Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

clona za ledvinkama E61

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#1 Příspěvek od mcconrad »

ahoj, nekde se tu resila clona za ledvinkama resp. pred chladicem, ale nenasel jsem to vlakno. mam na aute za ledvinama takove jakoby zaluzie :) a nevim, zda by to na leto nemelo jit pryc. pokud si vzpominam dobre, tak v tom vlaknu bylo psano, ze se to tam dava na zimu. hodte mi nekdo info pls, diky
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#2 Příspěvek od sedyvlk6 »

Z auta se nic nesundavá.
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#3 Příspěvek od mcconrad »

kamos tam ty zaluzky prave nema vubec, tak nevim, jak to je, jestli tj spesl vybava nebo to pred nim nekdo vykuchal...
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

bylo to jen u posledních ročníků e60, patří to do pokročilýho thermomanagementu.. současný modely už jsou ještě dál a maji kompletně řízený termostaty a elektricky hnadný vodní pumpy..

jestli se nepletu, je to označovaný jako efficientdynamics..

konkrétně ty žaluzie zlepšují odpor auta za, protože se otevírají opravdu jen v případě že je třeba chladit.. a hlavně je celkově motor o něco dřív ohřátej..
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#5 Příspěvek od mcconrad »

dik za info
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#6 Příspěvek od Maslista »

Jendix píše:bylo to jen u posledních ročníků e60, patří to do pokročilýho thermomanagementu..


Dovolím si tě poopravit.. žaluzie před chladičem mám i na svojí e61 r.v.10/2004.. :wink:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já je viděl jen na kombíkách, možná je to náhoda
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#8 Příspěvek od _milan_ »

mam e61 2006 a nemam je...
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pazdi »

e60 2004 - mám je tam
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#10 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Nebylo to spojené s určitýma motorizacema? btw. na 325i 2008 je mám (mám tam EfficientDynamics)

Jendix: že by to pomáhalo aerodinamice si nemyslím, když je to až uplně na chladiči. Aerodinamice to pomáhá na nové C-class, ta to má přímo v masce.

mcconrad: ovládá se to elektricky. Když třeba sjedeš z dálnice, necháš nastartované auto a vystoupíš ven, tak budou otevřené.
Já mám clonu i ve spodní mřížce. Ta se otevírá náporem vzduchu.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#11 Příspěvek od chip »

Aerodynamice to pomáhá, neboť to zabraňuje toku vzduchu do motorového prostoru. Namísto toho vzduch obtéká karoserii automobilu a to se pozitivně projeví na odporu vzduchu. Přidám citaci z TISu:

Radiator shutter

The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.

Components

*Radiator shutter
*Solenoid switch

Function

With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.

When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.

*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active

Fault code memory entries

If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.

The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jendix »

No od 2008 nebo 2009 je ED standartně ve výbavě snad u všech modelů..

Co se aerodynamiky týče, má to vliv.. protože se netlačí vzduch skrz motorovej prostor kde je jinak obrovskej odpor.. ale jak velký to má vliv je sporný.. ale jinen smysl v podstatě ty žaluzie nemaj.. pomáhaji motoru dostat se rychleji na provozní teplotu a snižujou celkovej odpor vzduchu..
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#13 Příspěvek od chip »

Ještě to trochu chrání chladič, není zasviněnej tolik od much apod. Celkově vzadu je to dobrá vychytávka (rychlejší ohřátí motoru - dřív teplo v kabině, vliv na spotřebu při kratších trasách, nižší odpor - vliv na spotřebu při vyšších rychlostech, ochrana chladiče před bordelem z venku)
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od PPetr »

Zrovna včera mi kamarad říkal ze se mu na x6 3.0d neotevreli a on měl motor ko. Jel nějakou dálku přes Německo a bylo hotovo.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#15 Příspěvek od chip »

Otevíraj se jen, když jede sahara tzn. když popojíždíš v létě v koloně. Pokud jel dálku, tak to vykurvil něčim jiným.
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od PPetr »

No jak ho znám tak pomalu nejezdi. Jenom říkal ze se mu neotevreli ta žaluzie a proto motor ko. Víc nevím ale auto mělo najeto okolo 60 tis km.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#17 Příspěvek od chip »

A jak víš, že to je tou žaluzií?
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od PPetr »

Řekli mu to v servisu kam ho odvezli. Ale víš jak to je. Nebyl jsem u toho takže to nemusí být na 100%. jinak ted jsem se byl podívat a já mám rok 2008 a nemám tam nic. Nechápu dle čeho se to rozhodovalo jestli ji bude mít nebo nee.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#19 Příspěvek od vita11 Moderátor »

i kdyby to bylo tou žaluzijí (což mě nepřipadá reálné), tak s tím jel dál i přes to, že to na něj řvalo že se motor přehřívá, dokud to nekleklo?
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět