Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 523i plovak

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
maly
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pon 24.09.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od maly »

zdarec chci se zeptat mam e39 523i a ukazuje mi spatne rucicka benzinu konrloka se mi rozne a od roznuti ujedu cca 5km a rucicka neni ani dole taky jak sem jel delsi trasu Ostrava-praha tak mi to chciplo naznak dojiti benzinu ale bena bylo dost chvili spoclo a pak chytl cerpadlo ale jede doted muze byt nejak poskozeny plovak nebo ukazatel na budikach da se to nejak skorigovat nebo nejaky test diky
xjr
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 30.11.2008 01:00

#2 Příspěvek od xjr »

Když jsme měl E 39 dělala mi to taky. Je tam problém v tom,že čerpadlo v nádrži je v pravý půlce a plovák v levý a čerpadlo neodsává benzín z levý půlky. Je tam nějaká propojovací trubka. Tobě v pravý půlce dojde benzín a v levý ještě je a plovák ukazuje skoro čtvrtku a dojezd třeba ještě 150 km.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Brátn Moderátor »

no není to až tak pravda, plováky jsou tam dva

to auto je zvyklé, že se tankuje do plna, takže natankuj do plna
vratka z motoru je napojena na komoru bez čerpala a odtud je systémem spojených nádob hadičkou vyrovnávaný obsah v obou nádržích

samozřejmě okolní fyzikální vlivy (pohyb vozu) zapříčiňují přelívání benzínu ze strany na stranu, ale vždy po ustálení se hladiny vyrovnají (spojené nádoby)

jenže když s tím člověk prasí s malým obsahem benzínu, tak se mu může povést nasát do spojovací hadice vzduch, pak systém spojených nádob mizí

takže natankuj do plna, když to nepřestane, podívej se, jestli se neuvolnily plováky z bajonetů a nebo není rozpojená hadice což pochybuji, ještě se mohlo stát, že některý ukazatel na plováku "oreznul" a ukazuje blbost (důvod je, že se netankuje do plna) pak ho musíš očistit, pokud máš velký BC tak po odemčení BC na budících je i jedna funkce, která ukazuje obsah v každé komoře zvlášť a potom součet

když to chcípne na znak dojití benzínu, tak buď tam není benzín nebo je problém na cestě s ním, takže zhaslo čerpadlo (voz sebou druhé, bude se hodit) malý tlak na liště nebo chyba jednotky = diag
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
maly
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pon 24.09.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od maly »

ok diky moc za rady o vikendu hned nato jdu
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#5 Příspěvek od Rady523i »

mam asi podobny problem je mozne aby cerpadlo davalo malo benzinu a chytl motor ale cvakali by striky , deje de mi to rano pokazde a kdyz chcipnu motor tak to opet nastartuju po cca 5ti minutách tak už cvakani vstriků prestane a i auto ozije lip startuje a jede to lip ,,,, pred je to chciplí jede to ale ne nijak valne ,,,, jinak diagnostika nic neukazala ,,,mam e39 523i
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#6 Příspěvek od WizarDEAD »

Bratn píše:no není to až tak pravda, plováky jsou tam dva

to auto je zvyklé, že se tankuje do plna, takže natankuj do plna
vratka z motoru je napojena na komoru bez čerpala a odtud je systémem spojených nádob hadičkou vyrovnávaný obsah v obou nádržích

samozřejmě okolní fyzikální vlivy (pohyb vozu) zapříčiňují přelívání benzínu ze strany na stranu, ale vždy po ustálení se hladiny vyrovnají (spojené nádoby)

jenže když s tím člověk prasí s malým obsahem benzínu, tak se mu může povést nasát do spojovací hadice vzduch, pak systém spojených nádob mizí

takže natankuj do plna, když to nepřestane, podívej se, jestli se neuvolnily plováky z bajonetů a nebo není rozpojená hadice což pochybuji, ještě se mohlo stát, že některý ukazatel na plováku "oreznul" a ukazuje blbost (důvod je, že se netankuje do plna) pak ho musíš očistit, pokud máš velký BC tak po odemčení BC na budících je i jedna funkce, která ukazuje obsah v každé komoře zvlášť a potom součet

když to chcípne na znak dojití benzínu, tak buď tam není benzín nebo je problém na cestě s ním, takže zhaslo čerpadlo (voz sebou druhé, bude se hodit) malý tlak na liště nebo chyba jednotky = diag
Tvoje posty mam rad. Zadny nesmysly, ale loogicky odpovedi zalozeny na zkusenosti.. "respect" :Poklona:
xjr
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 30.11.2008 01:00

#7 Příspěvek od xjr »

WizarDEAD píše:
Bratn píše:no není to až tak pravda, plováky jsou tam dva

to auto je zvyklé, že se tankuje do plna, takže natankuj do plna
vratka z motoru je napojena na komoru bez čerpala a odtud je systémem spojených nádob hadičkou vyrovnávaný obsah v obou nádržích

samozřejmě okolní fyzikální vlivy (pohyb vozu) zapříčiňují přelívání benzínu ze strany na stranu, ale vždy po ustálení se hladiny vyrovnají (spojené nádoby)

jenže když s tím člověk prasí s malým obsahem benzínu, tak se mu může povést nasát do spojovací hadice vzduch, pak systém spojených nádob mizí

takže natankuj do plna, když to nepřestane, podívej se, jestli se neuvolnily plováky z bajonetů a nebo není rozpojená hadice což pochybuji, ještě se mohlo stát, že některý ukazatel na plováku "oreznul" a ukazuje blbost (důvod je, že se netankuje do plna) pak ho musíš očistit, pokud máš velký BC tak po odemčení BC na budících je i jedna funkce, která ukazuje obsah v každé komoře zvlášť a potom součet

když to chcípne na znak dojití benzínu, tak buď tam není benzín nebo je problém na cestě s ním, takže zhaslo čerpadlo (voz sebou druhé, bude se hodit) malý tlak na liště nebo chyba jednotky = diag
Tvoje posty mam rad. Zadny nesmysly, ale loogicky odpovedi zalozeny na zkusenosti.. "respect" :Poklona:

Jestli je jeden nebo dva už si nepamatuju,E 39 už asi 8 let nemám,ale dělo se mi to samé a když jsem to rozebral tak u čerpadla sucho a v druhý půlce tak 10l benzínu,dojezd to ukazovalo cca 100 km a chcíplo to- a jako spojené nádoby to fungovat nemůže protože ta trubka je do kopce kolem kardanu, funguje to na podtlaku,který vytváří čerpadlo.Jenom vím,že předchozí majitel tam s čerpadlem něco dělal a asi něco podělal.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#8 Příspěvek od oldaf »

Jako spojené nádoby to nefunguje to je absolutní nesmysl. Funguje to na principu bernoulliho trubice.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od oldaf »

Pokud je celkový obsah v nádržích menší než 31litrů tak se palivo drží jen v pravé půlce, jen při jízdě v zatáčkách se může palivo přelít i do levé nádrže ale je ihned přečerpávané zpět do pravé nádrže. :D
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#10 Příspěvek od oldaf »

xjr píše:
Jestli je jeden nebo dva už si nepamatuju,E 39 už asi 8 let nemám,ale dělo se mi to samé a když jsem to rozebral tak u čerpadla sucho a v druhý půlce tak 10l benzínu,dojezd to ukazovalo cca 100 km a chcíplo to- a jako spojené nádoby to fungovat nemůže protože ta trubka je do kopce kolem kardanu, funguje to na podtlaku,který vytváří čerpadlo.Jenom vím,že předchozí majitel tam s čerpadlem něco dělal a asi něco podělal.


Pokud ti to dělalo tohle tak to je většinou tím že podávací čerpadlo dává malej OBJEM paliva :D
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

BC ukazuje obsah každé půlky zvlášť a vím, že ukáže i 8 a 8l, takže se obsah musí vyrovnávat, ve chvíli kdy není podtlak (nejede čerpadlo), tak se to zákonitě chová jako spojené nádoby, nevšiml jsem si žádného zpětného ventilu

když si vyčtu údaje z BC, tak nikdy není velký rozdíl mezi polovinami nádrže, takže si nemyslím, že se benzín drží jen na jedné straně při 31l, zkusím se podívat do nádrže až budu mít jen 20l
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#12 Příspěvek od oldaf »

Bratn píše:BC ukazuje obsah každé půlky zvlášť a vím, že ukáže i 8 a 8l, takže se obsah musí vyrovnávat, ve chvíli kdy není podtlak (nejede čerpadlo), tak se to zákonitě chová jako spojené nádoby, nevšiml jsem si žádného zpětného ventilu

když si vyčtu údaje z BC, tak nikdy není velký rozdíl mezi polovinami nádrže, takže si nemyslím, že se benzín drží jen na jedné straně při 31l, zkusím se podívat do nádrže až budu mít jen 20l
Dej si za jízdy zobrazení paliva na budíky a sleduj co to dělá :D Uvidíš že pokud budeš mít v nádrži pod 30litrů tak se ti vše bude držet v pravé půlce. Jen když krouhneš zatáčku tak se ti to přeleje ale hned se to přečerpává zpět do pravé půlky. Zpětný ventily jsou tam minimálně dva o kterých vím já. Zkus až budeš mít v nádrži třeba 40litrů, tak otevři pravou nádrž,zapni čerpadlo a za chvilku ti začne obsah nádrže vytejkat ven. A to i při odpojeným vratným potrubí.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#13 Příspěvek od oldaf »

Jako spojené nádoby se to ani chovat nemůže, muselo by to být propojené mezi sebou v nejnižším místě. To že v obouch půlkách naměříš stejnou výsku hladiny je tím, že pokud delší dobu nejede čerpadlo tak se hladiny vyrovnají mezi sebou tím že v jedný z těch dvou trubek co jsou mezi nádržema zůstane v okamžiku zastavení čerpadla palivo a to samospádem stáhne palivo z nádrže kde je vyšší hladina do do nádrže kde ho je míň. Ale za jízdy se tohle neděje.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak jsem se dnes koukal
máš pravdu v tom, že benzín je odebírán z levé komory do pravé přes podtlak tedy bernouliho rovnice atd a v pravé je více než v levé, ale pouze ve vysokých otáčkách, při volnoběhu se obsah v polovinách cca rovná, tedy se musí zpětně vyrovnávat obsah pomocí spojených nádob, jelikož když motor vypneš hned po velkém rozdílu mezi půlkami, tak se po chvíli (pár sekund) poloviny vyrovnají, nikdy nezůstane v pravé více

otázkou je, proč je rozdíl mezi půlkami minimální při volnoběhu, mohlo by to být způsobeno rozdílnými otáčkami čerpadla (nevím jestli má čerpadlo proměnné otáčky) nebo snížením tlaku na liště při vysokých otáčkách, jenže já mám LPG a tedy benzín na liště se vrací zase zpět do nádrže, takže by neměl být pokles tlaku v důsledku odebraného benzínu, tedy musí tlak na liště a tím pádem i průtok řešit podtlakový ventil řízený ze sání

takže proč ukazuje budík špatně je v důsledku špatného plováku, to proč se nedostane benzín na lištu je chyba čerpadla a proč se nevyrovnávají nádrže je buď chyba čerpadla a nebo vypadnutý bajonet na plováku či chyba na hadici v levé půlce a tím pádem to nesaje benzín
Jako spojené nádoby se to ani chovat nemůže, muselo by to být propojené mezi sebou v nejnižším místě. To že v obouch půlkách naměříš stejnou výsku hladiny je tím, že pokud delší dobu nejede čerpadlo tak se hladiny vyrovnají mezi sebou tím že v jedný z těch dvou trubek co jsou mezi nádržema zůstane v okamžiku zastavení čerpadla palivo a to samospádem stáhne palivo z nádrže kde je vyšší hladina do do nádrže kde ho je míň. Ale za jízdy se tohle neděje.
tak je to spojené v nejnižším bodě, právě v tom bajonetu je nejnižší bod nádrže
a to co popisuješ v druhé části jsou spojené nádoby
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#15 Příspěvek od oldaf »

Bratn píše:tak jsem se dnes koukal
máš pravdu v tom, že benzín je odebírán z levé komory do pravé přes podtlak tedy bernouliho rovnice atd a v pravé je více než v levé, ale pouze ve vysokých otáčkách, při volnoběhu se obsah v polovinách cca rovná, tedy se musí zpětně vyrovnávat obsah pomocí spojených nádob, jelikož když motor vypneš hned po velkém rozdílu mezi půlkami, tak se po chvíli (pár sekund) poloviny vyrovnají, nikdy nezůstane v pravé více

otázkou je, proč je rozdíl mezi půlkami minimální při volnoběhu, mohlo by to být způsobeno rozdílnými otáčkami čerpadla (nevím jestli má čerpadlo proměnné otáčky) nebo snížením tlaku na liště při vysokých otáčkách, jenže já mám LPG a tedy benzín na liště se vrací zase zpět do nádrže, takže by neměl být pokles tlaku v důsledku odebraného benzínu, tedy musí tlak na liště a tím pádem i průtok řešit podtlakový ventil řízený ze sání

takže proč ukazuje budík špatně je v důsledku špatného plováku, to proč se nedostane benzín na lištu je chyba čerpadla a proč se nevyrovnávají nádrže je buď chyba čerpadla a nebo vypadnutý bajonet na plováku či chyba na hadici v levé půlce a tím pádem to nesaje benzín
Jako spojené nádoby se to ani chovat nemůže, muselo by to být propojené mezi sebou v nejnižším místě. To že v obouch půlkách naměříš stejnou výsku hladiny je tím, že pokud delší dobu nejede čerpadlo tak se hladiny vyrovnají mezi sebou tím že v jedný z těch dvou trubek co jsou mezi nádržema zůstane v okamžiku zastavení čerpadla palivo a to samospádem stáhne palivo z nádrže kde je vyšší hladina do do nádrže kde ho je míň. Ale za jízdy se tohle neděje.
tak je to spojené v nejnižším bodě, právě v tom bajonetu je nejnižší bod nádrže
a to co popisuješ v druhé části jsou spojené nádoby

Takže dnes ráno ještě před nastartováním jsem si dal údaje o množství paliva na displej, levá nádrž 7litrů pravá 14litrů, po nastartování a ujetí cca 1,5km se postupně klidnou jízdou všechno palivo přesunulo do pravé půlky a tam zůstalo celou dobu až do té doby co jsem prudce vyrazil z kruháče, to se něco málo přesunulo do levé ale postupně se přepouštělo do pravé a ž bylo na displeji 000210. Ujel jsem asi 100km a palivo ubejvalo jen z pravé, protože levá byla prázdná. Dotankoval jsem asi 50litrů a na displeji jsem měl po ujetí asi 5km 130310 to znamená v pravé 31l a to až do dojetí domů.
Bohužel o spojených nádobách máme oba rozdílné představy, ve spojených nádobách je vždy ve všech nádobách propojených mezi sebou stejná výška hladiny a to u E39 nikdy nemůže být protože nejsou propojené v nejnižším místě kvůli kardanu.
Odpovědět