslel jak klesla cena a jak jsi ho koupil výhodně.
