
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 tukani na predni naprave - uz nevim
Ahoj, mam problem. Koupil jsem auto pred cca 30tis. km, na predni naprave ze strany od ridice od zacatku neco tukalo. Koukali jsme na to, vse utazene a bez vuli. Ramena byla vsechna nova. Neresil jsem to, to tukani neni tak drasticke. V mezicase umrela leva spojovacka, tu jsme vymenili a pri vymene zjistili, ze rizeni ma axialni vuli (nahoru dolu). Po case uz mi to ale zacalo vadit, tak po porade s mechanikem jsem koupil rizeni. Bohuzel to tuka stale stejne
dela to pri prejeti nerovnosti, hlavne v nizke rychlosti je to nejvic markantni. Prirovnal bych to k tukani stabiku, ale ulozeni je ok a kosti taky. Ja uz fakt nevim. Jinak to tuka porad stejne celych 30tis. co jsem s tim najel, nezhorsuje se to.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 103
- Registrován: sob 23.01.2010 01:00
Hlásím se do klubu - dělá mi to taky
Je to takové tupé ťuknutí když třeba přejedu koleje. Dělá to jen při určitých nerovnostech, ne vždy. Navíc jsem zjistil, že když třeba u Tesca přejedu příčný práh, tak jak se předek zhoupne, tak to zavrže jak dětskej kočárek.
Nápravu jsem nechal komplet zkontrolovat v Renocaru a na nic nepřišli.
Navíc mi ještě začalo cosi klepat někde v palubovce vlevo před řidičem - zní to jako když mezi čelní sklo a palubku zapadne propiska.
Zkrátka je to bezva, hledat duchy fakt miluju (a že už jsem jich pár chytal).
Budu rád, když tady na něco přijdete.

Je to takové tupé ťuknutí když třeba přejedu koleje. Dělá to jen při určitých nerovnostech, ne vždy. Navíc jsem zjistil, že když třeba u Tesca přejedu příčný práh, tak jak se předek zhoupne, tak to zavrže jak dětskej kočárek.
Nápravu jsem nechal komplet zkontrolovat v Renocaru a na nic nepřišli.
Navíc mi ještě začalo cosi klepat někde v palubovce vlevo před řidičem - zní to jako když mezi čelní sklo a palubku zapadne propiska.
Zkrátka je to bezva, hledat duchy fakt miluju (a že už jsem jich pár chytal).
Budu rád, když tady na něco přijdete.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Hmm dobrý zrovna jsem takový téma chtěl založit..
U mě kontrola nápravy proběhla a měla by být OK, jěště teda pojedu na vibračku pač v ruce páčit kolem je na prd, to odhalíš už jen fakt mrtvoly. Navíc dáno nový uložení tlumičů - je tam M technik. Nový zimní 245/40/18.
Ale klepání tlumiče by to být mohlo, prověřím. Jeví se mi to taky jak načatý kosti to potvrzuju.
Ještě tam teda mám jeden hlavní problém.
Při točení volantem doleva doprava jde slyšet takový doťuknutí, jako by ve sloupku volantu a klidně to mohou být spojovačky.
Ale říkám na kontrole se táhla i kosti zdají OK.

U mě kontrola nápravy proběhla a měla by být OK, jěště teda pojedu na vibračku pač v ruce páčit kolem je na prd, to odhalíš už jen fakt mrtvoly. Navíc dáno nový uložení tlumičů - je tam M technik. Nový zimní 245/40/18.
Ale klepání tlumiče by to být mohlo, prověřím. Jeví se mi to taky jak načatý kosti to potvrzuju.
Ještě tam teda mám jeden hlavní problém.
Při točení volantem doleva doprava jde slyšet takový doťuknutí, jako by ve sloupku volantu a klidně to mohou být spojovačky.
Ale říkám na kontrole se táhla i kosti zdají OK.
Tak je nás víc, dělá mi to stejně ale na straně spolujezdce. Náprava kompletně zkontrolována, vyměněné uchycení stabíku, ale pořád lehce ťuká. Hlavně při nižší rychlosti a menších nerovnostech. Řízení je bez vůle a nemám dynamic drive. Tak čím to může být?? Někteří spolujezdci to ani nezaregistrují, ale pořád to tam slyším. Vypozoroval jsem že když je mráz a auto je studené, tak to ťuká silněji. Tlumiče jsem zatím nekontroloval...
Zkuste se opravdu podívat na tyč (kosti) stabilizátoru ve fordu mi to ťuká taky.
I když jsem je měl pevné nehýbaly se, tak jsem klep do stabilizátoru a ejhe z tyčky stabilizátoru vyšel zvuk >ťuk
P.S. kdo neví co to je tyč stabilizátoru. je tu zde obrázek
I když jsem je měl pevné nehýbaly se, tak jsem klep do stabilizátoru a ejhe z tyčky stabilizátoru vyšel zvuk >ťuk
P.S. kdo neví co to je tyč stabilizátoru. je tu zde obrázek
- Přílohy
-
- _vyr_1901360_360_815061_4204160.jpg (6.81 KiB) Zobrazeno 2432 x
Kosti jsem měl načaté tak jsem vyměnil, ale zůstalo to lehké ťukání...mi00wa píše:Zkuste se opravdu podívat na tyč (kosti) stabilizátoru ve fordu mi to ťuká taky.
I když jsem je měl pevné nehýbaly se, tak jsem klep do stabilizátoru a ejhe z tyčky stabilizátoru vyšel zvuk >ťuk
P.S. kdo neví co to je tyč stabilizátoru. je tu zde obrázek
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Pravděpodobně délková roztažnost kovůTomas535D píše:Tak čím to může být?? .. Vypozoroval jsem že když je mráz a auto je studené, tak to ťuká silněji. Tlumiče jsem zatím nekontroloval...

