Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

pozdrav noveho clena klubu F10 (520d, automat)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#81 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Proto pro Bavora jedině do Německa ... tam lidi většinou nevymíšlí takové p.čoviny jako bionafta, HHO nebo HCS a podobné nesmysly jak s tím vym.dat a srazit provozní náklady nejlépe do mínusu
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#82 Příspěvek od Dyx »

horan píše:Dyx: jde o chybu vstřiků. Rakušáci na bio nejezdí. A není to nějak jednoznačný, co je horší. Jednou přijede něco se vstřikama denso, pak zase bosch. Jen ty densa asi zvládnou o něco nižší nájezd.


Od kdy nejezdi Rakusaci na bio? Co ja si pamatuju tak bionaftu B100 prodavali v Rakousku uz hodne davno a to uz v dobe kdy u nas byla jenom B30....
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#83 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Já mám taky za to, že je různě po evropě. Vždyť je to Bruselskej "produkt" ne?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#84 Příspěvek od Teddy »

Já jsem se teda v rakousku po bionaftě nedíval.... nedívam se nikde, ale v práci jsme o tom mluvili a všichni se křižovali, že to prej do auta nepatří. Dokonce i Hanz, kterej má medvěda veterána (nádhernýho!!) by to prej do auta nenalil. I když si myslí, že by to prý nejspíš zchroupal. Prej se tam (v tom ekologickym rakousku) spíš diskutuje, že by se zase vrátili k naftě bez biosložky.
Možná už tam teď maji nižší procento biosložky, než u nás. Když tam tankuju, tak to tolik nepění, líp to jede a na nádrž najedu cca o 100km víc.

P.S.
Dyxi, mohl bys na nás konečně přestat řvát?!!
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#85 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Ekologičnost bionafty je diskutabilní. Už i proběhla zpráva komise EU, že to není tak super jak původně hlásali
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#86 Příspěvek od Teddy »

vita11 píše:Ekologičnost bionafty je diskutabilní. Už i proběhla zpráva komise EU, že to není tak super jak původně hlásali
:D velice britsky decentně řečeno. :D Po česku bych to přeložil.... je to sračka největší a je to pro životní prostředí naprostá zrůdnost.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#87 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Teddy píše:je to sračka největší a je to pro životní prostředí naprostá zrůdnost.
asi tak ... ještě bych doplnil pro potravinářský průmysl..
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#88 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Dyx píše:
prase007 píše: Mám jednu konkrétní zkušenost. V 70.000 mi začal jít motor hrubě za studena a dělal podivnej kravál. Na diagnostice to jednou hodilo, že maj měnit vstřiky, podruhý když jsem přijel, tak to nehodilo nic. V servisu jsem to nechal dva dny ať si to zkusej ráno. Pak mi na to dali nějaký aditivum (parafín, kerosin a nitro-něconevimco), což mi pomohlo a problém zmizel. Důvod uváděli právě možné použití bionafty nebo naftu s moc velkym obsahem biosložky (bionaftu jsem nikdy nepoužíval) a varovali mě, že opravdu ale opravdu nemám nikdy bionaftu používat, že to neni žádnej vtip.

protoze:
1. Jak pises tak jsi NIKDy na bionaftu (B100) nejezdil
3. To ze nekdo nekde neco tvrdi (s oblibou autorizovany mechosi nebo radobymechosi se superdiagnostikou, tim se nechci nikoho dotknout) a specielne konkretne ohledne bionafty, neni bohuzel v praxi moc relevantni
kdyz ti nekdo bude rozmlouvat souloz s vlastni mamou, budes mu argumentovat stejne?
“Ability is what you're capable of doing.”
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..

#89 Příspěvek od prase007 »

Dyx píše:
prase007 píše: Mám jednu konkrétní zkušenost. V 70.000 mi začal jít motor hrubě za studena a dělal podivnej kravál. Na diagnostice to jednou hodilo, že maj měnit vstřiky, podruhý když jsem přijel, tak to nehodilo nic. V servisu jsem to nechal dva dny ať si to zkusej ráno. Pak mi na to dali nějaký aditivum (parafín, kerosin a nitro-něconevimco), což mi pomohlo a problém zmizel. Důvod uváděli právě možné použití bionafty nebo naftu s moc velkym obsahem biosložky (bionaftu jsem nikdy nepoužíval) a varovali mě, že opravdu ale opravdu nemám nikdy bionaftu používat, že to neni žádnej vtip.


