Já jsem nejraděj, když mi auto funguje jak má a pokud možno vypadá jako když sjelo z linky. Nejsem ten, kdo auto specifikoval (na to jaksi nemám), ale pokud už je auto nějak vyrobené, tak už ho neupravuju. Snažím se zachovat jej tak jak bylo. Pokud mi to situace dovolí chtěl bych mu dát pouze origo dílce a těšit se ze sloganu RADOST Z JÍZDY.
To je samozřejmě jeden přístup k autu. Podle mě ten nejlepší.
Jen jsem chtěl říct, že neodsuzuju profesionální funkční tuning. Vůbec mě nepohoršuje potkat medvěda se zdařilou úpravou od brabuse. Taky chápu, že si někdo koupí lepší brzdy, lepší podvozek a pak třeba i poladí motor. Ostatně asi i z toho důvodu, že každej má na auto jiný požadavky se dneska dělaji různý víc, či míň funkční tlačítka sport, nastavení v i-drive atd.
Samozřejmě se v žádnym případě nebavim o karbonový tapetě, olaminovanym polystyrenu pod názvem křídlo/spojler atd. Tomu já říkam zničený auto.
Je to o každým sólo. Já jsem začínal s tím, že jsem zdědil veterána a dva roky jsem ho opravoval a dával do původního stavu. Sháněl jsem origo starý díly a piplal se stím. Nakonec bylo auto jak nový a po pár letech jak přišla rodina jsem jej prodal sběrateli do německa.
Od tý doby ve mě zůstal vztah k originálu a originalitě a ten trvá dodnes. Neuznávám bastlení a předělávky.
Navíc spekulace s palivem a přemísťováním zásadních komponent v autě beru spíš jako žert, abychom tady měli o čem tlachat. Je fakt, že mnohé to docela pobouřilo - a musím říct, že právem. Pokud chce týpek tankovat Bio naftu, měl si koupit Avii. (ta by měla i docela velkej "kufr" ).
Teddy píše:...I když funkční tuning dělanej někym, kdo rozumí technice a umí to řemeslně udělat má něco do sebe. Ale to už jsme jinde...
Což je v téhle republice asi tak 1% z tuzingových idiotů. Právě dost často o tom, že si tento typ člověka koupí střep a pak to ještě víc zkurvý, vlastně vytuní...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
mcconrad píše:ad 2) zkus to tam nalit v lete a nechat auto stat treba dva tydny, kde ti bude na auto pekne prazit slunko, mozna ti pak dojde, proc BMW lepi na viko od nadrze nalepku NO BIODIESEL. Predpokladam, ze jsi ty tri nadrze natankoval a hned vyjel a to vse v zimnim obdobi...?
Vysvetleni:
Do druheho auta (sluzebni 118d r.v. 2006 necelych 200tis) to lejeme uz 4. rokem v lete i v zime naprosto bez problemu. Proto jsem zatim nijak dlouho nevahal tankovat rovnou od zacatku i F10ku ( koupe s 113tis km, zatm najeto asi 3-4tis km)
rassty píše:Ja mam e39 diesel 142 kw a v zivote by me nenapadlo dat tam biodiesel... to je tak do traktoru... jedine kvalitni naftu !
Chapu, kdybych ja sam B100 nepouzival uz snad 20 roku ve VSECH naftovych autech tak by mne to mozna taky nenapadlo ) Ja nepotrebuju delat bionafte reklamu, jen mne zajima jestli ma nekdo osobne s podobnym motorem s bionaftou problemy a pokud ano jake presne nebo je to pouze "jedna pani povidala"
prase007 píše:Bionaftu tam nelej, odejdou ti vstřiky, neni to teoretizování, je to realita. Oproti 118 d z 2006 se bavíme o úplně jinym motoru. Spotřeba 520D F11 v automatu je v průměru těch 6-7 litru. Stop and go nemám, ale jezdim spíš mimoměsto, tak je mi to jedno.
Ty 16" si zkus nejdřív jestli je tam vůbec nasuneš přes disky, jsou poměrně velký a mám pocit, že těch 17 fakt bude minimum.
