Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vyndání dpf u e61 530d
Na to bude těžká odpověď. Podle toho co jsem sledoval tak někteří by to už podruhé neudělali a jiní zase pějí ódy jak jim to míň žere a líp jede... Já osobně bych šel asi cestou výměny. Co jsem koukal tak se dají sehnat neorigo kolem 10 - 12 tis. U mě byl DPF filtr měněn ještě v německu v cca 180 000 km. Teď mám na tachu 240 tak by ještě tak 100 mohl dát. Důležitý je aby se auto dokázalo zahřát na provozní teplotu jinak nemůže proběhnout regenerace...
dave4x4 píše:máte někdo zkušenost s vyndáním dpf u 530d? Jde mi o to zda by jste ho nechali vyndat i podruhý nebo příště zvolíte jinou cestu.
Díky
Pokud jde zregenerovat,vyčistit ... udělal bych to. Já došel do stádia kdy už vyčistit nešel ,tak jsem mu pomohl menším otvorem. Ted jede jako píchlá svině ,ale když mu šlapu na krk tak kouří

Já jsem ho vyndal. Bohužel už nebyla jiná možnost. Auto jede výrazně líp a má menší spotřebu.
Dneska bych ale šel spíš cestou výměny. To co už ti asi nikdo nepřizná je, že pravděpodobně s novym, neucpanym filtrem to jede stejně, jako bez filtru a nejspíš to má i tu nižší spotřebu.
Spíš kdyby sem napsal někdo, kdo ho měl ucpanej a šel cestou výměny.
Ten muj už byl tak zasekanej, že motor šel do nouzáku na omezenej výkon. Vyčistil jsem ho, ale pak se to každou jízdu regenerovalo. Prostě už byl v pr...
Dneska bych ale šel spíš cestou výměny. To co už ti asi nikdo nepřizná je, že pravděpodobně s novym, neucpanym filtrem to jede stejně, jako bez filtru a nejspíš to má i tu nižší spotřebu.
Spíš kdyby sem napsal někdo, kdo ho měl ucpanej a šel cestou výměny.

Ten muj už byl tak zasekanej, že motor šel do nouzáku na omezenej výkon. Vyčistil jsem ho, ale pak se to každou jízdu regenerovalo. Prostě už byl v pr...
dave4x4 píše:no a další věc , zda tu někdo nemá zkušenost s neoriginálem. Zda to funguje, nehlásí nějaké nesmysli. Jde mi jen o to, abych nedal 10t za něco, , co nebude fungovat a nakonec by to šlo ven.
To by mě zajímalo taky, protože ho mám taky venku a vadí mi to, mě teda shořel, nevyndaval jsem ho úmyslně.
Každopádně nevidím zásadní rozdíl ve spotřebě a pokud funguje, tak rozhodně ho tam nechat. Ovšem průser je, že u těchto auto dělaj paseku termostaty a člověk ani neví, že je to podchlazený a nemůže regenerovat.
Ono i když děláme regeneraci v práci přes diagnostiku, tak jsou tam podmínky, který musí být splněny.
Teplota motoru (tuším že nad 70°c)
Víc paliva než 1/4 nádrže
Žádná chyba v ŘJ motoru
Zatažená ruční brzda
Uvolněné pedály
Takže předpokládám, že některé tyto podmínky musí být splněny i u jedoucího vozidla.
Teplota motoru (tuším že nad 70°c)
Víc paliva než 1/4 nádrže
Žádná chyba v ŘJ motoru
Zatažená ruční brzda
Uvolněné pedály
Takže předpokládám, že některé tyto podmínky musí být splněny i u jedoucího vozidla.
horan píše:Ono i když děláme regeneraci v práci přes diagnostiku, tak jsou tam podmínky, který musí být splněny.
Teplota motoru (tuším že nad 70°c)
Víc paliva než 1/4 nádrže
Žádná chyba v ŘJ motoru
Zatažená ruční brzda
Uvolněné pedály
Takže předpokládám, že některé tyto podmínky musí být splněny i u jedoucího vozidla.
To ale popisuješ regeneraci na místě, vyvolanou diagnostikou, kdy samozřejmě nemůžeš trápit studený motor. Určitě se i v jedoucím stavu regenerace nespustí při úplně studeném motoru ale na těch 70 se dostanete i s vadnýma termostatama, takže rozhodně nemusí být motor zahřátý na 95, aby pustil regeneraci. Já měl s termostatama problémy delší dobu a regenerace normálně fungovala i když jsem měl motor na 80. Radši popiš, jak ten proces funguje a bude jasno, že to nemá s teplotou nic společného
Teddy píše:haarosh píše:Teplota motoru nemá na spouštění regenerace vliv. Zamyslete se, jak ta regenerace probíhá a kde probíhá.
To jsou mi novinky.... jak jsi na takovou blbost přišel?
Buď konkrétní, rád se poučím!

Tak bavíme se tu o tom, že SE spustí, nebo SE nespustí regenerace. Jedna z podmínek, kdy ŘJ spustí regeneraci je právě teplota motoru. Je to naprosto logický. Ta regenerace představuje zvýšenou zátěž na motor. Z toho důvodu je jednou (nikoliv jedinou) z podmínek provozní teplota motoru. Neznám přesný číslo, ale bude to tak asi min. 75 - 80 stupňů.
Vzhledem k tomu, jak často odcházeji termostaty je to, že se nespouští regenerace bohužel dost častá závada. U mě to bylo taky tak. Motor dosahoval teploty jen kolem 70. Při jízdě z kopce teplota i klesala. DPF se mi zaneslo tak, že už nešlo vyčistit ani čističema.
Nicméně tu przníme vlákno. O tom to tu neni. Taky vůbec nemá cenu o tom diskutovat. Je tu o tom řada vláken, říká to řada mechaniků co se v tom fakt vyznaji a bohužel to mam i já prakticky vyzkoušený. Mam E61 530 160kw.
Vzhledem k tomu, jak často odcházeji termostaty je to, že se nespouští regenerace bohužel dost častá závada. U mě to bylo taky tak. Motor dosahoval teploty jen kolem 70. Při jízdě z kopce teplota i klesala. DPF se mi zaneslo tak, že už nešlo vyčistit ani čističema.
Nicméně tu przníme vlákno. O tom to tu neni. Taky vůbec nemá cenu o tom diskutovat. Je tu o tom řada vláken, říká to řada mechaniků co se v tom fakt vyznaji a bohužel to mam i já prakticky vyzkoušený. Mam E61 530 160kw.
ja jsem vyndal tak pred pul rokem a jelikoz jezdim jen kratke trasy po meste tak bych ho tam nevratil.jinak nemel jsem vyplou regeneraci v sw a spoustelo se to tak co 500km pak to najednou prestalo a regenerace se nespustila dobre dva mesice.nedavno jsem menil termostaty a hned po vymene zase zacal regenerovat co 500km.takze teplota asi bude mit vliv na regeneraci.minuly tyden jsem ji nechal udelat i sw a je pokoj 