Dekuju opravdu za info a tvou ochotu poradit, bohuzel ani ta tvoje zkusenost neni pro mne moc relevantni a me dotazy nezodpovedela protoze:
1. Jak pises tak jsi NIKDy na bionaftu (B100) nejezdil
2. pokud by byl uz skutecne nejaky problem se vstriky tak by zadne aditivum nepomohlo (pokud vubec tka jako prevence problemu)
3. To ze nekdo nekde neco tvrdi (s oblibou autorizovany mechosi nebo radobymechosi se superdiagnostikou, tim se nechci nikoho dotknout) a specielne konkretne ohledne bionafty, neni bohuzel v praxi moc relevantni
4. Aditiva muzou mit i cistici ucinek podobne jako bionafta, bionafta bordel rozpousti (z klasicke nafty) takze pokud jezdis na bionaftu tak se ti tam ten bordel ani neusadi.
No já jen žes ses ptal, tos asi ani nemusel. Přeju hodně štěstí s autem a hlavně autu hodně štěstí s tebou :)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#90 Příspěvek od Dyx »

Teddy píše:No já nevim. Ty biosračky nespálila ani strejdova avia. Nakonec jsme to míchali s normální naftou a lili to do traktoru. Příšerně to zasíralo i filtry. Je to už z dob, kdy se bionafta objevila na trhu.
U tý bionafty je problém ne v bionaftě, ale v našich předpisech. V bionaftě zůstává taková lepkavá průhledná složka, která se musí odseparovat. To je to, co zanese filtry a pálí se na vstřikách.Už si to nepamatuju přesně, tak střelim od boku pro představu..... Naše norma uvádí přípustnej podíl tý sračky s obrovskym rozpětím (plácnu 5% - 40%). No a to je ten problém. Zatimco např. 5% neni nijak nebezpečnej, 40% už je rychlá smrt (třeba na pár nádrží). U tý avie to byly asi 4 nádrže. Přitom to palivo pořád vyhovuje normám. Takže moooc záleží kde se ta bionafta tankuje a jak je čistá. Stačí si natankovat trochu bionafty do skleněnýho trychtýře (pár litrů) a nechat 48 hodin stát. Ta sračka je těžší a usadí se dole.
Z toho důvodu taky ta bionafta dělá větší neplechu, když auto dlouho stojí. Usadí se dole ten odpad a čerpadla ho koncentrovanej hned nasajou do motoru.


dekuju za prakticke zkusenosti i kdyz s trochu jinym motorem a vstriky.
¨Kdy jste to do te Avie lili? Ze tobylo uz dost davno a jednalo se o bionaftu 1. generace? Navic zasirani filtru bylo s nejvetsi pravdepodobnosti zpusobene tim, ze jakmile se tam dala bionafta tak zacla cistit cely palivovy system vcetne nadrze od usazeneho bordelu (ze stare nafty JZD) a tim se pochopitelne zasraly ty filtry.....
Co se tyka toho kde se bionafta tankuje mas asi urcite pravdu.. tankuju ji vetsinou na tom samem miste ... mozna udelam pro zajimavost jednu vec ze vemu vzorek a poslu do nejake laborky jen tak pro klid duse abych vedel co to obsahuje a jake to ma parametry..... Je ale otazka co ten rozbor bude stat....
muzes upresnit co mas na mysli konkretne tou "srackou popr. pruhlednou lepkavou slozkou" ? Ono i na bionaftu je celkem prisna norma.. co jsem se dival na KONECNE zverejnovane testy paliv (COIka) tak u bionafty snad bylo reklamovano obcas prilis nizky bod vzplanuti oproti norme (pokud se nepletu norma je okolo 100°C a namereno bylo okolo 40-50°C skoro jako u nafty?) coz ale asi byva zpusobeno ze tam v nadrzi zustaly zbytky benzinu ktere snizuji bod vzplanuti. Nicmene z praktickeho hlediska mne zajimaji jen takove odchylky od normy, ktere jsou nejak relevantni pro motor a vstriky atd.
[/i]
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#91 Příspěvek od Dyx »

vita11 píše:Ekologičnost bionafty je diskutabilní. Už i proběhla zpráva komise EU, že to není tak super jak původně hlásali


Ano az na tu drobnost ze ta komise EU si zpravu nechala zpracovat odborniky placene ropnou mafii..... ale to je jen takova malickost, nic co by stalo za rec :-))
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#92 Příspěvek od Dyx »

9. dotaz prehrani SW z novejsiho modelu 147kW?:

Nekde jsem cetl ze je snad mozne jako alternativa k chiptuningu nechat prehrat SW v tomto modelu (135kW) softwarem z novejsiho modelu 147kW. Mate nekdo podobnou zkusenost i u tech starcich modelu e60 apod. nebo se jedna o kecy technicky neproveditelne? Nevite nahodou nekdo o nekom kdo to dela popr. uz to vyzkousel? Nebo mi nakonec nezbyde nic jineho nez tam dat nejaky powerbox ? Krome zvyseni vykonu totiz muze i snizit spotrebu (tedy bud jedno nebo druhe tzn. pouze pokud se nevyuzije zvyseny vykon)

Na mysli jsem mel neco podobneho jako zde kde zkouseli nahrat SW z modelu ALPINA do normalnich 4-valcu a podle vseho bez problemu:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=709020
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

#93 Příspěvek od jazet »

Ty jsi fakt nepoučitelnej,spousta lidí ti tady radí,at' se na bionaftu vyprdneš,ale ty si stejne meleš svou. Tak si jí tam lej,nech si tam dat powerbox a baterku si dej místo střešního okna-hodně štěstí.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#94 Příspěvek od Filozof »

DYX: Běž do firmy kde mají s úpravami naftových motorů zkušenosti a nezkoušej blbosti. Ve výsledku by ti měli jistě dát 20-30kw navrch a hlavně spotřeba by taky o pul litru mohla klesnou stejným stylem jízdy.

Ale je taky možné že právě bionafta ti může udělat z tvých úspor paliva čáru přes rozpočet až budeš platit ranec za opravy :wink:
Běž do BMW a zeptej se jich zda může 520d jezdit na bionaftu.

Pro lepší pocit zeptej se v 3 ruzných servisech-prodejnách BMW a pokud ti všude řeknou že ano tak na ni klidně jezdi.
Anebo dělej jak myslíš ale pak ušetřené prachy mužeš nacpat do servisu a ten nebude nejlevnější.
Co píše příručka k autu ? Tam se jistě o bionaftě zmiňují.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#95 Příspěvek od Teddy »

Na mě to působí tak, že smyslem týhle diskuze je najít alespoň jednoho člověka, kterej tu napíše...... "lej tam bionaftu, nic lepšího pro motor neni!!". :D Co na tom, že si to zrovna vymyslí. :D

Já už si nepamatuju, co je to ten odpad z bionafty a jak se tomu říká. Nějaká tříslovina, či co. Už je to hromada let, co jsme to ve škole testovali a zjišťovali vliv na životní prostředí (vystudoval jsem právě techniku ochrany životního prostředí.... technologie apod.) Tehdy byla bionafta vysoce perspektivní palivo.
Na pohled ten odpad byl bezbarvý, jako voda. Bylo to ale hodně hustý a takový lepkavý. Mělo to snahu zasychat.
Samozřejmě je možný, že dneska je to s bionaftou už lepší. Já si z tý doby pamatuju jen to, že spalování běžný nafty bylo (co se emisí týká) ekologičtější, než ta bionafta. :D Taky si pamatuju tu konzistenci. Měli jsme starosti to protlačit filtračním papírem. Po zaschnutí byl filtrační papír na vyhození (narozdíl od motorový nafty).
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#96 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Já mám taky dotaz - jak odpojit GPS? Mám takovej dojem, že mě sledujou... Myslíte, že alobalovej klobouček bude dost? Nebo že bych jim to přetaktoval?

A co plutonium? Jezdíte na něj někdo? Prosím ale jen reálné zkušenosti.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#97 Příspěvek od Dyx »

Teddy píše:Na mě to působí tak, že smyslem týhle diskuze je najít alespoň jednoho člověka, kterej tu napíše...... "lej tam bionaftu, nic lepšího pro motor neni!!". :D Co na tom, že si to zrovna vymyslí. :D
Já už si nepamatuju, co je to ten odpad z bionafty a jak se tomu říká. Nějaká tříslovina, či co. Už je to hromada let, co jsme to ve škole testovali a zjišťovali vliv na životní prostředí (vystudoval jsem právě techniku ochrany životního prostředí.... technologie apod.) Tehdy byla bionafta vysoce perspektivní palivo. Na pohled ten odpad byl bezbarvý, jako voda. Bylo to ale hodně hustý a takový lepkavý. Mělo to snahu zasychat. Samozřejmě je možný, že dneska je to s bionaftou už lepší. Já si z tý doby pamatuju jen to, že spalování běžný nafty bylo (co se emisí týká) ekologičtější, než ta bionafta. :D Taky si pamatuju tu konzistenci. Měli jsme starosti to protlačit filtračním papírem. Po zaschnutí byl filtrační papír na vyhození (narozdíl od motorový nafty).
No taky nejsem chemik ale alespon orientacne zhruba podle toho co vim, tak se pri vyrobe methylesteru (bionafty) zahrejou rostlinne oleje ci zivocisne tuky spolecne se silne zasaditou smesi (hydroxid sodny?) za male pritomnosti methylalkoholu nebo ethanolu? (katalyzator) a vysledkem je smes
bionafty +
mydla / glycerinu+
vody

Vysledna smes se vypere ?vodou?a vycisti tak ze by mela obsahovat jen methylester=bionaftu.
Pokud se nevycisti kvalitn mozna tam zustanou zbytky glycerinu.

Takze by to o cem pises mohlo byt (bezbarvy) glycerin ?
Podle toho co se mi podarilo zjistit tak to byly problemy bionafty I. generace ktera snad ani nebyla normovana. U bionafty druhe generace (ktera svoji normu ma a oznaceni normy se da vyhledat) jsou tyto "zbytky" z vyroby daleko prisneji hlidane a nemely by tam byt zadne obsazene.
Tudiz stejne jako u nafty se i u bionafty jedna predevsim o to aby byla dodrzena kvalita a aby se nenatankovala nekde ze starych zasob treba pul roku nebo rok stara bionafta (nafta) vcetne rozpusteneho bordelu z nejakych nadrzi atd. Podle toho co pises a asi i vetsina lidi s "udajnymi negativnimi zkusenostmi z bionaftou" tak se jedna o celkem davnejsi minulost a problemy bionafty I. generace a nebo proste rozpusteneho bordelu.

No nic, vidim ze se tu na tomto foru nedozvim ohledne zkusenosti s bionaftou v motorech generace F10 vubec ale absolutne vubec nic noveho ci konkretniho (krome nepodlozenych varovani - jedna pani povidala), tak toto tema na tomto foru samozrejme v dobrem uzavreme. Zajimavych temat a dotazu ohledne modelu F10 zbyva porad minimalne dalsich 9-10 :-) 8)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#98 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:DYX: Běž do firmy kde mají s úpravami naftových motorů zkušenosti a nezkoušej blbosti. Ve výsledku by ti měli jistě dát 20-30kw navrch a hlavně spotřeba by taky o pul litru mohla klesnou stejným stylem jízdy.
Ale je taky možné že právě bionafta ti může udělat z tvých úspor paliva čáru přes rozpočet až budeš platit ranec za opravy :wink:
Běž do BMW a zeptej se jich zda může 520d jezdit na bionaftu.
Pro lepší pocit zeptej se v 3 ruzných servisech-prodejnách BMW a pokud ti všude řeknou že ano tak na ni klidně jezdi. Anebo dělej jak myslíš ale pak ušetřené prachy mužeš nacpat do servisu a ten nebude nejlevnější. Co píše příručka k autu ? Tam se jistě o bionaftě zmiňují.
Mimochodem jeden zajimavy odkaz tady na to chlapek od nasich vychodnich sousedu jezdi v E46ce a dokonce si to i sam vyrabi:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 61155.html


tema bionafty asi spis uzavreme, nebot uz na zacatku jsem psal ze se neptam na to co kdo 3. rekne nebo napise o bionafte ale pouze a vyhradne na konkretni zkusenosti a presto se vetsina prispevku tyka pouze toho "co rikaji a pisi ostatni".
Co se tyka chiptuningu/powerboxu tak jsem vcera ze zvedavosti na zkousku koupil na nemeckem ebay powerbox za necelych 50,- EUR coz je 1350 CZK. Kdyz muze fungovat na 118d powerbox za 90,- EUR tak uvidime co bude delat tato mala krabicka, par dnu to asi potvra nez mi dorazi domu.
Pokud bude powerbox hazet napr. chyby motoru, nebo kourit z vyfuku, nebo se chovat jinak nestandartne (cukat apod.), tak ji vyndam a vyreklamuju a nebude to az takova ztrata. Jako dalsi bych pak otestoval krabicku od jineho vyrobce za 230,- (myslim RaceChip nebo tak nejak)
Jako alternativu jsem samozrejme videl nabidky nasich "chiptuneru" kdy nekteri si asi nekde stahli mapy a nabizi jejich nahrati do auta za 20x vyssi cenu napr. za skoro 900,- EUR (25tis). Uvidim treba se driv nebo pozdeji dostanu k takove mape sam a nasledne poreferuju.....
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#99 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

OMFG :lol:
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#100 Příspěvek od Filozof »

To me pose.r e46 a Fko jsou uplně jiné dva světy.

Starej 2litr 100kw žere skoro vše je to prostě motor ještě vývoje 90let ikdyž to není 2,4td nebo 2,5tds - Kde Tyto motory s upraveným čerpadlem žerou i přepálený olej z trafa a podobně jak nic.

Ale novej motor v Fku je prostě někde uplně jinde a vstřikovače a čerpadla jsou uplně jinak řešené a stavěné na kvalitní naftu.
Tam se ti to zasere a počítám max pár tisíc km dle kvality bionafty a auto ti poděkuje.

Nejlépe 500km od baráku když budeš někam spěchat. :lol:
Odpovědět