Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

úpravy motoru m30b35

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
jarabagrak
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#1 Příspěvek od jarabagrak »

mate nekdo zkusenosti s upravami tohoto motoru?vsude ctu jak je tenhle motor predimenzovany a ze snese bez problemu + 100ps,nic konkretniho jsem ale nenasel.
zajimalo by me na jaky vykon se da dostat bez turba
jak
co to stoji
jestli jsou pak zapotrebi nejake dalsi upravy ostatnich komponentu,popripade jake
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

M30B35 je klasickej starej 12v motor. Dělalo se ho víc verzí, ale nejlíp se na úpravu hodí bezkatový verze, který mají rovný písty - to je asi základ pro to, aby jsi zvýšil kompresy a celkovej průběh motoru.

Bohužel jsou to poměrně staré motory, které mají najeto už fakt dost, a 9 z 10 jich je napůl po smrti, že jsou zralé na velkou generálku.

Dá se upravit hlava, optimalizovat saní, zvyšit komprese, lehkej setrvačník, alpina program, ostra vačka, alpina/hartge svody atd...

Nejlepší je sehnat motor třebas z B10, kterej v serii má 240ps a nemusíš nic řešit, pouze ho uvedeš do top stavu, ale nejsou a když už jo, tak stojí moc :)
Navyšování atmosferickej koní stoji fakt dost penez a času...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od darklord »

Alebo zohnat S38 :)
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Hagen »

Kdyz uz si zminil alpina soft, mam jeden k dispozici, ale nevim zda to ma smysl na serii motor, kterej je vpodstate v dobrem stavu na to kolik ma najeto...
Mas s tim zkusenosti? 8)
jarabagrak
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#5 Příspěvek od jarabagrak »

na jakej vykon myslis ze se dostanes snizenim hlavy,vackou,setrvakem a cipem?a jak moc se zhorsi motor v nizkych otackach?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jarabagrak píše:na jakej vykon myslis ze se dostanes snizenim hlavy,vackou,setrvakem a cipem?a jak moc se zhorsi motor v nizkych otackach?


nezískáš vůbec nic pokud základní mechanický části jsou v prdeli... na motoru co nemá tlaky, budeš těžko ladit kompresy. když máš vakl na ložiskách, tak taky nemůžeš pouštět píst blízko hlavě...

darklord píše:Alebo zohnat S38 :)


Nebo, a absolvovat to stejně celý taky :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
kuca25
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 19.11.2012 01:00

#7 Příspěvek od kuca25 »

je to už nějakej pátek, ale tušim na slovenskym foru nějakej maník přehrál soft na 95 oktan, upravil jaksi sání + ještě nějaky blbosti no a e34 dávala údajně na brzdě 250 koní .. nebo si můžeš nechat udělat výfuk. základem je ale motor ve výbornym stavu. takže šup srdíčko změřit a pak těch 210 koníků oživit :) pokud ti to nebude stačit a rozhodneš se pro komplet výfuk se sáním, turbo, kratší kvalty nebo jakoukoliv další "úpravu", tak nezapomínej, že abys využil třeba ty 3 stovky koní, potřebuješ na to dimenzovat brzdy a mít vcajku podvozek ! jak psali předemnou - ve výsledku tě to bude stát spoustu času, nervů a peněz (hodně peněz). pokud to auto ještě nemáš, je na zvážení, jestli nekoupit rovnou 4 nebo 5ti litra, ktery těch 300 koníků mají (byť zase jen na papíře).
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

soft na 95 benzín? to má snad standardně ne ? :) asi jsi myslel na 98 spíše :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jarabagrak
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#9 Příspěvek od jarabagrak »

diky.240ps neni moc za ty prachy,myslel jsem,ze se necha priblizit vic ke 300.coz je asi blbost kdyz b10 ma 250.je mi jasny ze vylagrovanemu motoru nejspis neprospeje zviseni tlaku.mam e34 535,tlaky ok.auto je dost zbastlene a podle nekterych uprav mu nekdo daval pekne do tela.az se divim ze motor tlaky ma,asi je to opravdu drzak.brzdy mi pripadaj slabe i takhle.ktera auta s timhle motorem byli bez katu?pisty by sli zamenit?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

bez katu byly E28, E24 :)
Písty by šli/nešly ... to je už problém strojařiny :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět