Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

bmw E39 problem se servem?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#1 Příspěvek od Frax »

Ahoh vsem,

jak se projevuje vadne servo?

Mam problem, ze se mi trepe volant prdevsim pri brzdebi, ale kotouce jsou nove menene v cervnu, najeto maji asu 20tis jsou to meyle PD, ale! obcas se mi trepe volant i pri jizde cca 80kmh, je mozne, ze pokud jsou kotouce zvlnene, ze by kopaly do volantu i pri jizde?

Nadobka serva mi slzi, kazdy mesic kontroluji, a pripadne doleju. Na tu hrebenovou hridel vidim jen castecne a je sucha, volant mi vrzne jen po plranu v minulych mrazech, da se zavada nejak diagnistikovat bez toho aby to muselo na zvedak?

Dale bych potreboval napichnout na diag, mohl by nekdo mene vytizenej nez snake z Prahy?:) mam tu 20pin zasuvku.

diky K
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od oldaf »

Pokud se ti rozklepe volant při mírném přibrždění tak to většinou dělají vyžvejkané silentbloky v ramenech
Dělá to hlavně silentblok č. 5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#3 Příspěvek od Frax »

Dekuju za typ, to he opeava za par korun, sundam kolo a nekde zapacim? Da se to vymebit i v garazi doma nebi je treba lis?
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od oldaf »

Vyměnit se dají i doma. Lis nepotřebuješ, stačí na to i svěrák. Chce to rovnou prohlídnout všechny čepy, lepší je někdy vyměnit raději celé rameno protože vyměníš ten silentblok, uděláš geometrii a za měsíc budeš měnit rameno kvůli čepu.
fubutomas
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Jihlava

#5 Příspěvek od fubutomas »

Za předpokladu že si koupí replikové rameno je možná lepší vyměnit pouze ten silentblok a nechat origo rameno,pokud je čep ok,protože i ojeté origo vydrží déle než nové replikové :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od soukupadam »

Jak nejlíp poznat že je čep nebo SB k.o.? Myslim jak poznam jestli ten a nebo ten?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#7 Příspěvek od Teddy »

Mě teda kotouče Meylle vydržely asi 2 tis. km. Teď po cca 6 tis. už se s tim fakt nedá jezdit, takže se chysam na reklamaci. Koukal jsem, že origo vychází jen asi o litr dráž, takže jdu do origo.

Mě to dokonce brzdí, jako bych houpal nohou na brzdě. Nejvíc znát je to při lehkym dobržďování z kopce třeba na křižovatce.
Když zvednu auto na hever a točim kolem, tak je slyšet, jak desky škrtaji o kotouč nerovnoměrně. Takže už jsou ty kotouče úplně v pr...

Nespoléhej slepě na to, že ty kotouče jsou 100% OK. Meylle už prej dávno neni to co bejavlo!!
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#8 Příspěvek od Frax »

Teddy,

díky za tip, zkusím to také jakmile se někomu naseru do garáže :)

Ohledně vadného dílu 5 jak je psáno výše, je nějaký způsob jak poznat, že je v něm vůle ? Mám nějak strčit trubku a zapáčit nebo.. ?

Dík
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#9 Příspěvek od Teddy »

Já jsem tu vůli poznal tak, že jsem vzal za kolo. Dával jsem axiální táhla a horní ramena.

Lomcováním za kola to zkoušeli i v servisu. Je to lepší ve dvou. Sám jsem sice poznal, že je tam vůle, ale už jsem neviděl kde. Jeden lomcuje a druhej kouká.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#10 Příspěvek od oldaf »

Nejlíp nechat auto na kolech na jámě a montpákama s tím zahejbat zespodu
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#11 Příspěvek od oldaf »

Taky je to poznat když s autem budeš cukat dopředu a dozadu, a někdo ti bude koukat na kola co dělaj při zabrždění. Když je ta 5 vyměklá tak při zabrždění při jízdě vpřed se kolo dost posune k podběhu a při jízdě vzad a zabrždění se posune k nárazníku.
Odpovědět