Jo, je to tak - různý zvuky spolujezdci vůbec neregistrují. Ale my řidiči, kteříjsme s tím autem srostlí jak Avatar, tak slyšíme i trávu růst. Někdy to je problém v naší hlavě, ale je fakt, že disharmonické zvuky dokážou totálně rozvrátit onu radost z jízdy.
Jinak to lupnutí v řízení v krajních úvratích - je to před nebo po facelift. Starší ročníky měly s vrzáním v řízení problém, tak možná . . .
Jinak to lupnutí v řízení v krajních úvratích - je to před nebo po facelift. Starší ročníky měly s vrzáním v řízení problém, tak možná . . .

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 103
- Registrován: sob 23.01.2010 01:00
I kdyz mas rizeni bez vule (lupnuti, cvakani pri toceni volantem), tak toto muze zpusobovat hreben. Bracha mel tento problem na svoji byvale E60.Tomas535D píše:Tak je nás víc, dělá mi to stejně ale na straně spolujezdce. Náprava kompletně zkontrolována, vyměněné uchycení stabíku, ale pořád lehce ťuká. Hlavně při nižší rychlosti a menších nerovnostech. Řízení je bez vůle a nemám dynamic drive. Tak čím to může být?? Někteří spolujezdci to ani nezaregistrují, ale pořád to tam slyším. Vypozoroval jsem že když je mráz a auto je studené, tak to ťuká silněji. Tlumiče jsem zatím nekontroloval...
Nejrychlejsi je zkusit chytit tycku rizeni a tlacit ji nahoru a dolu v miste kde je prisroubovana do hrebenu. Je treba si sundat manzetu abys videl jak moc to chodi. Potom by byly volne futra hrebenu rizeni. Netukalo by to pri toceni volantem ale na nerovnostech kdyz je volant rovne ano...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
No tak nechtěl jsem to hned zmiňovat poňadž to nemám ověřené třeba jako rada výše, ale posunul jsem se dál. Ukázal jsem ťukání ve volantu vlevo/vpravo v tom Klimacaru (ne jen v krajní poloze, ale všude) a pan povídá, že bývá ohnutej hřeben do půlměsíce. Prej celkem často u těhle těžších Baworů a Merglů. Takže tzn. narovnat hřeben, broušení a tvrdochrom, přetěsnit atd. za 7k,- :/LosBizardos píše:I kdyz mas rizeni bez vule (lupnuti, cvakani pri toceni volantem), tak toto muze zpusobovat hreben. Bracha mel tento problem na svoji byvale E60.
Nejrychlejsi je zkusit chytit tycku rizeni a tlacit ji nahoru a dolu v miste kde je prisroubovana do hrebenu. Je treba si sundat manzetu abys videl jak moc to chodi. Potom by byly volne futra hrebenu rizeni. Netukalo by to pri toceni volantem ale na nerovnostech kdyz je volant rovne ano...
Takže bych radši aby to bylo něco primitivnějšího. Je tam snad stejná koncepce jak U E39 ne, tam se toto stávalo? Žádnej dynamic ani active steering. Prostě M-sport 530i manual před LCI.