Audio USB zásuvku mám pod opěrkou ruky mezi předníma sedačkama. Ta v kastlíku spolujezdce je fakt jen na dobíjení.
V cem jsou vstriky tak uplne rozdilne? Jaka realita vis konkretne komu se to na F10stalo a ze to bylo bionaftou? No ja bohuzel USB zasuvku zadnou pod operkou nemam
kornout píše:Jako ty dotazy jsou hezký, co psal, ta baterka to je masakr, auto v ceně cca půl mega K stop start, tam nejde jen o sw, je tam i jinej HW v tom autě, ale každopádně buď rád že to nemáš, protože největší problém tohodle systému je opotřebení motoru, řešilo se to postupně a defacto furt řeší. Motor když běží, tak se opotřebovává minimálně, zato právě starty mu dávaj pokouřit. F10 ještě klasicky nachipovat nejde, ještě nebyla prolomena ochrana jednotky (třeba na VW 1,6 TDI až loni), takže jedinné řešení je něco pořešit přímu u BMW, ale co vím, tak třeba u Mercedesu to stálo raketu, protože spolu s tím se řešily i brzdy a podovzek a pochybuju že to BMW prostě jen přeprogramuje s původním HW. Bionafta není dokonce zakázano jí do toho lít, v manuálu to nepíšou? Jinak ten infotainment F10 je uplně jinde jak u e60, to se mi moc líbí.
No ptal jsem se primo prodejce (autoriz. BMW dealer v SRN) kde jsem to kupoval, rikal ze je to u tohoto modelu sice od vyroby uz pripravene ale chybi tam JEDEN kabelovy svazek a proto to (od BMW !!) pridelat NEJDE. To mne trosku vyprovokovalo.... jo "bionafta zakazana" je sice napsane na vicku i u te 118d a presto 4. rokem zatim naprosto bez problemu
vita11 píše:Možná když vyděl ty reakce tak se lekl a už se sem bojí přijít
ale prdlajs .. byl jsem trochu busy a nedostal jsem se sem par dnu. Ze nektere reakce budou takove "negativne emotivni" jako jsou s tim jsem pocital a neberu to vubec osobne a jsem v pohode. Zajimaji mne predevsim fakta...
ZaK píše:Asi spíš nečekal takové ukamenování za tu bionaftu :roll: Ale když jsem řešil dojebané vstřiky já a telfonicky to konzultoval se StarML, téměř první jeho věta byla >>>"podivej se, lejete do toho sra_čky, naftu od jézáďáků, a pak se divíte že to nejede" Těžko potom zpytovat svědomí a nebo přemýšlet kdy, kde a co do toho vůbec kdo nalil... Má smysl takhle šetřit na palivu, když se to pak odrazí na údržbě/opravách
Samozrejme ze jsem cekal ze se najdou lidi kterych se to skoro "osobne dotkne" s tim se musi pocitat. Zajimaji mne predevsim fakta. Dojebane striky? Cim prosim konkretne? Naftou od JZDaku nebo BIONAFTOU ? Tankovanou kde a kolik km? Pridavane nejake aditiva? Na jakem aute/motoru presne a v kolika km? Bez techto konkretnich informaci se moc nepohnu....
nicméně kluci se ti snažili vysvětlit, že samozřejmě, když natankuješ dnes plnou bionafty, tak zítra není motor v kopru, ale bude se to pomalinku dít např. zminovaným zasíráním vstřiků...
Nejsem si jistý, ale myslím si že čím novější auto, tím jemnější vstřiky. A F10 už má určitě piezo vstřiky. Takže u starší 118D to třeba nebude tak náchylné jako u modernější F10 s jinými vstřiky. Ale je to jen doměnka...
No já nevim. Ty biosračky nespálila ani strejdova avia. Nakonec jsme to míchali s normální naftou a lili to do traktoru. Příšerně to zasíralo i filtry. Je to už z dob, kdy se bionafta objevila na trhu.
U tý bionafty je problém ne v bionaftě, ale v našich předpisech. V bionaftě zůstává taková lepkavá průhledná složka, která se musí odseparovat. To je to, co zanese filtry a pálí se na vstřikách.Už si to nepamatuju přesně, tak střelim od boku pro představu..... Naše norma uvádí přípustnej podíl tý sračky s obrovskym rozpětím (plácnu 5% - 40%). No a to je ten problém. Zatimco např. 5% neni nijak nebezpečnej, 40% už je rychlá smrt (třeba na pár nádrží). U tý avie to byly asi 4 nádrže. Přitom to palivo pořád vyhovuje normám.
Takže moooc záleží kde se ta bionafta tankuje a jak je čistá. Stačí si natankovat trochu bionafty do skleněnýho trychtýře (pár litrů) a nechat 48 hodin stát. Ta sračka je těžší a usadí se dole.
Z toho důvodu taky ta bionafta dělá větší neplechu, když auto dlouho stojí. Usadí se dole ten odpad a čerpadla ho koncentrovanej hned nasajou do motoru.
Tomas535D píše:Nejsem si jistý, ale myslím si že čím novější auto, tím jemnější vstřiky. A F10 už má určitě piezo vstřiky. Takže u starší 118D to třeba nebude tak náchylné jako u modernější F10 s jinými vstřiky. Ale je to jen doměnka...
ale jo jasne zni to logicky to nepopiram, mne ale zajimaji ne domnenky ale fakt a prakticke zkusenosti s motorem v F10ce[/i]
Teddy píše:No já nevim. Ty biosračky nespálila ani strejdova avia. Nakonec jsme to míchali s normální naftou a lili to do traktoru. Příšerně to zasíralo i filtry. Je to už z dob, kdy se bionafta objevila na trhu. U tý bionafty je problém ne v bionaftě, ale v našich předpisech. V bionaftě zůstává taková lepkavá průhledná složka, která se musí odseparovat. To je to, co zanese filtry a pálí se na vstřikách.Už si to nepamatuju přesně, tak střelim od boku pro představu..... Naše norma uvádí přípustnej podíl tý sračky s obrovskym rozpětím (plácnu 5% - 40%). No a to je ten problém. Zatimco např. 5% neni nijak nebezpečnej, 40% už je rychlá smrt (třeba na pár nádrží). U tý avie to byly asi 4 nádrže. Přitom to palivo pořád vyhovuje normám.Takže moooc záleží kde se ta bionafta tankuje a jak je čistá. Stačí si natankovat trochu bionafty do skleněnýho trychtýře (pár litrů) a nechat 48 hodin stát. Ta sračka je těžší a usadí se dole. Z toho důvodu taky ta bionafta dělá větší neplechu, když auto dlouho stojí. Usadí se dole ten odpad a čerpadla ho koncentrovanej hned nasajou do motoru.
no ja mam spis podezreni ze problemy s novymi motory a vstriky jsou kdyz to nekdo naredi nezpracovanym rostlinnym olejem.
To ze je pri pouzivani bionafty potreba o neco casteji menit filtr paliva vi snad kazdy. Ukazala to i 118d, kdyz najednou zacala obcas na dalnici problikavat kontrolka motoru - chyba - a motor se vypinat. Je pravda ze po vymene filtru paliva problem nadobro zmizel [/i]
Teddy píše:Ještě dodám.... tušim, že novější vstřiky by měly bejt právě trochu odolnější (ale to je jedna pani povídala)
Mno a prave to je ono, to je presne pravy opak toho co tu psal kousek vyse jiny kolega ("novejsi vstriky choulostivejsi"). Je to opet jen domnenka a ja se snazim dopatrat faktu. Od vyrobce auta se fakta zcela jiste nedozvime, jedine ze zkusenosti jinych uzivatelu.. Ono ale uz z logickeho hlediska: vyrobci aut vedi ze podil bioslozky se bude neustale zvysovat takze tomu snad postupne prizpusobuji i novejsi motory a palivovy system. Ja se napriklad domnivam, ze od pouzivani bionafty vyrobci odrazuji jen z alibistsickych duvodu a i proto, ze kvalita paliva bionafta je naprikald v praxi kolisavejsi nez u klasicke nafty ? plus ma jina dalsi specifika (nenechavat dlouho stat atd.)