Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ztráta výkonu v nízkých otáčkách / 530da 142kw 2003
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tvoje turbo nedává potřebný tlak v nižších otáčkách a proto motor nemá výkon. Při vyšších už OK. Zkontroluj si hadičku č.11 na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 . Zpravidla bývá zpuchřelá a nízké vákuum nestačí k přenastavení lopatek turba v nízkých otáčkách. 

..ano muže to být ono jak píše starML....podtlak-hadičky.....
....jinak já už to neřeším netahá to odspoda vubec co jsem to už koupil....dal jsem fungl nove turbo a furt to same....dvakrát už jsem menil celý ale doslova celý podtlakový vedení....silentbloky na motoru nový origo a nic..bez změny....svagr s 2,0 103kw obchcavia me dá jak nic....už jusem se stím smril že je to starý auto a výkon je asi jen na papíře....motor je to dobrej šetrnej hospodárnej ale zklamal jsem se...nejsem žadnej zavodník ale jede to stejně jako 66kw octavka stará...nic víc nic míň....jinak zbytek auta i ten motor vypadá jako z fabriky....krásný zachovalí 2002/1...mám to auto od 150000km teď má 240000 a je to pořád stejný....diag samo -nic nepíše...hodne štěstí
....jinak já už to neřeším netahá to odspoda vubec co jsem to už koupil....dal jsem fungl nove turbo a furt to same....dvakrát už jsem menil celý ale doslova celý podtlakový vedení....silentbloky na motoru nový origo a nic..bez změny....svagr s 2,0 103kw obchcavia me dá jak nic....už jusem se stím smril že je to starý auto a výkon je asi jen na papíře....motor je to dobrej šetrnej hospodárnej ale zklamal jsem se...nejsem žadnej zavodník ale jede to stejně jako 66kw octavka stará...nic víc nic míň....jinak zbytek auta i ten motor vypadá jako z fabriky....krásný zachovalí 2002/1...mám to auto od 150000km teď má 240000 a je to pořád stejný....diag samo -nic nepíše...hodne štěstí
starML píše:Tvoje turbo nedává potřebný tlak v nižších otáčkách a proto motor nemá výkon. Při vyšších už OK. Zkontroluj si hadičku č.11 na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 . Zpravidla bývá zpuchřelá a nízké vákuum nestačí k přenastavení lopatek turba v nízkých otáčkách.
Hadicku zkontroluju,vsimnul sem si, ze od zadniho dilu vyfuku jde divnej hlubokej zvuk jako praskleho dilu.Motor nejde nejak nepravidelne.Je mozne, ze by to delalo podavaci cerpadlo?!Ted sem nasel kluk co mel stejny problem.Dekuju za kazdou pomoc lide dobri
roman530d píše:jo,to bylo do 2500-3000 ot. uplně bez turba,pak až zabral.Každopádně to chce diagnostiku.Ale já jsem měl tento problém....
Teď mam problém s diagnostikou....šikovnej týpek mi nezvedá telefon

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Zátah turba, tj. zvýšený plnící tlak, by se měl projevit někdy mezi 1700-1900 rpm, jak u kterého auta. Funguje to tak, že vakuová pumpa po nastartování vytvoří podtlak, který je rozváděn do více spotřebičů. Jedním ze spotřebičů je regulátor geometrie lopatek turba a nastaví je na maximální plnící tlak, aby už i v nízkých otáčkách turbo dávalo více vzduchu do motoru. Vypadá to takto:
http://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHx ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=2TNk3IuW ... dded#at=19
http://www.youtube.com/watch?v=oXUkOoCp ... dded#at=17
a je to úplně jedno, že to je video z 320d. Takže po nastartování ten podtlak musí tu regulační tyčku vtáhnout do membrány - tím se nastaví lopatky na max. plnící tlak. Po dosažení maximálního plnícího tlaku elektromagnetický ventil podtlak sníží, aby se motor nerozletěl - tyčka se z membrány vysouvá a lopatky se přestaví na menší plnící tlak. U toho třetího videa se ta tyčka začne hýbat už při zapnutí zapalování, protože předtím motor běžel a systému už podtlak byl. Ale normálně se to začne hýbat až po nastartování - pokud se ten podtlak do té membrány vůbec dostane a pokud ta membrána není prasklá nebo mechanismus lopatek zanesený karbonem. Takže se vykašlete na diagnostiku, vezměte si baterku a přiberte nějakého pomocníka, který Vám bude šlapat na plyn.
Další test:
Pokud turbo dává plnící tlak, tak se to projeví na tvrdosti té gumové hadice, která přivádí vzduch od turba přes intercooler nahoru do sání. Při přidání plynu nad 2.000 rpm ta hadice musí znatelně ztvrdnout. Takže pomocník přidává plyn a já promačkávám hadici a cítím, "že mi tvrdne"
Ale taky jsem měl zákazníka se speciálním KN filtrem (hruškou) pro zvýšení výkonu. Jenže ta hruška byla zasraná jak jetel, vůbec skrz ni nebylo vidět a hadice netvrdla, naopak se scucávala, jak se motor zoufale pokoušel získat vzduch, který se přes filtr a turbo nedostal. Takže si prověřte, jak vám reaguje regulace geometrie a jak "Vám tvrdne". Potom můžeme hledat dále. Současně doporučuji pročíst tento článek, ve kterém Zverbo našel únik podtlaku v jednom z dalších spotřebičů, takže na regulaci turba už žádný podtlak nezbyl http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... bo&start=0 .
Další články a videa:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 20041.html
http://www.youtube.com/watch?v=isP2qK8P4Oc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=G6kk4BrJ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=th4CGju4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W5k0gfIo ... re=related
Další moje články najdete na slovenském fóru, kde jsem se já a TT-SIMIK více rozepsali. Současně upozorňuji, že zde popisuji podtlakovou regulaci s proměnnou geometrií lopatek (VGT), použitou u CR motorů. U starších TDS je regulace tzv. obtokem (Waste-Gate). Více teorie najdete zde :
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
http://dieselpower.cz/reesha/images/turbos/vanes/
http://news.auto.cz/technika/preplnovan ... hadla.html
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=7170
To hadice:
Vím, že jsi vyměnil hadičky i celé turbo, výfuk máš průchozí a nad Hrozenkovem Tě předjel "prasát". Další nápady nemám, ale kdyby jsi jel okolo Mariánek, tak se zastav.
To leon46:
Ty máš novější systém, místo podtlaku tam je elektrická regulace, kterou je nutno otestovat diagnostikou. Ale hadice by měla taky zvrdnout.
http://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHx ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=2TNk3IuW ... dded#at=19
http://www.youtube.com/watch?v=oXUkOoCp ... dded#at=17
a je to úplně jedno, že to je video z 320d. Takže po nastartování ten podtlak musí tu regulační tyčku vtáhnout do membrány - tím se nastaví lopatky na max. plnící tlak. Po dosažení maximálního plnícího tlaku elektromagnetický ventil podtlak sníží, aby se motor nerozletěl - tyčka se z membrány vysouvá a lopatky se přestaví na menší plnící tlak. U toho třetího videa se ta tyčka začne hýbat už při zapnutí zapalování, protože předtím motor běžel a systému už podtlak byl. Ale normálně se to začne hýbat až po nastartování - pokud se ten podtlak do té membrány vůbec dostane a pokud ta membrána není prasklá nebo mechanismus lopatek zanesený karbonem. Takže se vykašlete na diagnostiku, vezměte si baterku a přiberte nějakého pomocníka, který Vám bude šlapat na plyn.
Další test:
Pokud turbo dává plnící tlak, tak se to projeví na tvrdosti té gumové hadice, která přivádí vzduch od turba přes intercooler nahoru do sání. Při přidání plynu nad 2.000 rpm ta hadice musí znatelně ztvrdnout. Takže pomocník přidává plyn a já promačkávám hadici a cítím, "že mi tvrdne"

Další články a videa:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 20041.html
http://www.youtube.com/watch?v=isP2qK8P4Oc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=G6kk4BrJ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=th4CGju4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W5k0gfIo ... re=related
Další moje články najdete na slovenském fóru, kde jsem se já a TT-SIMIK více rozepsali. Současně upozorňuji, že zde popisuji podtlakovou regulaci s proměnnou geometrií lopatek (VGT), použitou u CR motorů. U starších TDS je regulace tzv. obtokem (Waste-Gate). Více teorie najdete zde :
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
http://dieselpower.cz/reesha/images/turbos/vanes/
http://news.auto.cz/technika/preplnovan ... hadla.html
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=7170
To hadice:
Vím, že jsi vyměnil hadičky i celé turbo, výfuk máš průchozí a nad Hrozenkovem Tě předjel "prasát". Další nápady nemám, ale kdyby jsi jel okolo Mariánek, tak se zastav.
To leon46:
Ty máš novější systém, místo podtlaku tam je elektrická regulace, kterou je nutno otestovat diagnostikou. Ale hadice by měla taky zvrdnout.
djbirkoff píše:Tak, abych vám poděkoval a zároveň řekl.Byla prasklá hadice podtlaku turba směřující k čidlu tlaku turbahadice byla na konci roztřepená a vypadlá.Hadice se zkrátila a nasadila z5.Turbo a auto jede jak má
Takže tak ,) děkuji
Směřující k čidlu tlaku turba??? vždyť čidlo tlaku turba je zezadu v sání a žádná hadička tam nevede

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Podle mne se jedná o hadičku č. 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 45&lang=cs a to, co DJ pojmenoval čidlem, je měnič tlaku č.1. Hlavně že mu to frčí !