Ale zas už jsem tu proceduru kdysi musel nechat dělat na E36 a pokud pak máte táhla a siláče nový + geo řídí se to jak první den z autosalonu. Nový řízení, jedním slovem balada, hbitá formulka.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 103
- Registrován: sob 23.01.2010 01:00
Budeš mít ten samý problém co já, klepání a lupání jak u debilů...část vyřeší narovnání hřebene, část přebroušení zubů na hřebeni a taky něco udělá pastorek (o kousek ho přesadí, aby ohoblované zuby byly v krajních polohách a ty zdravé uprostřed) který zajíždí do zůbů v tom hřebeni...toto dohromady i zruší tu mikrovůli, která bývá skoro u všech aut ve středové poloze... já jsem měl hřeben ohnutý jen o kousek, takže chromování nebylo třeba, ale zase mě opravoval ložiska v tom motorku aktivního řízeníTotic píše:No tak nechtěl jsem to hned zmiňovat poňadž to nemám ověřené třeba jako rada výše, ale posunul jsem se dál. Ukázal jsem ťukání ve volantu vlevo/vpravo v tom Klimacaru (ne jen v krajní poloze, ale všude) a pan povídá, že bývá ohnutej hřeben do půlměsíce. Prej celkem často u těhle těžších Baworů a Merglů. Takže tzn. narovnat hřeben, broušení a tvrdochrom, přetěsnit atd. za 7k,- :/LosBizardos píše:I kdyz mas rizeni bez vule (lupnuti, cvakani pri toceni volantem), tak toto muze zpusobovat hreben. Bracha mel tento problem na svoji byvale E60.
Nejrychlejsi je zkusit chytit tycku rizeni a tlacit ji nahoru a dolu v miste kde je prisroubovana do hrebenu. Je treba si sundat manzetu abys videl jak moc to chodi. Potom by byly volne futra hrebenu rizeni. Netukalo by to pri toceni volantem ale na nerovnostech kdyz je volant rovne ano...
Takže bych radši aby to bylo něco primitivnějšího. Je tam snad stejná koncepce jak U E39 ne, tam se toto stávalo? Žádnej dynamic ani active steering. Prostě M-sport 530i manual před LCI.
Ale zas už jsem tu proceduru kdysi musel nechat dělat na E36 a pokud pak máte táhla a siláče nový + geo řídí se to jak první den z autosalonu. Nový řízení, jedním slovem balada, hbitá formulka.
Ohnutej hřeben - to se mi fakt nějak nezdá.
Pokud se bavíme o stejným klepání, tak bych se vsadil, že to dělá na straně kde jsou kola. Prostě někde tam. A klepne to jen sem tam. Většinou, když přejedu třeba dekl od kanálu. Při větřích nerovnostech to nedělá, volant ani řízení žádnou vůli nemá. Myslel jsem, že je to horní uložení tlumiče nebo kostice. Ale nevím jak to odhalit.
Jinak klepání v palubovce na straně řidiče (to jsem popisoval výš) je dle Renocaru na sundání celé přístrojovky, do které se musí vlepit mirelonový proužek. Takže verdikt - s... na to.
Ale ta náprava by mě fakt zajímala, to už není "kosmetika".
Pokud se bavíme o stejným klepání, tak bych se vsadil, že to dělá na straně kde jsou kola. Prostě někde tam. A klepne to jen sem tam. Většinou, když přejedu třeba dekl od kanálu. Při větřích nerovnostech to nedělá, volant ani řízení žádnou vůli nemá. Myslel jsem, že je to horní uložení tlumiče nebo kostice. Ale nevím jak to odhalit.
Jinak klepání v palubovce na straně řidiče (to jsem popisoval výš) je dle Renocaru na sundání celé přístrojovky, do které se musí vlepit mirelonový proužek. Takže verdikt - s... na to.
Ale ta náprava by mě fakt zajímala, to už není "kosmetika".
Tak jsem porkocil nebo spis vlastne nepokrocil.
Odpojili jsme dnes stabilizator a porad to same. Povozil jsem mechanika na motoru a slysi to proste od kola.. ja uz se domnival, ze to bude neco jinyho uvolnenyho nez na naprave, ale mechanik tvrdi, ze to jde od kola, resp. slysi to z toho klobouku kde je tlumic
Jine rizeni, spojovacka a cep novy, tlumic s hornim ulozenim novy, tukalo to rok zpatky i s novyma ramenama, desticky to nejsou, stabik taky ne...
Odpojili jsme dnes stabilizator a porad to same. Povozil jsem mechanika na motoru a slysi to proste od kola.. ja uz se domnival, ze to bude neco jinyho uvolnenyho nez na naprave, ale mechanik tvrdi, ze to jde od kola, resp. slysi to z toho klobouku kde je tlumic
Jine rizeni, spojovacka a cep novy, tlumic s hornim ulozenim novy, tukalo to rok zpatky i s novyma ramenama, desticky to nejsou, stabik taky ne...