Funkce katalyzátoru
Napsal: sob 27.10.2018 15:52
Ahoj, nejedná se o BMW, ale Škodu, tak se omluvám, že to píšu sem. Ona ta funce asi bude obdobná ve všech autech. Mám problém takový, že mně diag píše malý účinek katalyzátoru. Jak přesně funguje katalyzátor? Zjistil jsem, že jsou to pláty vzácných kovů (platina, palladium a rhodium). Diky chemické reakci, které vzniká od 300 °C se jedovate látky rozloží na oxid uhličitý a vodu. Nikde jsem se, ale přesně nedozvěděl, jestli je ta činnost podpořena ješně nějakou chemikálii, kterou jsou tyto vzácné kovy napuštěny a časem se můžou vypálit nebo samotná kombinace těchto kovů tu reakci vyvolávaj. Když jsem do výfukového potrub zavedl kameru, tak vložka je neporušená. Otázka je, jak to vypadá z druhé srany. Kameru jsem zavedl od diagnostické sondy (místo nejlíp přístupné). Zdejší mechanici mně přesně nebyli ani schopni říct, jestli jsou v pořádku Lambdy. Všichni mně řekli vyměň vše a máš to. Já jsem byl schopný změřit jen diag lambdu, ale řídící ne. Je širokopásmová a bez osciloskopu to nelze. No ale po 240 000 km jsem je dal nové, když už bude nový kat.
Jen tak pro info ohledně provozu auta na LPG. Někteří zdejší členové si myslí, že LPG nepatři do auta a ničí to motor. To samé si myslel i jeden automechanik.
Jedná se o 1,4 MPI 50 KW. Takové kecy, že bude motor vypitej a tlaky v háji, ventily a tak. Auto má na LPG najeto 200 000 km a tlaky válců jsou 12 bar, motor bez karbonu a ventily taky cajk, takže LPG motor neničí. Spíš neodborná montáž. A tady je vtip v tom, že zde by mělo být namontované sekvenční vstřikování a jeden exot sem před 14 lety namontoval klasické LPG do karburátoru. Takže se směs připravuje ve škrtící klapce. Proto asi katalyzátor umřel. Ale po 240 000 km je to fuk vzhledem k ceně katu.
Jen tak pro info ohledně provozu auta na LPG. Někteří zdejší členové si myslí, že LPG nepatři do auta a ničí to motor. To samé si myslel i jeden automechanik.
Jedná se o 1,4 MPI 50 KW. Takové kecy, že bude motor vypitej a tlaky v háji, ventily a tak. Auto má na LPG najeto 200 000 km a tlaky válců jsou 12 bar, motor bez karbonu a ventily taky cajk, takže LPG motor neničí. Spíš neodborná montáž. A tady je vtip v tom, že zde by mělo být namontované sekvenční vstřikování a jeden exot sem před 14 lety namontoval klasické LPG do karburátoru. Takže se směs připravuje ve škrtící klapce. Proto asi katalyzátor umřel. Ale po 240 000 km je to fuk vzhledem k ceně katu.